SME

Sony Ericsson oslavuje prvú päťročnicu a mení identitu svojej značky

Spoločnosť Sony Ericsson oslavuje svoje piate výročie. Od štartu od októbra 2001 sa Sony Ericsson stal jednou z najatraktívnejších značiek v oblasti mobilnej komunikácie.

Spoločnosť je 50:50 spoločným podnikom Sony a Ericsson. V súčasnosti je štvrtým najväčším telekomunikačným výrobcom na svete s cieľom zaradiť sa do prvej trojky.
Pri príležitosti 5. výročia svojej činnosti dnes spoločnosť Sony Ericsson predstavila nový vzhľad svojej globálnej značky mobilných telefónov. Je rukopisom špičkovej globálnej agentúry Wolff Olins, ktorá sa zaoberá dizajnom značiek. Novú identitu značky bude spoločnosť uvádzať počas tohto mesiaca.

Prvých päť rokov Sony Ericsson: kľúčové úspechy
2001
Založenie Sony Ericsson ako 50:50 spoločného podniku spoločností Sony Corporation a Ericsson
2002
Uvedenie prvých produktov na trh
2003
Uvedenie T610i – telefónu, ktorý sa stal ikonou
2004
Združenie GSM ocenilo V800i ako najlepší telefón 3G
Model K750i získal cenu TIPA za rok 2005 v kategórii „najlepšie mobilné obrazové zariadenie“
2005
Prvý dostupný telefón pre 3G - K600i
Prvý hudobný telefón so značkou Walkman
Globálna šesťročná sponzorská dohoda s asociáciou ženského tenisu (Women’s Tennis Association), a následné premenovanie série turnajov na Sony Ericsson WTA Tour
Uvedenie prvých telefónov s hrami Java 3D
2006
Prvý obrazový telefón so značkou CyberShot
Hodinky s podporou Bluetooth
Počet telefónov Walkman na trhu presiahol 10 miliónov
Ohlásenie Sony Ericsson Open v Miami, marec 2007
Dosiahnutie 4. pozície v tabuľke výrobcov mobilných telefónov
Nová identita značky

Sony Ericsson: uplynulých päť rokov bol len začiatok
Miles Flint, prezident Sony Ericsson, tvrdí, že prvých päť úspešných rokov je bezpečným základom pre budúci rast: „Máme zdroje a motiváciu stať sa jedným z troch najväčších hráčov v našom sektore. Kombinácia možností značiek Sony a Ericsson nám umožňuje vytvoriť špičkové portfólio produktov a služieb, ktorými sa môžeme na trhu odlíšiť od konkurentov. Dedičstvo našich materských spoločností nám poskytlo mnohé výhody, ktoré nemá žiaden iný hráč v telekomunikačnej oblasti. Know-how v oblasti infraštruktúry a telekomunikácií od spoločnosti Ericsson, plus znalosti v oblasti spotrebnej elektroniky a zábavy od spoločnosti Sony. Uplynulých päť rokov bol len začiatok. Čakajú nás zaujímavé novinky, keďže mobilná komunikácia pokračuje v približovaní sa k obrazovým zariadeniam, audiovizuálnej zábave a spotrebnej elektronike. V tomto prostredí sa Sony Ericsson cíti ako doma a veríme, že v budúcnosti sa staneme ešte významnejším hráčom na telekomunikačnom poli.“

Za ostatných päť rokov dosiahol Sony Ericsson viacero úspechov v oblasti technológie, inovácie produktov a vývoja značky. Spoločnosť vďačí za svoj úspech piatim kľúčovým faktorom: dedičstvu materských spoločností, samotnej značke, dobrým ekonomickým výsledkom, zaujímavému produktovému radu a dizajnu.

Dedičstvo: vďaka kombinácii možností materských spoločností Sony a Ericsson má ich spoločný podnik jedinečnú pozíciu. Dokáže pracovať s odbornými skúsenosťami spoločnosti Ericsson v oblasti telekomunikačnej infraštruktúry, a má k dispozícii poznanie spotrebnej elektroniky a brandingu od spoločnosti Sony. Ako člen skupiny Sony má Sony Ericsson prístup k najväčším zábavným spoločnostiam na svete.

Značka: Sony Ericsson je jedna z najrýchlejšie rastúcich značiek v technologickom sektore. Spoločnosť neustále vyhľadáva nové spôsoby, ako posilniť imidž značky prostredníctvom kreatívnych sponzorských aktivít, marketingových a reklamných kampaní, a propagačných akcií. Ako príklad možno spomenúť dohodu o sponzorovaní série turnajov Sony Ericsson WTA Tour. Sony Ericsson sa tiež snaží maximálne využívať svoje spojenie so Sony
BMG a Sony Pictures Entertainment, vďaka čomu môže podpisovať zmluvy o propagácii s umelcami ako Christina Aguilera, a s filmom Da Vinciho Kód.

Výsledky spoločnosti: počas ostatných piatich rokov dosahoval Sony Ericsson konzistentný rast. V roku 2005 spoločnosť viac ako zdvojnásobila svoj medziročný zisk pred zdanením z 87 miliónov eúr na 211 miliónov eúr, pričom zvýšila počet expedovaných kusov o 33% a tržby v celosvetovom meradle o 41%. Spoločnosť stavala na úspechu svojich prvých úspešných modelov ako bol napríklad T610i. Patria sem aj obľúbené značky spoločnosti Sony ako je napríklad Walkman a telefóny s fotoaparátom Cybershot.

Produkty, príslušenstvo a aplikácie: v krátkom čase vybudoval Sony Ericsson kompletné portfólio produktov pozostávajúce zo širokej škály telefónov, príslušenstva a aplikácií. Za ostatné dva roky sa Sony Ericsson stal lídrom v oblasti mobilných obrazových zariadení aj hudobných telefónov, vďaka výnimočnému úspechu telefónov značky Walkman a Cyber-Shot.

Dizajn: dizajn pre Sony Ericsson znamená viac ako len vytvárane dobre vyzerajúceho produktu: je to dokonalá rovnováha medzi formou a funkčnosťou. Dizajn je základnou súčasťou každého kroku procesu vývoja produktov, a Sony Ericsson sa snaží v tejto oblasti zásadne odlíšiť od konkurencie.

Pripravte sa na nové spôsoby použitia loga Sony Ericsson
Sony Ericsson mení vzhľad globálnej komunikácie svojej značky. Populárne zelené logo spoločnosti, známe ako „plynúca identita“ (Liquid Identity), je založené na jednoduchom základnom koncepte a novom farebnom prevedení. Logo je vložené medzi posolstvo, zameriava sa na jednotlivca a na prežívanie možností, ktoré mu prinášajú produkty, príslušenstvo a aplikácie Sony Ericsson. Výsledkom je pútavé nové poňatie značky, ktoré dokáže spoločnosť Sony Ericsson odlíšiť a ktoré dokáže komunikovať všetky atribúty inovatívnych mobilných telefónov tejto značky.

„Sony Ericsson vstupuje do fázy agresívneho rastu, a ak chceme byť úspešní, musia mať ľudia po celom svete možnosť stotožniť sa s nami na každej úrovni,“ povedal Dee Dutta, viceprezident Sony Ericsson a riaditeľ pre marketing. „V priebehu predchádzajúcich piatich rokov sa naša značka etablovala v mysliach spotrebiteľov. Teraz nadišiel čas, aby sme oslovili mysle aj srdcia. Mobilné zariadenia budú pre nás vo viacerých významoch čoraz dôležitejšie. Pri tomto trende je veľmi dôležité, aby naša značka stála nad ostatnými vďaka svojej energii, vášni a emotívnosti,“ dodal.

Identita značky zahŕňa novú paletu žiarivých farieb, ktoré sa úmyselne odlišujú od bielych, šedých, čiernych a modrých tónov súčasných technologických značiek. Okrem nových farieb zahŕňa nová identita silný ústredný koncept s dvomi kľúčovými prvkami – textovým posolstvom a znázornením emócií okolo loga Sony Ericsson.

Pravidlá sú jednoduché: posolstvo vždy začína slovom „ja“, nasleduje logo a potom posolstvo týkajúce sa vecí, ktoré jednotlivec miluje, na ktorých mu záleží alebo ktorého ho inšpirujú. Túto štruktúru je možné aplikovať mnohými spôsobmi, v každom jazyku, a dokáže cieľovú skupinu osloviť na vizuálnej úrovni a okamžite.

Andrew Warner, riaditeľ Sony Ericsson pre manažment značky, vysvetľuje, ako by mala identita osloviť publikum: „Akonáhle niečo takéto uvidíte, nastane okamžitá interakcia medzi vami a značkou Sony Ericsson. Hlavným posolstvom je, že spoločnosť k vám pristupuje ako k jednotlivcovi – nehovorí vám, čo si máte myslieť o značke Sony Ericsson, skôr reflektuje, čo si o nej myslíte vy. Nie je to len tradičná, statická identita značky. Plánujeme výraznejšie použiť interaktívne médiá a vybudovať dialóg so spotrebiteľmi po celom svete, aby sme s nimi začali efektívne spoluvytvárať posolstvo našej značky.“


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu