Sony Ericsson oslavuje prvú päťročnicu a mení identitu svojej značky

Spoločnosť Sony Ericsson oslavuje svoje piate výročie. Od štartu od októbra 2001 sa Sony Ericsson stal jednou z najatraktívnejších značiek v oblasti mobilnej komunikácie.

Spoločnosť je 50:50 spoločným podnikom Sony a Ericsson. V súčasnosti je štvrtým najväčším telekomunikačným výrobcom na svete s cieľom zaradiť sa do prvej trojky.
Pri príležitosti 5. výročia svojej činnosti dnes spoločnosť Sony Ericsson predstavila nový vzhľad svojej globálnej značky mobilných telefónov. Je rukopisom špičkovej globálnej agentúry Wolff Olins, ktorá sa zaoberá dizajnom značiek. Novú identitu značky bude spoločnosť uvádzať počas tohto mesiaca.

Prvých päť rokov Sony Ericsson: kľúčové úspechy
2001
Založenie Sony Ericsson ako 50:50 spoločného podniku spoločností Sony Corporation a Ericsson
2002
Uvedenie prvých produktov na trh
2003
Uvedenie T610i – telefónu, ktorý sa stal ikonou
2004
Združenie GSM ocenilo V800i ako najlepší telefón 3G
Model K750i získal cenu TIPA za rok 2005 v kategórii „najlepšie mobilné obrazové zariadenie“
2005
Prvý dostupný telefón pre 3G - K600i
Prvý hudobný telefón so značkou Walkman
Globálna šesťročná sponzorská dohoda s asociáciou ženského tenisu (Women’s Tennis Association), a následné premenovanie série turnajov na Sony Ericsson WTA Tour
Uvedenie prvých telefónov s hrami Java 3D
2006
Prvý obrazový telefón so značkou CyberShot
Hodinky s podporou Bluetooth
Počet telefónov Walkman na trhu presiahol 10 miliónov
Ohlásenie Sony Ericsson Open v Miami, marec 2007
Dosiahnutie 4. pozície v tabuľke výrobcov mobilných telefónov
Nová identita značky

Sony Ericsson: uplynulých päť rokov bol len začiatok
Miles Flint, prezident Sony Ericsson, tvrdí, že prvých päť úspešných rokov je bezpečným základom pre budúci rast: „Máme zdroje a motiváciu stať sa jedným z troch najväčších hráčov v našom sektore. Kombinácia možností značiek Sony a Ericsson nám umožňuje vytvoriť špičkové portfólio produktov a služieb, ktorými sa môžeme na trhu odlíšiť od konkurentov. Dedičstvo našich materských spoločností nám poskytlo mnohé výhody, ktoré nemá žiaden iný hráč v telekomunikačnej oblasti. Know-how v oblasti infraštruktúry a telekomunikácií od spoločnosti Ericsson, plus znalosti v oblasti spotrebnej elektroniky a zábavy od spoločnosti Sony. Uplynulých päť rokov bol len začiatok. Čakajú nás zaujímavé novinky, keďže mobilná komunikácia pokračuje v približovaní sa k obrazovým zariadeniam, audiovizuálnej zábave a spotrebnej elektronike. V tomto prostredí sa Sony Ericsson cíti ako doma a veríme, že v budúcnosti sa staneme ešte významnejším hráčom na telekomunikačnom poli.“

Za ostatných päť rokov dosiahol Sony Ericsson viacero úspechov v oblasti technológie, inovácie produktov a vývoja značky. Spoločnosť vďačí za svoj úspech piatim kľúčovým faktorom: dedičstvu materských spoločností, samotnej značke, dobrým ekonomickým výsledkom, zaujímavému produktovému radu a dizajnu.

Dedičstvo: vďaka kombinácii možností materských spoločností Sony a Ericsson má ich spoločný podnik jedinečnú pozíciu. Dokáže pracovať s odbornými skúsenosťami spoločnosti Ericsson v oblasti telekomunikačnej infraštruktúry, a má k dispozícii poznanie spotrebnej elektroniky a brandingu od spoločnosti Sony. Ako člen skupiny Sony má Sony Ericsson prístup k najväčším zábavným spoločnostiam na svete.

Značka: Sony Ericsson je jedna z najrýchlejšie rastúcich značiek v technologickom sektore. Spoločnosť neustále vyhľadáva nové spôsoby, ako posilniť imidž značky prostredníctvom kreatívnych sponzorských aktivít, marketingových a reklamných kampaní, a propagačných akcií. Ako príklad možno spomenúť dohodu o sponzorovaní série turnajov Sony Ericsson WTA Tour. Sony Ericsson sa tiež snaží maximálne využívať svoje spojenie so Sony
BMG a Sony Pictures Entertainment, vďaka čomu môže podpisovať zmluvy o propagácii s umelcami ako Christina Aguilera, a s filmom Da Vinciho Kód.

Výsledky spoločnosti: počas ostatných piatich rokov dosahoval Sony Ericsson konzistentný rast. V roku 2005 spoločnosť viac ako zdvojnásobila svoj medziročný zisk pred zdanením z 87 miliónov eúr na 211 miliónov eúr, pričom zvýšila počet expedovaných kusov o 33% a tržby v celosvetovom meradle o 41%. Spoločnosť stavala na úspechu svojich prvých úspešných modelov ako bol napríklad T610i. Patria sem aj obľúbené značky spoločnosti Sony ako je napríklad Walkman a telefóny s fotoaparátom Cybershot.

Produkty, príslušenstvo a aplikácie: v krátkom čase vybudoval Sony Ericsson kompletné portfólio produktov pozostávajúce zo širokej škály telefónov, príslušenstva a aplikácií. Za ostatné dva roky sa Sony Ericsson stal lídrom v oblasti mobilných obrazových zariadení aj hudobných telefónov, vďaka výnimočnému úspechu telefónov značky Walkman a Cyber-Shot.

Dizajn: dizajn pre Sony Ericsson znamená viac ako len vytvárane dobre vyzerajúceho produktu: je to dokonalá rovnováha medzi formou a funkčnosťou. Dizajn je základnou súčasťou každého kroku procesu vývoja produktov, a Sony Ericsson sa snaží v tejto oblasti zásadne odlíšiť od konkurencie.

Pripravte sa na nové spôsoby použitia loga Sony Ericsson
Sony Ericsson mení vzhľad globálnej komunikácie svojej značky. Populárne zelené logo spoločnosti, známe ako „plynúca identita“ (Liquid Identity), je založené na jednoduchom základnom koncepte a novom farebnom prevedení. Logo je vložené medzi posolstvo, zameriava sa na jednotlivca a na prežívanie možností, ktoré mu prinášajú produkty, príslušenstvo a aplikácie Sony Ericsson. Výsledkom je pútavé nové poňatie značky, ktoré dokáže spoločnosť Sony Ericsson odlíšiť a ktoré dokáže komunikovať všetky atribúty inovatívnych mobilných telefónov tejto značky.

„Sony Ericsson vstupuje do fázy agresívneho rastu, a ak chceme byť úspešní, musia mať ľudia po celom svete možnosť stotožniť sa s nami na každej úrovni,“ povedal Dee Dutta, viceprezident Sony Ericsson a riaditeľ pre marketing. „V priebehu predchádzajúcich piatich rokov sa naša značka etablovala v mysliach spotrebiteľov. Teraz nadišiel čas, aby sme oslovili mysle aj srdcia. Mobilné zariadenia budú pre nás vo viacerých významoch čoraz dôležitejšie. Pri tomto trende je veľmi dôležité, aby naša značka stála nad ostatnými vďaka svojej energii, vášni a emotívnosti,“ dodal.

Identita značky zahŕňa novú paletu žiarivých farieb, ktoré sa úmyselne odlišujú od bielych, šedých, čiernych a modrých tónov súčasných technologických značiek. Okrem nových farieb zahŕňa nová identita silný ústredný koncept s dvomi kľúčovými prvkami – textovým posolstvom a znázornením emócií okolo loga Sony Ericsson.

Pravidlá sú jednoduché: posolstvo vždy začína slovom „ja“, nasleduje logo a potom posolstvo týkajúce sa vecí, ktoré jednotlivec miluje, na ktorých mu záleží alebo ktorého ho inšpirujú. Túto štruktúru je možné aplikovať mnohými spôsobmi, v každom jazyku, a dokáže cieľovú skupinu osloviť na vizuálnej úrovni a okamžite.

Andrew Warner, riaditeľ Sony Ericsson pre manažment značky, vysvetľuje, ako by mala identita osloviť publikum: „Akonáhle niečo takéto uvidíte, nastane okamžitá interakcia medzi vami a značkou Sony Ericsson. Hlavným posolstvom je, že spoločnosť k vám pristupuje ako k jednotlivcovi – nehovorí vám, čo si máte myslieť o značke Sony Ericsson, skôr reflektuje, čo si o nej myslíte vy. Nie je to len tradičná, statická identita značky. Plánujeme výraznejšie použiť interaktívne médiá a vybudovať dialóg so spotrebiteľmi po celom svete, aby sme s nimi začali efektívne spoluvytvárať posolstvo našej značky.“


Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  2. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  3. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  4. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  5. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  6. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  7. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  8. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  10. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 510
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 298
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 820
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 694
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 784
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 400
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 176
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 681
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 142
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 641

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Z islamu sa stala kolektívna neuróza (píše Michal Havran)

Ten nešťastný islam domotal Slováčikov, debatujeme o ňom do omrzenia v čase robotizácie a editovania ľudského genómu, v čase, keď máme šance aj na lepšiu budúcnosť.

DOMOV

Poliaci a Švédi čistia Európu od slovenských zbraní

Poliaci rozbili gang pašujúci slovenské zbrane, Švédi na prípade pracujú.

EKONOMIKA

Slovensko chce loviť turistov v Rusku a Bielorusku

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

ŠPORT

Od hladu zabíjal prakom holuby, Alves pokoril legendu za pár sekúnd

Futbal vám prinesie len žiarlivosť, pokrytectvo a falošných priateľov, tvrdí obranca Juventusu Dani Alves.

Neprehliadnite tiež

Vedec z NASA: Či sme vo vesmíre sami, zistíme možno v tomto desaťročí

Vesmírna agentúra objavila planéty podobné Zemi. Môžu mať vodu aj jednoduchý život.

Ukázali nové planéty, ktoré sa podobajú na Zem

Planetárny systém TRAPPIST-1 sa skladá zo siedmych exoplanét.

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét. Tri z nich môžu mať oceány z tekutej vody.

Život môže vzniknúť kdekoľvek, objaviť ho bude náročné (anketa s vedcami)

Slovenskí vedci vysvetľujú, prečo je nový objav NASA taký dôležitý.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop