SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Na predaj: zábava v mobile

Napriek rýchlemu vývoju v oblasti mobilnej zábavy ešte stále jedna dôležitá vec operátorom chýba. Zákazníci.

foto - ap photo/manu fernandez(čtk/ap)

Operátori na celom svete sa predbiehajú v uzatváraní dohôd a partnerstiev s firmami, ktoré sú im schopné dodávať mobilný obsah – obrázky, hudbu, informácie. Bol to nevyhnutný krok v rozvoji mobilnej zábavy, ale sily sa teraz presúvajú do novej oblasti – ako získaný obsah predať?

„Obsah už existuje a je ho množstvo na výber,“ hovorí Richard Siber, konzultant, ktorý predtým viedol divíziu pre mobilné informácie v Accenture. „Pre ľudí ale nie je vôbec ľahké objaviť ho a kúpiť. To by sa malo výrazne zjednodušiť.“

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa spoločnosti M:Metrics sú v súčasnosti zďaleka najpopulárnejším obsahom, ktorý ľudia z mobilov nakupujú, zvonenia. Aj tie si však niekedy zaobstaralo len 10 percent všetkých majiteľov mobilov v USA. Ďalšie 2 percentá si kúpili do mobilu hru, 3,5 percenta si predplatilo službu umožňujúcu pravidelné získavanie zvonení alebo si stiahlo do mobilu nové obrázkové pozadie. Len jeden z dvesto ľudí si pozrel platené video a 2 promile užívateľov stiahlo celú pieseň.

„Ľudia hádžu všetky nápady na stenu a čakajú, čo sa prilepí, namiesto toho, aby urobili krok späť a spýtali sa, akým spôsobom by vlastne zákazníci chceli mobilný obsah používať,“ hovorí DP Vankatesh, riaditeľ firmy mPortal poskytujúcej mobilné služby.

Jedným z problémov je, že rôzne služby – zvonenia, hry či video – sú predávané každá samostatne. Ľudia, ktorí si kúpia napríklad zvonenie od konkrétneho umelca, sa nedozvedia, že je k dispozícii aj hra s podobným motívom či videoklip.

Skryť Vypnúť reklamu

Nahrávacie firmy by preto chceli ponúkať niečo, čo viceprezident EMI nazýva „mobilným albumom“ – balík aplikácií súvisiacich s jedným umelcom zabalený do jedného produktu. Tomu však zatiaľ bráni viacero technických aj obchodných bariér.

Viacero firiem ako JumpTap či Medio dnes pracuje na vývoji technológie, ktorá by umožňovala vyhľadávať cez mobily súvisiaci obsah – napríklad po zadaní mena speváka ponúknuť jeho obrázky i videá.

V Európe sa experimenty začali skôr ako v Amerike, ale ani tu zatiaľ predaj výrazne neodštartoval – mnohí ľudia boli navyše v úvodných fázach znechutení, keď nakúpili videá či obrázky, ktoré neboli správne preformátované pre veľkosť mobilných obrazoviek.

Ďalším nebezpečenstvom je, že priveľa firiem predávajúcich priamo zákazníkom vytvorí neprehľadnú zmäť ponúk. V Japonsku bol priekopníkom predaja operátor NTT DoCoMo, ktorý ponúkol šancu predávať cez mobily svoju hudbu komukoľvek. Výsledkom je 65-tisíc rôznych stránok s ponukou, ktoré väčšinu zákazníkov dokonale zmätú.

Skryť Vypnúť reklamu

„Teraz tu sú starosti, ako to celé zorganizovať a ako ľudia stránky nájdu,“ hovorí Richard Siber. „Hrozí vážne riziko, že ak sa zákazník touto cestou vyberie, bude sklamaný a už ho nikdy nakupovať cez mobil nenapadne.“

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Po víchrici nech súdnictvo rozmetá orkán

Peklo je prázdne a všetci diabli sú tu.

Peter Tkačenko
Premiér Igor Matovič.
Cynická obluda

Hrôzostrašné čísla

Korona jedného dňa určite pominie, ale epidémia ľudskej hlúposti bude spoločnosť ničiť oveľa oveľa dlhšie.

Neprehliadnite tiež

Kozmická loď nesúca robotické vozidlo je na polceste k Marsu

Vesmírna loď už od svojho štartu prekonala vzdialenosť 235,4 milióna kilometrov.

Z Mysu Canaveral v americkom štáte Florida odštartovalo vo štvrtok 30. júla 2020 k planéte Mars robotické vozidlo Perseverance.
Stroj Turek, ktorý vydávali za šahový automat, v skutočnosti sa v jeho vnútri skrýval človek, ktorý Turka riadil

Recenzia: Serious Sam 4 vás vráti 20 rokov do minulosti

Hra, ktorá k úspechu nepotrebuje skvelý príbeh.

Južný pól Mesiaca. V tejto oblasti má v roku 2024 pristáť misia Artemis III.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  2. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  3. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  4. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  8. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  9. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  10. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 33 081
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 145
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 21 626
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 029
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 541
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 454
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 584
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 579
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 477
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 10 384