Na predaj: zábava v mobile

Napriek rýchlemu vývoju v oblasti mobilnej zábavy ešte stále jedna dôležitá vec operátorom chýba. Zákazníci.

foto - ap photo/manu fernandez(čtk/ap)

Operátori na celom svete sa predbiehajú v uzatváraní dohôd a partnerstiev s firmami, ktoré sú im schopné dodávať mobilný obsah – obrázky, hudbu, informácie. Bol to nevyhnutný krok v rozvoji mobilnej zábavy, ale sily sa teraz presúvajú do novej oblasti – ako získaný obsah predať?

„Obsah už existuje a je ho množstvo na výber,“ hovorí Richard Siber, konzultant, ktorý predtým viedol divíziu pre mobilné informácie v Accenture. „Pre ľudí ale nie je vôbec ľahké objaviť ho a kúpiť. To by sa malo výrazne zjednodušiť.“

Podľa spoločnosti M:Metrics sú v súčasnosti zďaleka najpopulárnejším obsahom, ktorý ľudia z mobilov nakupujú, zvonenia. Aj tie si však niekedy zaobstaralo len 10 percent všetkých majiteľov mobilov v USA. Ďalšie 2 percentá si kúpili do mobilu hru, 3,5 percenta si predplatilo službu umožňujúcu pravidelné získavanie zvonení alebo si stiahlo do mobilu nové obrázkové pozadie. Len jeden z dvesto ľudí si pozrel platené video a 2 promile užívateľov stiahlo celú pieseň.

„Ľudia hádžu všetky nápady na stenu a čakajú, čo sa prilepí, namiesto toho, aby urobili krok späť a spýtali sa, akým spôsobom by vlastne zákazníci chceli mobilný obsah používať,“ hovorí DP Vankatesh, riaditeľ firmy mPortal poskytujúcej mobilné služby.

Jedným z problémov je, že rôzne služby – zvonenia, hry či video – sú predávané každá samostatne. Ľudia, ktorí si kúpia napríklad zvonenie od konkrétneho umelca, sa nedozvedia, že je k dispozícii aj hra s podobným motívom či videoklip.

Nahrávacie firmy by preto chceli ponúkať niečo, čo viceprezident EMI nazýva „mobilným albumom“ – balík aplikácií súvisiacich s jedným umelcom zabalený do jedného produktu. Tomu však zatiaľ bráni viacero technických aj obchodných bariér.

Viacero firiem ako JumpTap či Medio dnes pracuje na vývoji technológie, ktorá by umožňovala vyhľadávať cez mobily súvisiaci obsah – napríklad po zadaní mena speváka ponúknuť jeho obrázky i videá.

V Európe sa experimenty začali skôr ako v Amerike, ale ani tu zatiaľ predaj výrazne neodštartoval – mnohí ľudia boli navyše v úvodných fázach znechutení, keď nakúpili videá či obrázky, ktoré neboli správne preformátované pre veľkosť mobilných obrazoviek.

Ďalším nebezpečenstvom je, že priveľa firiem predávajúcich priamo zákazníkom vytvorí neprehľadnú zmäť ponúk. V Japonsku bol priekopníkom predaja operátor NTT DoCoMo, ktorý ponúkol šancu predávať cez mobily svoju hudbu komukoľvek. Výsledkom je 65-tisíc rôznych stránok s ponukou, ktoré väčšinu zákazníkov dokonale zmätú.

„Teraz tu sú starosti, ako to celé zorganizovať a ako ľudia stránky nájdu,“ hovorí Richard Siber. „Hrozí vážne riziko, že ak sa zákazník touto cestou vyberie, bude sklamaný a už ho nikdy nakupovať cez mobil nenapadne.“

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nechcú dať očkovať svoje deti. Na nete sa radia, ktorý lekár ich za to nenahlási

Za odmietnutie očkovania je pokuta 331 eur. Vlani ich hygienici udelili 690 za vyše 39-tisíc eur.

PLUS

Ako hlboko je v kauze eurofondov namočená SNS a ako Smer

Smer sa nemôže tváriť nevinne.

KOMENTÁRE

Pavol sa oženil s Vladimírom. Obrúčku nosia s trémou

Jemma si brala svoju priateľku a Pavol priateľa.

ŠPORT

Nechápem, prečo ľudia v príprave nadávajú, tvrdí slovanista

Viedenský má patriť k elitám hokejového Slovana.

Neprehliadnite tiež

Nie je za tým len ideológia. Veda vysvetľuje, čo spraví z ľudí teroristov

Islamský štát prehrá, zhodujú sa vedci. Na otázku, či tým hrozba pominie, hovoria jednoznačné nie.

NASA má plán, ako zachrániť planétu pred výbuchom supersopky

Americký úrad navrhol spôsob, ako by sa dalo zachrániť ľudstvo.

Ako zanikla záhadná kultúra na Veľkonočnom ostrove

Polemika zástancov prudkého ekosociálneho rozvratu a pomalšie účinkujúcich vplyvov míňa podstatu. Pôsobilo oboje.

Inzercia - Tlačové správy


  1. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  2. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  5. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  8. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  10. Leto nekončí!
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 191
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 2 342
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 064
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 803
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 796
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 365
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 268
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 206
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 152
  10. Leto nekončí! 799