Na predaj: zábava v mobile

Napriek rýchlemu vývoju v oblasti mobilnej zábavy ešte stále jedna dôležitá vec operátorom chýba. Zákazníci.

foto - ap photo/manu fernandez(čtk/ap)

Operátori na celom svete sa predbiehajú v uzatváraní dohôd a partnerstiev s firmami, ktoré sú im schopné dodávať mobilný obsah – obrázky, hudbu, informácie. Bol to nevyhnutný krok v rozvoji mobilnej zábavy, ale sily sa teraz presúvajú do novej oblasti – ako získaný obsah predať?

„Obsah už existuje a je ho množstvo na výber,“ hovorí Richard Siber, konzultant, ktorý predtým viedol divíziu pre mobilné informácie v Accenture. „Pre ľudí ale nie je vôbec ľahké objaviť ho a kúpiť. To by sa malo výrazne zjednodušiť.“

Podľa spoločnosti M:Metrics sú v súčasnosti zďaleka najpopulárnejším obsahom, ktorý ľudia z mobilov nakupujú, zvonenia. Aj tie si však niekedy zaobstaralo len 10 percent všetkých majiteľov mobilov v USA. Ďalšie 2 percentá si kúpili do mobilu hru, 3,5 percenta si predplatilo službu umožňujúcu pravidelné získavanie zvonení alebo si stiahlo do mobilu nové obrázkové pozadie. Len jeden z dvesto ľudí si pozrel platené video a 2 promile užívateľov stiahlo celú pieseň.

„Ľudia hádžu všetky nápady na stenu a čakajú, čo sa prilepí, namiesto toho, aby urobili krok späť a spýtali sa, akým spôsobom by vlastne zákazníci chceli mobilný obsah používať,“ hovorí DP Vankatesh, riaditeľ firmy mPortal poskytujúcej mobilné služby.

Jedným z problémov je, že rôzne služby – zvonenia, hry či video – sú predávané každá samostatne. Ľudia, ktorí si kúpia napríklad zvonenie od konkrétneho umelca, sa nedozvedia, že je k dispozícii aj hra s podobným motívom či videoklip.

Nahrávacie firmy by preto chceli ponúkať niečo, čo viceprezident EMI nazýva „mobilným albumom“ – balík aplikácií súvisiacich s jedným umelcom zabalený do jedného produktu. Tomu však zatiaľ bráni viacero technických aj obchodných bariér.

Viacero firiem ako JumpTap či Medio dnes pracuje na vývoji technológie, ktorá by umožňovala vyhľadávať cez mobily súvisiaci obsah – napríklad po zadaní mena speváka ponúknuť jeho obrázky i videá.

V Európe sa experimenty začali skôr ako v Amerike, ale ani tu zatiaľ predaj výrazne neodštartoval – mnohí ľudia boli navyše v úvodných fázach znechutení, keď nakúpili videá či obrázky, ktoré neboli správne preformátované pre veľkosť mobilných obrazoviek.

Ďalším nebezpečenstvom je, že priveľa firiem predávajúcich priamo zákazníkom vytvorí neprehľadnú zmäť ponúk. V Japonsku bol priekopníkom predaja operátor NTT DoCoMo, ktorý ponúkol šancu predávať cez mobily svoju hudbu komukoľvek. Výsledkom je 65-tisíc rôznych stránok s ponukou, ktoré väčšinu zákazníkov dokonale zmätú.

„Teraz tu sú starosti, ako to celé zorganizovať a ako ľudia stránky nájdu,“ hovorí Richard Siber. „Hrozí vážne riziko, že ak sa zákazník touto cestou vyberie, bude sklamaný a už ho nikdy nakupovať cez mobil nenapadne.“

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

PRIMÁR

S vekom lekára môže stúpať aj počet úmrtí pacientov

Lekárom nad šesťdesiat úmrtnosť pacientov stúpla.

Neprehliadnite tiež

Antarktída môže byť v budúcnosti zelená, naznačuje štúdia

Rekordné teplotné zmeny v minulom storočí podstatne zrýchlili rast machov.

Umelá inteligencia a laser. Vytvorili múdru hračku pre mačky

Felik chce zabávať zvieratá, ktoré zostali samy doma.

Objavili ďalšie gény inteligencie. Môžu viesť k liekom na zlepšenie IQ

Rovnaké gény súvisia aj s dlhovekosťou a autizmom.

Natiahnuté aj preliačené. Samsung chce displeje ohýbať v dvoch smeroch

Samsung má nápad, ako zmeniť svet zobrazovacích panelov. Dostanú nové vlastnosti.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 042
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 560
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 582
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 239
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 908
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 704
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 378
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 308
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 591
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 159