SME

Prechod s číslom k Telefónice nebude lacný

Preniesť si číslo od jedného mobilného operátora k druhému stojí klientov pomerne veľa peňazí a tiež nejde o administratívne jednoduchú záležitosť.

Celkovo si zatiaľ svoje číslo ku konkurencii prenieslo len asi 1200 ľudí. Očakáva sa však, že po príchode Telefónici O2 na trh to bude viac.

ILUSTRAČNÉ FOTO – TASR/AFP

Aj to sú zrejme dôvody, prečo si za viac ako tri mesiace od spustenia služby prenieslo číslo len asi 1200 zákazníkov zo 4,6 milióna klientov Orangeu a T-Mobilu.

Službu zákazníci dlho očakávali a bola aj jednou z dôležitých podmienok na vstup tretieho operátora, po ktorom by sa mala začať na našom trhu skutočná konkurencia. Pri dnešnom rozšírení mobilných telefónov, keď prístroj má zhruba osem z desiatich obyvateľov Slovenska, bude totiž Telefónica O2 musieť loviť klientov najmä medzi zákazníkmi Orangeu a T-Mobilu. Rast záujmu o prenesenie čísla sa dá čakať až potom, ako spustí svoju vlastnú sieť.

Cena je vysoká
Za prenesenie čísla z Orangeu do T-Mobilu zaplatí klient spolu 1489 korún s DPH. Prechod s číslom od T-Mobilu k Orangeu ho stojí 713 korún. Operátori pritom žiadajú občiansky preukaz a druhý doklad (napríklad vodičský preukaz alebo pas) i faktúru za elektrinu alebo plyn. Predajca potom vyplní údaje do žiadosti o prenesenie čísla a aj do novej zmluvy o pripojení. Zároveň so zmluvou a žiadosťou o pripojenie dostane zákazník aj novú SIM kartu.

Ak má klient záujem o akciový mobilný telefón, keď sa firme zaväzuje, že zostane jej klientom isté obdobie, kuriér od operátora mu ho doručí až po tom, ako mu firmy prenesú číslo. Mobilné telefóny predávané v akcii za viac ako tisíc korún pritom musí klient zaplatiť už pri podpisovaní zmluvy.

Zmena trvá dlho
Návšteva v predajni trvá u oboch operátorov zhruba rovnako - 40 až 50 minút. Treba si však vyhradiť aj čas na prípadné čakanie v rade. Po podpísaní žiadosti o prenesenie čísla má budúci operátor päť dní na to, aby ju poslal konkurentovi, ktorý ju ďalších päť dní posudzuje. Overuje si napríklad to, či klient zaplatil všetky faktúry, alebo či nie je viazaný dodatkom k zmluve. Ak je všetko v poriadku, operátor osloví telefonicky klienta, aby svoju žiadosť potvrdil - inak ju zamietne. Do tohto bodu môže prenos čísla zrušiť aj zákazník. Ak žiadosť potvrdí, do desiatich dní operátori jeho číslo prenesú a nový mu aktivuje SIM kartu. Celý proces môže teda trvať pol druha mesiaca.

Doterajší malý záujem o službu prispel aj k tomu, že pracovníci operátorov na predajných mies­tach nemajú v prenášaní čísel takú prax ako pri aktivácii nových služieb či prechode z predplatenej karty na paušál. Napríklad predajca v Orangei pre redaktora SME prenášal číslo prvýkrát a pri príprave žiadosti sa niekoľkokrát radil s kolegami v predajni či po telefóne. Predajkyňa T-Mobile pôsobila pri prenášaní čísla istejšie.

Prenesené čísla a poplatky

Z Orangeu do T-Mobilu prešlo spolu 715 klientov, z toho bolo 544 s paušálom a 171 s predplatenou kartou,

z T-Mobilu do Orangeu prešlo spolu 509 klientov, z toho bolo 433 s paušálom a 76 s predplatenou kartou,

za odchod z Orangeu sa platí 1190 korún s DPH, k čomu treba pripočítať aktiváciu v T-Mobile za 299 korún,

za odchod z T-Mobilu sa platí 595 korún s DPH, k čomu treba pripočítať aktiváciu v Orangei 118 korún.

Zdroj: Orange a T-Mobile
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu