V roku 1996 zeplesali srdcia všetkých adventuristov pri hraní prvého titulu Broken Sword. Desať rokov ubehlo ako voda a tento mesiac sa budeme môcť zaradovať opäť. Dnes už legendárna séria sa čochvíľa dočká svojho štvrtého pokračovania. V skutočnosti mala byť už dávno uzavretá, od začiatku sa hovorilo iba o trilógii. No hra má dodnes obrovskú popularitu, predajné čísla vzbudzujú rešpekt, tak bolo hneď každému jasné, že štvorka – The Angel of Death – raz príde. A už to nepotrvá dlho, máme ju za dverami. Distribútor THQ zveril technickú stránku do rúk tímu Sumo Digital, o príbeh a design sa samozrejme stará zakladateľ série Charles Cecil spolu so svojím tímom (i keď značne oslabeným) Revolution softwares. Preto nemáme o dejovú linku žiaden strach (no ja nechcem byť skeptik, ale po treťom Broken Sworde a jeho „fantastickom“ konci ja už aj trochu strach mám – pozn. Slavatar) . Opäť sa vracia k tajomstvom opradeným templárom. Georgeov život od posledného dielu naberá prudký smer nadol, dostal padáka zo starej práce, jeho kariéra sa končí a on nevie, kam sa pohnúť ďalej. Pri návrate do svojej kancelárie (bol nútený zobrať veľmi pofidérny džob) však stretáva záhadnú blondínku, ktorá sa predstavuje menom Anna-Maria. Pri rozprávaní o drahocennom manuskripte je prerušená bandou horlivých mafiánov a spolu s Georgom sa dávajú na útek.
Ak ste o Broken Sword čo i len raz počuli, iste vám v tomto úvodnom príbehu chýba jedna z hlavných postáv, žieňa Nico Collard. Charles Cecil chcel najskôr úmyselne v hernom publiku vyvolať paniku, keď zatajoval všetky informácie, no časom sa potvrdilo, že Nico v hre svoju rolu dostane (koniec koncov, veď je i na obálke). Pomaly vychádza na svetlo, že za ňu dokonca bude nutné odohrať niektoré pasáže, čo sme určite veľmi radi.
V štvrtom dieli sa objaví zopár noviniek. Po celý čas budete napríklad pracovať s plne interaktívnym manuskriptom s množstvom stôp a básnických obrazov. Na prvý pohľad je to obyčajná maľba zobrazujúca dva hrady oddelené morom. Charles Cecil hovorí: „Pri skúmaní manuskriptu môžete presne sledovať, kam príbeh smeruje.“ Okrem toho však budeme mať k dispozícií aj virtuálne PDA, ktoré bude slúžiť na primárny zdroj informácií a v spojení s manuskriptom bude slúžiť na riešenie niektorých puzzlov.
Čo je to amBX?
Systém je vyvýjaný pre PC a domáce kiná z dôvodu širšej podpory amBX aplikácií, podpora ostatných platforiem ešte nie je rozhodnutá. |
„Oproti tretiemu dielu sa nám v The Angel of Death vyskytne oveľa viac postáv, a to najmä zaujímavejších čo sa týka charakteru.“ pokračuje vo svojom opise Charles Cecil. „V Revolutions softwares sme sa vždy snažili vytvoriť originálne postavy, ktoré dokonale zapasujú do príbehu.“ Navyše viacero postáv by malo byť emocionálne aktívne, to znamená mať určité city a primerane reagovať na vaše správanie. No, povedzme si úprimne, neverím, že niečo také v hre rozoznáte ostatne nejde predsa o RPG, i keď by to mohol byť celkom zaujímavý prvok).
Dva najkritizovanejšie aspekty tretieho dielu boli konzolové ovládanie a posúvanie bední. To prvé sa vyriešilo vcelku radikálne. Najnovší diel je totiž vyvíjaný výhradne pre PC, zatiaľ čo trojka bola primárne pre konzoly. To znamená návrat ku klasickému point-and-click systému, k starej dobrej myške. Ovládanie už teda zážitok z hry kaziť nebude. A ako sú na tom bedne? Síce v hre ostávajú, no vyskytujú sa iba na miestach, kam bezvýhradne patria. Nemali by ste ich ani spoznať, a už vôbec nie sa zamýšľať nad ich významom. Popri nich sa v hre vyskytnú aj rôzne iné puzzle, v niektorých prípadoch časovo obmedzené. Ako príklad môže poslúžiť hneď prvá scénka, kde treba uniknúť pred mafiánmi. A najväčšou novinkou je jednoznačne podpora novej technológie amBX, ktorá dodá hre celkom novú dimenziu (viac o amBX v rámčeku).
Ako sme si už pri tejto sérii zvykli, opäť prezrieme takmer celý svet. Najviac nás však bude zaujímať Konštantinopol, na ktorý odkazujú všetky stopy pokladu. Príbeh by mal byť podávaný veľkolepou výpravnou formou, známou z hollywoodskych filmov. Niektoré náročnejšie animácie boli vyrobené podľa hereckých predlôh. S grafikou to však moc ružovo nevyzerá, stačí sa pozornejšie prizrieť uverejneným screenshotom. Ak máte ale nejaké vážnejšie pochybnosti, môžem vás ubezpečiť, že v pohybe to vyzerá o dosť lepšie. Mnoho obrázkov navyše pochádza z rannej verzie hry, a tak môžu mýliť. Každopádne mierne zastaralý engine z tretieho dielu bude určite cítiť.
The Angel of Death je na dobrej ceste minimálne nezahanbiť svojich predchodcov a snáď ich aj v niektorých aspektoch predbehnúť. Najnovšie dobrodružstvá Georga a Nico už onedlho podrobne rozoberieme v recenzii. Dátum vydania je stanovený na 15 septembra.
Autor: Ján Cibulka