Broken Sword 4: The Angel of Death - George a Nico sú späť!

V roku 1996 zeplesali srdcia všetkých adventuristov pri hraní prvého titulu Broken Sword. Desať rokov ubehlo ako voda a tento mesiac sa budeme môcť zaradovať opäť. Dnes už legendárna séria sa čochvíľa dočká svojho štvrtého pokračovania.

V roku 1996 zeplesali srdcia všetkých adventuristov pri hraní prvého titulu Broken Sword. Desať rokov ubehlo ako voda a tento mesiac sa budeme môcť zaradovať opäť. Dnes už legendárna séria sa čochvíľa dočká svojho štvrtého pokračovania. V skutočnosti mala byť už dávno uzavretá, od začiatku sa hovorilo iba o trilógii. No hra má dodnes obrovskú popularitu, predajné čísla vzbudzujú rešpekt, tak bolo hneď každému jasné, že štvorka – The Angel of Death – raz príde. A už to nepotrvá dlho, máme ju za dverami. Distribútor THQ zveril technickú stránku do rúk tímu Sumo Digital, o príbeh a design sa samozrejme stará zakladateľ série Charles Cecil spolu so svojím tímom (i keď značne oslabeným) Revolution softwares. Preto nemáme o dejovú linku žiaden strach (no ja nechcem byť skeptik, ale po treťom Broken Sworde a jeho „fantastickom“ konci ja už aj trochu strach mám – pozn. Slavatar). Opäť sa vracia k tajomstvom opradeným templárom. Georgeov život od posledného dielu naberá prudký smer nadol, dostal padáka zo starej práce, jeho kariéra sa končí a on nevie, kam sa pohnúť ďalej. Pri návrate do svojej kancelárie (bol nútený zobrať veľmi pofidérny džob) však stretáva záhadnú blondínku, ktorá sa predstavuje menom Anna-Maria. Pri rozprávaní o drahocennom manuskripte je prerušená bandou horlivých mafiánov a spolu s Georgom sa dávajú na útek.

Ak ste o Broken Sword čo i len raz počuli, iste vám v tomto úvodnom príbehu chýba jedna z hlavných postáv, žieňa Nico Collard. Charles Cecil chcel najskôr úmyselne v hernom publiku vyvolať paniku, keď zatajoval všetky informácie, no časom sa potvrdilo, že Nico v hre svoju rolu dostane (koniec koncov, veď je i na obálke). Pomaly vychádza na svetlo, že za ňu dokonca bude nutné odohrať niektoré pasáže, čo sme určite veľmi radi.

V štvrtom dieli sa objaví zopár noviniek. Po celý čas budete napríklad pracovať s plne interaktívnym manuskriptom s množstvom stôp a básnických obrazov. Na prvý pohľad je to obyčajná maľba zobrazujúca dva hrady oddelené morom. Charles Cecil hovorí: „Pri skúmaní manuskriptu môžete presne sledovať, kam príbeh smeruje.“ Okrem toho však budeme mať k dispozícií aj virtuálne PDA, ktoré bude slúžiť na primárny zdroj informácií a v spojení s manuskriptom bude slúžiť na riešenie niektorých puzzlov.

Čo je to amBX?

Súčasťou programu Ambient Intelligence firmy Philips Electronic vo výskumných laboratóriách v Redhille sa stal nový koncept virtuálneho zážitku nazvaný amBX. Má rozšíriť doterejší zážitok z hrania počítačových hier o využitie ďalších prirodzených vnemov ako napríklad tepelné zmeny, ventilátormi vytváraný vietor, farebné ambientové svetlá, otrasy či aktivný nábytok. Je akousi bezpečnejšou alternatívou virtuálnej reality, ktorá hráčovi umožní prežiť zážitky z hier hlbšie ako doposiaľ. Tento systém je však využiteľný i pri niekoľkých ďalších aktivitách ako napríklad navodenie atmosféry na večierku.
Kvôli cenovej dostupnosti bude možné zakúpiť štartovací balíček obsahujúci základné prvky a k nemu podľa chuti dokupovať rôzne nadstavby. Konečná cena a rozsiahlosť vylepšení bude stanovená po dohode s viacerými hardwareovými partnermi koncom tohto roku.
Systém je vyvýjaný pre PC a domáce kiná z dôvodu širšej podpory amBX aplikácií, podpora ostatných platforiem ešte nie je rozhodnutá.

„Oproti tretiemu dielu sa nám v The Angel of Death vyskytne oveľa viac postáv, a to najmä zaujímavejších čo sa týka charakteru.“ pokračuje vo svojom opise Charles Cecil. „V Revolutions softwares sme sa vždy snažili vytvoriť originálne postavy, ktoré dokonale zapasujú do príbehu.“ Navyše viacero postáv by malo byť emocionálne aktívne, to znamená mať určité city a primerane reagovať na vaše správanie. No, povedzme si úprimne, neverím, že niečo také v hre rozoznáte ostatne nejde predsa o RPG, i keď by to mohol byť celkom zaujímavý prvok).

Dva najkritizovanejšie aspekty tretieho dielu boli konzolové ovládanie a posúvanie bední. To prvé sa vyriešilo vcelku radikálne. Najnovší diel je totiž vyvíjaný výhradne pre PC, zatiaľ čo trojka bola primárne pre konzoly. To znamená návrat ku klasickému point-and-click systému, k starej dobrej myške. Ovládanie už teda zážitok z hry kaziť nebude. A ako sú na tom bedne? Síce v hre ostávajú, no vyskytujú sa iba na miestach, kam bezvýhradne patria. Nemali by ste ich ani spoznať, a už vôbec nie sa zamýšľať nad ich významom. Popri nich sa v hre vyskytnú aj rôzne iné puzzle, v niektorých prípadoch časovo obmedzené. Ako príklad môže poslúžiť hneď prvá scénka, kde treba uniknúť pred mafiánmi. A najväčšou novinkou je jednoznačne podpora novej technológie amBX, ktorá dodá hre celkom novú dimenziu (viac o amBX v rámčeku).

Ako sme si už pri tejto sérii zvykli, opäť prezrieme takmer celý svet. Najviac nás však bude zaujímať Konštantinopol, na ktorý odkazujú všetky stopy pokladu. Príbeh by mal byť podávaný veľkolepou výpravnou formou, známou z hollywoodskych filmov. Niektoré náročnejšie animácie boli vyrobené podľa hereckých predlôh. S grafikou to však moc ružovo nevyzerá, stačí sa pozornejšie prizrieť uverejneným screenshotom. Ak máte ale nejaké vážnejšie pochybnosti, môžem vás ubezpečiť, že v pohybe to vyzerá o dosť lepšie. Mnoho obrázkov navyše pochádza z rannej verzie hry, a tak môžu mýliť. Každopádne mierne zastaralý engine z tretieho dielu bude určite cítiť.

The Angel of Death je na dobrej ceste minimálne nezahanbiť svojich predchodcov a snáď ich aj v niektorých aspektoch predbehnúť. Najnovšie dobrodružstvá Georga a Nico už onedlho podrobne rozoberieme v recenzii. Dátum vydania je stanovený na 15 septembra.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

DOMOV

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej viala v pozadí slovenská vlajka.

Neprehliadnite tiež

Objavili záhadné mikróby, ktoré prežili v kryštáloch desaťtisíce rokov

Organizmy sú úplne iné než tie v databázach. Niektorí spochybňujú, či naozaj pochádzajú z kryštálov.

Google a Microsoft neukážu weby pre nelegálne sťahovanie

Nový etický kódex platí pre vyhľadávače v Británii, či prekročí jej hranice dnes nie je jasné.

Ako by to vyzeralo, ak by všetci ľudia žili v jednej budove?

Stačí približne 180-tisíc ľudí, aby mala krytá budova vlastné počasie.

Na YouTube bude menej reklám, zrušia tie najdlhšie

Hoci reklamu na YouTube zatiaľ možno filtrovať, firma sa rozhodla zrušiť svoj najinvazívnejší reklamný formát.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 817
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 483
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 368
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 026
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 664
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 608
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 292
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 880
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 650
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 003

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop