Ako koncern v sobotu po svojej strategickej konferencii informoval, šéf Telekomu s okamžitou platnosťou preberá dodatočnú zodpovednosť. Odteraz bude mať na starosti okrem globálneho manažmentu značiek koncernu aj plánovanie reklamných stratégií, mediálnu koordináciu a rozpočet na reklamu v rámci nemeckých aktivít koncernu. Ricke predtým dozornej rade predložil svoj koncept udržania si podielu na nemeckom trhu pri úspore nákladov.
Okrem toho dozorná rada schválila výkonného riaditeľa T-Mobile, René Obermanna do funkcie riaditeľa obchodnej siete pre Nemecko. Výkonný riaditeľ T-Systems, Lothar Pauly bude mať na starosti siete, IT a nákupy. Globálne prevádzkové vedenie troch strategických segmentov - T-Com, T-Mobile a T-Systems - zostáva nezmenené.
Po ostatnom poklese kurzu akcie spoločnosti a znížení obchodných prognóz rástla kritika týkajúca smerovania Telekomu. Podľa mediálnych správ sa o svoje miesta mali obávať predovšetkým Ricke a šéf divízie T-Com, Walter Raizner. Ricke vo štvrtok vyhlásil, že je pripravený na zasadanie dozornej rady, pred ktorou chce predložiť svoj strategický plán.
"Naša nová strategická štruktúra zdôrazňuje potrebu posilnenia koordinácie našich nemeckých aktivít. Zároveň musíme radikálne nastaviť štruktúru našich nákladov podľa zmeny situácie na trhu. To sa stane bez zmien vo vedení celosvetových aktivít divízií T-Mobile, T-Com a T-System," uvádza sa vo vyhlásení Deutsche Telekomu.
Informovali o tom Deutsche Telekom a agentúra Reuters.