
"Všetci sa o tom bavíme už veľmi dlho," uviedol pre internetovú stránku spoločnosti BBC. Podľa prieskumu spoločnosti, videohry pravidelne hráva iba 40 percent tínedžeriek. V porovnaní s chlapcami je to o 50 percent menej. Väčšinu dievčat pritom v priemere hry prestanú baviť už po roku. "Máme dosah iba na malé množstvo populácie a to nielen geograficky," prezradil Gardner.
Podľa neho ak sa EA podarí tento problém vyriešiť, môže tak spoločnosť ročne zarobiť o niekoľko miliárd dolárov viac. Ako pritom dodáva, herný priemysel by sa mal učiť od toho filmového. "Filmári nerobili snímky iba pre chlapcov. Hviezdne vojny boli najväčším filmom všetkých čias, kým na scénu neprišiel Titanic. Nestal sa však najlepším iba preto, že prilákal do kín aj množstvo žien. Stal sa najlepším preto, že ženy si ho potom prišli pozrieť ešte niekoľkokrát," vyhlásil Gardner

Ako ďalej uviedol, jedným z najväčších problémov je, že hry pre ženy nie sú zaujímavé. "Nechcú 'ružové hry'. Nechcú hrať hry, v ktorých Paris Hilton a Britney Spears idú do obchodu a dávajú si make-up. Tento druh nebol nikdy až tak úspešný," prezradil. Hry ako The Sims, či internetové stránky na štýl Pogo.com dokázali, že trh s počítačovými hrami pre ženy existuje. "Zo všetkých tých ľudí, ktorí hrali The Sims, tvorili 70 percent ženy mladšie ako 25 rokov. Simsovia sú skutočne hra o vzťahoch, a to je presne to, čo dievčatá chcú. Chcú vzťahy, a chcú sa rozprávať," spresnil Gardner. The Sims patria so 40 miliónmi predanými kópiami medzi jednu z najúspešnejších hier.
Gardner si pritom myslí, že herný priemysel potrebuje vytvoriť ďalšie hity pre dievčatá. "Jedna z vecí, ktorá sa plánuje v hernom priemysle pre ženy, sú kreatívne tímy. Musia to byť mladí ľudia so skúsenosťami. Štyri z 11 našich štúdií po celom svete vedú ženy. To je dôležitý začiatok. Investovanie do nových talentov je rozhodujúce," dodal Gardner.