Mladí uprednostňujú internet pred tradičnými médiami

Nová "internetová generácia" spôsobí radikálnu zmenu v tradičných médiách. Ľudia vo veku od 16 do 24 rokov uprednostňujú pred televíziou, rozhlasom a novinami online služby internetu. Vyplýva to z prieskumu britskej spoločnosti Ofcom.

Nová "internetová generácia" spôsobí radikálnu zmenu v tradičných médiách. Ľudia vo veku od 16 do 24 rokov uprednostňujú pred televíziou, rozhlasom a novinami online služby internetu. Vyplýva to z prieskumu britskej spoločnosti Ofcom.

Štúdia tiež dokázala, že domácnosti čoraz častejšie využívajú služby širokopásmového pripojenia a digitálnej televízie. V približne 1,8 milióna domovov dnes využíva na telefonické hovory práve internet. Experti analyzovali pri výskume nové trendy v oblasti televízie, rozhlasu a telekomunikácií v rokoch 2005 až 2006.

foto - ap photo/steve nesius

Prišli na to, že mladí ľudia, ktorých označili za "internetovú generáciu", si dokážu prisvojiť nové technológie omnoho rýchlejšie ako bežná populácia. V priemere sú pritom k sieti pripojení asi tri hodiny denne. Sedemdesiat percent z nich, v porovnaní so 41 percentami bežnej populácie chatuje, kým jeden z piatich má svoju vlastnú internetovú stránku alebo blog. Polovica z tejto skupiny vlastní hernú konzolu alebo MP3 prehrávač. Podľa štúdie môže byť tento online životný štýl dôvodom poklesu sledovanosti televízie, ktorú príslušníci mladej vekovej skupiny týždenne pozerajú denne o sedem hodín menej ako bežný divák. Ak sa aj mladá generácia rozhodne pozerať televíziu, odvracajú sa od verejných staníc v prospech digitálnych kanálov. V porovnaní s ostatnou populáciou internet tiež ovplyvnil aj iné médiá ako noviny, časopisy alebo rozhlas.

"Odvracajú sa od tradičných médií a vykračujú vpred novým médiám. Táto generácia vyrástla s novými technológiami a je to táto generácia, pre ktorú je takýto vývoj inštinktívny," uviedol hovorca Ofcomu. Podľa Kaya Withersa, výskumníka z Inštitútu verenej politiky a výskumu (IPPR) vzniklo už veľa štúdií, podľa ktorých sa mladá generácia odkláňa od tradičných médií. "My sa však snažíme pochopiť prečo a čo to znamená. Chceme zistiť, aké druhy zdrojov informácií uprednostňujú. Môže to mať veľmi kritický dopad na médiá, verejnú politiku a taktiež aj svet," spresnil.

Podľa štúdie, nie je adopcia novej technológie vlastná iba mladej generácii. Od roku 2004 do 2005 sa vo Veľkej Británii zvýšil počet širokopásmových pripojení o 63 percent, kým digitálnu televíziu má 18,3 percent domácností.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Morský koník ako zberač odpadu a smutný osud tigra. Pozrite si finalistov o najlepšieho fotky prírody

Wildlife Photographer of the Year organizuje Prírodopisné múzeum v Londýne.

Cesty na zmenu klímy nie sú pripravené, asfalty nevyhovujú

Na plánované fungovanie ciest je dnes už príliš teplo.

YouTube končí s platenými kanálmi, ľudí nezaujali

Výpadky príjmov majú tvorcom obsahu nahradiť nové projekty.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 024
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 933
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 724
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 332
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 250
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 139
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 693
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 631
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 516
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 219