Nová "internetová generácia" spôsobí radikálnu zmenu v tradičných médiách. Ľudia vo veku od 16 do 24 rokov uprednostňujú pred televíziou, rozhlasom a novinami online služby internetu. Vyplýva to z prieskumu britskej spoločnosti Ofcom.
Štúdia tiež dokázala, že domácnosti čoraz častejšie využívajú služby širokopásmového pripojenia a digitálnej televízie. V približne 1,8 milióna domovov dnes využíva na telefonické hovory práve internet. Experti analyzovali pri výskume nové trendy v oblasti televízie, rozhlasu a telekomunikácií v rokoch 2005 až 2006.
Prišli na to, že mladí ľudia, ktorých označili za "internetovú generáciu", si dokážu prisvojiť nové technológie omnoho rýchlejšie ako bežná populácia. V priemere sú pritom k sieti pripojení asi tri hodiny denne. Sedemdesiat percent z nich, v porovnaní so 41 percentami bežnej populácie chatuje, kým jeden z piatich má svoju vlastnú internetovú stránku alebo blog. Polovica z tejto skupiny vlastní hernú konzolu alebo MP3 prehrávač. Podľa štúdie môže byť tento online životný štýl dôvodom poklesu sledovanosti televízie, ktorú príslušníci mladej vekovej skupiny týždenne pozerajú denne o sedem hodín menej ako bežný divák. Ak sa aj mladá generácia rozhodne pozerať televíziu, odvracajú sa od verejných staníc v prospech digitálnych kanálov. V porovnaní s ostatnou populáciou internet tiež ovplyvnil aj iné médiá ako noviny, časopisy alebo rozhlas.
"Odvracajú sa od tradičných médií a vykračujú vpred novým médiám. Táto generácia vyrástla s novými technológiami a je to táto generácia, pre ktorú je takýto vývoj inštinktívny," uviedol hovorca Ofcomu. Podľa Kaya Withersa, výskumníka z Inštitútu verenej politiky a výskumu (IPPR) vzniklo už veľa štúdií, podľa ktorých sa mladá generácia odkláňa od tradičných médií. "My sa však snažíme pochopiť prečo a čo to znamená. Chceme zistiť, aké druhy zdrojov informácií uprednostňujú. Môže to mať veľmi kritický dopad na médiá, verejnú politiku a taktiež aj svet," spresnil.
Podľa štúdie, nie je adopcia novej technológie vlastná iba mladej generácii. Od roku 2004 do 2005 sa vo Veľkej Británii zvýšil počet širokopásmových pripojení o 63 percent, kým digitálnu televíziu má 18,3 percent domácností.