Praha 7. augusta (TASR) - Spojeným spoločnostiam Český Telecom a Eurotel ostane oficiálny názov Telefónica O2 ČR, ale pre masový trh bude hlavná značka práve O2.
Značku Telefónica chce operátor používať hlavne pre firemnú klientelu. V rozhovore pre český denník Hospodářské noviny to uviedol šéf dozornej rady českej Telefónica O2 a zároveň šéf britskej O2 Peter Erskine.
Reklamní agenti sa už tešia. Na zmenu značky má firma pripravené stámilióny korún. "V prípade premenovania tak veľkej firmy je potrebných aj niekoľko stoviek miliónov Kč," domnieva sa expert na reklamu Jiří Mikeš. "Značke aj jej zmene je nutné venovať veľkú starostlivosť, má väčšiu cenu ako výrobok. Vyhorenú fabriku za chvíľu postavíte znova, značku nie," dodáva Mikeš.
Český Telecom už za zmenu mena raz platil. Bolo to pred 6 rokmi a premaľovanie áut, všetkých predajní a zmena montérok zamestnancov ho stála 250 miliónov Kč, v prepočte 335 miliónov Sk. Teraz k tomu navyše má aj dcérsku firmu Eurotel.
Vodafone premenoval Oskara tento rok na jar, T-Mobile pôvodný Paegas v roku 2002. Obe firmy to stálo stovky miliónov korún. Zástupcovia oboch tvrdia, že sa to vyplatilo.
(1 CZK = 1,339 SKK)