na letisku Okegawa na predmestí japonskej metropoly.
Poháňalo ho spolu 160 kusov ceruzkových batérií. Lietadlo prekonalo vzdialenosť 391,4 metra vo výške 5,2 metra. V kokpite jednosedadlového minilietadla vážiaceho 54 kilogramov sedel študent Tokijského technologického inštitútu, ktorého telesná hmotnosť je iba o kilogram nižšia. Lietadlo sa vo vzduchu udržalo celých 59 sekúnd.
Premiéru si nenechali ujsť ani zástupcovia Japonského leteckého úradu, vďaka čomu môže byť let uznaný ako rekord. Autori projektu zároveň chcú, aby let uznala aj Medzinárodná aeronautická federácia (Fédération Aéronautique Internationale).
Od 15. septembra do 24. októbra toto výnimočné lietadlo návštevníci uvidia v Národnom vedeckom múzeu v Tokiu. Projekt, výsledkom ktorého bolo lietadlo s netradičným pohonom, vzišlo z dielne spoločnosti vyrábajúcej elektroniku a batérie a Tokijského technologického inštitútu. Na vývoji stroja odborníci pracovali od januára 2006.