Začneme tým „čo-to viac.“ Sinking Island. Projekt, ktorý zaujímavým spôsobom prekrúti adventure žáner naruby. Namiesto toho, aby sa totiž v hre postupne zväčšoval počet lokácií, ktoré hrdina môže navštíviť, bude všetko presne naopak. Ich počet bude každým dňom klesať. Príčinu už ako-tak napovie názov titulu (pre tých menej zdatných v angličtine, ktorých vedomosti sú hlavne na fonetickej báze – nie, nejde o Spievajúci ostrov). Ostrov, na ktorom sa všetko bude odohrávať, sa postupne potápa pod vodu, pretože si na ňom jeden značne bohatý a očividne dosť blbý človek postavil tak honosný hotel, že ho skrátka matička Zem neudrží. Koralový ostrov sa tak pod jeho ťarchou spúšťa stále nižšie a nižšie, až... Ako to už v luxusných hoteloch býva, dôjde k vražde, ktorú v koži asi 40 ročného bývalého policajta, momentálne asi 40 ročného súkromného detektíva Jacka Norma hráč musí vyriešiť. Bude si ale musieť švihnúť, lebo počas 6 až 7 hodín prechádzania (v hre „akože“ 3 dni) budú jednotlivé miesta s dôležitými dôkazmi miznúť pod vodou. Keď sa k nim včas nedostane, hra sama upozorní na to, že je neskoro a automaticky načíta posledný save alebo checkpoint, z ktorého sa ešte dá všetko stihnúť. Autori rátajú s viacerými pokračovaniami s totožným konceptom i hlavným hrdinom. Prvé z nich by sa malo zjaviť niekedy počas jarných mesiacov budúceho roku. V tomto prípade ešte stavili na starý spôsob grafického spracovania (predrenderované pozadia a 3D postavy), ktoré ale vraj bude dostatočne živé. A vraj neponesie žiadne známky fantasy, hoci sa to tak môže javiť. Hru zatiaľ prezentuje len jeden obrázok.
Druhým z „čo-to-si-o-nich-vieme-povedať-titulov“ je projekt Aquarica. V jeho prípade ešte napadlo rozhodnutie, či bude hra s predrenderovanými pozadiami (ako doteraz všetky Sokalove adventurky), alebo či vykročí do moderného sveta 3D spracovania. Hoci už predprodukčná časť výroby skončila, teda na svete je už celý príbeh, všetky postavy, lokácie a podobne, s tou produkčnou fázou sa čaká na rozhodnutie samotného pána Sokala o tom, ktorý grafický štýl si zvolí. Keď sa rozhodne, dozvieme sa aj my o hre viac. Máme už aj tri prvé artworky (hoci pozornému oku neunikne, že sú de facto len dva).
Zdroj: Adventuregamers