Google chce počúvať aj váš televízor

Počítač by mohol byť schopný sledovať, čo práve sledujete v televízii a podľa toho otvárať cez internet stránky, ktoré sa problematiky týkajú.

Podľa Google by sa mal počítač naučiť rozoznávať, čo sa deje okolo neho, a prispôsobiť tomu aj reklamy.

Predstavte si, že sledujete vo vlastnej obývačke televíziu a rozhodnete sa prepnúť z futbalu na politickú diskusiu. Váš počítač vo vedľajšej miestnosti zrazu ožije, v internetovom prehliadači sa automaticky zobrazia profily diskutujúcich politikov a zároveň chatovacia miestnosť, kde budú automaticky môcť debatovať ostatní diváci, ktorí majú naladený ten istý program.

Interaktívna televízia cez počítač
Práve takýto systém vymysleli vo firme Google. Zatiaľ ide len o jeden z výskumných projektov a nie je jasné, či sa dostane aj na trh ako komerčný produkt. Experimentálny projekt predpokladá, že osobný počítač alebo laptop počúvajú zvuky okolo seba a zaznamenané päťsekundové sekvencie porovnávajú s databázou zvukov z televíznych programov. Ak nájdu zhodu a identifikujú, aký kanál je práve v okolí počítača spustený, zobrazia k nemu doplňujúce informácie a prispôsobia mu aj reklamy, ktoré sa zobrazia pri surfovaní.

"Systém tak môže napríklad ponúknuť v jednej chvíli živé fórum na politickú debatu, a v ďalšej chat o športovej udalosti - bez toho, aby musel majiteľ čokoľvek písať alebo dokonca poznať názov programu, ktorý sledoval," napísali autori systému na Google blogu. "V budúcnosti by mohol automaticky z webu ponúkať napríklad zaujímavosti o hercoch z filmu alebo mapu miesta, kde sa odohráva - bez ohľadu na to, či divák sleduje aktuálne vysielanie alebo staršiu nahrávku."

Špionáž nehrozí
Diváci sa vraj nemusia báť špionáže vo svojich domácnostiach. Zvukové záznamy neopúšťajú ich vlastné počítače, Google len porovnáva, či sa digitálny odtlačok záznamu nezhoduje s niektorým v databáze vysielaných programov.

Počas testov dokázal systém bez problémov identifikovať všetky vysielané programy. Pracoval však len s 24-hodinovou vzorkou zvukov. Jeho rozšírenie na tisícky hodín pri zachovanej možnosti rýchleho vyhľadávania by bolo značnou technickou výzvou, podľa Google však nie neriešiteľnou.

Osobné reklamy aj v rádiu
Hoci Google všetci poznáme ako vyhľadávač, z hľadiska obchodného modelu je to skôr reklamná sprostredkovateľská agentúra. Firma ako prvá vo veľkom prerazila s modelom platenia za kliknutia na reklamy namiesto ich zobrazení a obrovskú energiu investuje do vyhľadávania nových možností inzercie. Experimentuje už napríklad aj s predajom reklamy v tlačených denníkoch, nedávno Google odkúpil aj firmu predávajúcu rozhlasovú reklamu. Testuje aj možnosť personalizácie reklám na základe sledovania polohy človeka, ktorý sa pripája cez verejný hotspot.

Nový projekt prepájajúci počítač s televíziou, ktorý zatiaľ autori nazývajú "masová personalizácia", je takisto v konečnom dôsledku určený pre predaj reklamy. Ak bude internetový systém poznať obľúbené programy surfistu, môže mu ponúkať oveľa cielenejšiu inzerciu - napríklad ponúknuť kúpu lístkov do kina, keď sa na obrazovke objaví upútavka na nový film.

Nová reklama
Výkonný riaditeľ Google Eric Schmidt minulý týždeň uviedol, že personalizácia v podobnom štýle by mala v budúcnosti zmeniť reklamu vo všetkých médiách, napríklad aj v rádiu vďaka sledovaniu polohy prístroja cez GPS. Schmidt si napríklad predstavuje, že pri ceste autom by mu mohla reklama na rozhlasovej stanici pripomenúť, že si potrebuje kúpiť nové nohavice a ak na najbližšej odbočke zahne doľava, nájde tam obchod.

Komu sa to zdá príliš veľký zásah do súkromia, ktorý zákazníci nestrpia, mal by si spomenúť na službu Gmail. Pri spustení vyvolala veľkú vlnu odporu, pretože Google začal kontextovú reklamu zobrazovať aj pri e-mailoch a obsah inzerátov sa menil podľa toho, o čom si ľudia písali. Po dvoch rokoch však Gmail s nezmeneným systémom kontextových reklám patrí k napoužívanejším e-mailovým službám na svete a firme prináša miliardové príjmy, pretože ľudia na reklamy prispôsobené obsahu ich korešpondencie klikajú oveľa častejšie než na bežné reklamy.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 11 088
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 808
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 623
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 150
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 962
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 500
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 426
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 411
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 230
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 060

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Včeláriky robia všetko pre rodinu. Mladé vtáčatá chodia kŕmiť aj tetky a ujovia

Živia sa hmyzom, často práve včelami. To však nie je veľmi pochuti včelárom, ktorí tieto vtáky bezhlavo kynožia.

Vypustili prvý satelit, ktorý vyrobili pomocou 3D tlačiarne

Satelity by mali byť vo vesmíre približne päť až šesť mesiacov.

Toto sú najlepšie čínske smartfóny (leto 2017)

Xiaomi, Vernee, Oukitel alebo Ulefone? Poradíme vám, ako sa nestratiť vo svete čínskych smartfónov.

Na dne morí sa hromadia plasty, môže za to aj zvláštne zviera

Vršovky nie sú vinníci, sú obeťami plastov.