Google chce počúvať aj váš televízor

Počítač by mohol byť schopný sledovať, čo práve sledujete v televízii a podľa toho otvárať cez internet stránky, ktoré sa problematiky týkajú.

Podľa Google by sa mal počítač naučiť rozoznávať, čo sa deje okolo neho, a prispôsobiť tomu aj reklamy.

Predstavte si, že sledujete vo vlastnej obývačke televíziu a rozhodnete sa prepnúť z futbalu na politickú diskusiu. Váš počítač vo vedľajšej miestnosti zrazu ožije, v internetovom prehliadači sa automaticky zobrazia profily diskutujúcich politikov a zároveň chatovacia miestnosť, kde budú automaticky môcť debatovať ostatní diváci, ktorí majú naladený ten istý program.

Interaktívna televízia cez počítač
Práve takýto systém vymysleli vo firme Google. Zatiaľ ide len o jeden z výskumných projektov a nie je jasné, či sa dostane aj na trh ako komerčný produkt. Experimentálny projekt predpokladá, že osobný počítač alebo laptop počúvajú zvuky okolo seba a zaznamenané päťsekundové sekvencie porovnávajú s databázou zvukov z televíznych programov. Ak nájdu zhodu a identifikujú, aký kanál je práve v okolí počítača spustený, zobrazia k nemu doplňujúce informácie a prispôsobia mu aj reklamy, ktoré sa zobrazia pri surfovaní.

"Systém tak môže napríklad ponúknuť v jednej chvíli živé fórum na politickú debatu, a v ďalšej chat o športovej udalosti - bez toho, aby musel majiteľ čokoľvek písať alebo dokonca poznať názov programu, ktorý sledoval," napísali autori systému na Google blogu. "V budúcnosti by mohol automaticky z webu ponúkať napríklad zaujímavosti o hercoch z filmu alebo mapu miesta, kde sa odohráva - bez ohľadu na to, či divák sleduje aktuálne vysielanie alebo staršiu nahrávku."

Špionáž nehrozí
Diváci sa vraj nemusia báť špionáže vo svojich domácnostiach. Zvukové záznamy neopúšťajú ich vlastné počítače, Google len porovnáva, či sa digitálny odtlačok záznamu nezhoduje s niektorým v databáze vysielaných programov.

Počas testov dokázal systém bez problémov identifikovať všetky vysielané programy. Pracoval však len s 24-hodinovou vzorkou zvukov. Jeho rozšírenie na tisícky hodín pri zachovanej možnosti rýchleho vyhľadávania by bolo značnou technickou výzvou, podľa Google však nie neriešiteľnou.

Osobné reklamy aj v rádiu
Hoci Google všetci poznáme ako vyhľadávač, z hľadiska obchodného modelu je to skôr reklamná sprostredkovateľská agentúra. Firma ako prvá vo veľkom prerazila s modelom platenia za kliknutia na reklamy namiesto ich zobrazení a obrovskú energiu investuje do vyhľadávania nových možností inzercie. Experimentuje už napríklad aj s predajom reklamy v tlačených denníkoch, nedávno Google odkúpil aj firmu predávajúcu rozhlasovú reklamu. Testuje aj možnosť personalizácie reklám na základe sledovania polohy človeka, ktorý sa pripája cez verejný hotspot.

Nový projekt prepájajúci počítač s televíziou, ktorý zatiaľ autori nazývajú "masová personalizácia", je takisto v konečnom dôsledku určený pre predaj reklamy. Ak bude internetový systém poznať obľúbené programy surfistu, môže mu ponúkať oveľa cielenejšiu inzerciu - napríklad ponúknuť kúpu lístkov do kina, keď sa na obrazovke objaví upútavka na nový film.

Nová reklama
Výkonný riaditeľ Google Eric Schmidt minulý týždeň uviedol, že personalizácia v podobnom štýle by mala v budúcnosti zmeniť reklamu vo všetkých médiách, napríklad aj v rádiu vďaka sledovaniu polohy prístroja cez GPS. Schmidt si napríklad predstavuje, že pri ceste autom by mu mohla reklama na rozhlasovej stanici pripomenúť, že si potrebuje kúpiť nové nohavice a ak na najbližšej odbočke zahne doľava, nájde tam obchod.

Komu sa to zdá príliš veľký zásah do súkromia, ktorý zákazníci nestrpia, mal by si spomenúť na službu Gmail. Pri spustení vyvolala veľkú vlnu odporu, pretože Google začal kontextovú reklamu zobrazovať aj pri e-mailoch a obsah inzerátov sa menil podľa toho, o čom si ľudia písali. Po dvoch rokoch však Gmail s nezmeneným systémom kontextových reklám patrí k napoužívanejším e-mailovým službám na svete a firme prináša miliardové príjmy, pretože ľudia na reklamy prispôsobené obsahu ich korešpondencie klikajú oveľa častejšie než na bežné reklamy.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  4. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Cambridge Business School, škola novej doby
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 440
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 123
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 787
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 630
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 619
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 224
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 311
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 734
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 762
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 562

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Na koncerte v Manchestri došlo k výbuchu, hlásia 19 obetí

Po koncerte Ariany Grande počuli fanúšikovia výbuch, explózia nastala vo voľne prístupnej vstupnej hale.

DOMOV

Politický geograf: Veľa ľudí nevie, koho si proti Kotlebovi vybrať

Kotleba ťaží aj zo slabej informovanosti.

KOMENTÁRE

Voliť proti Kotlebovi nebude bolieť

Rodinkárstvo voličom ĽSNS neprekáža, Klus chce úrad čistiť.

Neprehliadnite tiež

Astronóm: Blikajúcu hviezdu sme pozorovali aj na Slovensku

Poklesy v jasnosti hviezdy nespôsobujú mimozemšťania, zrejme ide o prirodzený jav, hovorí Ľubomír Hambálek z Astronomického ústavu SAV.

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Antikoncepcia postavená na dávnej rastline sa bude dať užiť pred alebo po styku. Prípadne sa bude nosiť ako náplasť.