Half-life 2: Episode One - s Alyx na večné časy

Svojho času sme netrpezlivo čakali na Episode One, ktorá sa volala Phantom Menace. Prednedávnom sme boli v obdobnej situácii, asi 2 roky sme čakali na Episode Ona, ktorá sa volá... é, Episode One. Ale už je tu. Datadisk k jednej z najlepších FPS všetkých

Na tejto planéte existuje len málo ľudí, ktorí by nepoznali názov Half-life. Sú iste aj takí, ktorým by bolo treba vysvetliť, o čo ide. Ale najprv by im asi bolo treba vysvetliť aj to, čo je počítač. Nik z vás k nim nemôže patriť. Vedieť, že FPS séria Half-life je jedna z najlepších, aké kedy uzreli svetlo sveta a žiarenie monitoru, patrí k základnej hernej gramotnosti. Jej druhý diel s jednoduchým názvom Half-life 2 z roku 2004 je hádam aj v súčasnosti považovaný za kráľa akcií s vyše štyrmi miliónmi predaných kópií. O tom, že sa chystá datadiskové rozšírenie dobrodružstiev Gordona Freemana, sme v podstate vedeli pár dní na to, čo sme sa s ním prestrieľali na koniec hry. Malo sa volať Aftermath. Medzitým ale dorazil najnovší módny výstrelok, epizodické vydávanie hier, a chlapci z Valve ho aplikovali aj na toto svoje dielko. Názov sa teda zmenil na Episode One a z jedného avizovaného datadisku sa stali tri... Prvý z nich je dostupný všetkým nadržaným hráčom od prvého júna na stiahnutie cez online službu Steam, škatuľová verzia k nám dorazila s miernym meškaním. No a my si teraz podrobne popíšeme, čo ponúkajú.

Keď ste dohrali HL2 do konca, viete, že žiaden happy end sa nekonal. Ono vlastne sa nekonal ani žiaden poriadny "end", lebo otázok po záverečných titulkoch bolo otvorených približne rovnaké množstvo ako na začiatku hry. Episode One zostáva verná tajuplnosti svojho predchodcu. Okrem toho, že ponúkne aspoň vysvetlenie, ako sa hlavným postavám podarilo prežiť udalosti explozívneho charakteru z konca druhej časti, v podstate nerozvinie zamotaný príbeh ani o jeden uzol. A keby aj náhodou rozvinula, namiesto neho pridá ďalšie dva... Na scénu sa vracajú všetky dobre známe charaktery – hoci niektoré doslova len na pár sekúnd – G–man, Eli Vance, Barney, Dr. Kleiner, Dog alebo tá (aspoň mne) nesympatická doktorka, na ktorej meno si zapána nemôžem spomenúť. Jedna z týchto postáv ale na scéne zotrvá dlhšie. Takmer celý-celučičký čas. Je to vaša nová šarmantná, milá, odvážna a šikovná spoločníčka Alyx. A práve konštantná prítomnosť nežného pohlavia po vašom boku robí z Episode One hru, ktorá potešením z prechádzania a atmosférou podľa mňa tromfla aj svojho predchodcu.

Je to vonku. Už je vám jasné, že Episode One je hodná mena, ktoré nesie pred svojím druhotným označením a že je viac ako podareným nástupcom slávnej hry. Dve hlavné postavy v nej stoja pred neľahkou úlohou – vrátiť sa do Citadely, z ktorej len nedávno unikli. Prečo? Potrebujú stabilizovať jej jadro, ktoré sa čochvíľa chystá vybuchnúť a zdemolovať celé City 17, čo by nemuselo mať práve najpozitívnejší dopad na jeho obyvateľov. Dejiskom prvého datadisku sa tak stáva vnútro Citadely ale i podzemie a ulice City 17.

V tomto odseku si povieme niečo o najkrajšom aspekte celej hry – o Alyx. Spomínate si na tie dokonalé interakcie s ňou, ale i s inými postavami, ktoré robili z Half-lifu 2 jedinečnú a netradičnú FPS s tak originálnou atmosférou. Všetky tie rôznorodé herné situácie, počas ktorých sa NPC správali prirodzene, vykonávali najrozličnejšie činnosti, bavili sa medzi sebou, robili si vtípky a mnoho ďalšieho. To bola jedna z najväčších vzácnosti hry s ohľadom na jej žánrové zaradenie. V Episode One si podobné situácie budete užívať nonstop. Práve vďaka Alyx, ktorá vás od začiatku obšťastňuje vtipnými komentármi, ohuruje svojimi schopnosťami a odmeňuje výrazom vo svojej tvári. Počas hrania k nej nadobudnete taký silný vzťah, že sa tomu sami budete čudovať. Čoskoro zistíte, že jeden bez druhého by ste neprežili. Kým budete vy riešiť fyzikálne hádanky, ona vám bude kryť chrbát. Kým ona bude spravovať stacionárne zbrane, vy budete svietiť do tmy... Dokonalá spriaznenosť. Všetko je to navyše popretkávané – emotívne alebo humorne – silnými momentmi. Tak napríklad sme raz (či skôr neraz) spolu s Alyx prechádzali tmavou chodbou plnou zombíkov. Keď mi konečne srdce prestávalo tĺcť ako zbíjačka, lebo som sa nazdával, že sme už všetkých vykynožili, ozvali sa mi za chrbtom známe - infarktové stavy spôsobujúce - mŕtvolné stony. Celý vystresovaný som sa otočil a namieril baterkou do tmy, kde stála namiesto zombíka Alyx a so škodoradostným úsmevom na perách zahlásila: „Gotch ya!“ Tak som jej na oplátku začal svietiť baterkou do očí a v duchu som pri tom oceňoval slečnin zmysel pre humor. Tým nešetrila, ani keď sme narazili na (žiaľ jediný) nový typ nepriateľa v hre. Combine vojaka v zombie verzii s head crabom na hlave (čím mimochodom vznikol celkom vražedný a nebezpečný mix). Alyx tohto combine zombie okamžite duchaplne označila pomenovaním Zombine. V hre sú však aj kritické emotívne miesta. Napríklad keď sa niečo javí ako bezvýchodisková situácia. To veľa smiechu nespôsobuje. Vtedy Alyx udychčaná pokľakne, zatvári sa skormútene alebo vydá rezignovaný ston a vám pôjde „šerdco roztarhnuc“. Nehovoriac o tom, že s nasadením vlastného života sa budete bezhlavo vrhať medzi skupinky odporných a páchnucich nepriateľov, ktorí vašu nežnú spoločníčku ohrozujú, len aby ste ju ako chrabrý futuristický rytier ochránili. Ach, veď som mal neraz chuť pozbierať tie kurčatá, čo sme spolu zostrelili zombíkom z hlavy, usadnúť k najbližšiemu horiacemu sudu, očariť Alyx svojim kulinárskym umením vykúzlením grilovaného stehienka a pri takejto romantickej večeri si s ňou len tak poklábosiť...

GRAFIKA 9 / 10
Episode One poháňa Source engine. Ten, ktorý nás odrovnal pri druhom Halfíku a ten, ktorý neprestáva ohurovať ani teraz. Hoci už zákonite spôsobiť prekvapenie tými istými fígľami nemôže (a keď niekomu áno, musí byť radosť kupovať tomuto človeku darčeky), udržuje si aj v tvrdej konkurencii stále kvalitu najväčšieho štandardu. Ale samozrejme, že nezostáva bez inovácií. Technológia advanced facial animation sa zdokonalila a je teraz ešte viac „advanced“ ako pred tým, textúry sa dočkali očividného vylepšenia, a hlavne pribudla podpora high-dynamic range lighting. Cítiť to veru pri každom zasvietení baterky, pri každom pohľade do slnka a pri každom priblížení sa k namaľovanej stene. A ešte aj všade inde. Vierohodnosť postáv, ktorá vám dovoľuje vybudovať si k nim vzťah, je spôsobená symbiózou viacerých technických parametrov nie len z kategórie tých grafických. No z nich ruku k dielu rozhodne pridáva aj motion capture alebo už spomínaná, za anglickými slovami sa skrývajúca, animácia mimických pohybov. Fyzykálny model má na starosti Havok, ktorý býva ešte stále s úspechom a nadšením využívaný v desiatkach ďalších hier najvyššej technickej úrovne, čo dostatočne vypovedá o jeho kvalite. A to všetko s rozumnými hardverovými nárokmi. Aby som to nejako jednoducho zhrnul: Episode One vyzerá bohovsky.

Keby som chcel veľmi hnidopišiť... čo zjavne chcem – keby nie, tak nezačnem vetu takým alibistickým podmieňovacím spôsobom, že? No ale k veci: Source engine ešte stále nezvláda dynamické tieňovanie. Priznávam, že o programovaní neviem vôbec nič. A ešte i trošku menej. Ale z laického pohľadu sa mi aj tak zdá, že zakomponovať do enginu takýto prvok, ktorý dnes zvláda akákoľvek sebeprimitívnejšia hra, by nemalo byť až také komplikované. Tak či tak tiché čierne dvojičky NPCčiek by ste im v tejto v hre pod nohami hľadali márne. No skôr ako o reálnu výčitku ide iba o zdôvodnenie toho, prečo sa Episode One nemôže z objektívnych príčin pýšiť dvojciferným ohodnotením grafickej kvality.

Možno by sa ešte patrilo spomenúť pri tejto príležitosti aj dokonalý dizajn a estetickú stránku levelov. Budem ich vychvaľovať inde, takže sa to teraz neoplatí rozpitvávať. No cieľ „spomenúť pri tejto príležitosti“ týmto považujem z formálneho hľadiska za splnený.

INTERFACE 9 / 10
Neprešiel žiadnou zmenou. Teda až na takú prkotinku, že tentoraz vidno, koľko máte v submachine gune sekundárnych nábojov. Inak ale čakajte presne taký istý HUD, presne také isté obrázky zbraní, presne také isté menu, presne takú istú farbu a presne taký istý font ako v HL2. Praktická ilustrácia: vyzerá to „presne tak isto“, ako toto „presne tak isto“ s tamtým „presne tak isto“. Môže to znamenať dve veci: buď sú autori neschopní a nedokážu vymyslieť nič nové, alebo je interface tak dokonalý, že na ňom netreba nič meniť. Teda... mohlo by to popravde povedané znamenať oveľa viac vecí. Ale tým, že som postavil možnosti do tak nekompromisne kontradiktorického vzťahu, som chcel autorom polichotiť a nenápadne o nich naznačiť, že neschopní nie sú. Od začiatku vám totiž muselo byť všetkým jasné, že mierim k výberu tej druhej z dvoch ponúkaných volieb. To ale bolo nenápadné naznačenie, čo? Prosto interface je fajn. Prináša praktickosť, podrobnosť a prehľadnosť s pridanou nostalgickou hodnotou, ktorú každý HL2 fanda pocíti hneď, ako sa zjaví úvodná obrazovka.

HRATEĽNOSŤ 10 / 10
Na to, aby celý čunder nehostinným svetom za konštantnej prítomnosti nežnej spoločníčky po hráčovom boku fungoval, nesmie byť Alyx tupá. Dobrá správa: nie je! Nikdy nezavadzia, nikam sa nezasekáva, nevrhá sa do sebevražedných situácií, neotravuje tými istými hláškami, vie sa o seba postarať aj sama do takej miery, aby jej prítomnosť nezväzovala a nefrustrovala... asi ani neexistuje spôsob, akým by vás rozčúlila. Skôr naopak, spôsobuje len a len potešenie. A k tomu vám ešte mnoho, premnoho krát pomôže. Vytvorí ten vzácny pocit ozajstnej spolupráce medzi postavami, až sa sami seba veľakrát spýtate, či ešte stále hráte singleplayer. Dovolím si povedať, že Alyx je zatiaľ „najinteligentnejšie“ kooperujúce NPCčko, aké kedy bolo na účel hry vytvorené. A robí z Episode One aj napriek nejakým jej chybičkám (chybičkám Episode One, nie Alyx!!!) hru hviezdneho formátu.

No a okrem tohto originálneho momentu je celý zvyšok starý dobrý Halfík. Gamesa je dokonale nadizajnovaná. Z levelov cítiť prepracovanú architektúru a to, ako každé poschodie „hrá“ s tým ďalším. Všetky prvky prostredia sú prepojené v horizontálnej i vertikálnej rovine. Užijete si veľmi príjemné logicko-fyzikálne puzzlíky ale aj dostatok strieľania. Veľkú časť hry strávite s vytaseným Gravity gunom, ktorý na chvíľu bude účinkovať aj na biologickú hmotu, takže si viete predstaviť, aké zverstvá sa s ním dajú vyvádzať Combine vojakom. Hra si drží vysoké tempo, jedna dynamická situácia strieda druhú, pričom v nich vôbec nejde o repetitívne vykonávanie tých istých činností. Teda... jasné, že skoro všetko riešite tlačidlom aktivujúcim spúšť vašej zbrane. Veď je to FPS. Iba som chcel povedať, že tvorcovia majú v rukáve stále dosť prostriedkov na to, aby ste si to veľmi málo uvedomovali a mali pocit, že neustále robíte niečo iné. Všetko je navyše veľakrát osolené aj poriadnou dávkou zimomriavkových situácií. Napríklad pri čakaní na výťah v podzemí sa s Alyx dostanete do takej šlamastiky, že v úplnej tme, ktorú môžete len občas preraziť vašou veľmi rýchlo sa vybíjajúcou baterkou, sa budete presekávať desiatkami a desiatkami viacerých druhov zombíkov. V takých momentoch som veru mal občas nutkanie skontrolovať, či poťah stoličky, na ktorej sedím, je ešte stále čisto biely...

No a aby som dal zadosť aj kritickej časti svojej pracovnej náplne, uvedieme si zopár prvkov hry, ktoré sa dajú považovať za negatíva, alebo sú minimálne sporné. Tak napríklad tentoraz nebudete ovládať žiadne vozidlá. Ja to ale považujem za plus, pretože ozajstné potešenie z jazdy som mal len v prvej situácii, v ktorej HL2 nutnosť šoférovať ponúkal. Zvyšné ma už mierne nudili. Na inernete som našiel aj sklamanie hráčov z toho, že nemôžu ovládať Alyx. Opäť mi nezostáva iné, ako povedať, že podľa mňa to nevýhodou nie je. Skrátka som Gordon. Alyx sa vie o seba postarať aj sama. To je to, čo sa mi na celej hre páči. Som zžitý s hrdinom, ktorého ovládam a ostatné postavy sú samostatne konajúce jednotky. Mne prosto srdce po ovládaní Alyx nepiští. Narušilo by mi to atmosféru. A keby už nič iné, dívať sa priamo na ňu je rozhodne tisíckrát príjemnejšie ako dívať sa jej očami... Ozajstné negatívum je pre mňa nakoniec asi len to, že hra neobsahuje ani jednu novú zbraň. A že ponúka len jednu novú nepriateľskú jednotku. Takže toto boli momenty, ktoré sa (viac-menej) dajú Episode One vytýkať. Ale už niekoľkokrát ospevovaný atmosferický, dynamický a všakovako inak luxusný herný zážitok z prechádzania tieto mušky natoľko zatieňuje, že sa v mojom pozitívnom hodnotení celého produktu skrátka nemajú šancu markantnejšie odraziť.

No a musím ešte spomenúť možnosť prejsť hru s komentárom tvorcov, čo je neuveriteľne atraktívne spestrenie a jeden z najlepších bonusov, s akými som sa kedy v hre stretol. Na každom kroku vám niekto z tímu porozpráva o perličkách z programovacieho procesu, autori vám poskytnú informácie o zmysle betatestu, o ktorých ste ani len netušili, oboznámia vás s pôvodnými plánmi i originálnymi nápadmi a aj s tým, prečo boli nerealizovateľné, pozvú vás do zákulisia dizajnérskej práce, vysvetlia vám, akými prvkami až prkotinkami dosahujú atmosféru, ako nútia hráča vnímať okolie... Hracia doba (k tej neskôr) sa tak automaticky zdvojnásobuje. Okamžite po prejdení hry som sa do nej pustil odznova, aby som si to všetko vypočul. No a dodám ešte priateľské varovanie: neaktivujte si komentár pri prvom prechádzaní, pripravili by ste sa o veľa prekvapení a veľkú časť atmosféry.

 

MULTIPLAYER
Pre HL veterána v podstate neponúka žiaden nový obsah, keď neberieme do úvahy estetické grafické vylepšenia. K dispozícii je Half-Life Source: Deathmatch a Half-Life 2: Deathmatch, teda módy, ktoré už viacerí máte prechodené spredu – zozadu, zhora – zdola, sprava – zľava a ešte zošikma. Na multiplayerové šantenie na Source engine skrátka slúžia iné gamesy. Datadisk si za cieľ priniesť nové MP prvky ani nikdy nekládol. Prideliť známku by som na základe týchto informácii „imidžovo“ mohol, ale keďže mi žiaľ nebolo umožnené poriadne všetko vyskúšať, vymýšľať číselká „na základe konského smradu“ by bolo neetické. Musíte si teda vystačiť s týmto obligátnym, nehodnotiacim popisom. Ešte raz ale pripomínam: Valve nikdy neavizoval, že datadisk ponúkne nový atraktívny MP obsah, a preto sa dá ťažko hovoriť o sklamaní.

ZVUKY 10 / 10
Zvuky okolia sú vierohodné. Voda špliecha, guľky sa s rozličným „cvengom“ odrážajú od rozličných povrchov, nepriatelia strašia svojím zavíjaním, rozbíjajúce sa predmety spôsobujú podozrenie, že vám niečo spadlo zo stola, obrovské mašinérie napĺňajú izbu dokonalým hukotom (a nedávajú susedom spať). No a dabing ohuruje svojou profesionalitou. Každá replika je zaangažovaná, nahovorená so zmyslom pre detail a unikátnosť situácie. Dokonalosť sama. Neexistuje moment, ktorý by sa dal zvukovej stránke vyčítať = neexistuje dôvod, prečo jej neudeliť najvyššie hodnotenie.

HUDBA 9 / 10
Hudbou autori šetria. Nechávajú ju zaznieť len na niektorých výnimočných miestach, ale o to viac vynikne. Opäť nezostáva iné ako vychvaľovať prácu dizajnérov, ktorí (viac-menej) melodický doprovod zaradili k tým správnym situáciám. Minimalistické klavírne uspávanky striedajú maximalistické elektronické... é, neuspávanky. Episode One má dokonalú atmosféru a hudba znejúca v tých najvhodnejších situáciách ju výrazne podporuje.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 8 / 10
Medzi prvými to dostali Fone, Phoney a Smiley Boneovci. Od nich to chytili aj Sam s Maxom. Ale už sa to z Telltale Games šíri aj ďalej. Pred narodením to diagnostikovali napríklad aj Edwardovi Carnbymu. A trpí tým i Jessica Cannon s Bladom. To iste od nich sa nakazil už aj Gordon a Alyx, keďže pochádzajú od rovnakého vydavateľa. Choroba sa odborne volá Epizodux ephemerus, po našom Dielovosť krátkodobá. Aby som to odmetaforizoval: Datadisk k Half-life 2 je príšerne krátky. To, na čo sme čakali skoro 2 roky, prejdete zhruba za 4 hodiny. Maximálne 5. Hracia doba je prchavejšia ako príchuť novej ananásovej Hubby Bubby. Už len písanie recenzie mi zabralo viac času ako prechádzanie hry. Pravdupovediac mám zatiaľ k epizodickému charakteru počítačových hier podobný vzťah ako môj uzbecký internátny spolubývajúci k záchodovej kefe – ešte som nepochopil, na čo vlastne slúži. Sporadických sviatočných hráčov to podľa mňa k monitorom nepriláka, a tých ostrieľaných to len naštve. Tak načo?! Oveľa radšej by som si na vydanie všetkých HL2 datadiskov počkal ešte rok, a potom ich prešiel naraz ako hru štandardnej dĺžky. V podstate som to aj spraviť mohol, ale už by to nebolo s tým správnym pocitom, keďže je hra raz epizodicky navrhnutá. A presne ten istý argument sa dá použiť na zdôvodnenie toho, prečo vo finále krátkosť samotnému produktu vyčítať nemožno – bol od začiatku s týmto zámerom navrhnutý. Možno to vyčítať celému systému, čo aj ostentatívne na každom kroku robím, ale nie hre ako takej. Za normálnych okolností by som teda krátkosť prídavku zvozil pod čiernu zem, uvrhol na tvorcov s ich rodinami voodoo kliatbu a z hodnotenia ubral aspoň 5 bodov. Ako som už uviedol, nemám na to v tomto prípade plné oprávnenie. Kvôli rozporuplnému epizodickému charakteru si ale aj tak datadisk odnáša tú najhoršiu, najpotupnejšiu a najdehonestujúcejšiu možnú sankciu – symbolicky najnižšiu známku zo všetkých hodnotených prvkov.

Samotnej náročnosti inak niet čo vyčítať. Head Crab Zombies po vás vrhajú všetko, čo nie je priskrutkované k zemi, Zombine sa s rozbehom a s granátom v ruke prítulne vrhajú do vášho náručia, Combine jednotky sa kryjú za prekážky, neútočia „rambo“ spôsobom a veľakrát vás prekvapia. Na výber sú tri stupne obtiažnosti, pričom na tej najťažšej nejde len o to, že je nepriateľov viac. Celá situácia je sťažovaná skrátením času na plnenie fyzikálnych puzzlov, úbytkom munície a podobne. Veľa stresových situácií je prudko naskriptovaných, ale nepatrím k tým recenzentom, ktorí toto hrám nekompromisne vyčítajú. Možno to má vplyv na menšiu replayabilitu, ale za to aj na vyšší atmosferický zážitok pri prvom hraní, pretože vás to veľakrát postaví pred „príjemný“ a vierohodný problém.

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 9,1 / 10
To, že dám prvému datadisku Half-lifu 2 minimálne známku 9, som vedel už po dvoch hodinách hrania. Či tú hranicu jednou stotinkou symbolicky mám aj prekročiť alebo nie, som váhal len kvôli tomu, že som bol po ďalších dvoch hodinách hrania na konci. Krátkosť hry je doslova a dopísmena krutá, preto sa niekomu môže zdať cena skoro 900 Sk nefér. To, že som nakoniec ten symbolický, ale zato veľavravný bodík za desatinnú čiarku dal, už viete. Ako som si to zdôvodnil, aby som mohol spávať s čistým svedomím? Keď vyjdú datadisky všetky (druhý koncom roka a tretí v prvej polovici toho budúceho), dá sa predpokladať, že súhrnná hracia doba bude presahovať 12 hodín. Že by šli kvalitou dole, neverím. Takže vo finále dostane stav o pár stoviek prekročujúci štandardný pomer cena/dĺžka. Tých pár stoviek za pár hodín zábavy dnes vyhodíte už i pri návšteve technicky slušne vybaveného kina alebo na drinku v príjemnej spoločnosti. Episode One vám ponúkne všetko dokopy – aj dokonalé technické či dizajnérske prevedenia, aj ilúziu prítomnosti šarmantnej spoločníčky. Všetky faktory sa snúbia v neprekonateľnej atmosfére s nadštandardnou hrateľnosťou. A za také niečo sa oplatí prihodiť zopár peniažkov navyše. Episode One sa hrá prosto božsky, a to i ľudom, ktorí FPS nepovažujú za svoj obľúbený žáner (som živým dôkazom). Preto nezostáva iné, ako odporúčať čitateľom, poďakovať tvorcom a modliť sa, aby aj zvyšné časti dopadli rovnako. Alyx.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi. Takmer polovica dnes žijúcich ľudí zažije podnebie aké nepoznáme

EKONOMIKA

Daniari pripravili na Remetu trestné oznámenie, na políciu neodišlo

Firma buduje tunel za 410 miliónov eur.

Neprehliadnite tiež

Bielenie Veľkej koralovej bariéry je ešte horšie, než sa čakalo

Koraly predstavujú živobytie nielen pre ľudí, ale aj pre milióny živočíchov.

Koniec latrín a chemických záchodov, nová toaleta odpad prefiltruje a spáli

Akademici sľubujú vyššiu hygienu pre chudobné kúty sveta.

Závislosť na mobiloch narastá, pozeráme do nich šialene veľa

Vybaviť hovor a prečítať správu - to je mobilná história, ktorá bola len skromným začiatkom dnešných dní.

Pri nedostatku spánku začne mozog požierať sám seba

Preťažené bunky sa snažia ochrániť mozog, no zvyšujú riziko demencie.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 946
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 700
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 268
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 813
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 773
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 552
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 461
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 900
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 642
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 2 873