Hellgate: London - čo o ňom zatiaľ vieme

To peklo nedá pokoj. Démoni si stále budú hľadať cestičky, ako by sa dostali do našej materiálnej sféry a my im v tom stále budeme chcieť zabrániť. Ako to bude vyzerať, keď sa im to raz podarí? Dostaneme druhú šancu? V Hellgate London áno.

Ako to všetko začalo?
To peklo nedá pokoj. Démoni si stále budú hľadať cestičky, ako by sa dostali do našej materiálnej sféry a my im v tom stále budeme chcieť zabrániť. Nekonečný boj dobra so zlom... Démoni sú ale vytrvalí a budú striehnuť na naše chyby, aby konečne mohli rozbehnúť svoj plán pustošenia a deštrukcie. Plán pod názvom „The Burn“. A my im ho v roku 2038 bohužiaľ dovolíme uskutočniť. S postupujúcim vývojom sa totiž ľudia čoraz viac obracajú smerom k vede a technike a zabúdajú VERIŤ. Čo nie je vedecky dokázané, to ako by nebolo. Veriť v Boha už jednoducho nie je v móde. A tu sa dostávajú ku slovu spomínaní démoni. Na toto presne čakali. Získali moc a vysielajú do našej sféry „Harbringerov“ – malých nenápadných pekelníkov, ktorých úlohou je uskutočniť krvavé rituály, aby tak „zasadili semienko“ zloby a nenávisti a otvorili portály pre svojich väčších a mocnejších nadriadených. A prečo si neotvoriť jednu takúto bránu v Londýne? Zbohom Big Ben. Nenávisť, terror a deštrukcia sa môžu začať šíriť. Ľudia sú bezmocní, ich zbrane na démonov neúčinkujú, ale len tak sa nevzdajú (tí, čo prežijú). Skryjú sa do podzemia a tam dumajú, ako by poslali démonov tam, kam patria. Dumajú a učia sa vyrábať dávno zabudnuté zbrane, objavujú silu mágie. Naučia sa prežiť a bojovať.

O čo vlastne pôjde?
„Juchúúú, nové Diablo!“, tešil som sa, keď som čítal prvé správy o Hellgate: London (HGL). A čím viac som sa dozvedal, tým som sa tešil viac. Diablu podobných hier sa vyrobilo vcelku dosť (Harbringer, Dungeon Siege, Divine Divinity, Sacred, Restricted Area, Titan Quest...), ale o ich kvalitách sa tu nebudem radšej rozpisovať. Tentokrát však nepôjde iba o povrchnú kópiu, HGL majú totiž na svedomí bývalí zamestnanci Blizzardu (časti Blizzard North), ľudia, ktorí tvorili (nielen) oba diely série Diablo. To bol ten dôvod, prečo som sa tak tešil. Uvidíme, ako si Blizzard bez nich poradí s Diablom 3 (teda podľa najnovších správ skôr „World of Diablo“ – pozn. Slavatar), nebudú to mať však ľahké, keďže im ich niekdajší spolupracovníci chystajú silnú konkurenciu. Poďme sa pozrieť, čo bude mať vlastne mať HGL s Diablom spoločné. Jednou vetou povedané, obsah ostáva a forma sa mení. Čakajte teda hodiny strávené nad vymýšľaním vývoja svojej postavy, honbu za čo najvyšším levelom, honbu za čo najlepšími vecami, hordy nepriateľov na náhodne sa generujúcich mapách a premyslený multiplayer. Na svet sa už ale nebudete pozerať izometricky, ale pekne z vlastných očí alebo z očí tretej osoby (jeho?). Netreba ale na protivníkov pracne mieriť ako v FPS a nezáleží ani, kam ich trafíte. V niektorých videách vidieť systém zameriavania a funguje zhruba tak, že stačí, ak sa dívate smerom na monštrum a ono sa označí ako cieľ. V rukách môžete držať buď dve jednoručné zbrane alebo jednu dvojručnú (kto by to povedal, že?) Väčšina zbraní je na diaľku ale oháňať sa budete môcť aj mečmi či kriketovou palicou. Kosenie nepriateľov mečmi nemá chybu, doporučujem navštíviť sekciu zbraní na oficiálnej stránke, kde nájdete ku každej zbrani video. Zbrane sa dajú rôzne kombinovať, čo prináša nové možnosti boja. Napr. si do jednej ruky strčíte meč a do druhej „priťahovací hák“, a potom za nikým nemusíte behať, aby ste mu jednu uštedrili, stačí si ho pekne pritiahnuť. Dva meče ale aj tak vyzerajú krajšie...

Rôzne zbrane spôsobujú rôzne typy zranenia – fyzické, bleskové, ohnivé, toxické, a spektrálne. Určité monštrá môžu byť (a na vyšších obtiažnostiach určite budú) na niektorý z týchto elementov immúne, čo prináša opäť nové možnosti taktiky. Do jednej ruky ohnivú zbraň, do druhej bleskovú a ide sa. Alebo ešte lepšie: do jedných rúk dve ohnivé pištoľky, do druhých rúk dve bleskové. Odkiaľ som zobral ďalšie ruky? No normálne stlačíte „W“ (diablisti poznajú). Táto funkcia sa volá Weapon switch a rýchlo si pomocou nej prehodíte záložné zbrane. Ľavým myšítkom strieľate z ľavej zbrane, pravým z pravej, ale nastaviť si to budete môcť hocibársako, užitočné bude napr. nastaviť si na pravé tlačidlo vypálenie oboch zbraní naraz pre väčší damage. Arzenál je vskutku široký. Nebudem vás tu zaplavovať názvami a podrobným popisom každého kúsku, na to sú iné stránky, ale vedzte že tam nájdete veci ako „fireball gun“, „chain lighning gun“, plameňomet, granátomet, raketomet, guľomet, jedomet (ako by ste to nazvali?), a potom špeciálne zbrane na omračovanie a udržiavanie si odstupu, spomínaný priťahovací hák, alebo čudomet, ktorý strieľa odrážavé projektily, s ktorými trafíte za roh (tak prečo si to nenazval odrážaprojektilyzarohomet? – pozn. Slavatar). S každou zbraňou to bude čosi iné, čo je dosť pozitívna zmena v porovnaní s Diablom, kde ste so všetkým iba sekali (alebo strieľali z luku). Zbrane budú naviac modifikovateľné. Zatiaľ je ohlásených 5 typov modov, ktoré budete môcť nájsť: ammo, rocket, battery, fuel a relic. Názvy sú trochu zavádzajúce a zdalo by sa, že budú užitočné iba pre strelné zbrane. Je to ale trochu inak, tak napr. rocket mod vložený do meča pridáva explozivný efekt, spôsobujúci fyzické zranenie, niektoré mody zvyšujú rýchlosť zbrane, šancu na kritický zásah atď. Nebudú chýbať ani unikátne mody s vlastnosťami, ktoré na iných veciach nezískate. A čo je najlepšie, po vložení do predmetu nie je mod stratený, kľudne ho môžete vybrať a znovu použiť v inej veci.

Ako úkryt pred masami démonov bude slúžiť londýnske metro, chránené akousi zvláštnou bariérou, neprepúšťajúcou démonické stvorenia. Tu sa budú nachádzať obchodníci a iné NPC, zadávajúce questy, či len tak stojace a rozprávajúce svoj príbeh života. Sem sa teleportnete pomocou „town portalu“ a medzi jednotlivými stanicami to bude fungovať tiež podobne, na to sme ostatne už zvyknutí.

Za koho si zahráme?
Zatiaľ sú známe iba dva typy postáv, a to Templar a Cabalist. S najväčšou pravdepodobnosťou budú 3, ale myslím, že keď bude dosť času, tak by sa mohli objaviť aj nejaké ďalšie (minimálne v datadisku – o tom potom). Autori vedia, že si hráči radi svoje virtuálne egá všelijako upravujú a maľujú k obrazu svojmu, a preto sa sústredia aj na túto stránku hry. Bude teda možné vytvoriť si fúzatého, tlstého a malého templára alebo kabalistku s postavou modelky – ako si len budete priať (no nečakajte niečo podobné Oblivionu). Môžete tiež nájsť rôzne farebné odrody brnení, dokonca sa uvažuje o pridaní predmetu, ktorý dokáže zmeniť jeho farbu. Či to bude mať aj iný význam ako estetický, to zatiaľ nie je známe. Možno, ak budete pekne zladený alebo budete mať na sebe všetko modré, pridá vám to bonus :)

Staty a atribúty
Každá postava má 4 atribúty:

∙ Concentration (Koncentrácia) – sem pridané body zvyšujú Power (inak pomenovaná,mana),
∙ Accuracy (Presnosť) – ovplyvňuje šancu na kritický zásah,
∙ Stamina (Výdrž) – zvyšuje počet hit pointov (u templára 1 bod pridá 10 života),
∙ Willpower – zvyšuje armor a rezistancie (defenses).

Zvyšovaním atribútov si však nielen posilníte život, manu alebo iné staty, ale aj sprístupníte ďalšie možnosti, lebo niektoré veci či skilly vyžadujú ich určitú hodnotu. Napr. zbraň bude mať požiadavku na willpower 5, teda ak ju budete nosiť, týchto 5 bodov si „zarezervuje“. Čiže ak ste mali dokopy willpower 10, teraz je dostupných už len 5 (ale staty, ako napr. armor ostanú) a už si nemôžete obliecť brnenie, ktoré potrebuje willpower 6. Takže opäť staré známe: „Dám si túto silnú zbraň, alebo toto lepšie brnenie? Oplatí sa mi toto alebo tamto...“ Podobné to bude so skillmi. Môžete mať okolo seba auru, ktorá tiež „žere“ niekoľko bodíkov, a tak sa budete opäť rozhodovať, či si ponechať silnejšiu auru, pričom nebudete môcť nosiť tamto brnenie, alebo budete používať jej slabšiu variantu, a to brnenie na seba nahodíte. Týmto nestratia účinnosť ani slabšie skilly.

Pri postúpení o level dostanete bodíky do atribútov (asi 10) a do skillu (asi 1). O skilloch toho zatiaľ veľa nevieme, iba to, že budú rozdelené do troch stromov po 10 (presne ako v Diable II) a že počet bodov, ktoré do nich vložíte, nebude obmedzený. V poslednej verzii predstavenej na E3 (na ktorú sme sa bohužiaľ nedostali – niečo nám do toho vošlo) bolo hotových iba zopár skillov z každého stromu. Táto časť je teda ešte v rannom štádiu vývoja. V HGL už len zbrane poskytujú rozličné spôsoby hrania (to, čo v Diable umožňovali skilly), no som si istý, že až skilly prinesú to najlepšie.

Štíty, armor a rezistancie (defenses)
Aby vašu postavu zásahy zraňovali, musia najprv prejsť cez štíty, ktoré sú akousi druhou formou obrany. Nejde o štít fyzický (aj keď na niektorých artworkoch ich vidieť, v hre nebudú), ale o jeho elektromagnetickú formu (ako v Star Treku). Táto ochrana sa vám časom regeneruje (pôjde zvýšiť vecami a určite aj skillmi), pohlcuje damage, a keď sa vyčerpá, začnú sa odoberať bodíky z vášho zdravia.

Každý druh zranenia má naviac vedľajší efekt. Tak napr. pri fyzickom vás dobrá rana (rozumej critical hit) môže poslať k zemi a budete sa musieť najprv pozbierať. Oheň vás zapáli, jed taktiež vysáva na určitý čas život a naviac spomaľuje, po zásahu bleskom ostanete omráčení a spektrálne poškodenie zníži armor. Armor slúži na obranu proti týmto javom (pravdepodobne znižuje šancu na kritický zásah, znižuje dobu trvania nepriaznivých efektov, presne sa nevie) a je rozdelený do kategórií podľa typu zranenia. Kusy brnenia (helma, torzo, topánky...) budú tieto hodnoty zvyšovať. Keďže jednotlivé časti môžu poskytovať 5 rôznych ochrán (lepšie veci určite aj všetkých 5 naraz), zase prichádzajú na rad špekulácie a kombinovanie predmetov pre dosiahnutie čo najlepšieho výsledku.

Okrem armoru, budú veci/skilly ovplyvňovať aj rezistancie, tu nazvané defenses. Čím vyššie ich postava bude mať, tým menej zranenia bude ten ktorý element spôsobovať (aspoň tak to fungovalo v Diable a malo by aj tu).

A čo tak nejaké špecialitky?

Questy

Nemyslím, že príbeh bude to hlavné, čo bude hráčov držať pri monitoroch, questy budú asi iba povinnými úlohami pre ďalší postup v hre. Zaujímavé by ale mohli byť questy náhodne sa generujúce, resp. generujúce sa podľa reálneho času (niektoré budú „super-vzácne“). Obchodník bude od vás kupovať v určitú dobu napr. rocket mody za 5-násobne vyššiu cenu, pretože práve dostal objednávku od jedného templára. Alebo stretnete na ulici postavu, ktorú napadli a obkľúčili zombíci, a keď jej pomôžete, odplatí vám to niekedy v neskorších fázach hry. Alebo vám dá rovno vzácny predmet. To by mohlo hru dosť oživiť a pridáva to k znovuhrateľnosti, o ktorej autori vedia svoje.

Multiplayer
Flaghip chce pre multiplayer vytvoriť službu podobnú Battle.net-u a bude podporovať systém gíld, ktorý bude zabudovaný priamo v hre. Pozornosť venujú aj Player vs. Player súbojom, na ktoré by mali existovať mapy podobné arénam. Počet hráčov súčasne hrajúcich jednu hru by mal byť väčší ako v Diable (8), ale koľko presne to bude, ešte len uvidíme.

Kedy to teda vyjde?
Dokončenie hry je naplánované bohužiaľ až na jar roku 2007, takže si ešte počkáme – som zvedavý, či náhodou nevyjde skôr Diablo 3, stať sa môže čokoľvek. Veľa je toho už hotového, no veľa aj chýba (skilly, ďalšie postavy...) a najťažšie obdobie autorov ešte len čaká – testovanie a balansovanie. Bez vybalansovaných schopností a postáv hra skončí na smetisku dejín ako iné podobné tituly. Ale to sa HGL dúfam nestane. Flagship plánuje už aj datadisky, ktoré prinesú pohľad na svet z iných miest (žeby „Hellgate: Bratislava“?). Uvidíme teda, ako to dopadne, vyzerá to zatiaľ sľubne.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Termíny sú šibeničné, zmluvu na migy budeme musieť predĺžiť

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.

Neprehliadnite tiež

Microsoft rozseká Windows 10 Mobile, chystá modulárnu Andromedu

Nová stratégia zníži náklady na vývoj i podporu. Microsoft chce byť dostupnejší pre výrobcov.

Geológ: Ochladili Zem a vyhubili ľudí. Našu planétu čaká supererupcia

Výbuch supervulkánu by bol aj dnes katastrofický, hovorí geochronológ Martin Danišík, ktorý publikoval v prestížnom vedeckom časopise.

Klimatológovia: Hurikány spôsobili tento rok najdrahšie škody v histórii

Čo hovoria odborníci na tohtoročnú rekordnú sezónu hurikánov.

Google začal linkovať adresy a telefónne čísla

Ak často prepisujete v mobile kontaktné údaje, už to nebudete musieť opakovať.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 711
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 727
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 115
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 190
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 618
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 618
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 451
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 437
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 042