14. jún 2006 o 9:35 Slavomír Benko
Niektorým mladším hráčom už pravdepodobne tento názov ani nič nehovorí. Tí, ktorí s hrami začali dávnejšie, majú časy, kedy bol Commodore skutočne pojem, ešte v živej pamäti. Hoci spoločnosť Commodore International Corporation (CIC) ešte stále funguje, odkaz na legendárny Commodore C64 z osemdesiatych rokov má už len vo svojom názve a na svoje slávne herné korene už medzičasom zanevrela. A teraz sa k nim vracia. Hlavne vďaka spoločnosti The Content Factory (TCF), s ktorou oficiálne uzavrela dohodu o partnerstve minimálne na najbližších 5 rokov (rokovania boli avizované už v septembri 2005). No a výsledok sa hneď prejavil na nedávno založenej dcérskej spoločnosti s názvom Commodore Gaming (CG) so sídlom v Holandsku . Do nej teraz vrazila TCF 18 miliónov eur, za čo získala majoritný podiel akcií, takže CIC zostalo klasických 49 percent z nich. Commodore Gaming nám avizuje, že bude trh opäť zásobovať hernými komponentmi a hardverom ale i zábavnými a vzrušujúcimi titulmi s vlastnou licenciou. Ešte presne nevieme akými, no každopádne majtoritná časť z nich má putovať na mobilné telefóny, pretože práve v tejto oblasti sa chce stať spoločnosť popredným tvorcom zábavných produktov. V rámci viacstupňovej stratégie sa CG okrem mobilov ale plánuje po preskúmaní možností na trhu venovať aj handheldom a neskôr i počítačom a konzolám. Ben van Wijhe, šéf CIC, povedal, že sa samozrejme veľmi teší, pretože jeho firma konečne môže nadviazať na svoje historické prednosti, na svoje dedičstvo a opäť posilniť svoju pozíciu na tomto poli. Teraz, po uzavretí dohody, už vraj môže CG začať tvoriť nové typy zážitkov a zábavy. Či tomu bude skutočne tak, teda či sa Commodore vráti na scénu s veľkým úspechom a či vôbec príde s niečím originálnym, sa povedať ešte nedá, každopádne za tých pár rokov stagnácie v tomto smere iste spoločnosť trošku „vyšla z cviku“ a bude mať vzhľadom na konkurenciu čo doháňať. Ale samozrejme, že sa budeme veľmi tešiť, keď značka Commodore bude mať zas raz medzi hráčmi (a nie len v spojitosti s telefónmi) „cveng“.
Článok pokračuje pod video reklamou Zdroj: Next-gen.biz