MMS správy doručujú operátori aj po troch dňoch. Prečo?

Multimediálne správy MMS, v ktorých sa dá poslať z jedného mobilu na druhý obrázok, video alebo melódia, niekedy meškajú aj dva dni.

Niekedy trvá aj niekoľko dní, kým sa obrázok dostane k adresátovi. Správa je už vtedy neaktuálna. ILUSTRAČNÉ FOTO - REUTERS

BRATISLAVA - Stáva sa to zväčša vtedy, keď je príjemca správy v inej sieti ako odosielateľ.

Ak správa mešká niekoľko dní, môže sa stať, že napríklad fotografia z víkendového výletu dorazí k príjemcovi neskôr, ako samotný výletník. Zákazník navyše musí zaplatiť aj za nedoručenú správu, bez ohľadu na to, že chyba môže byť na strane operátorov.

Omeškanie MMS správy, ktorá smeruje z jednej siete do druhej, môže súvisieť s tým, že správa musí prejsť viacerými systémami. "Systémy nemusia byť u oboch mobilných operátorov rovnako nastavené, čo môže mať vplyv na doručenie MMS," povedal Richard Fides z oddelenia vzťahov s médiami Orangeu. Ďalším z dôvodov môže byť podľa Fidesa aj vyťaženie jednej či druhej siete.

Je len na zákazníkovi, či sa s meškaním správ zmieri, alebo využije reklamačné oddelenie operátora. Ak správa neprišla alebo meškala, môže to reklamovať podľa reklamačného poriadku. Operátori vedia zo záznamov centra pre odosielanie MMS zistiť, aký problém pri doručovaní správy nastal.

Ak je aj potom zákazník nespokojný, môže sa obrátiť na Telekomunikačný úrad. "Ak s reklamáciou neuspel, môže podať na úrad návrh na mimosúdne riešenie sporu," povedal hovorca úradu Roman Vavro. Ďalšou možnosťou je potom už len súd.

Problém s MMS správami môže byť aj na strane zákazníkov. "Technické zdržanie je väčšinou spôsobené prijímateľom-zákazníkom MMS správy," tvrdí hovorca T-Mobilu Milan Hric. Stane sa to, ak má zákazník plnú schránku správ alebo nesprávne nastavený telefón. Najmä lacné telefóny majú malú pamäť a prichádzajúcu MMS správu často nemajú kam uložiť. Ak bola chyba na strane prijímateľa-zákazníka, operátori reklamáciu neuznajú.

Čas doručenia MMS správy závisí aj od jej veľkosti. Priemerný čas jej doručenia vo vlastnej sieti je spravidla asi minúta, medzi sieťami 1 až 3 minúty. V praxi môže byť tento čas o pár minút dlhší.

Klient si môže doručenie správy kontrolovať tak, že má v telefóne zapnutý výpis o doručení. T-Mobile podľa zákazníckej linky zaručuje, že príjemca dostane správu do troch dní. Po troch dňoch odosielateľ dostane informáciu, že správa k príjemcovi nedorazila.

Aká je cesta MMS

Správa odoslaná z mobilu na mobil u toho istého operátora prechádza najprv jeho sieťou, príde do centra pre spracovanie MMS a odtiaľ ide priamo na mobil príjemcu.

Ak však pošle klient správu z mobilu do siete druhého operátora, tá prechádza centrom spracovania MMS správ oboch operátorov a ich mobilnými sieťami.

Infolinky: Problém

je v konkurencii

Prvým kontaktom pre nespokojných klientov sú zákaznícke linky mobilných operátorov, či už telefonické, alebo e-mailové. Pri "medzisieťových" problémoch však operátorky v call-centre smerujú zákazníkov na infolinku konkurencie. Napríklad aj keď im meškajú MMS správy.

Keď klient operátora uistí, že mobil odosielateľa aj prijímateľa je správne nastavený, operátor si vyžiada údaje o správe. Ide o číslo odosielateľa, prijímateľa, čas odoslania a veľkosť správy. Informácie sa dajú zistiť z detailov správy.

Po konzultácii operátora s technikmi sa zákazník zväčša dozvie, že správa odišla do druhej siete v poriadku.

Na infolinke prijímateľa zasa oznámi operátorka klientovi, že sa má obrátiť na konkurenciu, keďže od nich správa odchádza. Niekedy nepomôže ani argument, že konkurencia poradila zákazníkovi, aby sa obrátil na nich.

Odosielaná správa s obrázkom alebo melódiou ostala teda v priestore medzi sieťami operátorov.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 779
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 721
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 716
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 519
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 704
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 713
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 800
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 3 282
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 159
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 945

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov, kriminality.

EKONOMIKA

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

V niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne.

EKONOMIKA

Polícia obvinila úradníka, pýtal si úplatky za dotácie

Zamestnanec Pôdohospodárskej platobnej agentúry si opakovane pýtal úplatky.

Neprehliadnite tiež

Je vám naponáhlo? Appka prezradí, kde je najbližší voľný záchod

Japoncom sa už nestane, že kým stoja v rade na WC, iné kabínky v dosahu chôdze sú prázdne.

Rýchle mobilné 5G siete sú na dosah, testuje ich viacero operátorov

Nové technológie pomôžu rozvoju internetovej infraštruktúry. Odbremenia sa káble, viac dát pôjde vzduchom.

Lieči sklerózu multiplex: Pacienti sa niekedy uchyľujú až k nebezpečným alternatívam

Liečba na mieru sa postupne stáva medicínskym trendom, tvrdí pre SME slovenský lekár a neurovedec Tomáš Kalinčík.

Google pomôže moderovať diskusie a upozorňovať na toxické komentáre

Moderátori nebudú musieť čítať tisíce príspevkov. Na problémové texty ich upozorní počítačový automat.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop