SME

MMS správy doručujú operátori aj po troch dňoch. Prečo?

Multimediálne správy MMS, v ktorých sa dá poslať z jedného mobilu na druhý obrázok, video alebo melódia, niekedy meškajú aj dva dni.

Niekedy trvá aj niekoľko dní, kým sa obrázok dostane k adresátovi. Správa je už vtedy neaktuálna. ILUSTRAČNÉ FOTO - REUTERS

BRATISLAVA - Stáva sa to zväčša vtedy, keď je príjemca správy v inej sieti ako odosielateľ.

Ak správa mešká niekoľko dní, môže sa stať, že napríklad fotografia z víkendového výletu dorazí k príjemcovi neskôr, ako samotný výletník. Zákazník navyše musí zaplatiť aj za nedoručenú správu, bez ohľadu na to, že chyba môže byť na strane operátorov.

Omeškanie MMS správy, ktorá smeruje z jednej siete do druhej, môže súvisieť s tým, že správa musí prejsť viacerými systémami. "Systémy nemusia byť u oboch mobilných operátorov rovnako nastavené, čo môže mať vplyv na doručenie MMS," povedal Richard Fides z oddelenia vzťahov s médiami Orangeu. Ďalším z dôvodov môže byť podľa Fidesa aj vyťaženie jednej či druhej siete.

Je len na zákazníkovi, či sa s meškaním správ zmieri, alebo využije reklamačné oddelenie operátora. Ak správa neprišla alebo meškala, môže to reklamovať podľa reklamačného poriadku. Operátori vedia zo záznamov centra pre odosielanie MMS zistiť, aký problém pri doručovaní správy nastal.

Ak je aj potom zákazník nespokojný, môže sa obrátiť na Telekomunikačný úrad. "Ak s reklamáciou neuspel, môže podať na úrad návrh na mimosúdne riešenie sporu," povedal hovorca úradu Roman Vavro. Ďalšou možnosťou je potom už len súd.

Problém s MMS správami môže byť aj na strane zákazníkov. "Technické zdržanie je väčšinou spôsobené prijímateľom-zákazníkom MMS správy," tvrdí hovorca T-Mobilu Milan Hric. Stane sa to, ak má zákazník plnú schránku správ alebo nesprávne nastavený telefón. Najmä lacné telefóny majú malú pamäť a prichádzajúcu MMS správu často nemajú kam uložiť. Ak bola chyba na strane prijímateľa-zákazníka, operátori reklamáciu neuznajú.

Čas doručenia MMS správy závisí aj od jej veľkosti. Priemerný čas jej doručenia vo vlastnej sieti je spravidla asi minúta, medzi sieťami 1 až 3 minúty. V praxi môže byť tento čas o pár minút dlhší.

Klient si môže doručenie správy kontrolovať tak, že má v telefóne zapnutý výpis o doručení. T-Mobile podľa zákazníckej linky zaručuje, že príjemca dostane správu do troch dní. Po troch dňoch odosielateľ dostane informáciu, že správa k príjemcovi nedorazila.

Aká je cesta MMS

Správa odoslaná z mobilu na mobil u toho istého operátora prechádza najprv jeho sieťou, príde do centra pre spracovanie MMS a odtiaľ ide priamo na mobil príjemcu.

Ak však pošle klient správu z mobilu do siete druhého operátora, tá prechádza centrom spracovania MMS správ oboch operátorov a ich mobilnými sieťami.

Infolinky: Problém

je v konkurencii

Prvým kontaktom pre nespokojných klientov sú zákaznícke linky mobilných operátorov, či už telefonické, alebo e-mailové. Pri "medzisieťových" problémoch však operátorky v call-centre smerujú zákazníkov na infolinku konkurencie. Napríklad aj keď im meškajú MMS správy.

Keď klient operátora uistí, že mobil odosielateľa aj prijímateľa je správne nastavený, operátor si vyžiada údaje o správe. Ide o číslo odosielateľa, prijímateľa, čas odoslania a veľkosť správy. Informácie sa dajú zistiť z detailov správy.

Po konzultácii operátora s technikmi sa zákazník zväčša dozvie, že správa odišla do druhej siete v poriadku.

Na infolinke prijímateľa zasa oznámi operátorka klientovi, že sa má obrátiť na konkurenciu, keďže od nich správa odchádza. Niekedy nepomôže ani argument, že konkurencia poradila zákazníkovi, aby sa obrátil na nich.

Odosielaná správa s obrázkom alebo melódiou ostala teda v priestore medzi sieťami operátorov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu