SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Ako to v skutočnosti vyzerá so S.T.A.L.K.E.R.om

V poslednej fleške o S.T.A.L.K.E.R.-ovi sme povedali, že sa už „nastopro“ zjaví v prvom kvartáli budúceho roku a odpustili sme si všetky sprosté komentáre o vyše päťročnom vývoji, o mori sľúbených a nedodržaných dátumoch vydania, o problémoch s programátormi, o kapitulácii pôvodných vydavateľov hry, o zmenách vo vývojárskom tíme, o prepúšťaní, o jednej kompletnej zmene projektu, o obvineniach z kradnutia nápadov a zdrojového kódu a o ďalších zaujímavých pravdách/fámach. Každopádne počas E3 bol okolo Stalkera tiež pekný humbuk. Vysvitlo mnoho ďalších informácií a bolo už skutočne vidno, že hra je v pokročilom štádiu výroby, čo veľa ľudí potešilo. Na druhej strane sa zjavili také echá, že sa autorom podarilo výrazne postúpiť len preto, že okresali tie črty hry, ktoré ju robili výnimočnou. Oleg Yavorsky z GSC GameWorld sa preto rozhodol umiestniť na oficiálne fórum vývojárov príspevok s názvom Komentár k post-E3 klebetám, v ktorom nejaké z nich vyvracia a iné pripúšťa. Vo veľa prípadoch sa snaží situáciu zjemniť tak, že ironizuje ostrejšiu podobu kritizovanej veci, a potom víťazoslávne predostrie svoje „správne riešenie“, niekedy zas prihodí nejakú vtipnú poznámku... No veď sa na to oplatí mrknúť, je to celé také neformálne a presmajlikované. Každopádne výcuc ponúkame aj my:

Už je isté, že pôvodne plánovaná komplexná, realistická simulácia života so svojprávnymi rozhodnutiami obyvateľov (A-Life) v Zóne a okolí sa tak úplne nekoná. Aspoň nie tak, ako bolo sľubované. Viaceré udalosti a rozhodnutia mali byť ponechané revolučnej umelej inteligencii, no testovanie takéhoto systému vraj ukázalo, že to je mätúce, že by sa v tom všetkom hráč strácal, a tak pribudlo mnoho naskriptovaných a rozplánovaných situácií z hlavnej dejovej línie (teda pribudli úlohy, ktoré systém prideľuje okolitým nepriateľom a NPC podľa toho, kde sa hráč nachádza). To má obstarávať systém zvaný Gulag (sympatický názov) a podľa Olega to je ešte lepšie riešenie, ako nechať všetko na A-life. Stále však má zostať v hre dostatok momentov, kde sa A-Life bude prejavovať, a ktoré budú navodzovať pocit, že vaše okolie si žije vlastným životom (keď skripty prebehnú a postavy celú udalosť prežijú, budú pokračovať v ďalších nezávislých aktivitách a pod.). Čím viac z hlavného príbehu hráč prejde, tým má byť postupne dávaná NPCčkam väčšia a väčšia voľnosť, čo má spôsobiť, že sa každá partia bude vyvíjať inak. Nedá sa povedať, že by šlo až o také drastické prekvapenie a osekanie atraktivity Stalkera, veď prvotný megalomanský plán sme iste brali s rezervou. O to viac, že podobný AI model s množstvom sľubov o totálnej voľnosti rozhodoavania NPC sa nepodarilo zaviesť so svojim Radiant systémom tak dokonale, ako to autori prezentovali, ani Bethesde. Z tejto redukcie svojprávnosti AI vyplýva aj ďalší prvok, ktorý už zamrzí viac, a teda že je už isté, že nebudete pri svojich questoch stretávať ďalších Stalkerov pri práci. Tí sa mali podľa pôvodných plánov usilovať o splnenie úloh, ktorým sa venujete aj vy. Testy ale ukázali, že hráč by proti compu nemal šancu a že by sa jeho misia skoro vždy končila neúspechom bez toho, aby sám spravil nejaký fatálny prehrešok.

Skryť Vypnúť reklamu

Vtipná stať je o redukcii nutnosti dodržiavania biologických potrieb a lá spánok a jedenie (nepamätám sa, či boli v pôvodnom koncepte hry aj návštevy WC, predsa len to už bolo dávno). Papanie zostalo, no pusu na dobrú noc svojmu virtuálnemu stalkerovskému egu v hre dávať nebudeme. Nutnosť spať, aj keď to bolo zaujímavým nápadom, sa ukázala v celom koncepte nerealizovateľná, a to hlavne kvôli minime miest, kde by podmienky na nevyhnutný a nerušený spánok mohli byť splnené.

Oleg ďalej uviedol na pravú mieru debatu okolo dopravných prostriedkov, pričom napísal, že hoci už začali kolovať správy o tom, že vozidlá v hre nebudú, nie je to našťastie pravda. Na druhej strane pravda je, že bol výrazne zredukovaný ich počet kvôli viacerým, hlavne technickým dôvodom.

Skryť Vypnúť reklamu

Tak takáto by mala byť pravda o skutočnej redukcii obsahu Stalkera. Či stále zostáva atraktívnym a očakávaným titulom je už v podstate len na vás. Naše nadšenie po rokoch trochu opadlo, ale že by sme neboli zvedaví, povedať tiež nemôžeme. Hlavne preto, že to konečne začína vyzerať reálne s vypustením hry. Môže vás potešiť aj toto nové, viac ako päťminútové videjko z neverejnej prezentácie gamesy počas E3 (pochádza z Nemeckého Gamestaru a je žiaľ trošku tmavšie, ako by sme si želali... ale vidno to v pohybe!).

DOWNLOAD VIDEO (54,4 MB)

Zdroj: Tiscali, fórum

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Podcast Tech_FM

NASA sa dotkla asteroidu, odobrala vzorky

Čo nové sa udialo vo vede.

Podcast Pravidelná dávka

Čo nám priniesli antibiotiká a ako ich nahradíme?

O minulosti, súčasnosti a budúcnosti antibiotík.

Kanadsko-americký bývalý iluzionista James Randi, ktorý podstatnú časť kariéry strávil vyvracaním tvrdení o nadprirodzene, zomrel vo veku 92 rokov.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  2. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  4. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Úprava osobného motorového vozidla
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 516
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 775
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 312
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 998
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 947
  6. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 10 768
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 175
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje 9 742
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 547
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 450