Ako to v skutočnosti vyzerá so S.T.A.L.K.E.R.om

V poslednej fleške o S.T.A.L.K.E.R.-ovi sme povedali, že sa už „nastopro“ zjaví v prvom kvartáli budúceho roku a odpustili sme si všetky sprosté komentáre o vyše päťročnom vývoji, o mori sľúbených a nedodržaných dátumoch vydania, o problémoch s programátormi, o kapitulácii pôvodných vydavateľov hry, o zmenách vo vývojárskom tíme, o prepúšťaní, o jednej kompletnej zmene projektu, o obvineniach z kradnutia nápadov a zdrojového kódu a o ďalších zaujímavých pravdách/fámach. Každopádne počas E3 bol okolo Stalkera tiež pekný humbuk. Vysvitlo mnoho ďalších informácií a bolo už skutočne vidno, že hra je v pokročilom štádiu výroby, čo veľa ľudí potešilo. Na druhej strane sa zjavili také echá, že sa autorom podarilo výrazne postúpiť len preto, že okresali tie črty hry, ktoré ju robili výnimočnou. Oleg Yavorsky z GSC GameWorld sa preto rozhodol umiestniť na oficiálne fórum vývojárov príspevok s názvom Komentár k post-E3 klebetám, v ktorom nejaké z nich vyvracia a iné pripúšťa. Vo veľa prípadoch sa snaží situáciu zjemniť tak, že ironizuje ostrejšiu podobu kritizovanej veci, a potom víťazoslávne predostrie svoje „správne riešenie“, niekedy zas prihodí nejakú vtipnú poznámku... No veď sa na to oplatí mrknúť, je to celé také neformálne a presmajlikované. Každopádne výcuc ponúkame aj my:

Už je isté, že pôvodne plánovaná komplexná, realistická simulácia života so svojprávnymi rozhodnutiami obyvateľov (A-Life) v Zóne a okolí sa tak úplne nekoná. Aspoň nie tak, ako bolo sľubované. Viaceré udalosti a rozhodnutia mali byť ponechané revolučnej umelej inteligencii, no testovanie takéhoto systému vraj ukázalo, že to je mätúce, že by sa v tom všetkom hráč strácal, a tak pribudlo mnoho naskriptovaných a rozplánovaných situácií z hlavnej dejovej línie (teda pribudli úlohy, ktoré systém prideľuje okolitým nepriateľom a NPC podľa toho, kde sa hráč nachádza). To má obstarávať systém zvaný Gulag (sympatický názov) a podľa Olega to je ešte lepšie riešenie, ako nechať všetko na A-life. Stále však má zostať v hre dostatok momentov, kde sa A-Life bude prejavovať, a ktoré budú navodzovať pocit, že vaše okolie si žije vlastným životom (keď skripty prebehnú a postavy celú udalosť prežijú, budú pokračovať v ďalších nezávislých aktivitách a pod.). Čím viac z hlavného príbehu hráč prejde, tým má byť postupne dávaná NPCčkam väčšia a väčšia voľnosť, čo má spôsobiť, že sa každá partia bude vyvíjať inak. Nedá sa povedať, že by šlo až o také drastické prekvapenie a osekanie atraktivity Stalkera, veď prvotný megalomanský plán sme iste brali s rezervou. O to viac, že podobný AI model s množstvom sľubov o totálnej voľnosti rozhodoavania NPC sa nepodarilo zaviesť so svojim Radiant systémom tak dokonale, ako to autori prezentovali, ani Bethesde. Z tejto redukcie svojprávnosti AI vyplýva aj ďalší prvok, ktorý už zamrzí viac, a teda že je už isté, že nebudete pri svojich questoch stretávať ďalších Stalkerov pri práci. Tí sa mali podľa pôvodných plánov usilovať o splnenie úloh, ktorým sa venujete aj vy. Testy ale ukázali, že hráč by proti compu nemal šancu a že by sa jeho misia skoro vždy končila neúspechom bez toho, aby sám spravil nejaký fatálny prehrešok.

Vtipná stať je o redukcii nutnosti dodržiavania biologických potrieb a lá spánok a jedenie (nepamätám sa, či boli v pôvodnom koncepte hry aj návštevy WC, predsa len to už bolo dávno). Papanie zostalo, no pusu na dobrú noc svojmu virtuálnemu stalkerovskému egu v hre dávať nebudeme. Nutnosť spať, aj keď to bolo zaujímavým nápadom, sa ukázala v celom koncepte nerealizovateľná, a to hlavne kvôli minime miest, kde by podmienky na nevyhnutný a nerušený spánok mohli byť splnené.

Oleg ďalej uviedol na pravú mieru debatu okolo dopravných prostriedkov, pričom napísal, že hoci už začali kolovať správy o tom, že vozidlá v hre nebudú, nie je to našťastie pravda. Na druhej strane pravda je, že bol výrazne zredukovaný ich počet kvôli viacerým, hlavne technickým dôvodom.

Tak takáto by mala byť pravda o skutočnej redukcii obsahu Stalkera. Či stále zostáva atraktívnym a očakávaným titulom je už v podstate len na vás. Naše nadšenie po rokoch trochu opadlo, ale že by sme neboli zvedaví, povedať tiež nemôžeme. Hlavne preto, že to konečne začína vyzerať reálne s vypustením hry. Môže vás potešiť aj toto nové, viac ako päťminútové videjko z neverejnej prezentácie gamesy počas E3 (pochádza z Nemeckého Gamestaru a je žiaľ trošku tmavšie, ako by sme si želali... ale vidno to v pohybe!).

DOWNLOAD VIDEO (54,4 MB)

Zdroj: Tiscali, fórum

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Španieli zastavili druhý útok, zabili päť útočníkov s výbušninami

Teroristi sa pokúsili o útok v pobrežnom mestečku Cambrils južne od Barcelony.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

KOMENTÁRE

Naozaj sa chce SNS rozvádzať?

Podpredseda SNS Paška reklamuje ombudsmanku Patakyovú.

Neprehliadnite tiež

OBJEKTÍV

Vedci pripojili kamery na tučniaky a urobili úžasné zábery

Na videu prvýkrát zachytili volania tučniakov mimo súše.

Zlatá rybka potrebuje alkohol, prežije v ľade bez kyslíku

Väčšina stavovcov umrie bez kyslíku do niekoľkých minút.

Umelá inteligencia začala stavať virtuálne mestá

Neurónová sieť buduje realitu z naučených obrázkov.

Po selfies majú prísť bothies, uvidíte seba aj okolie

Čo skrývajú mobily, ak nimi snímate seba? Ukáže to nový typ fotografií a videí.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  9. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  10. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 810
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 773
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 2 052
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 748
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 707
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 573
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 444
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 388
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 352
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 194