Ako to v skutočnosti vyzerá so S.T.A.L.K.E.R.om

V poslednej fleške o S.T.A.L.K.E.R.-ovi sme povedali, že sa už „nastopro“ zjaví v prvom kvartáli budúceho roku a odpustili sme si všetky sprosté komentáre o vyše päťročnom vývoji, o mori sľúbených a nedodržaných dátumoch vydania, o problémoch s programátormi, o kapitulácii pôvodných vydavateľov hry, o zmenách vo vývojárskom tíme, o prepúšťaní, o jednej kompletnej zmene projektu, o obvineniach z kradnutia nápadov a zdrojového kódu a o ďalších zaujímavých pravdách/fámach. Každopádne počas E3 bol okolo Stalkera tiež pekný humbuk. Vysvitlo mnoho ďalších informácií a bolo už skutočne vidno, že hra je v pokročilom štádiu výroby, čo veľa ľudí potešilo. Na druhej strane sa zjavili také echá, že sa autorom podarilo výrazne postúpiť len preto, že okresali tie črty hry, ktoré ju robili výnimočnou. Oleg Yavorsky z GSC GameWorld sa preto rozhodol umiestniť na oficiálne fórum vývojárov príspevok s názvom Komentár k post-E3 klebetám, v ktorom nejaké z nich vyvracia a iné pripúšťa. Vo veľa prípadoch sa snaží situáciu zjemniť tak, že ironizuje ostrejšiu podobu kritizovanej veci, a potom víťazoslávne predostrie svoje „správne riešenie“, niekedy zas prihodí nejakú vtipnú poznámku... No veď sa na to oplatí mrknúť, je to celé také neformálne a presmajlikované. Každopádne výcuc ponúkame aj my:

Už je isté, že pôvodne plánovaná komplexná, realistická simulácia života so svojprávnymi rozhodnutiami obyvateľov (A-Life) v Zóne a okolí sa tak úplne nekoná. Aspoň nie tak, ako bolo sľubované. Viaceré udalosti a rozhodnutia mali byť ponechané revolučnej umelej inteligencii, no testovanie takéhoto systému vraj ukázalo, že to je mätúce, že by sa v tom všetkom hráč strácal, a tak pribudlo mnoho naskriptovaných a rozplánovaných situácií z hlavnej dejovej línie (teda pribudli úlohy, ktoré systém prideľuje okolitým nepriateľom a NPC podľa toho, kde sa hráč nachádza). To má obstarávať systém zvaný Gulag (sympatický názov) a podľa Olega to je ešte lepšie riešenie, ako nechať všetko na A-life. Stále však má zostať v hre dostatok momentov, kde sa A-Life bude prejavovať, a ktoré budú navodzovať pocit, že vaše okolie si žije vlastným životom (keď skripty prebehnú a postavy celú udalosť prežijú, budú pokračovať v ďalších nezávislých aktivitách a pod.). Čím viac z hlavného príbehu hráč prejde, tým má byť postupne dávaná NPCčkam väčšia a väčšia voľnosť, čo má spôsobiť, že sa každá partia bude vyvíjať inak. Nedá sa povedať, že by šlo až o také drastické prekvapenie a osekanie atraktivity Stalkera, veď prvotný megalomanský plán sme iste brali s rezervou. O to viac, že podobný AI model s množstvom sľubov o totálnej voľnosti rozhodoavania NPC sa nepodarilo zaviesť so svojim Radiant systémom tak dokonale, ako to autori prezentovali, ani Bethesde. Z tejto redukcie svojprávnosti AI vyplýva aj ďalší prvok, ktorý už zamrzí viac, a teda že je už isté, že nebudete pri svojich questoch stretávať ďalších Stalkerov pri práci. Tí sa mali podľa pôvodných plánov usilovať o splnenie úloh, ktorým sa venujete aj vy. Testy ale ukázali, že hráč by proti compu nemal šancu a že by sa jeho misia skoro vždy končila neúspechom bez toho, aby sám spravil nejaký fatálny prehrešok.

Vtipná stať je o redukcii nutnosti dodržiavania biologických potrieb a lá spánok a jedenie (nepamätám sa, či boli v pôvodnom koncepte hry aj návštevy WC, predsa len to už bolo dávno). Papanie zostalo, no pusu na dobrú noc svojmu virtuálnemu stalkerovskému egu v hre dávať nebudeme. Nutnosť spať, aj keď to bolo zaujímavým nápadom, sa ukázala v celom koncepte nerealizovateľná, a to hlavne kvôli minime miest, kde by podmienky na nevyhnutný a nerušený spánok mohli byť splnené.

Oleg ďalej uviedol na pravú mieru debatu okolo dopravných prostriedkov, pričom napísal, že hoci už začali kolovať správy o tom, že vozidlá v hre nebudú, nie je to našťastie pravda. Na druhej strane pravda je, že bol výrazne zredukovaný ich počet kvôli viacerým, hlavne technickým dôvodom.

Tak takáto by mala byť pravda o skutočnej redukcii obsahu Stalkera. Či stále zostáva atraktívnym a očakávaným titulom je už v podstate len na vás. Naše nadšenie po rokoch trochu opadlo, ale že by sme neboli zvedaví, povedať tiež nemôžeme. Hlavne preto, že to konečne začína vyzerať reálne s vypustením hry. Môže vás potešiť aj toto nové, viac ako päťminútové videjko z neverejnej prezentácie gamesy počas E3 (pochádza z Nemeckého Gamestaru a je žiaľ trošku tmavšie, ako by sme si želali... ale vidno to v pohybe!).

DOWNLOAD VIDEO (54,4 MB)

Zdroj: Tiscali, fórum

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Barometer policajnej korupcie? Ako hladko kúpite drogu

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Na letiskách pýtajú mobil aj heslá. Ako sa brániť strate súkromia?

Američan musel na letisku colníkom prezradiť heslá, aj keď tam mal citlivé informácie z NASA.

Aj Dell vie vyrobiť monitor pre náročného hráča (test Dell S2716DG)

Má maximálne plynulý obraz v hrách, no využijete ho jedine s výkonnými grafickými kartami od Nvidie.

Štyri hry, ktoré vám spríjemnia víkend

Od plánovania hromadnej dopravy cez magické dobrodružstvo, ničenie áut, až po krvavú akciu.

Je kráľ YouTubu fašista, alebo mu médiá nerozumejú?

Felixa Kjellberga sleduje viac ako 50 miliónov ľudí. Teraz ho obvinili, že šíri nenávisť.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 16 292
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 910
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 647
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 6 010
  5. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 888
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 698
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 217
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 154
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 598
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 259

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop