Ako to v skutočnosti vyzerá so S.T.A.L.K.E.R.om

V poslednej fleške o S.T.A.L.K.E.R.-ovi sme povedali, že sa už „nastopro“ zjaví v prvom kvartáli budúceho roku a odpustili sme si všetky sprosté komentáre o vyše päťročnom vývoji, o mori sľúbených a nedodržaných dátumoch vydania, o problémoch s programátormi, o kapitulácii pôvodných vydavateľov hry, o zmenách vo vývojárskom tíme, o prepúšťaní, o jednej kompletnej zmene projektu, o obvineniach z kradnutia nápadov a zdrojového kódu a o ďalších zaujímavých pravdách/fámach. Každopádne počas E3 bol okolo Stalkera tiež pekný humbuk. Vysvitlo mnoho ďalších informácií a bolo už skutočne vidno, že hra je v pokročilom štádiu výroby, čo veľa ľudí potešilo. Na druhej strane sa zjavili také echá, že sa autorom podarilo výrazne postúpiť len preto, že okresali tie črty hry, ktoré ju robili výnimočnou. Oleg Yavorsky z GSC GameWorld sa preto rozhodol umiestniť na oficiálne fórum vývojárov príspevok s názvom Komentár k post-E3 klebetám, v ktorom nejaké z nich vyvracia a iné pripúšťa. Vo veľa prípadoch sa snaží situáciu zjemniť tak, že ironizuje ostrejšiu podobu kritizovanej veci, a potom víťazoslávne predostrie svoje „správne riešenie“, niekedy zas prihodí nejakú vtipnú poznámku... No veď sa na to oplatí mrknúť, je to celé také neformálne a presmajlikované. Každopádne výcuc ponúkame aj my:

Už je isté, že pôvodne plánovaná komplexná, realistická simulácia života so svojprávnymi rozhodnutiami obyvateľov (A-Life) v Zóne a okolí sa tak úplne nekoná. Aspoň nie tak, ako bolo sľubované. Viaceré udalosti a rozhodnutia mali byť ponechané revolučnej umelej inteligencii, no testovanie takéhoto systému vraj ukázalo, že to je mätúce, že by sa v tom všetkom hráč strácal, a tak pribudlo mnoho naskriptovaných a rozplánovaných situácií z hlavnej dejovej línie (teda pribudli úlohy, ktoré systém prideľuje okolitým nepriateľom a NPC podľa toho, kde sa hráč nachádza). To má obstarávať systém zvaný Gulag (sympatický názov) a podľa Olega to je ešte lepšie riešenie, ako nechať všetko na A-life. Stále však má zostať v hre dostatok momentov, kde sa A-Life bude prejavovať, a ktoré budú navodzovať pocit, že vaše okolie si žije vlastným životom (keď skripty prebehnú a postavy celú udalosť prežijú, budú pokračovať v ďalších nezávislých aktivitách a pod.). Čím viac z hlavného príbehu hráč prejde, tým má byť postupne dávaná NPCčkam väčšia a väčšia voľnosť, čo má spôsobiť, že sa každá partia bude vyvíjať inak. Nedá sa povedať, že by šlo až o také drastické prekvapenie a osekanie atraktivity Stalkera, veď prvotný megalomanský plán sme iste brali s rezervou. O to viac, že podobný AI model s množstvom sľubov o totálnej voľnosti rozhodoavania NPC sa nepodarilo zaviesť so svojim Radiant systémom tak dokonale, ako to autori prezentovali, ani Bethesde. Z tejto redukcie svojprávnosti AI vyplýva aj ďalší prvok, ktorý už zamrzí viac, a teda že je už isté, že nebudete pri svojich questoch stretávať ďalších Stalkerov pri práci. Tí sa mali podľa pôvodných plánov usilovať o splnenie úloh, ktorým sa venujete aj vy. Testy ale ukázali, že hráč by proti compu nemal šancu a že by sa jeho misia skoro vždy končila neúspechom bez toho, aby sám spravil nejaký fatálny prehrešok.

Vtipná stať je o redukcii nutnosti dodržiavania biologických potrieb a lá spánok a jedenie (nepamätám sa, či boli v pôvodnom koncepte hry aj návštevy WC, predsa len to už bolo dávno). Papanie zostalo, no pusu na dobrú noc svojmu virtuálnemu stalkerovskému egu v hre dávať nebudeme. Nutnosť spať, aj keď to bolo zaujímavým nápadom, sa ukázala v celom koncepte nerealizovateľná, a to hlavne kvôli minime miest, kde by podmienky na nevyhnutný a nerušený spánok mohli byť splnené.

Oleg ďalej uviedol na pravú mieru debatu okolo dopravných prostriedkov, pričom napísal, že hoci už začali kolovať správy o tom, že vozidlá v hre nebudú, nie je to našťastie pravda. Na druhej strane pravda je, že bol výrazne zredukovaný ich počet kvôli viacerým, hlavne technickým dôvodom.

Tak takáto by mala byť pravda o skutočnej redukcii obsahu Stalkera. Či stále zostáva atraktívnym a očakávaným titulom je už v podstate len na vás. Naše nadšenie po rokoch trochu opadlo, ale že by sme neboli zvedaví, povedať tiež nemôžeme. Hlavne preto, že to konečne začína vyzerať reálne s vypustením hry. Môže vás potešiť aj toto nové, viac ako päťminútové videjko z neverejnej prezentácie gamesy počas E3 (pochádza z Nemeckého Gamestaru a je žiaľ trošku tmavšie, ako by sme si želali... ale vidno to v pohybe!).

DOWNLOAD VIDEO (54,4 MB)

Zdroj: Tiscali, fórum

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

EKONOMIKA

Evku vybral Lajčák priamo, pred mesiacmi hovoril niečo iné

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Astronóm: Blikajúcu hviezdu sme pozorovali aj na Slovensku

Poklesy v jasnosti hviezdy nespôsobujú mimozemšťania, zrejme ide o prirodzený jav, hovorí Ľubomír Hambálek z Astronomického ústavu SAV.

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Antikoncepcia postavená na dávnej rastline sa bude dať užiť pred alebo po styku. Prípadne sa bude nosiť ako náplasť.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 9 521
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 035
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 023
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 777
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 951
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 5 528
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 189
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 564
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 760
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 166