Prey - v lete nás čaká inovácia FPS žánru

3D Realms bola kedysi tak úspešná vývojárska firma. Z jej starej slávy ostal snáď už len navždy vyvíjaný titul, ktorý to má aj v názve, Duke Nukem Forever. 10 júla sa však pravdepodobne všetko zmení, pretože práve v tento deň má po 10 rokoch vývoja uzrieť

3D Realms bola kedysi tak úspešná vývojárska firma. Z jej starej slávy ostal snáď už len navždy vyvíjaný titul, ktorý to má aj v názve, Duke Nukem Forever. 10 júla sa však pravdepodobne všetko zmení, pretože práve v tento deň má po 10 rokoch vývoja uzrieť svetlo sveta veľmi ambiciózna FPS s názvom Prey, na ktorej pracujú 3D Realms spolu s Human Head Studios.

Pravdepodobne si už málo ľudí pamätá články spred desiatich rokov, opisujúce hlavné črty hry Prey. Je to škoda, pretože v jadre ostal tento koncept nezmenený. Hlavným hrdinom bude stále mladý Američan, v ktorého žilách prúdi krv indiánskeho kmeňa Čerokiov. Náš Indián nesie meno Tommy, a je to pravý mladý človek so všetkým, ako sa patrí. Na svoje korene a predkov viac menej kašle. Snaží sa uživiť sa prácou automechanika, ktorá by mu, ako dúfa, jedného dňa mala pomôcť dostať sa z rezervácie. Ale poznáte to, ak si niečo naplánujete, väčšinou vám vyjde pravý opak, a presne to sa stane aj Tommymu. Jeden krásny, chladný večer sa v malej rezervácii stane niečo, s čím nikto z Indiánov asi nepočítal. Mimozemská loď na orbite zeme totižto vyruší skupinku červenokožcov pri popíjaní whisky a vcucne ich do svojich útrob. Vrátane Tommyho a jeho milovanej priateľky, ktorú sa budete pokúšať celú hru zachrániť. Hlavný hrdina sa teda nebude snažiť zachrániť svet, na ten sa môže zvysoka vykašľať, jediné, čo ho zaujíma, je jeho priateľka. Takže pôjde možno o prvú love-story FPS.

Láska bude ústredným motívom príbehu, no rozhodne nie hlavnou náplňou hrania. Prey bude FPS-ka, ako sa patrí, a pôjde v nej v prvom rade o strieľanie, zabíjanie a likvidovanie nepriateľov. Tí budú poväčšinou organického charakteru, sem tam však narazíte aj na nejakých tých techno kyborgov. Väčšina z nich však bude živých, pretože aj samotná vesmírna loď je vlastne akási živá bytosť, s vlastným rozumom a vlastným imunitným systémom.

Nepriateľov bude Tommy zo začiatku likvidovať hasákom, ktorý si so sebou priniesol ako suvenír zo zeme. Čochvíľa ho však vymení za zbrane, väčšinou organického pôvodu, ktoré budú pochádzať práve z vesmírnej lode, nazývanej Sphere. Každá z nich bude mať dva módy streľby, takže napríklad narazíte na akúsi vzdialenú príbuznú brokovnice, ktorá dokáže absorbovať energiu priamo z lode. Táto zbraň vám v jednom móde poslúži ako rail gun a v druhom ako lightning gun. Veľa zbraní, ako napríklad granáty, budú určitými časťami tiel vašich mimozemských (ne)priateľov. Okrem toho narazíte aj na sniperku, či pijavico-met. Zbrane v Prey by sa nemali dať nabíjať, takže ak vám dôjdu náboje, budete si musieť nájsť exemplár nový. To by však nemal byť problém, keďže ho bude stačiť utrhnúť z ruky mŕtvym mutantom.

Už som spomínal, že hlavnou náplňou Prey bude strieľanie a zabíjanie, no nie je to jedinou náplňou. Kebyže je tomu tak, nebola by táto hra tak očakávaná. Jej druhou a nemenej zábavnou polovicou budú totižto priestorovo-logické hádanky. V Prey budete na každom kroku narážať na rôzne portály a brány, ktoré vás alebo vašich nepriateľov behom okamihu prenesú do inej miestnosti. Tieto portály vás však budú môcť aj zmenšovať, takže niekedy sa objavíte v malom akváriu, okolo ktorého ste celý čas pobehovali. Rovnako budete môcť v niektorých bránach vidieť samého seba ako vchádzate práve do tohto portálu. Jednoducho Prey bude poriadne psycho.

Ani to však nie je všetko. Okrem teleportovania sa budete v Prey zahrávať aj s gravitáciou. Rovnako ako portály budú totižto veľmi častou súčasťou miestností aj spínače, ktoré menia gravitačné pole, takže bežne sa vám môže stať, že to, čo bolo predtým podlahou, je zrazu stropom. Okrem spínačov narazíte veľmi často aj na miesta, ktoré majú jednoducho iné gravitačné pole, takže ak niekam skočíte, nemusíte dopadnúť presne tak, ako by ste to očakávali. V tomto smere však nepôjde len o akúsi zábavku, pretože jednotlivé úrovne sú nadizajnované tak, aby gravitáciu využívali na riešenie problémov. Napríklad narazíte na dieru v strope, či tlačidlo na stene, ku ktorým sa dostanete len prepnutím gravitačného poľa (ja len chcem doplniť, že ak ste doteraz ignorovali uverejnené videá k hre, mali by ste to okamžite napraviť a hneď si ich pozrieť, pretože nádherne ukazujú všetky tieto princípy v pohybe - pozn. Slavatar).

Autori sľubujú, že Prey bude obsahovať veľmi dobrú umelú inteligenciu. Nepriatelia by si mali byť plne vedomí svojho okolia a mali by ho adekvátne využívať. Budú sa teda vynárať z portálov, či po vás cez ne jednoducho strieľať (projektily nimi totižto prejdú rovnako ľahko ako osoby). Inokedy sa vám môže stať, že niektorá z príšer vám zrazu prepne gravitačné pole v miestnosti a určite si viete predstaviť čo to asi bude znamenať, ak ste sa v tej chvíli nachádzali niekde na strope. Okrem klasických chodiacich príšer by vám malo život znepríjemňovať aj okolie, keďže celá loď je živá.

Autori sa v hre plánujú dotknúť aj indiánskej spirituality. Náš Tommy bude počas príbehu za pomoci svojho dedka, objavovať ducha svojich predkov, ktorí mu pomôžu rozumieť jazyku mimozemšťanov. Okrem toho mu umožní na určitú dobu opustiť svoje telo, čo bude mať za následok to, že sa budete po lodi pohybovať ako duch, čo vám určite pomôže rozlúštiť niektoré z logických hádaniek. Vaši indiánski predkovia vám dajú okrem tejto možnosti do ruky aj akýsi spirituálny luk a šípy, s ktorými budete môcť veľmi efektívne likvidovať nepriateľov. Tieto indiánske kúzla však budú stáť určitú energiu, takže ich používanie si budete musieť veľmi dobre rozmyslieť. Za úplne najzaujímavejšie však v tomto smere považujem riešenie smrti. Tommy totižto po smrti nebude hru loadovať, no miesto toho sa prenesie do ríše mŕtvych, kde bude musieť o svoj život bojovať, v prípade, že súboj vyhrá vráti sa naspäť do ríše živých. Súboj bude realizovaný jednoduchou minihrou, v ktorej budete musieť s lukom postrieľať určitý počet duchov. Veľmi jednoduché, no veľmi originálne riešenie, ktoré nás možno konečne oslobodí od quick-save/quick-load mánie.

Po tom, čo pred nejakým časom 3D Realms oznámilo, že na Prey sa stále pracuje a že skutočne uzrie svetlo sveta, hneď vyšlo najavo, že hra bude bežať na Doom 3 engine. Ten bude však značne modifikovaný a v konečnom dôsledku by mal vyzerať o niečo lepšie. Okrem toho ho autori od základu prerobili tak, že miesto OpenGl beži na Direct3D, čo vraj prinieslo isté výkonnostné zlepšenie (hra by mala úplne plynule bežať na systéme s grafickou kartou úrovne X800 a 1GB Ram pamäte). Neviem však, či ide o zlepšenie výkonu na PC alebo na Xbox360, pre ktorý by mala hra tak isto vyjsť. Zaujímavé však je, že pre tieto platformy ju vyvíjajú odlišné tými. No podľa slov 3D Realms by mali byť obe verzie prakticky totožné.

Prey bude obsahovať aj multiplayer, ktorý vám ponúkne klasický Deathmatch, či Team Deathmatch. Autori sa však pri tvorbe tejto hry zamýšľali nad tým, ako v tomto smere odlíšiť svoju hru od tuctu ďalších na trhu. Na deathmatchi sa toho veľa vylepšiť už nedá, no mám pocit, že multiplayerový zážitok, ktorý vám ponúkne Prey, bude niečo nevídané, a to z toho dôvodu, že levely pre multiplayer budú dizajnované rovnako ako pre singleplayer. Takže narazíte na portály a na gravitačné polia. V klasickej strieľačke na vás pália nepriatelia zozadu, spredu, či z boku. Sem tam sa objaví nejaká vyvýšená plošinka, a to je asi tak všetko. V Prey však budete môcť strieľať po niekom, kto pred vami uteká po strope, pri čom ho tam budete môcť nasledovať.

V jednotlivých úrovniach by mali byť cesty, ktoré úplne popierajú zákony fyziky. Budete môcť totižto bez problémov obehnúť miestnosť cez strop či steny. Samozrejme len po špeciálne vyznačených cestách. Znie to síce trochu mätúco, no autori sľubujú, že sa nie je čoho báť. Jednotlivé mapy by mali mať na každom rohu výrazné značky, ktoré vám budú pomáhať lepšie sa orientovať a pri prvej príležitosti nezošalieť.

Ako som už v úvode tohto článku uviedol, dátum vydania tejto hry je stanovený na 10. júl 2006, čo je doslova za dverami. Keď si ju všetci pekne zahráme, budeme oveľa múdrejší, no už teraz to vyzerá veľmi sľubne. Prey by mal ponúknuť atmosféru, na akú sme doteraz neboli zvyknutí, a to ako v single tak i v multiplayeri. Žeby veľký návrat 3D Realms?

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

BBC ukázalo ruských chuligánov. Jediným pravidlom je nezabiť

Nie pre každého budú MS len o futbale.

KOMENTÁRE

Sulík sa vyfarbil, ruské noviny ho vytočili

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Realita Československej ľudovej armády.

Neprehliadnite tiež

Aj Dell vie vyrobiť monitor pre náročného hráča (test Dell S2716DG)

Má maximálne plynulý obraz v hrách, no využijete ho jedine s výkonnými grafickými kartami od Nvidie.

Štyri hry, ktoré vám spríjemnia víkend

Od plánovania hromadnej dopravy cez magické dobrodružstvo, ničenie áut, až po krvavú akciu.

Je kráľ YouTubu fašista, alebo mu médiá nerozumejú?

Felixa Kjellberga sleduje viac ako 50 miliónov ľudí. Teraz ho obvinili, že šíri nenávisť.

Biológovia objavili v mexickej jaskyni mikróby staré 50-tisíc rokov

Podľa vedkyne sú dané mikróby ako stroje času.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 770
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 620
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 866
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 095
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 832
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 358
  7. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 864
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 863
  9. Jarné prázdniny pri mori? 3 755
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 417

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop