Heroes of Might and Magic 5 - čelom vzad

Legendárna séria ťahových fantasy stratégii prichádza znova na trh. Má nového developera, nového vydavateľa a známy, rokmi overený herný štýl v modernom trojrozmernom grafickom kabáte. Stojí to za to?

Developerské štúdio New World Computing a spoločnosť 3DO sa môžu hrdiť štyrmi vydarenými titulmi, dnes už priam legendárnej, série Heroes of Might and Magic. Fantasy ťahovú stratégiu s možnosťou hry viacerých hráčov, aj na jednom počítači, netreba nikomu predstavovať, patrí medzi klasiky PC hier. Pravdepodobne najvrcholnejšie obdobie séria dosiahla svojím tretím dielom, ktorý sa na pulty dostal už pred vyše siedmimi rokmi – v roku 1999. Prinášal na svoju dobu detailnú a pestrofarebnú grafiku a prvými dvoma dielmi overený, no predsa vylepšený herný koncept. Po troch rokoch – v roku 2002 – sa na trh dostáva diel štvrtý, ktorý priniesol vcelku rozporuplné názory na hru. Autori trochu popustili uzdu a prestali sa striktne držať zaužívaných stereotypov – priniesli kompletne prerobený systém kúziel, modernejšiu, no už nie takú svojskú grafiku a množstvo iných viac či menej príjemných noviniek. Práve preto spomínaná kontroverzia – najmä starší hráči, ktorí si pamätajú sériu Heroes od jej vzniku, boli zarazení, no myslím, že nakoniec si všetci zvykli a dnes sa už málokto vráti k starším dielom.

Po štyroch rokoch čakania prichádza v tomto období na trh diel piaty. Je pod drobnohľadom – nielen vďaka silnému menu a veľkým očakávaniam, ale aj pre zmenu developera a vydavateľa hry. Poprvýkrát v histórií bola značka Heroes of Might and Magic licencovaná inou spoločnosťou ako 3DO. Piaty diel distribuuje firma Ubisoft a vývoj hry dostalo za úlohu známe ruské štúdio Nival Interactive, ktorému vďačíme aj za také pecky ako Blitzkrieg, či o niečo staršie RPG Rage of Mages.

Séria Heroes of Might and Magic (Homam) bola často trochu obviňovaná z komerčnosti a z „mlátenia prázdnej slamy“. Autori vydávali datadisky k jednotlivým dielom ako na bežiacom páse. Ich kvalita však bola mizerná, okrem nových máp, ktoré sa dali stiahnuť aj z internetu, neprinášali prakticky nič nové. Boli skrátka namierené na peňaženky skalných fanúšikov. Aj preto som k piatemu dielu Homam pristupoval trochu skepticky.

Ako to teda s hrou dopadlo? Na prvý pohľad udrie do očí moderné, plne 3D grafické spracovanie s možnosťou rotácie alebo zoomovania pohľadu. Či takáto moderna sedí pestrofarebnému a plastickému fantasy svetu je vec názoru. Ja si myslím, že technické spracovanie hodné 21. storočia a sedmičkových Geforce hre neuškodilo.

Dôraz v Heroes 5 je kladený na kampaňové hranie jedného hráča, o čom svedčí aj počet štandardných nepríbehových máp. Je ich iba 9 plus 10 multiplayerových, čo je v porovnaní s hrami á la Age of Empires, ktoré disponujú generátorom náhodných máp, veľmi málo. Okolo Homam je však silná komunita fanúšikov, takže pravdepodobne o nové mapy stiahnuteľné zdarma z internetu nebude núdza. Kampaň je rozdelená na šesť kapitol, každá sa hrá za jednu zo šiestich rás. Tie bohužiaľ nedoznali žiadnych veľkých zmien, nájdete tu klasicky ľudí (Haven), elfov (Sylvan), nemŕtvych (Necropolis), známe pekelné potvory (Inferno), orientom dýchajúcu Akadémiu, či nemastných-neslaných jašterích jadzdcov – Dungeon. Každá rasa má svoje unikátne jednotky, špecifickú architektúru mesta, rôzne bonusy a svojich vlastných hrdinov.

Príbeh piatych Heroesov je nosným prvkom hry. Autori na neho kládli väčší dôraz ako v predchádzajúcich dieloch, celá kampaň je častejšie prerušená enginovými in-game animáciami a odpadol nepríliš atraktívny textový systém posúvania sa v príbehu. Dej však veľmi nestojí za reč, klasické klišé o zlej oblude, emancipovanej princeznej a kráľovi v nebezpečenstve nenadchne, ani neurazí.

RASY

  • Akadémia je rasa najviac orientovaná na magické sily. Hrdinovia pochádzajúci z Akadémie sú v prvom rade výborní mágovia a až potom bojovníci. Obsiahnuté jednotky zahrnujú gremlinov, obsidiánových či kamenných chrličov, golemov a na vrchole rebríčka stoja mocní titáni.
  • V Kobkách – dungeone, žijú temní elfovia, odpadlíci sylvánskej frakcie. Kvôli uzavretému paktu s temnými silami sa celá rasa odovzdáva životu v temnote a chaose. Medzi najzákladnejšie jednotky patria vrahovia a zvedi, nechýbajú minotauri, hydry a najmocnejšou jednotkou tejto rasy je tieňový, resp. čierny drak.
  • Ľudia – Haven, sú klasickou rasou – voľbou zlatej strednej cesty. Napriek tomu, že dostatočne ovládajú mágiu, viac sa spoliehajú na hrubú silu svojich jednotiek. Tým dominujú gryfinovia, rytieri, lukostrelci a ťažká jazda. Najsilnejšou jednotkou ostáva, podobne ako v starších dieloch, Anjel.
  • Nekropolis - "Život je zmena, chaos, špina a utrpenie. Smrť je mier, rád a večná krása." Frakcia nemŕtvych jednotiek a nekromantských čarodejníkov, ktorí dokážu dvíhať mŕtvych z hrobov. Je to rasa, ktorá najlacnešie „vyrába“ svoje jednotky, no zároveň sú aj v boji najslabšie. Základnou jednotkou je kostlivec, neskôro zombie, či upír, no k slovu sa dostane aj lich a najviac škody narobí kostený a prízračný drak.
  • Peklo – Inferno. Jednotky sú orientované najmä na ohnivú mágiu, vynikajú svojou silou a brutalitou. Hrdinovia disponujú veľkými zásobami many a možnosťou zosielať ničivé, prevažne ohnivé kúzla. Na vrchole silového rebríčka stojí diabol – v opozícií ľudskému anjelovi. Repertoár taktiež zahrňuje impov, rohatých démonov, pekelných psov atď.
  • Sylvan je rasa žijúca v tesnom spojení s prírodou. Orientujú sa na prírodnú, vyvolávaciu mágiu. Hrdinovia disponujú kvalitnými lukostreleckými schopnosťami. V Sylvane symbioticky žijú jednotky elfov spolu s legendárnymi jednorožcami, entmi, či zelenými drakmi.

MESTÁ
Systém budovania miest, ako zdroja financií a armády ostal taktiež rovnaký. Aby ste mohli stavať, potrebujete suroviny, ktoré ťažíte z baní porozhadzovaných na mape. Väčšinu budov je možné upgradovať na vyššiu úroveň, ktorá môže poskytnúť buď lepšie jednotky, vyšší príjem, alebo inak ovplyvňuje chod hry. Herná mapa, na ktorej sa odohráva najväčšia časť hry, je relatívne rozľahlá a plná prekvapení. Teda, prekvapení pre toho, kto ešte Heroes nikdy nehral. Obsadzujete bane, v ktorých ťažíte suroviny, budovy, kde sa dajú rekrutovať jednotky, môžete obsadiť kľúčové miesta strážnymi jednotkami, nachádzate artefakty, ktoré dávajú hrdinovi rôzne bonusy. Ďalším krokom späť je nemožnosť hýbať sa po mape so samostatnými jednotkami. Tie môžu byť vždy len v sprievode s hrdinom – teda rovnako, ako to bolo zvykom v treťom dieli Homam. Statickými sa opäť stali aj nezávislé nepriateľské potvory – už na vás nezaútočia, ak sa dostanete do ich blízkosti, čakajú, kým ich nenapadnete vy.

HRDINOVIA
Tí sa oproti starším dielom dočkali v podstate iba negatívnych zmien. Štvrtý diel priniesol veľmi príjemnú možnosť mať v jednej armáde aj dvoch či viacerých hrdinov a priamo s nimi zasahovať do boja. Nival Interactive zaraďuje spiatočku a opäť sa vracia do roku 1999 k tretiemu dielu Homam. Hrdina opäť len stojí v rohu mapy a môže buď kúzliť z naučeného repertoáru alebo zaútočiť – na ľubovoľne vzdialenú jednotku. Je však nezraniteľný, nemôže sa pohybovať a ak posledná jednotka v armáde padne, hrdina prehráva a zomiera. RPG prvok ostal zachovaný, môžete si vybrať niekoľko skillov, na ktoré sa hrdina orientuje a na základe nich sa odvíjajú jeho ďalšie schopnosti. Zdá sa mi však, že rýchlosť získavania nových úrovní je trochu prehnaná – po odohraní približne necelých dvoch misii mal môj hrdina už level 15. Jedinou pozitívnou zmenou, a aj to bohužiaľ len vizuálnou, je hrdinov „tátoš“. Už sa nejazdí na okukaných koňoch, príde rad na slony (Akadémia), jednorožce (Sylvan) či jaštery (Dungeon).

JEDNOTKY
Ani v tomto ohľade neprináša piaty Homam nič inovatívne ani zaujímavé. Okrem novej vizáže a animácií jednotiek ostávajú prakticky totožné s jednotkami zo štvrtého či tretieho dielu. Stále sú to tí istí elfskí lukostrelci, ktorí strieľajú naraz po dve strely, impovia, ktorí odsávajú hrdinovi manu, duchovia, ktorí sa nedajú dobre trafiť, či minotaurovia, ktorí sú len navonok hroziví a silní. Je to škoda, že sme sa nedočkali prakticky žiadnej chvályhodnej novinky, ani v tomto – pravdepodobne najjednoduchšom a najneškodnejšom odvetví hry.

GRAFIKA  8 / 10
Ako som spomínal, piaty Homam sa dočkal moderného 3D grafického spracovania, ktoré si vyžiada aj vyššie hardwarové nároky. V tomto ohľade je engine našťastie veľmi dobre optimalizovaný a hra je hrateľná aj na, dnes už dávno prekonaných, grafických kartách ako Geforce 4 Ti. Kvalita grafiky však samozrejme s použitím staršieho hardwaru klesá – najlepšie sa dá hra vychutnať na kartách s podporou Pixel shader 3.0, teda 6 a 7 radom Geforce, či ekvivalentom od Ati.

Kvalitne spracovaná je najmä herná mapa. Tá druha – taktická – v ktorej prebieha samotný boj jednotiek, je na tom o čosi horšie. Je príliš plochá, nezáživná a nudná a i keď boje sú prestrihávané kvázi filmovými zábermi na bojujúce potvory, stále som mal pocit, že tomu niečo chýba, a je to akoby nedokončené.

Veľmi slušne sú spracované mestá jednotlivých rás. Okrem samotnej kvality a krásy spracovania sa v ňom dá takisto ako všade inde v hre zoomovať, či otáčať a pozerať si postavené budovy zblízka. Grafické spracovanie je jedinou výraznou a hlavne pozitívnou zmenou oproti predchádzajúcemu dielu Heroes.

INTERFACE 8 / 10
Je nemysliteľné, aby autori, ktorí sa báli robiť akékoľvek zmeny v koncepte hry, pokazili niečo také elementárne, ako je interface a jednoduchosť ovládania. Je síce oproti štvrtému dielu dosť prepracovaný, no nájsť štandardné, potrebné funkcie je maličkosť. Samozrejme kvalita ostala zachovaná, pohodlnosť je priam luxusná, s ovládaním by nemal problém ani úplny začiatočník. Tutorial je spracovaný formou tipov – v prvých misiach kampane sa vám pri každej novej činnosti objaví informačné okno o možnostiach. Systém si však trochu nepamätá, čo sa už udialo, a preto sa stáva, že vás dva-trikrát informuje a poučuje o tom istom.

HRATEĽNOSŤ 7 / 10

Homam V je vskutku chytľavá hra, rovnako ako boli chytľavé prvé štyri diely. Hrateľnosť je však veľmi negatívne ovplyvnená spomínaným „mlátením prázdnej slamy“. Hra sa nevyvíja, dokonca sa vracia späť, ponúka to isté, ako sme už niekoľko krát zažili, len v modernom kabáte. Predpokladám, že skalní fanúšikovia série ostanú verní aj piatemu dielu, nových priaznivcov si získať dokáže, a my ostatní, čo máme Homam radi, no nemilujeme ho, môžeme ostať trochu sklamaní. V porovnaní s predchádzajúcim dielom, päťka prišla o množstvo vychytáviek, ktoré zo štvorky robili podarený a zaujímavý titul.

Myslel som, že piatemu dielu sa konečne nejakým inovatívnym spôsobom podarí odstrániť stereotyp, ktorý hra po čase prinaša. Neustále stavanie toho istého mesta, budovanie armády či obsadzovanie baní po čase unaví. Zmena však neprišla... Možno nabudúce, ak nejaké bude.

MULTIPLAYER 7 / 10
Sieťové hranie viacerých hráčov bolo v Homam vždy celkom na úrovni. Je to však hra, ktorá vďaka svojmu ťahovému systému nie je dynamická a rýchla, preto nepobaví každého. Autori sa síce do hry snažili zakomponovať akýsi „ghost-mode“, ktorý umožní pohybovať sa po mape aj počas súperovho ťahu, no stále mám pocit, že Heroes je hra, ktorá sa na multiplayer vo väčšom počte hráčov celkom nehodí. Osobne ma nebaví hrať s viac ako jedným – dvoma protivníkmi. Pri viacerých ľuďoch je čakanie na svoj ťah neúmerne dlhé a nudné. Výbornou možnosťou multiplayeru je starý-známy hotseat mód. Dvaja, či viacerí hráči sa po ťahoch striedajú pri jednom počítači a i keď navzájom vidia, čo ten druhý robí a ako postupuje, zábava je zaručená.

 

ZVUKY 7 / 10
Zvuková kulisa je slušná, ako by aj nie? Korešponduje s pestrým prostredím, je veľmi „plná“ a pri použití kvalitnej 5.1, či 7.1 reproduktorovej zostavy je hráč obklopený skutočne veľmi čulým ruchom, ktoré by od diania na monitore očakával. Treba však rozoznať, či stále ide o ruchy prostredia, alebo len neorganizovaný chaos. Niekedy sa stane, že sa hra zvukovo snaží obsiahnuť toľko dejov (zvuky dvoch-troch baní, spev vtákov, dupot kopýt a pod.), že z toho nakoniec vzniká celkom kvalitná disharmónia.

HUDBA 7 / 10
Hudba pri pokojnom a pomalom štýle ťahovej stratégie hrá veľmi dôležitú úlohu. Udržuje hráčovu pozornosť a pôsobí ako príjemné „křoví“. Homam V je v tomto ohľade na vysokej úrovni a melódie striedajúce sa na základe diania na obrazovke sú príjemné, nevtieravé, no nie sú ani priveľmi nápadité. S hudbou je však (aspoň na mojej konfigurácií) spojené nepríjemné swapovanie harddisku pri striedaní jednotlivých trackov.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 7 / 10
Náročnosť je samozrejme regulovateľná, má tri stupne. Homam nikdy nepatril medzi najľahšie hry a rovnako je na tom aj piaty diel. Prvé misie kampane zvládnete až prekvapivo jednoducho, no neskôr sa obtiažnosť vystupňuje a kde-tu sa stane, že ani nemôžete opustiť okolie svojho hradu, lebo tam okamžite nabehne protivník s nadupanou armádou. Umelá inteligencia v Homam nehrá bohvieakú rolu, pri bojoch sa dá len málo taktizovať a počas pohybu na hernej mape sa tiež len kde-tu môže prejaviť.

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 7,5 / 10
Heroes of Might and Magic V je príjemná hra, no napriek tomu je trochu sklamaním. Potenciál známeho mena série bol opäť raz zneužitý na bohapusto komerčné účely a hra sa nepochopiteľne vracia k štýlu tretieho dielu, ktorý bol podľa názoru mnohých hračov prekonaný štvrtou, prepracovanejšou časťou. Našťastie je veľa takých, ktorí sú stále verní trojke, tých môže piaty diel osloviť viac, ako diel štvrtý, ktorý sa oproti svojim predchodcom vydal trochu odlišným smerom.

Tomáš Mašek

DRUHÁ STRANA MINCE 8,4 / 10
Nebudem vás urážať predstavovaním hry Heroes of Might and Magic, každý človek, čo sa aspoň trochu zaujíma o počítačové hry, túto ságu pozná. Či už z počutia, videnia alebo z vlastného hrania, vyhnúť sa jej bolo za tie roky jednoducho veľmi ťažké a komu sa to podarilo, vyhráva prvé miesto v hluchota & slepota awards. Čo však nový diel prináša? Má vôbec zmysel? Oplatí sa zaňho vyhodiť peniaze? Podľa mňa áno, rozhodne by som to nebral tak kriticky ako môj kolega Tomáš Mašek. Je pravda, že v porovnaní so štvrtým dielom ide o krok iným smerom, no nenazval by som to nevyhnutne krokom späť. Áno je pravda, že piaty diel sa viac podobá na trojku. Homam 4 bol zaujímavou hrou a ja sám som ju v recenzii kedysi dávno chválil, hlavne za to, že išla vpred a nepriživovala sa na odkaze z minulosti. Po rokoch som si však oba diely zahral naraz a s odstupom času som si uvedomil, že trojka ma jednoducho baví oveľa viac, preto som bol rád, že nový Heroes išiel takým smerom, akým šiel.

No nemyslite si, že aj on sám sa neposunul kúsok vpred. Dávajte pozor na to, aby ste neopomenuli niektoré drobné detaily, ktoré robia z nového dielu výbornú hru. V prvom rade sa mi páčil nový systém vývoja mesta. Na to, aby ste postavili určitú budovu, potrebuje vaše mesto určitú úroveň, a tú si zvyšujete akýmikoľvek budovami, takže odpadá akási priama závislosť (aj keď i tá sa v hre v malej miere nachádza) jednej budovy na druhej. Máte oveľa väčšiu slobodu pri vývoji, čo sa odrazí najmä v multiplayeri. Každý národ má dokonca vlastný vývojový strom v meste, takže niektorí môžu skôr vylepšiť radnicu, iný zase jednotky. Tak isto treba pripomenúť, že každý z národov má nejakú unikátnu budovu. Tie sú oproti predchádzajúcim dielom oveľa zaujímavejšie a podľa mňa aj použiteľnejšie.

Hrdinov by som tak isto nebral ako krok späť. Je síce pravda, že môžete mať na bojisku iba jedného hrdinu a že je opäť nesmrteľný. Tento systém však bol v sérii zažitý počas prvých troch dielov a už od jednotky som si naňho zvykol a vyhovuje mi. Hrdina je predsa v prvom rade veliteľ armády a tí sa bitiek nikdy nezúčastňujú priamo, sú totižto až veľmi cenní. Rovnako si myslím, že z hľadiska ich vývoja ide skôr o krok v pred. Autori spojili systém z trojky a štvorky. To, že si musíte vybrať buď zlepšenie skillu alebo novú špeciálnu schopnosť (ktoré sú navyše väčšinou veľmi originálne), sa tak isto prejaví v hre pre viacerých hráčov, keďže je viac ciest, po ktorých sa dá kráčať.

Toľko rozprávam o multiplyeri, tak sa mu budem ešte chvíľu venovať, keďže Heroes of Might and Magic 5 som inak ako s viacerými ľudskými hráčmi nehral. Vlastne ani netuším, ako sa v tejto hre správajú počítačom riadení protivníci. Multiplayer v novom Homam vás rozhodne bude baviť. Je to predsa starý dobrý Heroes a ten v tomto smere nikdy nesklamal. K väčšej zábavnosti prispieva aj fakt, že jednotky navzájom vôbec nie sú rovnaké. Mal som pocit, že každá z nich je úplne iná a každá jedna má svoje využitie. Je to najmä vďaka tomu, že veľa z nich má svoju vlastnú, špeciálnu schopnosť, či vie miesto toho zosielať kúzla. Rozhodne v tomto smere s mojim kolegom z redakcie nesúhlasím. Treba si tie jednotky trochu viac prezrieť, pretože sa objavilo kopec nových elementov. Napríklad duchovia, ktorí sa môžu uhnúť aj najsilnejším útokom, či jednotky, ktoré sa do boja pridajú vždy, keď zaútočíte na jednotku, ktorá je vedľa nich. Toto a mnohé iné robí z Heroes 5 o niečo zaujímavejšiu hru po taktickej stránke.

Aby som hru len nechválil spomeniem aj veci, z ktorých mi navierali žily na čele. Počet máp je absolútne zahanbujúci (to však nie je nič kritické, pretože časom sa to zlepší). Sú podľa mňa až príliš ťažké, nejde o to, že by sa nedali hrať, pretože ich nezvládne nikto ani po 5 rokoch praxe, no sú až príliš zdĺhavé. Pamätám si, ako sme hrali jednu mapu štyria a po 12 hodinách nepretržitého hrania sa nikto ani len nedostal zo svojho kvadrantu. Problém je v tom, že kým sa odhodláte na silnejšie jednotky, ktoré vás oddeľujú od druhého hráča, či od zaujímavejších predmetov, zaberie to veľa času a predovšetkým financií. To sa však tak isto podľa mňa zmení s príchodom nových máp, takže rovnako kvôli tomu plakať nemusíme. Do tretice však zostáva jedna vec, ktorá sa len tak nezmení a podľa mňa je veľkým zlyhaním autorov. Sú ňou kúzla. Presnejšie ich počet. Je ich žalostne málo, čo by som videl ako jediné obrovské sklamanie oproti predchádzajúcim dielom. Okrem toho ma však Heros 5 potešil, vedel som totižto, čo od neho mám čakať, a presne to som aj dostal.

Tomáš Koza

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Lelek lesný vidí aj za seba, nemusí ani pohnúť hlavou

Prezývali ho kozodoj, hoci kozy nikdy nedojil.

OBJEKTÍV

Skutočný Iron Man: Vynálezca s oblekom stanovil nový rýchlostný rekord

Oblek poháňa šesť malých prúdových motorov.

Vesmírne kráľovstvo Asgardia vypustilo do vesmíru svoj prvý satelit

Má vlajku a dokonca aj hymnu. Zatiaľ ho však žiadna pozemská krajina či národ neuznáva.

Je lepší vinyl alebo cédečko? Čo o kvalite zvuku hovorí matematika

Fanúšikovia na platne nedajú dopustiť, argumentujú vernosťou zvuku.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 442
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 892
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 487
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 145
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 021
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 954
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 771
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 546
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 320
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 892