The DaVinci Code - ošiaľ pokračuje

40 miliónov výtlačkov. To je číslo predajnosti najúspešnejšieho románu súčasnosti. Románu, ktorého filmové spracovanie trhá rekordy rebríčkov návštevnosti, hoci o kvalite sa vedú dlhé diskusie. Na rad prichádza i hra od tímu The Collective, na ktorú sme a

V dnešných časoch sme svedkami stále výraznejšieho splývania herných žánrov a zjednodušených princípov. Adventúra s prvkami akcie, akcia s prvkami RPG... poznáte to. Nie je za tým nič iné ako všetkým známe žlté okruhliaky, hoci nepopieram, že čas od času to skutočne vedie k lepšej zábave (Fahrenheit je toho výborným príkladom). Kto pozná príbeh DaVinciho kódu, či už z knihy alebo filmu, je mu určite jasné, že hra bude patriť práve do tejto kategórie. Okrem klasickej „adventúrčiny“, v ktorej samozrejme nechýbajú početné hlavolamy, si príde na slovo aj veľká dávka akcie a neopomenuteľné stealth prvky. Ostatne pohľad tretej osoby hovorí za veľa. Ale ešte pred tým, ako začneme rozoberať chute tejto kaše žánrov, zhrňme si v skratke najprv príbeh.

Treba spomenúť, že po prevzatí príbehu z knihy autori doplnili alebo pozmenili niektoré pasáže v záujme hráča. Kniha je predsa kniha a príbeh v nej nie je určený na virtuálne spracovanie. So scenáristami spolupracoval autor Dan Brown (podobne ako pri filme, ktorý však nedopadol najlepšie), snažili sa vytvoriť miesta, ktoré by potrápili (ako hovorieval strýčko Hercule) „sivú kôru mozgovú“ aj znalcom predlohy. Rozšírili tak dielo o nemalé množstvo lokácií a puzzlov a predĺžili hraciu dobu o zopár hodín. Príbeh The DaVinci Code je rozdelený do jedenástich kapitol, ktoré vás prevedú všetkými významnými miestami knihy. Začína sa vraždou vedúceho správcu Louvru, Jaquea Sauniéra, ktorý sa pred smrťou vyzliekol a nakresli si na hruď pentagram. Text pri tele obsahoval zašifrovanú správu jeho vnučke, kryptologičke Sophie Neveu. Tá sa z odkazu dozvedá, že má vyhľadať pomoc u odborníka na náboženskú symbológiu, Roberta Langdona. Langdon sa síce vzápätí stáva hlavným podozrivým, no i tak spolu vydávajú po stopách vraha a dávno zabudnutého spoločenstva Priorstvo Sionu. Počas hry budete ovládať obe postavy, medzi ktorými hra prepína automaticky v závislosti od situácie.

GRAFIKA 5 / 10
Prvé, čo vám iste skočí do očí, je odlišné stvárnenie hrdinov v hlavných úlohách v porovnaní s filmom. Nekopírujú filmových hercov, čo, myslím si, je pri licencii týchto rozmerov veľká škoda. Autori zrejme chcú poukázať na to, že v hre zažijete i odlišné zážitky ako vo filme, to však fanúšikov veľmi nepresvedčí. Každopádne spracovanie postáv po grafickej stránke neohúri ani nenáročné publikum, drží sa niekde v hrubej hranici priemeru. Modely sa vyznačujú jednoduchosťou a textúry sa na niektorých miestach veľmi nepekne prekrývajú. Častokrát sa stretnete s farebnými efektmi, ktoré sa dajú prirovnať k väčšine komerčných titulov (napadá mi napr. Harry Potter), a ktoré dotvárajú zaujímavú, hravú atmosféru.

Animácie sa prekvapivo delia na dve kvalitatívne odlišné skupiny. Akčné miesta, údery, kopy sú stvárnené so všetkou precíznosťou, miesta medzi údermi ladne splývajú a počet variácií sa tiež drží prijateľne vysoko. Presným opakom sú animácie pohybu, plíženia, prípadne iných fyzických aktivít, s ktorými sa síce stretnete pomenej, o to výraznejšie však bijú do očí.

INTERFACE 6 / 10
Autori nešetrili chválou na svoju prácu už pred vydaním a jedným z ich menších triumfov mala byť unikátna, prepracovaná encyklopédia. Veľmi rád vám hovorím, že tento sľub skutočne dodržali. Všetky historické údaje, ktoré sa dozvedáte z príbehu, sa zapisujú a v encyklopédií si ich môžete podrobnejšie preštudovať. Inventár sa vyznačuje veľkou funkčnosťou. Buď označíte dva predmety, ktoré chcete kombinovať, alebo si vyžiadate ich popis. Prakticky všetky predmety v danej kapitole využijete, čím sa z inventára odstránia. Preto sa v ňom nikdy nepovaľujú zbytočnosti, a hoci vám rukami prejde množstvo predmetov, inventár ostáva vždy prehľadný.

HRATEĽNOSŤ 6 / 10
Väčšinovú náplň hry samozrejme tvorí klasické zbieranie a kombinovanie predmetov, ako sme u adventúr zvyknutí, no nechýbalo by veľa a z DaVinciho kódu by sa stala automatová mlátička. V hre sa totiž veľmi často ocitnete v nebezpečenstve, v ktorom je nutné bojovať o život holými rukami. Vtedy sa automaticky zapína akčný mód, ktorý sa ukončí až po zdolaní všetkých nepriateľov. Ovládanie Langdona je ale v týchto situáciách maximálne nepraktické a nedostalo sa mi pod kožu ani po veľkej snahe. Je príliš konzolové, čomu navyše pridáva svoje bláznivá kamera. Tá sa poctivo stará o to, aby bol na scéne zmätok. Okrem holých rúk je však možné využiť i niektoré výhody prostredia a predmety. Keď nepriateľa ovalíte potichučky zozadu, je vysoko pravdepodobné, že to už nerozchodí. Telo môžete schovať z dohľadu, prípadne využiť na odlákanie nepriateľov. Okrem týchto akčných scén existuje ešte takzvaný Struggle systém, ktorý sa aktivuje pri nezvyčajných fyzických úkonoch ako napríklad rabaka, a funguje na princípe bláznivého búšenia do klávesnice a použitia myši v správnom okamihu. Je to veľmi svieže spestrenie a raz za čas vás na okamih prebudí k životu. Čo sa týka dialógov, je veľká škoda, že nakoľko je dej nelineárny, sú pomerne strohé a ostávajú v úzadí.

MULTIPLAYER
Neobsahuje. Robert si predsa vystačí so Sophie :). Aj keď... trocha ma zamrzelo, že sa to nerozvinulo do niečoho vážnejšieho. Hm, a to som si myslel, že z romantiky som vyrástol po treťom Broken Sworde.

ZVUKY 5 / 10
Ale aby som neplácal piate cez deviate (inak neviete, kto vymyslel túto nelogickú frázu? Kúpim zmrzlinu tomu, kto mi vysvetlí, prečo to nie je napríklad siedme cez dvanáste...) (lebo piate cez deviate sa rýmuje; mám rad stracciatellu – aspoň štyri kopčeky – pozn. Slavatar). Zvuk nedostane veľa priestoru, je však pomerne variabilný, a to sa v každom prípade cení. Z dabingu niektorých postáv je cítiť nezáujem, inokedy zase preafektovanosť. U Sophie Neveu je miestami počuť nútený francúzsky prízvuk, no svoju úlohu spĺňa. Možno od dabérov chýba málinko väčšia zaangažovanosť.

HUDBA 5 / 10
Hudba je v úzadí a nedáva o sebe vedieť. Poväčšine kopíruje námety z filmu, čo však nie je zakaždým dobre. Niekedy preráža napätosť situácie, inokedy opakujúce sa motívy nepríjemne brnkajú na nervy. Takmer celú zbierku tvorí ľahko orchestrálna hudba. Z nejakého dôvodu mi niektoré časti pripomínali nemecký seriál Komisár Rex!

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 6 / 10
Keď som už vyššie spomínal ten Broken Sword, nepriamo nadviažem hlavnou ikonou Revolution softu Charlesom Cecilom, ktorý sa o svoj nepopierateľný um podelil aj pri tomto projekte. Konkrétne mal za úlohu konzultovať puzzle a hádanky v hre. Bez okolkov poviem, že to malo význam. Kombinácie predmetov sú bez výnimky korektné a inteligentne na ne poukazuje množstvo indícií. Veľmi podobne funguje systém hlavolamov, ktorý rieši dvojica hlavných hrdinov, či rôzne obdobné prvky v hre. Vtedy máte možnosť poprosiť toho druhého o radu a dostanete jemnú narážku ako ďalej. Odhaliť riešenie je už vo vašich rukách. Stačí trochu porozmýšľať a výsledok na seba nenechá dlho čakať. Náročnosť primerane stúpa, po lúštení otázok v závere by ste sa nad tými počiatočnými iba pousmiali. Nuž, ale keďže má tento titul k dokonalosti pomerne ďaleko, nájdu sa aj tu vážnejšie problémy, ako napríklad zjednodušenie väčšiny aktivít pre masové publikum. V niektorých miestach (v poslednej dobe častý jav) až príliš cítiť konzolové prvky. Systém ukladania prebieha automaticky, keď dosiahnete takzvaný checkpoint. Z designerského hľadiska sú však nepochopiteľne umiestnené pred väčšími hlavolamami, ktoré musíte v prípade neskoršieho neúspechu riešiť vždy znova a znova.

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 5,8 / 10
Tento titul vyšiel a má na škatuli vytlačené obrovské meno, ktoré v dnešných časoch takmer iste znamená komerčný úspech. Na kvalitu sa v takýchto prípadoch častokrát zabúda, no podarilo sa mu očakávania naplniť lepšie ako jeho filmovému bračekovi. Po grafickej stránke je to šedý priemer, čo sa týka aj celého technického spracovania. Neustále boje sú otravné, s kamerou to niekedy nie je ľahké, no milovníci logických hádaniek si prídu na svoje. Ani verní fanúšikovia nemusia mať žiaden strach, príbeh bol dostatočne rozšírený o nové úlohy a hádanky. Hoci ma monumentálny ošiaľ okolo DaVinciho kódu nezasiahol, na tejto hre som sa skutočne aj zabával. A to je, pokiaľ viem, to hlavné.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Colníci zásielky pri kontrole neotvárajú - na rozdiel od Danka

Kancelár Národnej rady poslancov posiela, aby si preberali listy mimo budovy parlamentu. Otvárať cudziu poštu považuje za bežné.

DOMOV

Hladiny riek stúpajú, problémy majú na Kysuciach aj v Liptove

Tretí povodňový stupeň platí vo viacerých obciach.

Neprehliadnite tiež

Fotosyntézu spustili v umelej hmote, čistí vzduch a vyrába čistú energiu

Zariadenie zatiaľ vyskúšali len pri modrom svetelnom spektre.

Vypočítali, ako sa dá cestovať v čase, ale stroj postaviť nevedia

Nový výskum navrhuje matematický model, ktorý umožňuje cestovanie v čase.

Na Marse by ľudia mohli bývať v domčekoch z červených tehál

Inžinieri našli spôsob, ako z červenej pôdy Marsu vyrábať odolné tehly.

Dnes nie miláčik, som mŕtva. Keď sa vážky nechcú páriť, predstierajú smrť

Aeshna juncea sa v čase kladenia vajíčok musia brániť pred otravnými samčekmi.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 607
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 635
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 146
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 130
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 974
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 585
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 710
  8. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 4 105
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 096
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 699

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop