Reklama "500 minút" od Orange bola neetická

Niektoré reklamy spoločností Orange Slovensko, Coca-Cola, Slovakia a Delpharmea porušujú etický kódex reklamy. Vyplýva to z rozhodnutí Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu.

BRATISLAVA 1. júna (SITA) - Niektoré reklamy spoločností Orange Slovensko, Coca-Cola, Slovakia a Delpharmea porušujú etický kódex reklamy. Vyplýva to z rozhodnutí Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR), ktorá zasadala v stredu. Ako ďalej agentúru SITA informovala výkonná riaditeľka RPR Monika Korkošová, podľa rozhodnutí RPR je v rozpore s kódexom - reklamná kampaň “500 bezplatných minút na každý deň” zadávateľ Orange Slovensko, televízny reklamný spot Sprite “Smäd nikdy nevyhrá” zadávateľa Coca-Cola, Slovakia a televízny spot na prípravok Bellasin, ktorého zadávateľom je spoločnosť Delpharmea. RPR, ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy, v stredu posúdila desať sťažností na reklamu z hľadiska Etických zásad reklamnej praxe platných na území SR, teda etického kódexu reklamy. Jednu presunula na ďalšie rokovanie a spomínané tri označila ako opodstatnené.

RPR dostala na reklamnú kampaň Orange Slovensko “500 bezplatných minút na každý deň” sťažnosť od fyzickej osoby. Podľa sťažnosti je reklama o telefonovaní v trvaní 500 minút denne bezplatne zavádzajúca, lebo podmienky telefonovania sú uvedené veľmi malým písmom. V podmienkach sa pritom uvádza, že ide o telefonovanie len v noci a počas sobôt a dní pracovného pokoja. Podľa AK RPR je sťažnosť opodstatnená a

reklamná kampaň je v rozpore s etickým kódexom reklamy. Podľa RPR Orange Slovensko v kampani “500 bezplatných minút na každý deň” nevenoval dostatočnú pozornosť prezentácii charakteristiky produktu a podmienok bezplatnej ponuky. RPR pripomína, že informácie tohto druhu "musia byť pre spotrebiteľa čitateľné".

Na televízny reklamný spot spoločnosti Coca-Cola, Slovakia - Sprite “Smäd nikdy nevyhrá” dostala RPR sťažnosti od dvoch fyzických osôb. Tvrdili, že reklama môže najmä u detí vyvolávať strach, viesť k násilným činom alebo ich podporovať a popularizovať. Podľa sťažovateľov táto reklama potláča u detí prah reálneho vnímania, keďže sa vysiela v časoch, kedy môžu televíziu sledovať aj maloletí. AK RPR sťažnosti považuje za opodstatnené a televízna reklama Sprite “Smäd nikdy nevyhrá" podľa nej porušuje etické zásady reklamy. Aj podľa RPR sa reklama vysiela v čase, kedy ju môžu sledovať deti vo veku do 7 rokov, ktoré nevedia čítať. Ich vnímanie je pritom značne odlišné ako snaha tvorcov o zveličenie a môže im poskytnúť skreslený pohľad na realitu a návod na opakovanie deja v reklame.

Arbitrážna komisia RPR považuje za opodstatnenú aj sťažnosť na televízny spot spoločnosti Delpharmea na prípravok Bellasin. Televízna reklama podľa rady obsahuje jednoznačné tvrdenie o dôvodoch priberania, respektíve nemožnosti schudnúť, čím môže spotrebiteľa zavádzať a vyvolať u neho mylné hodnotenie jeho zdravotného stavu a tiež prínosu prípravku pre jeho zdravie. Reklama tým porušuje etický kódex reklamy.


Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: O Ficovom hlase sme viedli polemiky

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii.

ŠPORT

Zapíše sa Sagan do dejín? Rozhodnúť môže jedna vec

Vlani nebol najväčším favoritom, ale aj tak vyhral.

Neprehliadnite tiež

Astronautka z NASA: Vieme, že sa niečo pokazí

Astronautka Dorothy Metcalf-Lindenburgerová hovorí, ako vyzerá tréning v NASA a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

Rozšírená realita je zábavná aj užitočná. Skúste tieto aplikácie pre iPhone a iPad

Nová aktualizácia iOS 11 pre mobilné zariadenia od Apple priniesla aj ARKit. V ponuke sú prvé aplikácie a je s nimi zábava.

TECH_FM

Kontroverzný objav naznačuje, že praľudia sa mohli vyvinúť v Európe

Stopy dávneho tvora mätú vedcov. Odborníci sa sporia, komu patrili.

Strašia vás baktérie na mobile? Vymysleli "umývačku"

Nová nabíjačka dezinfikuje mobily, používa na to ultrafialové žiarenie.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 335
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 969
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 322
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 141
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 937
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 866
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 733
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 602
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 502
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 464