Reklama "500 minút" od Orange bola neetická

Niektoré reklamy spoločností Orange Slovensko, Coca-Cola, Slovakia a Delpharmea porušujú etický kódex reklamy. Vyplýva to z rozhodnutí Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu.

BRATISLAVA 1. júna (SITA) - Niektoré reklamy spoločností Orange Slovensko, Coca-Cola, Slovakia a Delpharmea porušujú etický kódex reklamy. Vyplýva to z rozhodnutí Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR), ktorá zasadala v stredu. Ako ďalej agentúru SITA informovala výkonná riaditeľka RPR Monika Korkošová, podľa rozhodnutí RPR je v rozpore s kódexom - reklamná kampaň “500 bezplatných minút na každý deň” zadávateľ Orange Slovensko, televízny reklamný spot Sprite “Smäd nikdy nevyhrá” zadávateľa Coca-Cola, Slovakia a televízny spot na prípravok Bellasin, ktorého zadávateľom je spoločnosť Delpharmea. RPR, ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy, v stredu posúdila desať sťažností na reklamu z hľadiska Etických zásad reklamnej praxe platných na území SR, teda etického kódexu reklamy. Jednu presunula na ďalšie rokovanie a spomínané tri označila ako opodstatnené.

RPR dostala na reklamnú kampaň Orange Slovensko “500 bezplatných minút na každý deň” sťažnosť od fyzickej osoby. Podľa sťažnosti je reklama o telefonovaní v trvaní 500 minút denne bezplatne zavádzajúca, lebo podmienky telefonovania sú uvedené veľmi malým písmom. V podmienkach sa pritom uvádza, že ide o telefonovanie len v noci a počas sobôt a dní pracovného pokoja. Podľa AK RPR je sťažnosť opodstatnená a

reklamná kampaň je v rozpore s etickým kódexom reklamy. Podľa RPR Orange Slovensko v kampani “500 bezplatných minút na každý deň” nevenoval dostatočnú pozornosť prezentácii charakteristiky produktu a podmienok bezplatnej ponuky. RPR pripomína, že informácie tohto druhu "musia byť pre spotrebiteľa čitateľné".

Na televízny reklamný spot spoločnosti Coca-Cola, Slovakia - Sprite “Smäd nikdy nevyhrá” dostala RPR sťažnosti od dvoch fyzických osôb. Tvrdili, že reklama môže najmä u detí vyvolávať strach, viesť k násilným činom alebo ich podporovať a popularizovať. Podľa sťažovateľov táto reklama potláča u detí prah reálneho vnímania, keďže sa vysiela v časoch, kedy môžu televíziu sledovať aj maloletí. AK RPR sťažnosti považuje za opodstatnené a televízna reklama Sprite “Smäd nikdy nevyhrá" podľa nej porušuje etické zásady reklamy. Aj podľa RPR sa reklama vysiela v čase, kedy ju môžu sledovať deti vo veku do 7 rokov, ktoré nevedia čítať. Ich vnímanie je pritom značne odlišné ako snaha tvorcov o zveličenie a môže im poskytnúť skreslený pohľad na realitu a návod na opakovanie deja v reklame.

Arbitrážna komisia RPR považuje za opodstatnenú aj sťažnosť na televízny spot spoločnosti Delpharmea na prípravok Bellasin. Televízna reklama podľa rady obsahuje jednoznačné tvrdenie o dôvodoch priberania, respektíve nemožnosti schudnúť, čím môže spotrebiteľa zavádzať a vyvolať u neho mylné hodnotenie jeho zdravotného stavu a tiež prínosu prípravku pre jeho zdravie. Reklama tým porušuje etický kódex reklamy.


Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

DOMOV

Prieskum Polis: Voľby by vyhral Smer, SNS preferencie klesli

Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

Neprehliadnite tiež

Filozof Thomas Metzinger: Popierať slobodnú vôľu môže byť nebezpečné

Umelá inteligencia môže mať vyššiu mieru sebakontroly ako človek, povedal pre SME profesor teoretickej filozofie THOMAS METZINGER.

Nová peňaženka má spájať všetky financie do jednej karty

Už nie mobil, ale karta samotná zaistí všestrannosť pri platení v obchodoch.

Nabíjačky budú menšie a ľahšie, zmestia sa do peňaženky

Ak chcete nabíjať mobil, stačí vám zásuvka a vrecková nabíjačka.

MATEMATICKÉ HÁDANKY

Matematická hádanka: Dokážete spravodlivo rozdať karty? (riešenie)

Niekedy môže byť rozdávanie kariet samostatnou hrou.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 698
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 855
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 401
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 479
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 416
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 255
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 505
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 643
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 453
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 189

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop