Reklama "500 minút" od Orange bola neetická

Niektoré reklamy spoločností Orange Slovensko, Coca-Cola, Slovakia a Delpharmea porušujú etický kódex reklamy. Vyplýva to z rozhodnutí Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu.

BRATISLAVA 1. júna (SITA) - Niektoré reklamy spoločností Orange Slovensko, Coca-Cola, Slovakia a Delpharmea porušujú etický kódex reklamy. Vyplýva to z rozhodnutí Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR), ktorá zasadala v stredu. Ako ďalej agentúru SITA informovala výkonná riaditeľka RPR Monika Korkošová, podľa rozhodnutí RPR je v rozpore s kódexom - reklamná kampaň “500 bezplatných minút na každý deň” zadávateľ Orange Slovensko, televízny reklamný spot Sprite “Smäd nikdy nevyhrá” zadávateľa Coca-Cola, Slovakia a televízny spot na prípravok Bellasin, ktorého zadávateľom je spoločnosť Delpharmea. RPR, ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy, v stredu posúdila desať sťažností na reklamu z hľadiska Etických zásad reklamnej praxe platných na území SR, teda etického kódexu reklamy. Jednu presunula na ďalšie rokovanie a spomínané tri označila ako opodstatnené.

RPR dostala na reklamnú kampaň Orange Slovensko “500 bezplatných minút na každý deň” sťažnosť od fyzickej osoby. Podľa sťažnosti je reklama o telefonovaní v trvaní 500 minút denne bezplatne zavádzajúca, lebo podmienky telefonovania sú uvedené veľmi malým písmom. V podmienkach sa pritom uvádza, že ide o telefonovanie len v noci a počas sobôt a dní pracovného pokoja. Podľa AK RPR je sťažnosť opodstatnená a

reklamná kampaň je v rozpore s etickým kódexom reklamy. Podľa RPR Orange Slovensko v kampani “500 bezplatných minút na každý deň” nevenoval dostatočnú pozornosť prezentácii charakteristiky produktu a podmienok bezplatnej ponuky. RPR pripomína, že informácie tohto druhu "musia byť pre spotrebiteľa čitateľné".

Na televízny reklamný spot spoločnosti Coca-Cola, Slovakia - Sprite “Smäd nikdy nevyhrá” dostala RPR sťažnosti od dvoch fyzických osôb. Tvrdili, že reklama môže najmä u detí vyvolávať strach, viesť k násilným činom alebo ich podporovať a popularizovať. Podľa sťažovateľov táto reklama potláča u detí prah reálneho vnímania, keďže sa vysiela v časoch, kedy môžu televíziu sledovať aj maloletí. AK RPR sťažnosti považuje za opodstatnené a televízna reklama Sprite “Smäd nikdy nevyhrá" podľa nej porušuje etické zásady reklamy. Aj podľa RPR sa reklama vysiela v čase, kedy ju môžu sledovať deti vo veku do 7 rokov, ktoré nevedia čítať. Ich vnímanie je pritom značne odlišné ako snaha tvorcov o zveličenie a môže im poskytnúť skreslený pohľad na realitu a návod na opakovanie deja v reklame.

Arbitrážna komisia RPR považuje za opodstatnenú aj sťažnosť na televízny spot spoločnosti Delpharmea na prípravok Bellasin. Televízna reklama podľa rady obsahuje jednoznačné tvrdenie o dôvodoch priberania, respektíve nemožnosti schudnúť, čím môže spotrebiteľa zavádzať a vyvolať u neho mylné hodnotenie jeho zdravotného stavu a tiež prínosu prípravku pre jeho zdravie. Reklama tým porušuje etický kódex reklamy.


Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo je nevyhnutná vojna Facebooku a Bruselu

Padol prvý výstrel v regulačnej vojne, ktorá bude určovať podobu Európy.

EKONOMIKA

Bankár: Bezúročné pôžičky nie sú charita. Slúžia na prilákanie

Techman tvrdí, že polovica hypoték čoskoro zdražie.

KOMENTÁRE

Keď sa z nájomného vraha stane Superstar

Scény pri prepustení Kajínka pripomínali skôr rockový koncert.

Neprehliadnite tiež

Najväčšia plávajúca elektráreň? Spustili ju v Číne

Ak solárne panely plávajú na vode, možno ich efektívne chladiť pre zachovanie životnosti a výkonu.

Umelá inteligencia porazila svetového šampióna v hre Go

AlphaGo je po roku zručnejší, šikovnejší a uskutočňuje manévre a stratégie, ktoré sa vymykajú ľudskému mysleniu.

V obežných dráhach planét vzdialenej sústavy objavili vzorec

Obežné dráhy planét v sústave TRAPPIST-1 spája dráhová rezonancia.

Pozor na stiahnuté titulky k filmom, môžu otvoriť cestu hackerom

Majú boriť jazykovú bariéru, v skutočnosti však môžu preraziť bezpečnostný štít počítača.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 873
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 820
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 351
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 622
  5. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 583
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 537
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 095
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 697
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 552
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 228