War World: Tactical Combat - Budget = Shit?

Čo sú vôbec tie budgetové hry? Načo tu vôbec sú? Majú nejaký potenciál, nejaký význam, nejaký zmysel? Myslíte si, že budget za každých okolností znamená nudný prepadák? Nie je to úplne pravda, pre budgety totižto platia rovnaké pravidlá ako pre ostatné hr

y...

Herné sucho na zavialo môj pevný disk, tak som bol donútený nainštalovať túto hru, názov si nájdete hore. To, že zaberala len štvrtinu cédečka, mi spočiatku naháňalo hrôzu. Veď viac pomaly zaberajú hry vo Windows. Snažil som sa však tváriť profesionálne a všetky odsudzujúce a nedôverčivé myšlienky som zahnal hlboko do podvedomia. Po 15 minútach hrania som bol doslova šokovaný, zaplavený nesmiernou radosťou, plný optimizmu a elánu som si v hlave začal snovať súvetia opisujúce nesmiernu chytľavosť tejto low-endovej hry. Bol som pripravený začať revolúciu a oslobodiť budgety z pod nadvlády vysoko-rozpočtových kolosov. Ale viete ... prvých 15 minút je prvých 15 minút, človek je tvor omylný a ja som v tomto človekom dvojnásobným. Prišla minúta dvadsiata, potom tridsiata, a to už som hru mazal z harddisku.

O čo vlastne ide? O tú naj jednoduchšiu arkádu, akú si len viete predstaviť. Na začiatku dostanete toho najzákladnejšieho, najpomalšieho a najslabšieho robota, jeden kanón a hybaj ho bojovať proti ostatným robotom. Postupne sa menia bojiská, pribúdajú silnejší a silnejší nepriatelia a vy zarábate kredity jedna radosť. Za tie si potom môžete kúpiť lepšie kanóny (guľomety či lasery) a zopár vylepšení ako štíty, jetpack, míny a podobné prkotinky. Veď to poznáte, sto tisíc rokov starý koncept, len si spomeňte na Tyrian alebo Raptor, akurát to všetko zjednodušte, osekajte a vhoďte do sveta robotov.

Hra War World vám okrem nudy ponúkne ešte oveľa väčšiu nudu v podobe deathmatchu, v ktorom bojujete s robotmi rovnako silnými. Áno ja viem, všetci asi viete, ako deathmatch vyzerá, ale o čom mám ja chudák písať, keď najviac možností vám v tejto hre ponúkne hlavné menu? Zachovám si ešte ten zvyšok profesionality čo mi ostal a opíšem vám druhý mód, ktorý hra ponúka. Postupné prechádzanie tých istých úrovní za účelom získavania peňazí a zlepšovania svojho robota. Nepriatelia sú slabší, je ich viac a nemôžete zomrieť. Táto hra jednoducho končí za prvým kopcom, ktorý síce z diaľky vyzeral celkom pekne, no pri bližšom pohľade zistíte, že je to len maketa postavená z lepenkovej škatule. A navyše nafarbená partou škôlkarov.

GRAFIKA 3 / 10

Engine je zastaraný až hrôza, myslím, že ešte aj trenažér z dedinskej autoškoly má krajšiu grafiku. No ale celkom úprimne, technická úroveň nie je tým najväčším problémom, veď v priebehu tých prvých 15 minút som sa nad ňou vôbec nepozastavoval. Nič svetoborné som totižto ani nečakal, efekty sú strašné, výbuchy vyzerajú ako nakreslené v paintbrushi a textúry ako vykradnuté z Dooma (jednotky, podotýkam). Problém však tkvie v stereotype. Hra vám ponúkne dokopy 4 druhy robotov a k tomu 4 rôzne mapy, v ktorých narazíte až na 4 rôzne objekty. Oblivion má jednoducho veľký problém, neviem či sa na priečke najkrajšej hry dlho udrží, War World za ním totižto uteká a nenechá sa ničím zastaviť!

INTERFACE 6 / 10
Autori vsadili pri tvorbe tejto hry na klasický koncept. Jednoduchý a otrepaný (v tomto prípade to nemusí byť negatívum) interface preto spĺňa svoj účel. Teda pokiaľ ide o funkčnosť. Tak, ako aj ostané veci v tejto hre, je však dizajnovo na veľmi nízkej úrovni. Až sa pýtam, kto ho má vlastne na svedomí? Dúfam, že ten niekto teraz nemôže v noci spať a každých päť minút sa budí so studeným potom na čele a zlým pocitom na duši z tak hrozne vykonanej práce!

HRATEĽNOSŤ 2 / 10
Ako som už vravel, hra ma zo začiatku pomerne bavila. Jej jednoduchosť a vysoká akčnosť ma dostali. Spomenul som si na staré dobré časy. S každým zničeným robotom som sa tešil na nové kanóny, ktoré budú ničivejšie a ničivejšie. Predstavoval som si, ako s nimi do kremíkového neba posielam obrovských bossov, ktorí sa isto iste budú nachádzať na konci každej epizódy. Toto všetko a ešte veľa iného ma napadlo, hneď v prvej chvíli som vedel, ako túto hru spraviť, aby bola skvelá. Lenže ako vravím, prídete po prvú zákrutu, a tá vás privedie na kraj útesu. Hra totižto od určitého bodu jednoducho skončí, myslím jej nápady. War World vám po 10 minutách neponúkne vôbec nič nové, práve preto nie je dôvod ju vôbec zapínať. Ale pochvalu si autori zaslúžia za logické uvažovanie hodné génia. Neimplementovali totižto možnosť Save Game, ktorá by tak či tak bola v tejto hre úplne zbytočná. Veď načo ukladať, keď po 20 minútach hrania už šialene klikáte na exit a uninstall. Nenachádzam jediný dôvod, prečo by som vám mohol túto hru odporúčať, hociktorý akčný titul bude lepší, a keď vravím hociktorý, aj to tak myslím.

MULTIPLAYER 1 / 10
Áno, War World obsahuje aj multiplayer. Dokonca s možnosťou hrať po internete. HAHAHAHAHA, pardon ale nemôžem si pomôcť, celá tá idea, že ľudia na svete špinia prúdy internetu dátami z multiplayeru tejto hry, mi príde maximálne smiešna.

ZVUKOVÉ EFEKTY 5 / 10
Veľmi rád by som vám o tejto hre napísal niečo pekné. Tak to skúsim aspoň teraz. Táto hr... m... á... výbor..... zvuky.... Nie, ako vidíte, vážne sa to nedá. Ešte aj Microsoft Word je proti mne! Dokonca aj on má svoje vlastné svedomie a nedovolí mi písať také očividné bludy. Ale aby som nebol k tejto hre až taký zlý, tak vám poviem skutočnú pravdu o jej zvukoch. Sú priemerné, vytiahnuté zo štandardnej zvukovej databázy. V podstate im nemám čo vyčítať. To samozrejme znamená, že ich ani nemám za čo pochváliť. Ešte tu však máme aj dabing a hovorené slovo. Hra obsahuje dokopy dve vety a aj tým chýba akýkoľvek život. Možno to však nie je chyba, ale zámer, pohybujeme sa predsa vo svete robotov.

HUDBA 6 / 10
Hudba sa nám vyšvihla až na stupeň 6, a to vďaka jej rýchlemu spádu a dynamike, ktorá sa ku hre takéhoto typu naozaj hodí. Rýchle beaty vám rozprúdia krv v žilách a prinútia vás k vyšším výkonom, čiže k väčšiemu počtu zničených robotov. Škoda len, že to nemá takmer žiadny zmysel, je to ako keby ste sa chystali na dlhú nudnú cestu autom, len kvôli tomu, aby ste mohli počúvať hudbu v autorádiu. V tom si však aspoň môžete meniť skladby a máte ich k dispozícii určite viac ako v tejto hre. To je asi najväčšia slabina hudobnej stránky tejto gamesky.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 4 / 10
Možno vás prekvapím, ale táto hra dokáže byť aj pomerné náročnou „zábavou“. Počas hrania sa mi DOKONCA stalo, že som musel jednu mapu opakovať dvakrát, pretože nepriatelia boli dosť tuhí. Vo väčšine prípadoch ide však len o otázku času, žiadne prekážky či výzvy čakať nemôžete (a tak som sa tešil na tých bossov). Pokiaľ ide o deathmatch, spokojný nemôžem byť. Na to, aby ste vydržali viac ako 30 sekúnd, sa musíte naozaj dobre schovávať a aby ste nazbierali nejaké fragy, musíte vymýšľať možné aj nemožné. S tým sa spája aj inteligencia nepriateľov, ktorá je absolútne primitívna. Primitívna v tom najhoršom slova zmysle. V istých prípadoch je teda hra ťažká, no nezábavná. Absolútne zlý smer.

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 3,3 / 10
Neviem, čo má táto hra znamenať. Dlhú dobu som si bol istý, že som sa stal obeťou nejakého nemiestneho žartu. Že mi Kordi poslal vec, ktorú si doma sám vyrobil, určite je to tak! Nemôže to byť pravda. A pri tom to vyzeralo tak zaujímavo, zo začiatku som sa vážne tešil, bavil a vyžíval v ničení bezbranných robotov. Rýchly spád a akcia, takto by sa dal na jednej strane charakterizovať War World. Na strane druhej však stojí bezduchá prázdnota, nevyužitý potenciál a absolútna neschopnosť autorov zamyslieť sa nad tým, čo robí hry zábavnými.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

DOMOV

Janušeka za kontrolu podniku v Žiline aj platia

Exministra používa magistrát ako prvok verejnej kontroly.

Neprehliadnite tiež

SpaceX prekvapilo, v roku 2018 chce poslať ľudí k Mesiacu

Ľudstvo neopustilo obežnú dráhu Zeme od roku 1972. Zmenia to superbohatí turisti.

Filozof Thomas Metzinger: Popierať slobodnú vôľu môže byť nebezpečné

Umelá inteligencia môže mať vyššiu mieru sebakontroly ako človek, povedal pre SME profesor teoretickej filozofie THOMAS METZINGER.

Nová peňaženka má spájať všetky financie do jednej karty

Už nie mobil, ale karta samotná zaistí všestrannosť pri platení v obchodoch.

Nabíjačky budú menšie a ľahšie, zmestia sa do peňaženky

Ak chcete nabíjať mobil, stačí vám zásuvka a vrecková nabíjačka.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 825
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 688
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 944
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 612
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 315
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 296
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 381
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 800
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 234
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 191

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop