War World: Tactical Combat - Budget = Shit?

Čo sú vôbec tie budgetové hry? Načo tu vôbec sú? Majú nejaký potenciál, nejaký význam, nejaký zmysel? Myslíte si, že budget za každých okolností znamená nudný prepadák? Nie je to úplne pravda, pre budgety totižto platia rovnaké pravidlá ako pre ostatné hr

y...

Herné sucho na zavialo môj pevný disk, tak som bol donútený nainštalovať túto hru, názov si nájdete hore. To, že zaberala len štvrtinu cédečka, mi spočiatku naháňalo hrôzu. Veď viac pomaly zaberajú hry vo Windows. Snažil som sa však tváriť profesionálne a všetky odsudzujúce a nedôverčivé myšlienky som zahnal hlboko do podvedomia. Po 15 minútach hrania som bol doslova šokovaný, zaplavený nesmiernou radosťou, plný optimizmu a elánu som si v hlave začal snovať súvetia opisujúce nesmiernu chytľavosť tejto low-endovej hry. Bol som pripravený začať revolúciu a oslobodiť budgety z pod nadvlády vysoko-rozpočtových kolosov. Ale viete ... prvých 15 minút je prvých 15 minút, človek je tvor omylný a ja som v tomto človekom dvojnásobným. Prišla minúta dvadsiata, potom tridsiata, a to už som hru mazal z harddisku.

O čo vlastne ide? O tú naj jednoduchšiu arkádu, akú si len viete predstaviť. Na začiatku dostanete toho najzákladnejšieho, najpomalšieho a najslabšieho robota, jeden kanón a hybaj ho bojovať proti ostatným robotom. Postupne sa menia bojiská, pribúdajú silnejší a silnejší nepriatelia a vy zarábate kredity jedna radosť. Za tie si potom môžete kúpiť lepšie kanóny (guľomety či lasery) a zopár vylepšení ako štíty, jetpack, míny a podobné prkotinky. Veď to poznáte, sto tisíc rokov starý koncept, len si spomeňte na Tyrian alebo Raptor, akurát to všetko zjednodušte, osekajte a vhoďte do sveta robotov.

Hra War World vám okrem nudy ponúkne ešte oveľa väčšiu nudu v podobe deathmatchu, v ktorom bojujete s robotmi rovnako silnými. Áno ja viem, všetci asi viete, ako deathmatch vyzerá, ale o čom mám ja chudák písať, keď najviac možností vám v tejto hre ponúkne hlavné menu? Zachovám si ešte ten zvyšok profesionality čo mi ostal a opíšem vám druhý mód, ktorý hra ponúka. Postupné prechádzanie tých istých úrovní za účelom získavania peňazí a zlepšovania svojho robota. Nepriatelia sú slabší, je ich viac a nemôžete zomrieť. Táto hra jednoducho končí za prvým kopcom, ktorý síce z diaľky vyzeral celkom pekne, no pri bližšom pohľade zistíte, že je to len maketa postavená z lepenkovej škatule. A navyše nafarbená partou škôlkarov.

GRAFIKA 3 / 10

Engine je zastaraný až hrôza, myslím, že ešte aj trenažér z dedinskej autoškoly má krajšiu grafiku. No ale celkom úprimne, technická úroveň nie je tým najväčším problémom, veď v priebehu tých prvých 15 minút som sa nad ňou vôbec nepozastavoval. Nič svetoborné som totižto ani nečakal, efekty sú strašné, výbuchy vyzerajú ako nakreslené v paintbrushi a textúry ako vykradnuté z Dooma (jednotky, podotýkam). Problém však tkvie v stereotype. Hra vám ponúkne dokopy 4 druhy robotov a k tomu 4 rôzne mapy, v ktorých narazíte až na 4 rôzne objekty. Oblivion má jednoducho veľký problém, neviem či sa na priečke najkrajšej hry dlho udrží, War World za ním totižto uteká a nenechá sa ničím zastaviť!

INTERFACE 6 / 10
Autori vsadili pri tvorbe tejto hry na klasický koncept. Jednoduchý a otrepaný (v tomto prípade to nemusí byť negatívum) interface preto spĺňa svoj účel. Teda pokiaľ ide o funkčnosť. Tak, ako aj ostané veci v tejto hre, je však dizajnovo na veľmi nízkej úrovni. Až sa pýtam, kto ho má vlastne na svedomí? Dúfam, že ten niekto teraz nemôže v noci spať a každých päť minút sa budí so studeným potom na čele a zlým pocitom na duši z tak hrozne vykonanej práce!

HRATEĽNOSŤ 2 / 10
Ako som už vravel, hra ma zo začiatku pomerne bavila. Jej jednoduchosť a vysoká akčnosť ma dostali. Spomenul som si na staré dobré časy. S každým zničeným robotom som sa tešil na nové kanóny, ktoré budú ničivejšie a ničivejšie. Predstavoval som si, ako s nimi do kremíkového neba posielam obrovských bossov, ktorí sa isto iste budú nachádzať na konci každej epizódy. Toto všetko a ešte veľa iného ma napadlo, hneď v prvej chvíli som vedel, ako túto hru spraviť, aby bola skvelá. Lenže ako vravím, prídete po prvú zákrutu, a tá vás privedie na kraj útesu. Hra totižto od určitého bodu jednoducho skončí, myslím jej nápady. War World vám po 10 minutách neponúkne vôbec nič nové, práve preto nie je dôvod ju vôbec zapínať. Ale pochvalu si autori zaslúžia za logické uvažovanie hodné génia. Neimplementovali totižto možnosť Save Game, ktorá by tak či tak bola v tejto hre úplne zbytočná. Veď načo ukladať, keď po 20 minútach hrania už šialene klikáte na exit a uninstall. Nenachádzam jediný dôvod, prečo by som vám mohol túto hru odporúčať, hociktorý akčný titul bude lepší, a keď vravím hociktorý, aj to tak myslím.

MULTIPLAYER 1 / 10
Áno, War World obsahuje aj multiplayer. Dokonca s možnosťou hrať po internete. HAHAHAHAHA, pardon ale nemôžem si pomôcť, celá tá idea, že ľudia na svete špinia prúdy internetu dátami z multiplayeru tejto hry, mi príde maximálne smiešna.

ZVUKOVÉ EFEKTY 5 / 10
Veľmi rád by som vám o tejto hre napísal niečo pekné. Tak to skúsim aspoň teraz. Táto hr... m... á... výbor..... zvuky.... Nie, ako vidíte, vážne sa to nedá. Ešte aj Microsoft Word je proti mne! Dokonca aj on má svoje vlastné svedomie a nedovolí mi písať také očividné bludy. Ale aby som nebol k tejto hre až taký zlý, tak vám poviem skutočnú pravdu o jej zvukoch. Sú priemerné, vytiahnuté zo štandardnej zvukovej databázy. V podstate im nemám čo vyčítať. To samozrejme znamená, že ich ani nemám za čo pochváliť. Ešte tu však máme aj dabing a hovorené slovo. Hra obsahuje dokopy dve vety a aj tým chýba akýkoľvek život. Možno to však nie je chyba, ale zámer, pohybujeme sa predsa vo svete robotov.

HUDBA 6 / 10
Hudba sa nám vyšvihla až na stupeň 6, a to vďaka jej rýchlemu spádu a dynamike, ktorá sa ku hre takéhoto typu naozaj hodí. Rýchle beaty vám rozprúdia krv v žilách a prinútia vás k vyšším výkonom, čiže k väčšiemu počtu zničených robotov. Škoda len, že to nemá takmer žiadny zmysel, je to ako keby ste sa chystali na dlhú nudnú cestu autom, len kvôli tomu, aby ste mohli počúvať hudbu v autorádiu. V tom si však aspoň môžete meniť skladby a máte ich k dispozícii určite viac ako v tejto hre. To je asi najväčšia slabina hudobnej stránky tejto gamesky.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 4 / 10
Možno vás prekvapím, ale táto hra dokáže byť aj pomerné náročnou „zábavou“. Počas hrania sa mi DOKONCA stalo, že som musel jednu mapu opakovať dvakrát, pretože nepriatelia boli dosť tuhí. Vo väčšine prípadoch ide však len o otázku času, žiadne prekážky či výzvy čakať nemôžete (a tak som sa tešil na tých bossov). Pokiaľ ide o deathmatch, spokojný nemôžem byť. Na to, aby ste vydržali viac ako 30 sekúnd, sa musíte naozaj dobre schovávať a aby ste nazbierali nejaké fragy, musíte vymýšľať možné aj nemožné. S tým sa spája aj inteligencia nepriateľov, ktorá je absolútne primitívna. Primitívna v tom najhoršom slova zmysle. V istých prípadoch je teda hra ťažká, no nezábavná. Absolútne zlý smer.

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 3,3 / 10
Neviem, čo má táto hra znamenať. Dlhú dobu som si bol istý, že som sa stal obeťou nejakého nemiestneho žartu. Že mi Kordi poslal vec, ktorú si doma sám vyrobil, určite je to tak! Nemôže to byť pravda. A pri tom to vyzeralo tak zaujímavo, zo začiatku som sa vážne tešil, bavil a vyžíval v ničení bezbranných robotov. Rýchly spád a akcia, takto by sa dal na jednej strane charakterizovať War World. Na strane druhej však stojí bezduchá prázdnota, nevyužitý potenciál a absolútna neschopnosť autorov zamyslieť sa nad tým, čo robí hry zábavnými.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

PRIMÁR

S vekom lekára môže stúpať aj počet úmrtí pacientov

Lekárom nad šesťdesiat úmrtnosť pacientov stúpla.

Neprehliadnite tiež

Antarktída môže byť v budúcnosti zelená, naznačuje štúdia

Rekordné teplotné zmeny v minulom storočí podstatne zrýchlili rast machov.

Umelá inteligencia a laser. Vytvorili múdru hračku pre mačky

Felik chce zabávať zvieratá, ktoré zostali samy doma.

Objavili ďalšie gény inteligencie. Môžu viesť k liekom na zlepšenie IQ

Rovnaké gény súvisia aj s dlhovekosťou a autizmom.

Natiahnuté aj preliačené. Samsung chce displeje ohýbať v dvoch smeroch

Samsung má nápad, ako zmeniť svet zobrazovacích panelov. Dostanú nové vlastnosti.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 060
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 566
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 597
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 231
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 898
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 699
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 367
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 311
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 603
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 169