S.T.A.L.K.E.R. 2: Shadow of Chernobyl Forever - exkluzívne info len u nás

Niektoré veci sa jednoducho stanú a ani neviete ako, do lona vám vkĺzne pekné dievča, nežne vás hladiace po tvári, s nemravným návrhom na perách. Nám sa to stalo so Stalkerom, ktorého pokračovanie nám poodhalili samotní vývojári ako prvým na celom, celuči

Niektoré veci sa jednoducho stanú a ani neviete ako, do lona vám vkĺzne pekné dievča, nežne vás hladiace po tvári, s nemravným návrhom na perách. Nám sa to stalo so Stalkerom, ktorého pokračovanie s oficiálnym názvom S.T.A.L.K.E.R. 2: Shadow of Chernobyl Forever nám poodhalili samotní vývojári ako prvým na celom, celučičkom svete.

Nebýva často pravidlom, aby sa samotní vývojári ponúkli a predostreli svoje dielko herným žurnalistom, ale stalo sa. Po rozhovoroch s hlavným dizajnérom Maximom Kordinenkom na svetlo svetla vyšli zaujímavé informácie. Po zbytočných zahmleniach sa ukrajinskí tvorcovia rozhodli predstaviť Stalkera v pokročilej fáze vývoja a dokonca nám predstavili (ehm, viď. nižšie) pokračovanie, o ktorom vám teraz niečo povieme.

Na druhom Stalkerovi sa začalo robiť po prvom oficiálnom ohlásení dátumu vydania, čiže niekedy v roku 2004, na to si už ani samotní tvorcovia nespomínajú, pretože tých odkladov bolo mnoho a nikto ani presne nevie, kedy sa tak stalo. Maxim prezradil, že hlavný hrdina prvej časti nedopadne najlepšie, ale pri konci prvého dobrodružstva sa k nemu pridá mladý spoločník, ktorý stratil svoju rodinu a beznádej sa snaží utopiť v nebezpečnej práci stalkera. Zomierajúci hrdina (snáď sme neprezradili príliš) necháva nevyučeného mladíka menom Slavatar (a žmurkne na zdeseného Slava) osamoteného, navyše po ňom idú klany niektorých skupín kvôli nepríjemnostiam s pôvodným hrdinom – peniažky za ukoristené artefakty sa totiž nekotúľali do ich vreciek a v novej, i keď neskúsenej, tvári vidia dravú konkurenciu. V tom momente sa začína prvá misia, ktorej obsahom je únik Slavatara do Zóny. Pred krvilačnými ľuďmi sa mu napokon podarí uniknúť a zmizne im z dohľadu, lenže je opustený. Sám. Bez akejkoľvek pomoci a vybavenia leží v rozborenom dome a nevie, ako ďalej. Musím podotknúť, že sa jedná o hrateľnú časť, ktorú sme si mohli na vlastné oči videli. Teda len na jedno oko, pretože Maxim zúrivo pri nehrateľnej ukážke gestikuloval a trafil ma na citlivé miesto. Táto obeta však stála za to. Aspoň sme si to zo začiatku mysleli.

         

Hráčovi teda neostáva nič iné ako presnoriť zdevastované prostredie, a tu sa dostávame ku grafickej stránke Stalkeru 2, a preto k slovu pustíme Kordinenka... respektíve sa slova chopil sám: „Mnoho hráčov bolo nadšených našimi screenshotmi z prvého Stalkeru, ktoré síce mali len reprezentatívny charakter, ale svoj účel splnili. Rozhodli sme sa preto získať licenciu na Unreal technológiu 4 a ako ste si iste všimli, je to pastva pre oči. Samotné efekty je zbytočné popisovať, pretože každé stebielko trávy je vymodelované s maximálnym nasadením. Striedanie dňa napríklad nie je reprezentované len úbohým východom a západom slnka. Postavenie hviezd zodpovedá taktiež skutočnosti, no zažili ste v niektorej hre usádzanie rosy? Pochybujem. My sme sa rozhodli tento efekt trochu prifarbiť a tým pádom nebude problém zhliadnuť maličké (samozrejme lesknúce sa) kvapôčky vody na každom objekte, ktorý sa nachádza vonku. Pustím vám ukážku. (Taktická poznámka: pán Maxim Kordinenko nám žiadnu takúto ukážku nepustil a neustále hrá na svojom kufríkovom počítači Solitaire, ale zatiaľ nás to neznepokojuje). Je to úžasné vidieť, ako sa vám obuv postupne stáva mokrou (konečne sú spracované pri strieľačke aj nohy) a pomocou fyzikálneho enginu je dokonca simulovaná aj šmykľavosť niektorých plôch!“.

Čo to znamená v praxi? Po dumaní hlavného hrdinu sa začínal nový deň a my sme za zvuku zavíjajúcich sirén opustili svoj nocľah a vydali sa preskúmať prebúdzajúcu sa Zónu. Maxim nekecal a skutočne sa trávnaté porasty trblietali ako cesty v Undergrounde! Všetky objekty okolo nás mali neskutočne detailné textúry, čo tvorcovia okomentovali tým, že každému, i tomu najmenšiemu, kamienku venovali veľkú pozornosť a jedinou textúrou sa zaoberali niekoľko dní poctivej chlapskej práce. Bez zbrane sme sa vybrali na menšiu prechádzku a natrafili sme na prvú živú osobu, biednu tuláčku. Mali sme možnosť pribrať ju medzi seba, čo sa neskôr ukázal ako dobrý ťah. Síce bezbranní, ale teraz už vo dvojici sme vybrali smerom k pletivu. A tu prišlo ďalšie prekvapenie. Naša nová priateľka mala pri sebe kombinačky (a jednu bombičku na výrobu sódy), ktoré nám ochotne zapožičala. Teraz sme museli každé prejsť cez pletivo a čakala nás prvá akčná medzihra. Po prvom prestrihnutí drôtu sa otvorilo okienko, v ktorom sme museli poraziť počítač v známej hre Pong. Potom nás čakal klasický had (bolo potrebné spapať desať jabĺčok) a nechýbalo Pexeso, Hľadanie mín alebo Logik. Skutočne nádhera, ktorá neruší pri hre.

„Myslím, že podobné veci hráča neskutočne pobavia a hlavne Stalker 2 získa nálepku komplexná hra. Máme pripravených desiatky podobných maličkostí, ktoré vyzerajú síce bezvýznamne, ale po ponorení sa do hry zistíte, že by ste sa bez nich nezaobišli,“ vysvetľuje Maxim a dodáva „pretože, nič nerozruší hráča viac ako stereotyp!“ „Alebo otravné minihry, ktoré sa do hry jednoducho nehodia" - dodávame. „Nemyslím si to!“, rázne zahlási Maxim a oči sa mu podivne zúžia, takže túto kapitolu necháme radšej tak a budeme si myslieť svoje.

„Pozrite sa radšej na naše nové zbrane, však sú úžasné... videli ste to už niekedy?“ Tak to teda rozhodne nie, skúste si predstaviť tradičnú olovenú trubku, na ktorej konci je izolepou pripevnený kameň. „Ide síce len o ranné ukážky, ale náš oštep je proste senzačný! A to vám nemôžeme povedať o bublifuku, ktorého náplň je kyselina!“. Nastala chvíľa trápneho ticha, pri ktorom sa Maxim vyhýba nášmu začudovanému pohľadu, ale po chvíli nezrozumiteľného mrmlania napokon prehovorí. „Alebo tak nejako...“ Pýtame sa preto na trochu modernejší arzenál zbraní a na tvorcovej tvári sa zjaví šibalský úsmev. „Samozrejme, máme aj moderné zbrane.“ Napäto hladíme do zasnívanej vývojárovej tváre, ktorej oči sa pozerajú kamsi za nás. „Máme pištoľ...“. Trochu zdesene sa krčíme na stoličke, ale snažíme sa nedať najavo strach, pretože Maxim zjavne nevníma a zavrhli sme aj otázku zbraní.

Je teda jasné, že aj Stalker 2 bude strieľačka z vlastného pohľadu, s trochu debilnými - Maxim na nás znovu žmúri... takže: - zábavnými logickými hrami. Náš ukrajinský kamarát... teda... mno... náš ukrajinský kamarát však nahadzuje znovu úsmev a krúti posmešne hlavou. „Veď vy ste nič nepochopili, Stalker 2 bude adventúrou spojenou so skákačkou, neskôr sa hra presunie do izometrického pohľadu pričom ovládate celú svoju jednotku ako v taktickej stratégii a k tomu si ešte pripočítajte (zrazu zdvihne hlas a nasledujúce slovo nenútene zvýrazní) zábavné logické elementy. A máme aj RPG prvky! Mutáciou si budete môcť pridať kamkoľvek na svoje telo niekoľko párov nových očí, ktoré vám umožnia výhľad okolo celej vašej postavy!!!“ Potichu zo slušnosti zahvízdame, no nedokážeme si to predstaviť. Alebo radšej nechceme, nemáme v pláne vidieť vykonávanie našej veľkej potreby. Zrazu s prísediacim šéfredaktorom mobilného portálu Maxim trochu agresívnejšie zatrasie a zreve na neho: „Tak dokážeš si to predstaviť???“, a začne nadávať po rusky, čo šéfredaktora znepokojí, na čo pomaly cúvať. Dávame Maximovi lízatko, hneď je kľudnejší a pokračujeme v rozhovore.

„Ale veď sme videli časť hry hranú z vlastného pohľadu...,“ prehovorím ako jediný s tichým hlasom. „Vidíte? Ja vidím, že vy jednoducho nevidíte! Vy ste to stále nepochopili?“ Pri tomto slove sa strhne šéferedaktor Mobilu. „V tom je ten vtip!“, ukrajinský pria... nie, už nie je náš priateľ vyťahuje z vnútorného vrecka podivne upatlanú ploskačku a dá si z nej riadny dúšok. Zrazu mu začne vychádzať podivná biela pena z ľavého kútiku úst, na čo sa Maxim zdvihne a zdvorilo sa vypýta na toaletu. Po hodine čakania sa napokon vydávame za vyťaženým vývojárom a nachádzame ho pri najbližšom kúte ako si cmúľa palec. Berie to statočne, určite má ťažký život, a tak ho radšej už nebudeme ďalej zaťažovať a spýtame sa poslednú, zrejme najdôležitejšiu otázku, ktoré znie: „Kedy to bude?“

Maxim Kordinenko sa vystrašene pozrie a začne hovoriť niečo o „veď som vám to už poslal“, „z Bolívie ešte ďalšia dávka nedorazila“ a „on ho skutočne neberie“. Nechápeme. Zrejme ani Maxim a tak sa potmehúdsky usmeje a z druhého vrecka si vyťahuje gumenú kačičku a začína sa s ňou rozprávať. Tak sa spýtame ešte raz: „Kedy vyjde Stalker 2?“ Na chodbe zostáva ticho, náhle prerušené piskľavým zvukom z kačičky. „Vidíte, čo ste spravili... onemela... ani ona nemá slov...“, šeptá Maxim niekomu. Nikto však nevie komu, pretože pred ním nikto nestojí, ale vývojár je zrejme iného názoru. Začíname sa cítiť trápne, a tak sa spýtame aspoň na to, ako si stojí prvý Stalker. Maxim sa začne šialene smiať a rozbehne sa preč po chodbe. Odrazu počuť ženský výkrik, ale to sa už strapatý pán valí späť a za zvuku zapraskania kostí vráža do steny. Pomaly vstáva vypľúva krv a kúsky žltých zubov, bláznivým (a v tomto momente aj štrbavým) úsmevom sa na nás pozrie a prehovorí, akoby sa nič nedialo:

Stalker: Shadow of Chernobyl príde na jeseň v roku 2004. Máme ešte dostatok času na vyladenie posledných chýb a verte mi, práce finišujú a vidieť celý projekt v pohybe je úžasný pocit. Chcel by som ho, aby ste ho zažili!“ Snaží sa tváriť vážne a prikyvuje pri tom hlavou. „A teraz už choďte, máme ešte veľa práce!“, vyháňa nás spred dverí našej kancelária Maxim a mrká na miestnu upratovačku okom. Nechápavo sa pozeráme na jedného a potom na druhého, ale slová sa akoby zastavili kdesi v hrdle. Pokúšame sa aspoň naznačiť niečo rukami. Zrazu Maxim prehovorí do zvuku bežiacich SBSkárov prehovorí: „A nezabudnite, máte to exkluzívne, tak to dajte na titulku!“. Nahlas si odgrgne, stihne sa ešte pomočiť a padá k zemi. Ochranka stojí zarazená, ale po pár sekundách začne Maxim vzlykať ako malé dieťa a svalnatí muži sa ihneď vzchopia a berú ho preč. Zatvárame dvere a dávame to na titulku. Bude... ehm... Stalker 2.

(dôležitá poznámka: všetky screenshoty sú len z ranného štádia vývinu produktu a nereprezentujú finálnu grafickú podobu hry)

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Američania spozorneli. Slovenské kosatce sú hodné Oscara

Babičkina čipka, Zlatovláska či Bratislavský princ nie sú názvy rozprávok, ale originálne odrody irisov a gladiol, ktoré získali prestížne svetové ocenenia.

DOMOV

Architekt: Nikde som nezažil to, čo na Námestí slobody

Socializmus architektovi neprekáža, dôležitá je funkčnosť.

ŠPORT

Pálffy kritizoval Lintnera, ten okamžite reagoval

Ďalší spor v slovenskom hokeji?

Neprehliadnite tiež

Zástera z ľudských kostí či Everest zo vzduchu. Briti ukázali prvé zábery tibetskej kultúry

Niektoré zábery boli sto rokov ukryté pred verejnosťou. Najväčšia zbierka sa teraz dostáva na internet.

Drobné prepeličky môžu pomáhať v boji proti rakovine

Vedecký výskum na zvieratách vždy bol a aj bude otázkou rôznych názorov. Výskum na vtáčích vajciach a embryách však prináša nové rozmery.

Vedci sú na stope tajomstvu DNA

Vďaka úžasnému technologickému vývoju vznikajú nové vedné odbory. Jedným z nich je aj bioinformatika.

TECH_FM

Odhalili, prečo sú veľryby také obrovské

Gigantizmus veľrýb bol dlho záhadou. Už nie je.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 074
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 270
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 13 250
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 940
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 667
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 796
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 407
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 818
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 569
  10. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 3 376