rať napríklad televízny príjem, vysielanie z telefónnej zásuvky.
V súčasnosti prijímajú televízny diváci programy buď cez satelit, kábel alebo anténu. Teraz však nastupuje ďalší spôsob - pomocou telefónneho vedenia, táto možnosť má byť v Nemecku dostupná najneskôr od leta. Spoločnosť Deutsche Telekom a ostatné telekomunikačné podniky chcú ponúkať televízne vysielanie cez rýchle vedenie DSL.
"Informačná a komunikačná technika rýchlo splýva so spotrebnou elektronikou," tvrdí Ernst Raue, predseda predstavenstva spoločnosť Nemecké veľtrhy v Hannoveri. Telekomunikačné spoločnosti majú jednoduchú stratégiu. Popri telefónoch a internete chcú jedným vedením ponúknuť i televízii. V odbornom žargóne sa tomu hovorí Triple Play, trojitá hra. Vo Francúzsku už sa na televíziu cez internet pozerá 281.000 ľudí, v Taliansku 190.000 divákov.
Technicky ide o vysielanie cez internet, takzvané IPTV, nová ponuka ale má byť prenosná cez normálnu televíziu, nie cez počítač. Medzi telefónnou skrinkou a telefónnym prístrojom je samozrejme potrebný prijímač podobný dekodérom pre satelitný príjem.
Nové produkty a služby, ktoré budú na CeBITe k videniu, sú výsledkom práve rýchleho splývania jednotlivých sietí. Napríklad futbalové zápasy nebudú vysielané len v televízii, ale dá sa na ne pozerať i na internete.
Tento projekt podporuje Linksys, dcérska spoločnosť Cisco Systems. "Na CeBITe predstavíme príslušnú ponuku," tvrdí šéf nemeckej pobočky Linksys Thomas Retzlaff v denníku Süddeutsche Zeitung.
Nárast zaznamenáva tiež digitálna televízia, ktorá má byť v roku 2010 v 60 percentách európskych domácností a umožniť spotrebiteľom prístup k novým interaktívnym službám. Teoreticky bude možné každému divákovi poskytnúť individuálnu ponuku televíznych programov. Práve digitálne TV umožní prenos obrazu s vysokým rozlíšením, ktoré majú odlíšiť novú televíziu HDTV od terajších prístrojov.
Už vlani zaznamenal predaj televízorov schopných vysielať obraz s vysokým rozlíšením, HDTV, nečakané výsledky. Podľa spoločnosti Sharp Electronics sa predalo po celom svete nie očakávaných 15 miliónov prístrojov, ale 20 miliónov, z toho pätina v Japonsku.
A pretože k vynikajúcemu obrazu patrí i vynikajúci zvuk, začínajú sa výrobcovia orientovať na bezdrôtové reproduktory zabudované do steny. "Ukrývame až 60 percent z každého reproduktoru pripevneného na stenu," tvrdí Thomas Sporer, zástupca riaditeľa Frauenhofského inštitútu pre digitálne mediálne technológie IDMT v Ilmenau. "Všetky sú jednotlivo riadené počítačom a dostávajú vlastný signál. Tak sa dá vytvoriť skutočný trojrozmerný zvuk," tvrdí Sporer.