SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Vesmírna Sila praje statočným

Impériu Georgea Lucasa sa podarilo aj medzi počítačovými hrami vybudovať klub lepších hier založených na licencii Hviezdnych vojen. Do hernej histórie sa však zlatými písmenami zapísali najmä akčne ladené tituly.

ILUSTRAČNÉ FOTO

Impériu Georgea Lucasa sa podarilo aj medzi počítačovými hrami vybudovať klub lepších hier založených na licencii Hviezdnych vojen. Do hernej histórie sa však zlatými písmenami zapísali najmä akčne ladené tituly.

Naopak, napríklad strategické hry boli buď úplným prepadákom, alebo im chýbala akási iskra typická pre skutočné hity. Star Wars: Empire at War však má potenciál zažiariť práve na poli strategických respektíve taktických hier v reálnom čase.

V prvom rade sa jej darí vyhnúť klasickej recyklácii notoricky známych pravidiel žánru. Sprofanovanú schému "vyťaž suroviny - postav veľkú armádu - prevalcuj nepriateľa" nahrádza troma rozdielnymi vrstvami vojnového ťaženia. Prvú tvorí "globálna ekonomika", kde na mape galaxie obsadzujete planéty, presúvate flotily lodí a staráte sa o základný rozmach po vesmíre. Ekonomický vplyv pomáha vytvárať príjmy pre budovanie vesmírnych lodí a základní, ktoré potom používate v druhej fáze - galaktických bitkách. Tie sú šikovne obmedzené maximálnym počtom lodí. Nestačí teda iba vybudovať obrovskú flotilu a prevalcovať súpera. Poslednou vrstvou je pozemný boj na planétach podobný klasickým RTS. Žiaľ, tu trocha chýba prepracovanosť predošlých dvoch možností. Aj napriek tomu je o čo stáť aj vďaka prítomnosti známych (anti)hrdinov.

Autorom sa mimoriadne vydarila grafická stránka hry. Sem-tam síce nájdete nedostatok, ale všetko vyvažuje celkový dojem a veľmi detailné spracovanie vesmírnych aj pozemných jednotiek. Bonbónikom vizuálneho spracovania je špeciálna akčná kamera, ktorá pri vesmírnych bitkách prelieta medzi súperiacimi stíhačmi a krížnikmi. Výsledkom sú scény ako z filmu, ktoré však navyše riadite sami.

Empire at War má v rukáve aj ďalšie eso. Atmosféra podporená autentickými "filmovými" kulisami a špičkovou zvukovou stránkou je priam dokonalá. Ak len trocha fandíte svetu Hviezdnych vojen, budete mať pocit, že skutočne prežívate a hlavne sami tvoríte most medzi novou a starou filmovou trilógiou. Práve sem je totiž dej zasadený.

Odhliadnuc od zopár drobných chybičiek môžeme Empire at War smelo postaviť po boku moderných strategických hier. Hier, ktoré sa nesnažia iba slepo kopírovať slávnu Dune 2, ale pridať aj čosi navyše.

www.lucasarts.com/games/swempireatwar/

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Opatrenia budú prehodnocovať každý týždeň, Naď nevylučuje ani ich sprísnenie (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 43 843. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 159 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Michala Havrana

Kvôli strachu z tajomstva nedokážeme vnímať realitu (píše Michal Havran)

Od UFO k strachu z tajomstva.

Tao Geoghegan Hart vyhral Giro d'Italia 2020.

Neprehliadnite tiež

Najlepší lacný mobil do dvesto eur (jeseň 2020)

Je lepšie Lenovo, Huawei alebo Xiaomi?

Sonda OSIRIS-REx nabrala vzorky z asteroidu, ale stráca ich

Uzatvárací mechanizmus zablokovali kamene.

Na snímke z 11. augusta 2020 robotické rameno kozmickej lode amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA) Osiris-Rex počas skúšky odberu vzoriek z asteroidu Bennu.
Podcast Klik

Klik: Je Google monopol?

Komentovaný prehľad technologických správ.

Podcast Klik