Hammer & Sickle - v koži východného špióna!

Neisté obdobie studenej vojny, plné špionáží, vrážd. Dva znepriatelené mocenské bloky, v náručí nebezpečný náklad atómových bômb. Z pohľadu Východu prezentuje toto obdobie hra Hammer & Sickle, nepriame pokračovanie úspešného Silent Stormu.

Hammer and Sickle vyvíjalo štúdio Nival interactive, ktoré si už v hernom svete niečo preskákalo. Za spomienku určite stojí fantasy taktická Etherlords, vojnová stratégia Blitzkrieg a samozrejme chystaný najnovší piaty diel Hereos of Might and Magic. No nás bude najviac zaujímať predchodca H&S, a to ťahová stratégia Silent Storm. Na jej engine aj herných princípoch stojí nepriame pokračovanie z obdobia Studenej vojny - prostredia plného strachu, neistoty a nukleárnych pokusov.

V koži ruského agenta Fedora ste vyslaný do povojnového Nemecka roku 1949, v ktorom to po rozdelení na dva bloky riadne iskrí. Vaša úloha je jasná a na prvý pohľad jednoduchá. Je potrebné vyhľadať istého Vaclava, ktorý vedie tajnú skupinu a získať potrebné informácie. Komplikácie na seba nenechajú dlho čakať, Vaclav aj jeho skupina sú popravení neznámou organizáciou. Niekto sa aktívne pokúša vyvolať tretiu svetovú vojnu, osud ľudstva leží vo vašich rukách. Dosť romantické :)

Na tejto nebezpečnej výprave bude Fedor získavať schopných pomocníkov, ktorí budú postupne rásť vo svojom obore až na absolútnu špičku. Všetko však závisí od vášho konania, príbeh sa celkom slušne vymyká chápadlám linearity. Hneď v úvodnej misii môžete zachrániť neznámu američanku z Vaclavovej skupiny, ktorá bude jednak silnou oporou v boji, a jednak postranne rozvinie príbeh. Bez doktorovej pomoci zahynie a nejaký čas si budete musieť na ďalšieho parťáka počkať. 

        

Po hernom svete sa pohybujete klasicky v real-time (alá Commandos), občas pokecáte s nejakým charakterom, nakúpite vybavenie či prespíte na slamenej posteli. V momente nebezpečenstva sa hra prepína do taktickej bojovej časti, ktorá sa okamžite stáva tým pravým zdrojom akcie. Vtedy spotrebúva všetka činnosť určitý počet akčných bodov. Keď sa všetky minú, na rade je nepriateľ. Počet akčných bodov závisí od levelu postavy, no treba dávať pozor aj na zaťaženie inventáru, ktorý vie tieto bodíky pekne zredukovať.

Je však nutné nájsť zlatú strednú cestu, pretože otvorené bojové pole nie je vždy najvhodnejšie. Niektoré misie vyžadujú čisto diplomatické riešenie. Raz to môže byť okabátenie mestskej polície vhodným prevlekom a dokladmi, inokedy tiché zakrádanie nocou. V takom prípade sa naplno využije šikovný systém detekcie nepriateľa fungujúci na základe sluchového a vizuálneho vnemu. Pri odhade polohy podľa zvuku treba rátať s možnou odchýlkou, naopak pri zrakovom kontakte máme k dispozícii aj presné percento úspešnosti zásahu.

GRAFIKA 7 / 10
Hammer & Sickle beží na starom Silent Storm engine, ktorý v dnešných časoch spĺňa už len priemerné nároky. Veľkým neduhom sú navlas podobné modely a textúry zo SS, ktoré by som akceptoval tak v datadisku. Na druhej strane poteší vysoká interaktívnosť herného prostredia. V bojovej časti je možné realisticky devastovať okolité prostredie do vyčerpania. Od prestrelenia kovových dverí, cez drevené ploty až po okná, sem tam dokonca steny domov.

Pochvalu si zaslúžia aj rozmanité animácie, ktorých spracovanie aj napriek starému enginu rozhodne vykukuje nad dnešný priemer. Každá pohybová schopnosť má krásne animačné spracovanie, možno by som však uvítal väčšiu živosť prostredia, zvieratá a podobne. Pád postavy ovplyvňuje rag-doll efekt, ktorý by mal byť jasným plusom, no telá sú často tak otrasne pokrútené, že si ich zmýlite hoc aj s mopedom. 

        

INTERFACE 6 / 10
Podobne ako grafické spracovanie, aj interface sa drží svojho predchodcu všetkými desiatimi. Ak sa aj bude nachvíľu zdať trošku staromódny, musíme sa s ním uspokojiť, pretože autorom sa asi nechcelo veľmi riskovať v neznámej ríši Originality. No každopádne funguje výborne, je prehľadný a systematický. Dolná časť obrazovky slúži na výber akcie, rýchly prehľad aktívnych zbraní a sú tu umiestnené aj tlačidlá pre inventár a RPG systém postavy. V hornej časti sa mimo iné nachádza tlačidlo so zaujímavou možnosťou vidieť všetky zbrane z danej mapky v jednej obrazovke a laxne si vybrať vhodný kus do vašej zbierky.

HRATEĽNOSŤ 7 / 10
Okrem vyššie spomínanej nelinearity príbeh spestrujú nepovinné questy, na ktorých získate minimálne celkom slušný počet skúsenostných bodov, v tom lepšom prípade peňažnú či inú odmenu. V tomto slušnom rozvetvovaní príbehu sa však autori akoby zamotávajú, čo má za následok nepríjemné bugy. Sem tam sa totiž v príbehu objaví slepá ulička, ktorou možno kráčať vyše hodiny, kým sa ukáže jej koniec. A v takom prípade nemožno pokračovať inak ako loadom.

Rozvoj charakteru zabezpečuje slušný RPG systém. Zlepšovanie vlastností sa sústredí do tých oblastí, ktoré sú najviac využívané, a teda aj trénované. Popri tom získavané skúsenostné body otvárajú nové levely, s ktorými prichádzajú špeciálne osobnostné bonusy. Tie sa samozrejme líšia od povolania a zastávajú významnú úlohu v bojových častiach. Pridávajú životy, zvyšujú rýchlosť, či zlepšujú prácu so zbraňou. Ostatne zbraní je v H&S skutočne neúrekom. Pištole, nože, granáty, automaty... Možno menovať donekonečna. Pripočítajte si k tomu možnosti upgradeu ako napríklad zameriavače, tlmiče a vyjde skutočne úctyhodné číslo. O zbrane sa však treba náležite postarať, pretože časom sa opotrebovávajú a klesá ich kvalita. Za peniaze je možné si ich nechať opraviť, no oveľa jednoduchšie je vziať si nový exemplár od nejakého nebožtíka.

MULTIPLAYER  
Ten sa v ponuke menu stále neobjavil. Slovami autorov: nebolo dosť času.

ZVUKOVÉ EFEKTY 6 / 10

Všetky zvukové efekty sú kvalitné a rozmanité, ale v konečnom dôsledku pôsobia ostro a osamostatnene - samy pre seba odvedú dobrú prácičku, ale vcelku nepomôžu ani atmosfére, ani zážitku. Niečo podobné platí pri dabingu. Musím uznať, že ten je vskutku na profesionálnej úrovni a stane sa zo mňa prach obyčajný puntičkár, keď budem spomínať nepekný anglický prízvuk z úst sovietskeho vojaka v hlavnej úlohe.

HUDBA 4 / 10
Hudba drží krok s ostatnými prvkami hry čo do kvality, avšak v mnohých prípadoch neodpovedá tomu, čo sa deje na monitore. Melódia počas real-time by sa hodila skôr k nejakým Simsákom a čudný rock zďaleka neodpovedá rýchlosti bojových ťahových častí. Pokiaľ si dobre spomínam, aj v Silent Storme bola hudba najslabšou časťou hry. Autori sa vôbec nepoučili.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 4 / 10
Výber postupu a miera akcie je možno na hráčovi, no časti vyžadujúce skutočnú taktiku v hre nenájdete. Akcia ostáva dominantná v drvivej väčšine misií a takticky založení hráči sa budú celkom zbytočne trápiť budovaním niečoho, čo nedostalo vhodné základy. Inteligencia NPC sa v niektorých miestach celkom slušne vyšvihne, no vzápätí sa rovná freewareovým titulom. Keď dvaja spriatelení vojaci v zástupe strieľajú jeden cez druhého, alebo keď to hustia do niečoho nepriestrelného pred sebou, nuž jeden by sa zamyslel, ako to v takej spoločnosti nakoniec dopadne.

         

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 6 / 10
Hammer & Sickle sa tvári ako dôstojný nástupca úspešného Silent Stormu, no v skutočnosti z neho kradne viac ako sa sluší. Ako plnohodnotnému titulu by mu viac noviniek prišlo sakramentsky vhod. Stále sa však drží pomerne slušne nad priemerom. Aj napriek umelej inteligencii, ktorá vždy v ten nesprávny okamžik sklame, tu máme prepracovaný príbeh, ktorý si s odretými ušami zaslúži titul nelineárny, vhodný dabing a hlavne skvelú hrateľnosť svojho predchodcu.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy, pretože vyšli najavo nové skutočnosti. Ani po roku zatiaľ nikoho neobvinila.

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

Výročie vraždy si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti.

KOMENTÁRE

Kažimír bude musieť siahnuť pod vankúš, aby naplnil Ficove sľuby

Bez zásahu do rozpočtu to nepôjde.

Neprehliadnite tiež

Fotosyntézu spustili v umelej hmote, čistí vzduch a vyrába čistú energiu

Zariadenie zatiaľ vyskúšali len pri modrom svetelnom spektre.

Vypočítali, ako sa dá cestovať v čase, ale stroj postaviť nevedia

Nový výskum navrhuje matematický model, ktorý umožňuje cestovanie v čase.

Na Marse by ľudia mohli bývať v domčekoch z červených tehál

Inžinieri našli spôsob, ako z červenej pôdy Marsu vyrábať odolné tehly.

Dnes nie miláčik, som mŕtva. Keď sa vážky nechcú páriť, predstierajú smrť

Aeshna juncea sa v čase kladenia vajíčok musia brániť pred otravnými samčekmi.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 835
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 224
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 530
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 185
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 407
  6. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 5 406
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 302
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 911
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 729
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 033

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop