PARÍŽ 28. februára (SITA, AFP) - Vyplýva to zo štúdie výskumnej a poradenskej firmy Gartner. Predaj podporoval naďalej silný dopyt na rozvíjajúcich sa trhoch a taktiež na trhoch západnej Európy a Severnej Ameriky.
Spoločnosti Nokia a Motorola zvýšili svoj spoločný podiel na 50,2 %, keď v roku 2004 predstavoval tento podiel iba 46,1 %. Samotná fínska Nokia predala vlani 265,61 mil. mobilných telefónov, čo predstavuje 32,5 % globálneho trhu, keď v roku 2004 to bol podiel iba 30,7 %. Podiel americkej spoločnosti Motorola na celosvetovom trhu sa potom v minulom roku zvýšil na 17,7 % z úrovne 15,4 % v roku 2004, keď v roku 2005 predala celkovo 144,92 mil. aparátov.
Juhokórejský Samsung si udržal tretie miesto s objemom predaja 103,75 mobilných telefónov, pričom tak zvýšil svoj globálny trhový podiel na 12,7 % z úrovne 12,6 % v roku 2004. Spoločnosť LG, ktorá je taktiež z Južnej Kórey, predala vlani 54,9 mil. mobilných aparátov, čo predstavuje podiel 6,7 %. V roku 2004 dosahoval podiel LG na celosvetovom trhu mobilných telefónov 6,3 %.
Na piatom mieste sa umiestnil švédsko-japonský výrobca Sony Ericcson s objemom predaja 51,77 mil. mobilných telefónov. Tento objem predstavoval 6,3-percentný podiel na svetovom trhu, čo je nárast z úrovne 6,2 % v roku 2004. Podiel nemeckej spoločnosti Siemens, ktorú prevzal taiwanský BenQ však poklesol, keď v roku 2005 predstavoval predaj 28,59 mil. mobilných aparátov, čo bolo v porovnaní s rokom 2004 takmer polovičné zníženie.