Prvá ohlásená hra, teda Far Cry Instincts: Evolution (s pôvodným pracovným názvom Next Chapter ) sa zatiaľ pripravuje len na Xbox a bude obsahovať nový príbeh, postavy, zbrane, pohyby a prostredia, pričom by mala rozvíjať všetky obľúbené prvky (ako napríklad voľnosť pohybu, ovládanie vozidiel) svojho predchodcu. Príbeh samozrejme nadvezuje na FCI a v hlavnej úlohe sa opäť predstaví Jack, ktorý tentoraz bude neprávom obvinený z vraždy. Editor máp a multiplayer tiež nezostanú nepovšinuté. Hra viacerých ľudí sa dočká zlepšovákov, nového hracieho módu, kooperatívneho postupu tímov a podobne.
Majitelia Xboxu teda iste jásajú. Majitelia (u nás skôr potenciálni, v iných krajinách už skutoční majitelia) Xbox 360 ale obstáli ešte lepšie, pretože titul Far Cry Instincts: Predator, vyvíjaný špeciálne pre túto next-gen konzolu, bude riadne nadupaný. Okrem FCI: Evolution totiž bude zároveň obsahovať aj podstatne vylepšenú pôvodnú verziu Far Cry Instincts. Je pravda, že na hre samotnej toho niet veľmi čo vylepšovať, ale kdežto má svoj grafický zenit za sebou, rozhodli sa ju programátori po vizuálnej stránke prispôsobiť novej high-definition technológii Xboxu 360, aby si ju všetci priznivci konzoly mohli vychutnať v úžasnej grafike. Dokumentuje to aj ponúkané video, ktoré starú PC a novú Xbox360 verziu porovnáva. Uvidíte v ňom, ako sa autori vyhrali s vodou. A vedzte (alebo viďte), že vylepšenie nespočíva len v pridaní nejakého toho pixlíku naviac, ale že ide o poriadne markantnú zmenu, pričom ešte treba zdôrazniť, že sa pozeráte "len" na pracovnú, neoficiálnu verziu. Proti môjmu tvrdeniu, že na hre ani niet čo vylepšovať, sa nepochopiteľne postavili sami tvorcovia, a tak sa rozhodli zdokonaliť aj celý engine, AI nepriateľov, pathfinding či ovládanie. Ubisoft otvorene prehlasuje, že má ambíciu, aby tieto "nové dve hry" boli jednými z najlepších titulov tohto roku. Na oficiálnej stránke sa zjavilo i 5 screenov, sú však zatiaľ v dosť nízkom rozlíšení.
Nuž, PCčkari iste zostali po prečítaní tohto článku mierne sklamaní. Pokúsim sa ich preto aspoň trochu utešiť parafrázovaním vyhlásenia Bertranda Heliasa, zástupcu vývojárskeho tímu, ktorý v rozhovore pre CVG povedal niečo v tom duchu, že zanevrieť na PC sa rozhodne nechystajú, ale zároveň potvrdil, že na počítačových verziách (či prípadných iných hrách z tohto sveta) sa ani len nazačalo pracovať.
DOWNLOAD VIDEO (11,6 MB)
Zdroj: PR, Tiscali, Gamer's Hell