Varta Platinum HT 2C - nabíjajte rýchlo a kvalitne

Zdá sa vám, že vaša stará nabíjačka NiMH akumulátorov je na dnešnú dobu už príliš pomalá a ničí vaše akumulátory prebíjaním? Potom by ste sa mali zoznámiť so systémom Varta Platinum, ktorý vám dáva na výber medzi procesorom riadeným 15 minútovým, 60 minút

ovým a 8 hodinovým nabíjaním.

Tak ako výrobcovia zdokonaľujú svoje akumulátory aby priniesli na trh vyššiu kapacitu a zaťažiteľnosť, zmenami prechádzajú i nabíjačky. Je dôležité aby dokázali nabíjať každý akumulátor samostatne, citlivo pristupovali k jeho nabíjaniu a zabránili jeho poškodzovaniu. Systém Varta Platinum HT 2C využijete doma i automobile. Ušetrí váš čas a vybaví vašu techniku energiou na cesty.


FOTO - MILAN GIGEL

Nabíjačka dokáže pracovať s dvoma základnými druhmi NiMH akumulátorov - obyčajnými a špecializovanými pre rýchlonabíjanie, ktoré sú vybavené technológiou IC-3. Druh použitých akumulátorov udáva i čas, ktorý je potrebný pre ich úplné nabitie. IC-3 akumulátory rozoznáte od bežných pomerne jednoducho. V spodnej časti sú vybavené neprehliadnuteľným matným čiernym prúžkom. V podstate ide o rezistor, ktorý v závislosti od vzdialnosti meracích kontaktov senzora vykazuje rôzny odpor so stropom 6 kiloohmu. Ak chcete nabíjačku prinútiť tieto akumulátory nabíjať pomaly, musíte ho prekryť papierom.


FOTO - MILAN GIGEL

IC-3 akumulátory sa od bežných však líšia i konštrukčne. Vo vnútri majú pod vrchným kontaktom pružinu a membránu, ktorá je citlivá na zmenu vnútorného tlaku. Akonáhle sa vplyvom úplného nabitia, resp. počiatku prebíjania tlak vo vnútri zvýši, membrána na to zareaguje a kontakt sa vo vnútri preruší. V základnej dodávke získate s nabíjačkou i dva akumulátory Rechargable Platinum s technológiou IC-3 s kapacitou 2300 mAh.


FOTO - MILAN GIGEL

Nabíjačka má kompaktné vyhotovenie s modrerným dizajnom, pričom výrobca použil ABS plast so striekanou povrchovou úpravou. Pri návrhu tohto zariadenia sa vývojári zamerali na jeho prenositeľnosť a malé rozmery, použiteľnosť v teréne a v neposlednom rade nižšiu hlučnosť ako bola pri predchádzajúcich modeloch.


FOTO - MILAN GIGEL

Keďže konštrukčne je nabíjačka riešená tak, aby bola čo najtenšia, všetky dôležité prvky sú osadené na vrchnom paneli. Okrem dvojkomorového nabíjacieho priestoru prekrytého mriežkou tam výrobca umiestnil neprehliadnuteľný segmentový displej s modrým podsvietením, ventilačnú jednotku a prepínač rýchlosti nabíjania. Kým v minulosti bol vzduch čerpaný zospodu a z bočných strán, teraz vzduch zaisťujúci chladenie prúde v trase v tvare písmena "U".


FOTO - MILAN GIGEL

Mriežka je dodávaná v dvoch farebných vyhotoveniach a jej cieľom je uzavrieť komoru s akumulátormi a zaistiť v nej rovnomerné nasávanie vzduchu vo všetkých častiach. Vzduch tak ochladzuje pri rýchlonabíjaní akumulátory rovnomerne. I keď nabíjanie zbehne i bez mriežky, mali by ste ju používať.


FOTO - MILAN GIGEL

Nabíjacia komora je rozčlenená do dvoch štrbín, do ktorých je možné vkladať akumulátory formátov AA a AAA. Keďže sa k nabíjaniu každého akumulátora pristupuje samostatne a citlivo, možné je vzájomne kombinovať ľubovoľné technológie, bez ohľadu na to, do ktorej štrbiny akumulátor vložite. So všetkým si pomocou senzorov poradí komplikovanejšia či jednoduchšia automatika.


FOTO - MILAN GIGEL

Pravá časť kontaktov je pohyblivá s dorazom ktorý zaisťuje pružinový systém. Vďaka tomu je možné používať akumulátory dvoch rozmerových formátov bez nejakých komplikácií. Kontaktné pole je uspôsobené i pre hĺbkové úloženie AAA článkov, takže nebudete musieť zložitým spôsobom nastavovať akumulátory tak, aby bol zaistený dobrý kontakt. Po mechanickej stránke ide o osvedčenú konštruktciu s mechanickou ochranou proti obrátenej polarizácii.


FOTO - MILAN GIGEL

ˇPružinový mechanizmus však pomáha nabíjačke i pri odhaľovaní toho, aký formát akumulátorov ste vložili. Akonáhle sa bežec posunie za definovanú hranicu, pružina na rubovej strany dosky plošných spojov reaguje na túto skutočnosť.


FOTO - MILAN GIGEL

Ľavé kontaktné pole je omnoho komplikovanejšie a spája do jedného celku tri rôzne prvky. Medzi dvojicou nabíjacích kontaktov umiestnených na bočných stranách je vložený teplotný senzor, ktorý počas nabíjacieho cyklu monitoruje teplotu akumulátora. Jeho umiestnenie je mimo aktívnej chladiacej zóny, takže merané teploty by mali zodpovedať skutočnosti. V spodnej časti sa nachádza ďalšia dvojica kontaktov, ktoré tentokrát sledujú prítomnosť rezistorového pásika na IC-3 akumulátoroch. Ak sa jeho prítomnosť zistí, predpísaný je 15 minútový rýchlonabíjací cyklus.


FOTO - MILAN GIGEL

Prepínač určený v spodnej časti riadi metódu nabíjania "obyčajných" NiMH akumulátorov, ktoré technológiou IC-3 vybavené nie sú. Rýchlonabíjací cyklus trvá 1 hodinu, pomalé nabíjanie je načasované na 8 hodín. Skutočný čas nabíjania však závisí od stavu akumulátorov. Ak do nabíjačky vložíte napoly nabitý akumulátor, čas zobrazovaný na displeji sa v istej fáze nabíjania zmení na skutočnú hodnotu, i keď počiatočne bola zobrazená plná. Každý používateľ si tak môže zvoliť taký režim nabíjania, aký v danom momente, či pre konkrétnu sadu akumulátorov uprednostňuje.


FOTO - MILAN GIGEL

Veľmi praktickým prvkom nabíjačky je jej LCD displej, ktorý vám poskytne informácie o akumulátore a spôsobe jeho nabíjania. Namiesto tradičnej LEDky, ktorá vám neprezradí koľko minút bude šte nabíjani trvať máte k dispozícii konkrétny časový údaj. Displej je aktívny iba vtedy, ak aspoň jedna zo štrbín obsahuje akumulátor.


FOTO - MILAN GIGEL

IC-3 akumulátory sú správne indikované svojim názvom a prislúcha im 15 minútový nabíjací cyklus. Okamžite po kontrole chýb akumulátoru (indikovaných na displeji) sa spustí odpočítavanie.


FOTO - MILAN GIGEL

Nabíjačka si bezproblémovo poradí i so zmiešanými kombináciami. Hneď po spustení nabíjania vám však neprezradí skutočný čas, ktorý bude na nabíjanie potrebný - ide o maximálnu hodnotu. Vhodným doplnkom by bol voliteľný akustický signál pri ukončení nabíjania.


FOTO - MILAN GIGEL

V porovnaní s minulými modelmi sa rozšírili možnosti umiestnenia nabíjačky. I keď ju gumové nožičky predurčujú pre položenie na stôl, plné dno bez priduchov umožňuje i priame položenie na mäkký koberec. V minulosti by takýto krok znamenal prehrievanie v dôsledku zamedzenia prísunu chladiaceho vzduchu.


FOTO - MILAN GIGEL

Etiketa na ktorej nájdete informáciu o variabilite vstupného napájania (od 10,8 do 16V/45W) naznačuje, že výrobca i tento krát podporil všestrannosť a necháva používateľovi voľné ruky pri napájaní. Okrem dodaného príslušenstva umožňuje prístup k alternatívam.


FOTO - MILAN GIGEL

Nabíjačka teda nemá zabudovaný napájací zdroj, ale iba vstupný konektor napájania v tradičnom dutinkovom vyhotovení.


FOTO - MILAN GIGEL

V domácnosti a na chate každý ocení priložený pulzný zdroj, určený pre 230V sieť. Jeho výstupné napätie je 14,5V so zatažiteľnosťou 3,1A. Celkovo to znamená 55W výkon, ktorý s rezervou pokryje energetické nároky nabíjačky. Má pasívne chladenie vzduchom a na oboch stranách ergonomickú úpravu pre jednoduché vyťahovanie zo zásuvky.


FOTO - MILAN GIGEL

V balení však nájdete i CL adaptér do automobilového zapaľovača, ktorý vám umožní nabíjať akumulátory za jazdy. Pri zrýchlenom 15 minútovom nabíjaní to môže znamenať cestu do práce. Tento variant ocenia hlavne fotografovia a veční zábudlivci. Adaptér je vybavený tavnou poistkou, takže puntičkári by nemali zabudnúť pripraviť si pre prípad núdze do automobilu náhradu.


FOTO - MILAN GIGEL

Nabíjačku Varta Platinu HT 2C je možné hodnotiť ako všestranné riešenie pre vlastníkov mobilných zariadení, ktorí žijú rýchlym a pružným životom. Poskytuje možnosť nabíjania nových i niekoľko rokov starých akumulátorov optimálnou metódou, prezradí vám koľko ešte bude nabíjací cyklus trvať a umoňuje vám použitie doma i na cestách. Vhodné konštrukčné vyhotovenie, malé rozmery a inteligencia sú jej devízami, ktoré by nemali chýbať žiadnemu modernému systému. Za zmienku stojí i redukovaná hlučnosť, ktorá je v porovnaní s minulými modelmi pri rýchlonabíjaní omnoho nižšia.

Hodnotenie:

Dostupnosť: http://www.emos.sk
Orientačná cena: 3300 Sk s DPH

Najčítanejšie na SME Tech


Téma: Technologické hračky


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

SVET

Ukrajina priznala vojnu s Ruskom. Slova vojna sa však bojí

Na východe Ukrajiny už aj formálne prebieha otvorený konflikt.

Neprehliadnite tiež

Prečo hrá mozog džezového a klasického pianistu rovnakú skladbu inak

Mozgy džezových a klasických pianistov fungujú rozdielne. Dokonca aj vtedy, keď hrajú tú istú skladbu.

Spravili krok k včasnému odhaleniu rakoviny, krvný test má veľkú úspešnosť

Test dokázal určiť aj päť typov rakoviny, na ktoré doteraz neexistuje skríning.

TECH_FM

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

NASA testuje jadrový reaktor pre astronautov na Marse

Prvotné testy kompaktného reaktora v americkej Nevade boli úspešné.

Legendárna hra Age of Empires sa vráti v modernom prevedení vo februári

Hru museli v mnohých smeroch prepracovať, aby fungovala na moderných počítačoch.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 16 830
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 846
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 644
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 339
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 097
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 966
  7. Kam do tepla v januári? 1 845
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 648
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 504
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 899