Yahoo a AOL spoplatnia elektronickú poštu

E-mail budete môcť aj naďalej posielať zadarmo. Ak si však naozaj chcete byť istý, že ho príjemca dostane, mali by ste za každú správu zaplatiť. Takáto je aspoň predstava portálu Yahoo a internetového providera AOL, dvoch firiem, ktoré o niekoľko mesiaco

Yahoo a AOL chcú vraj konečne zabezpečiť poriadok na internete a "vrátiť e-mailu dôveryhodnosť". Kritici sa obávajú, že v skutočnosti pôjde len o obyčajné zdanenie služby, ktorú mal doteraz každý zadarmo.
ILUSTRAČNÉ FOTO - REUTERS

E-mail budete môcť aj naďalej posielať zadarmo. Ak si však naozaj chcete byť istý, že ho príjemca dostane, mali by ste za každú správu zaplatiť. Takáto je aspoň predstava portálu Yahoo a internetového providera AOL, dvoch firiem, ktoré o niekoľko mesiacov spustia nový model doručovania e-mailov pre svojich zákazníkov. Podľa denníka New York Times dajú Yahoo a AOL firmám možnosť zaplatiť si za "prioritné" doručenie ich e-mailov do schránok s koncovkou @yahoo.com či @aol.com. Poplatok sa bude pohybovať od štvrtiny po jeden americký cent (asi 8 až 30 halierov) za každý prijatý e-mail. Takýto platený e-mail bude doručený okamžite, nebude musieť prejsť filtrom proti spamu a v schránke prijímateľa bude označený ako "Overený e-mail". Zároveň sa zobrazí spolu s obrázkami a odkazmi, ktoré by inak mohli byť z bezpečnostných dôvodov blokované.

Najväčší problém s doručovaním svojich e-mailov majú v súčasnosti firmy rozposielajúce svojim zákazníkom informácie o produktoch či iné novinky. Takéto legálne, no masovo rozposielané správy často filtre omylom identifikujú ako spam a veľká časť z nich tak do schránok prijímateľov nikdy nedorazí. Yahoo a AOL preto dúfajú, že firmy si rady priplatia za istotu, že ich správy k príjemcom skutočne dorazia. Napríklad za doručenie firemného newslettera 10-tisíc zákazníkom by mala firma zaplatiť v prepočte 800 až 3000 korún (čím viac správ, tým nižšia cena za jednu). Nový systém "prioritných e-mailov" dodá spoločnosť Goodmail, ktorá bude inkasovať necelú polovicu z poplatkov za e-maily, väčšiu časť si nechajú Yahoo a AOL.

Reakcie na ohlásenú novú službu sú rozporuplné. "Firmy rozosielajúce legitímne e-maily - s povolením svojich zákazníkov - budú teraz donútené platiť špeciálnu daň za každý e-mail, ktorý do AOL pošlú," kritizoval návrh Matt Blumberg, šéf firmy Return Path, ktorá je konkurentom Goodmailu a spolupracuje s portálom MSN.

Podľa šéfa Jupiter Research Davida Danielsa však nový systém možno aspoň donúti firmy urobiť si poriadok vo svojich e-mailových zoznamoch a posielať ich len ľuďom, ktorí by o ich produkty skutočne mohli mať záujem.

Yahoo patrí spolu s Google a MSN k trojke najväčších internetových portálov, AOL je najväčší americký internetový provider.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 748
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 554
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 279
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 042
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 716
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 573
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 324
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 873
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 619
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 993

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Objavili záhadné mikróby, ktoré prežili v kryštáloch desaťtisíce rokov

Organizmy sú úplne iné než tie v databázach. Niektorí spochybňujú, či naozaj pochádzajú z kryštálov.

Google a Microsoft neukážu weby pre nelegálne sťahovanie

Nový etický kódex platí pre vyhľadávače v Británii, či prekročí jej hranice dnes nie je jasné.

Ako by to vyzeralo, ak by všetci ľudia žili v jednej budove?

Stačí približne 180-tisíc ľudí, aby mala krytá budova vlastné počasie.

Na YouTube bude menej reklám, zrušia tie najdlhšie

Hoci reklamu na YouTube zatiaľ možno filtrovať, firma sa rozhodla zrušiť svoj najinvazívnejší reklamný formát.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop