gigantu Sony či kórejskému Samsungu. Denníku Financial Times to povedal šéf vývoja spoločnosti Cisco a riaditeľ divízie domácich sieťových produktov Linksys Charles Giancarlo.
Príležitosť vstúpiť na nové trhy dáva spoločnosti Cisco záujem spotrebiteľov o elektroniku, ktorá sa dá pripojiť k internetu. "Výrobcovia spotrebnej elektroniky boli schopní konkurovať pri jednotlivých zariadeniach, dynamika trhu sa ale mení," uviedol Giancarlo. "Internet a nové sieťové požiadavky sú dostatočnou zmenou, aby sme na nový trh vstúpili," dodal.
Manažér spoločnosti Cisco verí, že má firma náskok pred klasickými výrobcami elektroniky tiež vďaka tomu, že úzko spolupracuje s internetovými spoločnosťami, napríklad s Google a Yahoo.
Cisco vyrába zariadenia, ktorá prepájajú a riadia tok dát na internete. Spoločnosť mala najskôr hlavne podnikových zákazníkov, ale po prevzatí divízie Linksys v marci 2003 sa viac zamerala na produkty pre domáce siete. Bezdrôtové zariadenia pre domáce využitie a telefónne adaptéry teraz divízii vytvárajú ročný obrat okolo jednej miliardy dolárov.
Na trhu spotrebnej elektroniky si Linksys zaistil pozíciu novembrovou kúpou spoločnosti Scientific Atlanta za 6,9 miliardy dolárov, ktorá vyrába televízne set-top boxy. Predtým v júli Linksys prevzal firmu KiSS Technology za 61 miliónov dolárov. KiSS vyrába DVD prehrávače a rekordéry, ktoré sa dajú napojiť na internet.
Pokus spoločnosti Cisco dostať sa na trh digitálnych domácich zariadení je rozumný, mieni analytik spoločnosti CIBC World Markets Steve Kammen. "Domáce siete sú posledným územím, ktoré sa dá v internetovom priestore obsadiť," citoval analytika denník.