dostatočne.
Príkladom je systém vydávania Európskych Preukazov Zdravotného Poistenia. I keď ste svojim prihlasovacím menom a heslom portálu dostatočne identifikovaní na to, aby ste mohli nahliadnuť do svojich osobných dát, o vystavenie preukazu zažiadať nemôžete. Na komplikácie narazíte i vtedy, ak sa rozhodnete použiť pre komunikáciu e-mail.
Väčšina poisťovní vyžaduje osobné podanie žiadosti priamo na pobočke, "Žiadosť máme k dispozícii na www.sideria.sk, alebo na pracovisku poisťovne. Žiadosť je potrebné podpísať, e-mailom by sa dala poslať keby poistenec mal elektronický podpis." - komentuje situáciu Marián Kapinos, Sideria.
"Na vydanie EPZP je potrebné podať žiadosť v pobočke našej poisťovne alebo ju poslať poštou. Žiadosť poistenci nájdu aj na našej internetovej stránke www.vszp.sk. Žiadosť musí byť podpísaná a nie je možné posielať e-mailom." hovorí Petra Kafúnová, hovorkyňa VšZP.
Poisťovne nie sú pripravené ani na používanie elektronických podpisov - spracovať ich pri žiadosti o EPZP nedokáže VšZP ani Apollo.
Je teda možné, že i keď posťovne investovali financie na vývoj portálov, snažili sa splniť iba štátom predpísanú povinnosť a nie odbremeniť svoje pobočky od návalu poistencov a zjednodušiť komunikáciu s klientami.