Dark Messiah of Might & Magic - Half-life v obľúbenom fantasy svete

Vytvoriť fungujúci a pre hráčov príťažlivý fantasy svet nie je jednoduchá záležitosť. Ak si k tomu pripočítame fakt, že zápletka musí zaujať, technické spracovanie oslniť a hrateľnosť dostať do kolien vďaka pôsobivej atmosfére, nemáme veľa adeptov na úspe

Might & Magic bolo pre firmičku 3DO tým správnym želiezkom v ohni, no všetci predsa vieme, že dva je viac ako jeden a na jednej sérii sa spoločnosť nedá viesť, navyše ak financie niekto pumpuje i do iných projektov. Vývojári sa nám odobrali do večných lovísk a smutným hráčom sa vtierala do kútikov očí slzička – čože bude s našim obľúbeným svetom? Na pomoc pribehol smelý junák Ubisoft a vzal pod svoje krídla (samozrejme za nejaké tie drobáky) známe meno. Heroes of Might and Magic sa tak nestratí a piaty diel vznikajúci v ruskom Nivale bude istotne žiarivým dôkazom, že fantasy ťahovky nevymreli. Otázkou však zostáva, ako naložiť s tradičným RPGčkom, čítajúcim už deväť dielov. Pekne sa pozrieme na čísla, čo sa predáva a ukuchtíme pre hladné obecenstvo ten správny guláš. A tak pred nami stojí Dark Messiah of Might & Magic, spojenie čírej akcie a hry na hrdinov v nádhernom šate. Možno to nebude originálny projekt, ale istotne sa nestratí. Už len preto, že za ním stojí partička z francúzskeho Lyonu.

Arkane Studios nepatria medzi gigantov, ktorí plodia tituly ako na bežiacom páse. Určite však priaznivcom temných kobiek neuniklo zaujímavé a chytľavé RPG Arx Fatalis. Ak sa tak stalo a radi sa oddávate radovánkam v podobe zlepšovania štatistík, určite si tento projekt zaobstarajte, prichádzate totiž o výbornú porciu zábavy. Netreba preto zúfať, projekt DMoMM je v správnych rukách a žiadny prešľap by nemal nastať. Lenže Might & Magic (tak sa RPG séria volala) by sa mohlo rýchlo stratiť, preto treba prísť s novým konceptom, pridať na akcii, pričom pomimo neostáva ani zápletka. Pre zarytých fanúšikov možno riadna rana pod pás, ale prečo sa brániť novým veciam, keď hrateľnosť môže prekvapiť?

Aby sme sa do krajiny česti a mágie lepšie ponorili, preberieme si pozadie, čiže príbeh hry. V zemi Ashan (nepliesť so starším, rovnako francúzskym, akčným RPG Ashgan, ale to si istotne pamätá len zanedbateľné percento z vás, hoc rúbanica s drakmi to bola riadna) sa vojna skončila tak dávno, že to ani ten najsenilnejší dôchodca nedokáže rozpovedať. Inu, tisíc rokov je riadne dlhá doba, ale Vojna ohňa v dávnej minulosti stála za všetky drobné – vtedy sa museli spojiť všetky rasy proti pekelnému zlu, ktoré nechcelo nastoliť nič iné, než krvou vydláždené ulice. Ešteže sa objavil mág Sar-Elam, ktorý vďaka svojej múdrosti zahnal démonov do kúta a aby sa nešťastie neopakovalo, pomocou svojej duše vytvoril akúsi magickú bariéru, ktorá mala uväzniť zlo od dosahu obyčajných ľudí. Lenže Temný Mesiáš nie je simulátorom prechádzok, a tak musí niekde vystúpiť na povrch jedno veľké ale. Jeden zo žiakov Sar-Elama, konkrétne Sar-Shazar, zradil svojho učiteľa a narušil magickú bariéru. Temné sily síce zostali uväznené, no čas je relatívny, brány magickej pevnosti raz povolia a zlo sa znovu vovalí do pokľudných krajov. Legenda vraví o temnom mesiášovi – ten dokáže prechádzať medzi svetom dobra a zla, pomôže nekalým živlom, oslobodí ich temné duše a Ashan sa znovu pokryje temnotou.

Uznávam, že to je tradičný fantasy balast, avšak v tomto prípade je príbeh úplne dostačujúci, vysvetľuje pomery, panujúce v kraji, nechýba niekto, komu musíme nakopať zadok a zachrániť tak polovicu princeznej. Umožní nám to postavička Saretha, do ktorej sa prevtelíme. Pod dohľadom mága Phenriga prenikáte do tajov múdreho učenia spojeného s bojom a je len na vás, aká cesta sa vám stane osudnou. Vaša prvá úloha je na prvý pohľad úplne triviálna, stačí ak dorazíte do mestečka Stonehelm, prevezmete jeden artefakt a hajde znovu do teplej, vyhriatej postieľky. Ak sa snažíte, vždy sa niečo pokazí (heh, s úsmevom spomínam na 30.december, keď som sa trepal do hlavného mesta, aby som pre vás pripravil denné spravodajstvo a sneh prekvapil železnice a zabezpečil mi tak dovolenku v podobe 12 hodín strávených na stanici...), to je nepísané pravidlo. Rovnako dopadnete v hre. Zachrániť svet by však pre skúsených harcovníkov nemal byť veľký problém.

Na začiatku nás bude čakať voľba postavy, pričom pomaličky začnú ceriť zúbky akčné prvky. Nečakajte množstvo štatistik, vyberiete si jednu zo špecializácií (bojovník, mág alebo assassin) a podľa voľby sa sprístupnia rôzne schopnosti. Okrem, pre všetky charaktery identické vlastnosti typu sila, mágia, rýchlosť, vytrvalosť atď., sa tak stane dôležitá znovu hrateľnosť. Pri výbere postavy si totiž vyberáte spôsob, akým sa prehryziete až na samotný záver. Bojovník príliš nemyslí, s pokrikom radšej vybehne na najbližšieho nepriateľa a masáž mu rozhodne neposkytne. Mágiou obdarený hrdina je s fyzickými proporciami na tom biednejšie, jeho kúzla však dokážu v radoch nepriateľa spôsobiť riadnu paseku. Na záver máme assassina, ten volí kradmejší prístup, nevrhá sa do akcie po hlave, ale radšej si všetko premyslí a postupuje obozretne. Nutnosťou je stotožniť sa s daným štýlom hrania, pretože iba tak uspejete a hlavne sa budete zabávať. Aspoň tak nám to je podsúvané.

Lenže k úspešnej hre je potrebné početné publikum a preto sa síce Temný Mesiáš nestane rajom pre zložité výpočty, kto koho zasiahol a koľko hitpointov mu ubral, ale jednoduchou sekačkou do nepriateľských telíčok. Prvky vylepšených postáv sa budú premietať do účinnosti úderov, takže o číru akciu rozhodne nepôjde. Arzenál zbraní nebude síce čítať stovky rôznorodých kusov, Arkane sa rozhodli siahnuť po známom kombe (meče, dýky, luky, kuše, sekery, palice...), pričom rôznorodosť bude zabezpečená odlišnými atribútmi jednotlivých predmetov. Mágovia neprídu skrátka, i na nich čaká mnoho známych pergamenov s portfóliom kúziel a rozhodne sa nestratíte pri možnosti využitia mentálnych schopností.

Doteraz o tom nepadlo ani slovko, ale myslím, že je to každému ihneď jasné, či už z obrázkov, prípadne z nami uverejňovaných správ. Dark Messiah si zahráme z vlastného pohľadu, typického pre strieľačky, no netreba okamžite obetovať najbližšiu pannu na váš súkromný oltárik. Za využitia kvalitnej technológie, ktorou Source engine od Valve rozhodne je, môžu nastať na monitoroch doslova hody. Neskutočné množstvo detailov vám dovolí nahliadnuť do nádherného sveta, kam sa budete radi vracať. Netreba zabudnúť ani na Havok, fyzikálny engine, simulujúci takmer všetky fyzikálne zákony. A netvárte sa prekvapene, keď zahlásim, že ak vytvoríte ľadový povrch na okraji priepasti, potvorka sa pošmykne a padne do nej. To je len jediný úbohý prípad, možností bude viacero. Technické spracovanie kvalitnú hru nerobí, ale môže dopomôcť ku kvalitnému počinu. Pohybovanie predmetmi sme už zažili v Half-Life 2, ale v prípade akčného RPG pôjde o vítanú novinku a viditeľný progres. Všemožné svetelné alebo časticové efekty, detailné postavy a „živý“ dizajn úrovní (celkovo ich bude dvanásť) nesmie nechať nikoho na pochybách. 

Či však bude Dark Messiag of Might & Magic pecka, to vám povedať momentálne nevieme, ale radíme, aby ste titul pozorne sledovali, lebo niečo nám nahovára, že zrejme budeme mať dočinenie s kvalitným a hlavne hrateľným, atmosférou nasiaknutým titulom, o ktorý široká verejnosť ani nezakopne. A to by bola škoda, vyzerá to veľmi nádejne.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kotlebovcom po zrušení môžu siahnuť na majetok, pozrite sa na aký

Kotlebovcom sa po vstupe do banskobystrickej župy začalo dariť, kupovali autá aj domy.

SVET

Poľská vláda opäť hnevá ženy, po potratoch útočí na tabletky

Poľskí politici rozhodujú o materniciach, kričia aktivistky.

Neprehliadnite tiež

Drobné prepeličky môžu pomáhať v boji proti rakovine

Vedecký výskum na zvieratách vždy bol a aj bude otázkou rôznych názorov. Výskum na vtáčích vajciach a embryách však prináša nové rozmery.

Vedci sú na stope tajomstvu DNA

Vďaka úžasnému technologickému vývoju vznikajú nové vedné odbory. Jedným z nich je aj bioinformatika.

TECH_FM

Odhalili, prečo sú veľryby také obrovské

Gigantizmus veľrýb bol dlho záhadou. Už nie je.

Vzdali sa ropy, ponúknu tenisky z morských rias

Nerozpadnú sa po jednom daždi, nový materiál je určený na štandardné použitie.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 282
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 242
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 9 428
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 977
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 376
  6. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 6 354
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 284
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 5 322
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 180
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 401