Dark Messiah of Might & Magic - Half-life v obľúbenom fantasy svete

Vytvoriť fungujúci a pre hráčov príťažlivý fantasy svet nie je jednoduchá záležitosť. Ak si k tomu pripočítame fakt, že zápletka musí zaujať, technické spracovanie oslniť a hrateľnosť dostať do kolien vďaka pôsobivej atmosfére, nemáme veľa adeptov na úspe

Might & Magic bolo pre firmičku 3DO tým správnym želiezkom v ohni, no všetci predsa vieme, že dva je viac ako jeden a na jednej sérii sa spoločnosť nedá viesť, navyše ak financie niekto pumpuje i do iných projektov. Vývojári sa nám odobrali do večných lovísk a smutným hráčom sa vtierala do kútikov očí slzička – čože bude s našim obľúbeným svetom? Na pomoc pribehol smelý junák Ubisoft a vzal pod svoje krídla (samozrejme za nejaké tie drobáky) známe meno. Heroes of Might and Magic sa tak nestratí a piaty diel vznikajúci v ruskom Nivale bude istotne žiarivým dôkazom, že fantasy ťahovky nevymreli. Otázkou však zostáva, ako naložiť s tradičným RPGčkom, čítajúcim už deväť dielov. Pekne sa pozrieme na čísla, čo sa predáva a ukuchtíme pre hladné obecenstvo ten správny guláš. A tak pred nami stojí Dark Messiah of Might & Magic, spojenie čírej akcie a hry na hrdinov v nádhernom šate. Možno to nebude originálny projekt, ale istotne sa nestratí. Už len preto, že za ním stojí partička z francúzskeho Lyonu.

Arkane Studios nepatria medzi gigantov, ktorí plodia tituly ako na bežiacom páse. Určite však priaznivcom temných kobiek neuniklo zaujímavé a chytľavé RPG Arx Fatalis. Ak sa tak stalo a radi sa oddávate radovánkam v podobe zlepšovania štatistík, určite si tento projekt zaobstarajte, prichádzate totiž o výbornú porciu zábavy. Netreba preto zúfať, projekt DMoMM je v správnych rukách a žiadny prešľap by nemal nastať. Lenže Might & Magic (tak sa RPG séria volala) by sa mohlo rýchlo stratiť, preto treba prísť s novým konceptom, pridať na akcii, pričom pomimo neostáva ani zápletka. Pre zarytých fanúšikov možno riadna rana pod pás, ale prečo sa brániť novým veciam, keď hrateľnosť môže prekvapiť?

Aby sme sa do krajiny česti a mágie lepšie ponorili, preberieme si pozadie, čiže príbeh hry. V zemi Ashan (nepliesť so starším, rovnako francúzskym, akčným RPG Ashgan, ale to si istotne pamätá len zanedbateľné percento z vás, hoc rúbanica s drakmi to bola riadna) sa vojna skončila tak dávno, že to ani ten najsenilnejší dôchodca nedokáže rozpovedať. Inu, tisíc rokov je riadne dlhá doba, ale Vojna ohňa v dávnej minulosti stála za všetky drobné – vtedy sa museli spojiť všetky rasy proti pekelnému zlu, ktoré nechcelo nastoliť nič iné, než krvou vydláždené ulice. Ešteže sa objavil mág Sar-Elam, ktorý vďaka svojej múdrosti zahnal démonov do kúta a aby sa nešťastie neopakovalo, pomocou svojej duše vytvoril akúsi magickú bariéru, ktorá mala uväzniť zlo od dosahu obyčajných ľudí. Lenže Temný Mesiáš nie je simulátorom prechádzok, a tak musí niekde vystúpiť na povrch jedno veľké ale. Jeden zo žiakov Sar-Elama, konkrétne Sar-Shazar, zradil svojho učiteľa a narušil magickú bariéru. Temné sily síce zostali uväznené, no čas je relatívny, brány magickej pevnosti raz povolia a zlo sa znovu vovalí do pokľudných krajov. Legenda vraví o temnom mesiášovi – ten dokáže prechádzať medzi svetom dobra a zla, pomôže nekalým živlom, oslobodí ich temné duše a Ashan sa znovu pokryje temnotou.

Uznávam, že to je tradičný fantasy balast, avšak v tomto prípade je príbeh úplne dostačujúci, vysvetľuje pomery, panujúce v kraji, nechýba niekto, komu musíme nakopať zadok a zachrániť tak polovicu princeznej. Umožní nám to postavička Saretha, do ktorej sa prevtelíme. Pod dohľadom mága Phenriga prenikáte do tajov múdreho učenia spojeného s bojom a je len na vás, aká cesta sa vám stane osudnou. Vaša prvá úloha je na prvý pohľad úplne triviálna, stačí ak dorazíte do mestečka Stonehelm, prevezmete jeden artefakt a hajde znovu do teplej, vyhriatej postieľky. Ak sa snažíte, vždy sa niečo pokazí (heh, s úsmevom spomínam na 30.december, keď som sa trepal do hlavného mesta, aby som pre vás pripravil denné spravodajstvo a sneh prekvapil železnice a zabezpečil mi tak dovolenku v podobe 12 hodín strávených na stanici...), to je nepísané pravidlo. Rovnako dopadnete v hre. Zachrániť svet by však pre skúsených harcovníkov nemal byť veľký problém.

Na začiatku nás bude čakať voľba postavy, pričom pomaličky začnú ceriť zúbky akčné prvky. Nečakajte množstvo štatistik, vyberiete si jednu zo špecializácií (bojovník, mág alebo assassin) a podľa voľby sa sprístupnia rôzne schopnosti. Okrem, pre všetky charaktery identické vlastnosti typu sila, mágia, rýchlosť, vytrvalosť atď., sa tak stane dôležitá znovu hrateľnosť. Pri výbere postavy si totiž vyberáte spôsob, akým sa prehryziete až na samotný záver. Bojovník príliš nemyslí, s pokrikom radšej vybehne na najbližšieho nepriateľa a masáž mu rozhodne neposkytne. Mágiou obdarený hrdina je s fyzickými proporciami na tom biednejšie, jeho kúzla však dokážu v radoch nepriateľa spôsobiť riadnu paseku. Na záver máme assassina, ten volí kradmejší prístup, nevrhá sa do akcie po hlave, ale radšej si všetko premyslí a postupuje obozretne. Nutnosťou je stotožniť sa s daným štýlom hrania, pretože iba tak uspejete a hlavne sa budete zabávať. Aspoň tak nám to je podsúvané.

Lenže k úspešnej hre je potrebné početné publikum a preto sa síce Temný Mesiáš nestane rajom pre zložité výpočty, kto koho zasiahol a koľko hitpointov mu ubral, ale jednoduchou sekačkou do nepriateľských telíčok. Prvky vylepšených postáv sa budú premietať do účinnosti úderov, takže o číru akciu rozhodne nepôjde. Arzenál zbraní nebude síce čítať stovky rôznorodých kusov, Arkane sa rozhodli siahnuť po známom kombe (meče, dýky, luky, kuše, sekery, palice...), pričom rôznorodosť bude zabezpečená odlišnými atribútmi jednotlivých predmetov. Mágovia neprídu skrátka, i na nich čaká mnoho známych pergamenov s portfóliom kúziel a rozhodne sa nestratíte pri možnosti využitia mentálnych schopností.

Doteraz o tom nepadlo ani slovko, ale myslím, že je to každému ihneď jasné, či už z obrázkov, prípadne z nami uverejňovaných správ. Dark Messiah si zahráme z vlastného pohľadu, typického pre strieľačky, no netreba okamžite obetovať najbližšiu pannu na váš súkromný oltárik. Za využitia kvalitnej technológie, ktorou Source engine od Valve rozhodne je, môžu nastať na monitoroch doslova hody. Neskutočné množstvo detailov vám dovolí nahliadnuť do nádherného sveta, kam sa budete radi vracať. Netreba zabudnúť ani na Havok, fyzikálny engine, simulujúci takmer všetky fyzikálne zákony. A netvárte sa prekvapene, keď zahlásim, že ak vytvoríte ľadový povrch na okraji priepasti, potvorka sa pošmykne a padne do nej. To je len jediný úbohý prípad, možností bude viacero. Technické spracovanie kvalitnú hru nerobí, ale môže dopomôcť ku kvalitnému počinu. Pohybovanie predmetmi sme už zažili v Half-Life 2, ale v prípade akčného RPG pôjde o vítanú novinku a viditeľný progres. Všemožné svetelné alebo časticové efekty, detailné postavy a „živý“ dizajn úrovní (celkovo ich bude dvanásť) nesmie nechať nikoho na pochybách. 

Či však bude Dark Messiag of Might & Magic pecka, to vám povedať momentálne nevieme, ale radíme, aby ste titul pozorne sledovali, lebo niečo nám nahovára, že zrejme budeme mať dočinenie s kvalitným a hlavne hrateľným, atmosférou nasiaknutým titulom, o ktorý široká verejnosť ani nezakopne. A to by bola škoda, vyzerá to veľmi nádejne.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Únava či zmena lyží. Čo malo vplyv na zranenie Velez-Zuzulovej?

Lyžiarka sa nevzdáva sna o olympijskej medaile.

KULTÚRA

V súťaži Anasoft litera zvíťazil príbeh zo súčasnosti Som Paula

Román Som Paula presvedčil porotu túžbou po autentickosti.

SVET

Kiska v OSN: Agresívny sused podkopáva suverenitu Ukrajiny

Lajčák vedie Valné zhromaždenie OSN.

Neprehliadnite tiež

Čo sa stane, ak by sa antarktické sopky pod ľadom prebudili

Jedna z nich v budúcnosti vybuchne. Nevieme len, kedy.

Prečo vám obrazovka mobilu škodí a ako zmierniť únavu očí

Modré svetlo zhoršuje spánok, videnie a spája sa aj so vznikom rakoviny.

Chobotnice si vybudovali vlastné mesto a správaním prekvapili vedcov

Biológovia objavili neďaleko východného pobrežia Austrálie chobotničie mesto, ktoré pomenovali Oktlantída.

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nabíjanie elektromobilov nemusí byť v budúcnosti zložitejšie ako tankovanie paliva.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  2. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  5. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  9. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 946
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 7 224
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 572
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 199
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 808
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 706
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 498
  8. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 886
  9. Ušetrite až 60 % nákladov na elektrinu využitím slnečnej energie 865
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 828