Na Tiscali sa zjavila správa, že nemecký internetový magazín Xbox Newz v piatok oznámil, že TES4 Oblivion je konečne "gold". Keďže po nemecky viem len jedno jediné sprosté slovo, o preklad z prvej ruky sa postarať nemôžem. Preto vám aspoň v našej rodnej reči prerozprávam to, čo z tohto zdroja o hre dokázali vycucať naši (múdrejší ako ja) bratia Česi. Keďže hra je už dokončená, pričom ešte raz zdôrazňujem, že ide o názor z internetového magazínu, nie o informáciu od vývojárov, predpokladá sa, že jej plánované vydanie v marci by sa už nemalo odložiť. Reakcie na hru zo zdrojov, teda z pera redaktorov, ktorí už mohli k takmer finálnej verzii pričuchnúť (grrr, hnusáci hnusní), sa trochu rôznia. Hovorí sa, že hlavným problémom hry je pomále loadovanie a spomaľovanie počas súbojov, čo výrazne znižuje hrateľnosť. Zhodujú sa ale na tom, že grafika je úchvatná a že celý herný svet skutočne žije takým rôznorodým životom, ako autori sľubovali. Prejavuje sa to napríklad tak, že po opakovanom kontakte s tou istou osobou sa táto osoba chová vždy trochu inak, má na hráča odlišné požiadavky a baví sa s ním o iných veciach. Vychvaľavania sa dočkal i dabing, pričom sa ale spomenulo, že synchronizácia pier nie je až taká úchvatná a že detaily tvárí ľudí pôsobia mierne kostrbato v porovnaní s okolným prostredím. Stále ale platí to, na čo sa tešíme najviac - že Oblivion je obrovský, vyvážený svet s takmer nespočetnými možnosťami. Vzácna zhoda redaktorov z periodík Gamespot, Gamespy, XboxNewz a Joystiq je v tom, že to bude hranie pre hard-core hráčov. Ich odhady hracej doby už nedosahujú takej jednoty. Spadajú do rozmedzia 50 až 200 hodín. Toľko posledné, aktuálne, prudko objektívne a výsostne profesionálne spravodajstvo z Tamrielu.
Zdroj: Tiscali