SME
Sobota, 25. január, 2020 | Meniny má Gejza

Shrek Superslam - Mortal Kombat za siedmimi horami a siedmimi dolami...

Zo Shreka, ktorý sa spočiatku rysoval ako kultová záležitosť pre znalcov rozprávok presiaknutých cynizmom a dekadenciou, sa stala ďalšia overená značka masovej kultúry. Zeleného obra nájdete na peračníkoch, ceruzkách, nanukových paličkách a v neposlednom

VÝVOJÁRI SA MUSELI ZBLÁZNIŤ
Firmy, ktoré si s touto hrou dali námahu, prekvapili: veď investovať do rizikového podniku, to dnes nie je len tak. Áno, na jednej strane je Shrek overená značka, za ktorou sa budú pachtiť uprosíkaní rodičia, až kým sa neprestanú predmety so zelenáčom celkom vyrábať. Lenže potom je tu otázka žánru – Superslam je totiž bojová, presnejšie takmer wrestlingová hra! Takže už žiaden okukaný jump´n´run v 3D, akých máme v poslednej dobe na tucty, ale pravá rezačka á la Super Mario Smash Bros Melee (opravte ma, ak som to sKoMoLiL;-))! Takže postavy nevidíme z boku, ale z naklonenej perspektívy a trochu z nadhľadu, pričom kamera sa prispôsobuje aktuálnemu dianiu. Jednotlivé bitky sa odohrávajú niekedy aj v presile jeden na dvoch a podobne. Príbeh je zjednotený údajným životopisným rozprávaním, ktorým sa Shrek, Fiona a Oslík snažia uspať dračie bábätká z úvodnej scény. Takže v rôznych epizódach sa striedajú rôzne postavy, známe aj neznáme, a dávajú si pekne „do tela“. Nečakajte však žiadnu krv, tu sa zlámaných hnátov nedočkáte. Na konci zápasu niet mŕtvol, len porazených – aj tí však neprehrali kvôli minutiu energie. Hrá sa totiž na čas a víťazí ten, kto za daný limit zvládne viac tzv. SLAM-ov, čo sú špeciálne údery. Tie viete spustiť, až keď sa vám naplní SLAM-METER, ktorý sa samozrejme napĺňa priamo úmerne k tomu, ako búšite do súpera. K tomu pomôžu zábavné kombá (slamy samy o sebe sú super zábavou – niet nad Shrekov jedovatý – s prepáčením - prd;-)), v ktorých kombináciách ste síce limitovaní, ale inak nič nebráni vytváraniu dlhých úderovo-únikovo-blokovacích reťazcov. Nadôvažok je tu interaktívne prostredie, čiže využijete aj všetko, čo sa dá rozbiť (a že je toho dosť...). A napokon má svoje ťahy odlišné takmer každá postava (povinne ich striedate podľa vopred určeného scenára), takže variabilita je zaručená.

Článok pokračuje pod video reklamou

VÝVOJÁRI SA MUSELI ZBLÁZNIŤ 2
Najväčšie mínus, resp. druhá strana mince, je to, že ide o konverziu, ktorá v istej zložke nebola dotiahnutá do konca. Tou zložkou je (ako to už v podobných prípadoch býva...) ovládanie. Autori si totižto vôbec nedali námahu s prerobením na myšoidno-šípkoidné, alebo čisto klávesnicové ovládanie. Ak by som nevlastnil starý dobrý bullfrog (gamepad), netuším, ako by som Superslam testoval. Nemáte totiž vysvetlené, ktorá klávesa aký úder vyvolá a v menu sa dokonca dajú navoliť len tlačidlá gamepadu! A to je veľmi, veľmi vážny nedostatok. Ak ale máte nejaký ten gamepad po ruke, nič sa nedeje... 

VÝVOJÁRI SA MUSELI ZBLÁZNIŤ 3

A dostávame sa ku kľúčovému problému hry, ktorým je jej dĺžka. Tých osem, či desať levelov singleplayer módu, ktorých zvládnutie trvá okolo pol hodinky, je na smiech. Práve keď sa do toho začnete dostávať, ste nútení skončiť! Chápať to potom možno len tak, že si máme vystačiť s misiami v challenge móde, alebo tréningom, či akýmsi „skirmish“ módom. Od tohto bol veru aj Celebrity Deadmatch dlhší a to už o niečom svedčí. Na unlockable bonus sa môžem tiež akurát tak vy...kašľať, keď sa hra, ktorá ma po čase chytila, za okamih končí. Nerozumiem.

GRAFIKA 8 / 10
Enginové animácie sú premyslene kombinované s ručnými 2D kresbami, takže miestami si budete pripadať ako v nejakom ilustrovanom fantasy románe. Grafika v samotných úrovniach potom tiež nesklame, predstavuje dnešný štandard, ktorý rozhýbete aj na nie práve najnadupanejších mašinkách. A to rozhodne poteší, ako aj fakt, že výtvarníci si dali prácu aj s tým najmenším detailom, takže nijaké prázdne plochy tu na vás zívať nebudú.

INTERFACE  7 / 10
Ak máte už spomínaný gamepad, zalahodíte si. V hodnotení tejto položky som bral do úvahy práve len tento prípad. Vopred navolené defaultné ovládanie som sám nijako nemenil, ukázalo sa totiž ako plne funkčné (navyše sa okamžite dostane pod kožu).

HRATEĽNOSŤ  7 / 10
To, že je gameska smiešne (smutno) krátka ešte neznamená, že si za pri nej strávený čas neužijete príjemných chvíľok. Lebo verte, že Superslam je veľmi príjemne spracovaný wrestling, ktorý sa síce stáva v bitkách s presilou menej prehľadným, ale inak doslova nemá chybu. Je to zábava, ktorá prekypuje fantáziou a deštrukcia rekvizít ju korunuje úplne. Alebo chcete povedať, že ste už používali saxofón ako tarasnicu?

MULTIPLEYER
Ak som to pochopil z trochu nemotorného menu správne, potom je multiplayer realizovateľný len ak sa k PC pripoja 4 (!) externé ovládače. Každopádne, MP sme netestovali.

ZVUKOVÉ EFEKTY  7 / 10
Ak ste videli film(y), potom budete po zvukovej stránke ako doma. Ešte aj dabing je skvelý, takže výdatnú dávku humoru si veru riadne užijete. Ale pozor, len s (minimálne) základmi angličtiny (lepšie obídu pokročilí...).

HUDBA  8 / 10
Tak tu sa muzikanti naozaj „vyřádili“. Každá aréna má vlastný track, hudba hrá aj v príbehových predeloch a ešte k tomu je aj profesionálna, občas naspievaná, občas inštrumentálna, občas moderná, občas orchestrálna. A parádna je aj variácia na 9. symfóniu hneď v úvodnej animácii.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA  6 / 10
Nepriatelia sú najmä v úvodných leveloch/arénach vyslovene blbí, no aj neskôr sa občas „blysnú“ prejavom, akoby mali IQ obranej jablone. Konkrétne: ste úplne nekrytí, no princ Charming nie a nie doraziť vás. A podobné veci, z ktorých človek nemá radosť... Ale to je len taká malá výčitka... ;-)

ZÁVEREČNÉ HODNOTENIE  4 / 10
Po toľkých slovách už nechýba azda žiadne ďalšie. Ale pre istotu sumár: Shrek Superslam je zábavná hra s rôznymi možnosťami (Challenge, súboje), ktorú si naplno vychutnáte, len ak rozumiete (aspoň trochu) po anglicky, vlastníte gamepad a bavia vás akčné mlátičky limitované časom. No hlavne vám musí vyhovovať rekordne krátka doba singleplayer príbehového módu. Vtedy vám Superslam spôsobí skvelý pôžitok z hrania, ku ktorému sa budete vždy radiť vracať. V opačnom prípade však ruky preč!

PS: Hrateľnosť som síce hodnotil pomerne vysoko, je to však preto, že som sa zameral na MOMENTY, ktoré pri hraní zažijete. Tie sú naozaj skvelé – lenže v celkovom hodnotení sa jednoducho musela odraziť neuveriteľná krátkosť hlavného režimu hry.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  2. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  3. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  6. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  7. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  8. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  9. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  10. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  1. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  2. Košičan Erik Ňarjaš vyzve do tanca parlament!
  3. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  4. OMV otvára novú čerpaciu stanicu v Liptovskom Mikuláši
  5. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  6. Rádio Košice počúva každý tretí Košičan
  7. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  8. Šperk, ktorý sa neodkladá do šperkovnice
  9. Hlavným partnerom súťaže Podnikateľka Slovenska sa stala BILLA
  10. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 16 396
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 102
  3. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 10 295
  4. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 144
  5. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 9 163
  6. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 7 262
  7. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 168
  8. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 6 936
  9. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 6 870
  10. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 6 862