Muži hľadajú zábavu, ženy vzťahy

Muži na internete častejšie vyhľadávajú správy a zábavu, ženy zasa informácie o zdraví a duchovnom živote. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu v rámci rozsiahleho výskumného projektu Pew Internet & American Life.

Vo vyspelých krajinách už internet používa rovnaké množstvo žien ako mužov, ženy si však stále udržiavajú odstup od "nebezpečnejších aktivít" - podľa odborníkov však už tento stav nebude trvať dlho. ILUSTRAČNÉ FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Muži na internete častejšie vyhľadávajú správy a zábavu, ženy zasa informácie o zdraví a duchovnom živote. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu v rámci rozsiahleho výskumného projektu Pew Internet & American Life.

V Spojených štátoch už internet využíva prakticky rovnako veľa mužov ako žien, medzi oboma skupinami sú však stále výrazné rozdiely v tom, aké služby ich najviac zaujímajú, zistili vedci. "Ak odhliadneme od vecí, ktoré majú obe pohlavia spoločné, mužov priťahujú najmä 'akčné' internetové aktivity, kým ženy vyhľadávajú služby týkajúce sa vzťahov medzi ľuďmi," povedala výskumníčka Deborah Fallowsová.

E-mail je pre ženy dôležitejší

Viac mužov než žien vidí internet ako prostriedok zábavy, muži častejšie počúvajú aj hudbu z internetu, hrajú hry, používajú webové kamery, ale aj platia cez internet.

Ženy zasa častejšie používajú e-mail a je pre nich aj dôležitejší. Muži elektronickú poštu používajú najmä na stručnú a vecnú korešpondenciu. Ženy oveľa častejšie e-mailom komunikujú s rodinnými príslušníkmi, preberajú s nimi novinky v osobnom živote a obracajú sa na nich so žiadosťami o radu (ale častejšie posielajú aj vtipy). Až 43 percent žien (a 33 percent mužov) uvádza, že e-mail prispel k zlepšeniu ich vzťahov s rodinou.

Zaujímavý rozdiel vo využití internetu zistili sociológovia krátko po teroristických útokoch v USA 11. septembra 2001 a tiež po začiatku vojny v Iraku: kým muži v krízových momentoch zaplavia spravodajské i vládne stránky a hľadajú najnovšie informácie o udalostiach, ženy začnú písať svojim blízkym.

Ženy odrádzajú riziká internetu a žargón

Muži sú na internete výrazne ochotnejší zapájať sa do rizikovejších aktivít, častejšie navštevujú diskusné skupiny či obchodujú s akciami. Hoci vo všeobecnosti nakupujú muži aj ženy na internete rovnako často, na nákup cez internetovú aukciu si už trúfla takmer tretina mužov, ale len 18 percent žien.

"Tento moment v histórii však pominie, ani nestačíme žmurknúť," napísala autorka správy Deborah Fallowsová. "Čoskoro budeme hľadieť na dnešok ako na tú zvláštnu, poetickú dobu, keď muži siahali do tých najvzdialenejších kútov internetu, skúšali všetko nové a experimentovali, kým ženy sa držali bokom a snažili sa udržať internet trochu viac pod kontrolou," myslí si Fallowsová. Celkovo sa muži na internet stále pripájajú častejšie ako ženy a viac pri tom využívajú vysokorýchlostné pripojenie.

Špecifickou kategóriou internetového obsahu, ktorý zaujíma najmä mužov, je pornografia (k jej prezeraniu sa priznáva 21 percent mužov a 5 percent žien), typicky "ženskými" stránkami sú zasa weby o zdraví, sleduje ich 74 percent žien a 58 percent mužov.

Na prebytok informácií, "informačné preťaženie", sa sťažuje 19 percent mužov každá štvrtá žena.

Čo robia častejšie ženy

  • Posielanie e-mailov (94 % žien, 88 % mužov)
  • Vyhľadávanie máp (87 % žien, 82 % mužov)
  • Vyhľadávanie rád k zdravotným alebo iným osobným problémom (66 % žien, 50 % mužov)
  • Vyhľadávanie informácií o viere a náboženstve (34 % žien, 25 % mužov)

Čo robia častejšie muži

  • Čítanie správ (75 % mužov, 69 % žien)
  • Vyhľadávanie informácií k výrobku, ktorý chcú kúpiť (82 % mužov, 75 % žien)
  • Sledovanie predpovede počasia (82 % mužov, 74 % žien)
  • Vyhľadávanie športových informácií (59 % mužov, 27 % žien)
  • Získavanie informácií o financiách (56 % mužov, 33 % žien)
  • Sťahovanie softvéru (48 % mužov, 31 % žien)
  • Počúvanie online rádia (38 % mužov, 20 % žien)
  • Sťahovanie hudby z webu (30 % mužov, 20 % žien)

Trendy

Ženy rýchlo dobiehajú mužov vo využívaní vládnych webových stránok, sledovaní hudby a videa, získavaní informácií o produktoch, ale aj sledovaní online spravodajstva. Priepasť medzi pohlaviami sa naopak prehlbuje pri získavaní informácií o zdraví a o športe a vo využití internetu ako nástroja na bezcieľne "zabíjanie času" (muži tu dominujú stále výraznejšie).

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  7. Inteligencia vo všetkom
  8. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  10. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  1. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  2. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  5. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  8. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  9. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 627
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 037
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 593
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 508
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 176
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 999
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 909
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 800
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 601
  10. Inteligencia vo všetkom 1 542

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Le Penová nie je Trump. Prečo sa prieskumy tentoraz nezmýlia

Agentúry nepredpovedali víťazstvo Trumpa ani brexit, vo Francúzsku by sa však už nemali mýliť.

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko.

KOMENTÁRE

Prečo prežívame v napätí francúzske voľby

O čo pôjde v druhom kole prezidentských volieb?

KOMENTÁRE

Hľadá sa dodatočný argument pre operáciu Gaulieder II

V demokraciách odvolávajú opoziční politici (trebárs) ministra vnútra.

Neprehliadnite tiež

Odhalili katastrofu, ktorá mohla stvoriť moderného človeka

Vďaka nákresom z najstaršieho zachovaného chrámu vedci určili, kedy Zem zasiahla obrovská kométa.

Test: Huawei P10 je skvelý fotomobil, ktorému chýbajú inovácie

Čínsky výrobca ponúka ďalší vynikajúci smartfón, no za cenu, ktorú si nezaslúži.

Čínska vesmírna loď sa spojila so stanicou na obežnej dráhe

Peking má ambíciu vyslať podobné výskumné vozidlo aj na Mars.

DETSKÁ RUBRIKA

Somáre sú na ťažkú prácu ako stvorené, našu ľútosť nepotrebujú

Osly si obľúbila aj egyptská vládkyňa Kleopatra, ktorá sa údajne kúpala v ich mlieku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop