Muži hľadajú zábavu, ženy vzťahy

Muži na internete častejšie vyhľadávajú správy a zábavu, ženy zasa informácie o zdraví a duchovnom živote. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu v rámci rozsiahleho výskumného projektu Pew Internet & American Life.

Vo vyspelých krajinách už internet používa rovnaké množstvo žien ako mužov, ženy si však stále udržiavajú odstup od "nebezpečnejších aktivít" - podľa odborníkov však už tento stav nebude trvať dlho. ILUSTRAČNÉ FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Muži na internete častejšie vyhľadávajú správy a zábavu, ženy zasa informácie o zdraví a duchovnom živote. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu v rámci rozsiahleho výskumného projektu Pew Internet & American Life.

V Spojených štátoch už internet využíva prakticky rovnako veľa mužov ako žien, medzi oboma skupinami sú však stále výrazné rozdiely v tom, aké služby ich najviac zaujímajú, zistili vedci. "Ak odhliadneme od vecí, ktoré majú obe pohlavia spoločné, mužov priťahujú najmä 'akčné' internetové aktivity, kým ženy vyhľadávajú služby týkajúce sa vzťahov medzi ľuďmi," povedala výskumníčka Deborah Fallowsová.

E-mail je pre ženy dôležitejší

Viac mužov než žien vidí internet ako prostriedok zábavy, muži častejšie počúvajú aj hudbu z internetu, hrajú hry, používajú webové kamery, ale aj platia cez internet.

Ženy zasa častejšie používajú e-mail a je pre nich aj dôležitejší. Muži elektronickú poštu používajú najmä na stručnú a vecnú korešpondenciu. Ženy oveľa častejšie e-mailom komunikujú s rodinnými príslušníkmi, preberajú s nimi novinky v osobnom živote a obracajú sa na nich so žiadosťami o radu (ale častejšie posielajú aj vtipy). Až 43 percent žien (a 33 percent mužov) uvádza, že e-mail prispel k zlepšeniu ich vzťahov s rodinou.

Zaujímavý rozdiel vo využití internetu zistili sociológovia krátko po teroristických útokoch v USA 11. septembra 2001 a tiež po začiatku vojny v Iraku: kým muži v krízových momentoch zaplavia spravodajské i vládne stránky a hľadajú najnovšie informácie o udalostiach, ženy začnú písať svojim blízkym.

Ženy odrádzajú riziká internetu a žargón

Muži sú na internete výrazne ochotnejší zapájať sa do rizikovejších aktivít, častejšie navštevujú diskusné skupiny či obchodujú s akciami. Hoci vo všeobecnosti nakupujú muži aj ženy na internete rovnako často, na nákup cez internetovú aukciu si už trúfla takmer tretina mužov, ale len 18 percent žien.

"Tento moment v histórii však pominie, ani nestačíme žmurknúť," napísala autorka správy Deborah Fallowsová. "Čoskoro budeme hľadieť na dnešok ako na tú zvláštnu, poetickú dobu, keď muži siahali do tých najvzdialenejších kútov internetu, skúšali všetko nové a experimentovali, kým ženy sa držali bokom a snažili sa udržať internet trochu viac pod kontrolou," myslí si Fallowsová. Celkovo sa muži na internet stále pripájajú častejšie ako ženy a viac pri tom využívajú vysokorýchlostné pripojenie.

Špecifickou kategóriou internetového obsahu, ktorý zaujíma najmä mužov, je pornografia (k jej prezeraniu sa priznáva 21 percent mužov a 5 percent žien), typicky "ženskými" stránkami sú zasa weby o zdraví, sleduje ich 74 percent žien a 58 percent mužov.

Na prebytok informácií, "informačné preťaženie", sa sťažuje 19 percent mužov každá štvrtá žena.

Čo robia častejšie ženy

  • Posielanie e-mailov (94 % žien, 88 % mužov)
  • Vyhľadávanie máp (87 % žien, 82 % mužov)
  • Vyhľadávanie rád k zdravotným alebo iným osobným problémom (66 % žien, 50 % mužov)
  • Vyhľadávanie informácií o viere a náboženstve (34 % žien, 25 % mužov)

Čo robia častejšie muži

  • Čítanie správ (75 % mužov, 69 % žien)
  • Vyhľadávanie informácií k výrobku, ktorý chcú kúpiť (82 % mužov, 75 % žien)
  • Sledovanie predpovede počasia (82 % mužov, 74 % žien)
  • Vyhľadávanie športových informácií (59 % mužov, 27 % žien)
  • Získavanie informácií o financiách (56 % mužov, 33 % žien)
  • Sťahovanie softvéru (48 % mužov, 31 % žien)
  • Počúvanie online rádia (38 % mužov, 20 % žien)
  • Sťahovanie hudby z webu (30 % mužov, 20 % žien)

Trendy

Ženy rýchlo dobiehajú mužov vo využívaní vládnych webových stránok, sledovaní hudby a videa, získavaní informácií o produktoch, ale aj sledovaní online spravodajstva. Priepasť medzi pohlaviami sa naopak prehlbuje pri získavaní informácií o zdraví a o športe a vo využití internetu ako nástroja na bezcieľne "zabíjanie času" (muži tu dominujú stále výraznejšie).

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 954
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 647
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 178
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 482
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 904
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 674
  7. Kam do tepla v januári? 1 978
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 810
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 630
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 976

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Prečo hrá mozog džezového a klasického pianistu rovnakú skladbu inak

Mozgy džezových a klasických pianistov fungujú rozdielne. Dokonca aj vtedy, keď hrajú tú istú skladbu.

Spravili krok k včasnému odhaleniu rakoviny, krvný test má veľkú úspešnosť

Test dokázal určiť aj päť typov rakoviny, na ktoré doteraz neexistuje skríning.

TECH_FM

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

NASA testuje jadrový reaktor pre astronautov na Marse

Prvotné testy kompaktného reaktora v americkej Nevade boli úspešné.

Legendárna hra Age of Empires sa vráti v modernom prevedení vo februári

Hru museli v mnohých smeroch prepracovať, aby fungovala na moderných počítačoch.