Peter Jackson’s King Kong: Official Game of the Movie - alebo Čo dokáže poriadna opica

King Kong je jednoznačne nadpriemerná, ak nie najlepšia moderná hra podľa filmu. Robí ju to ale preto aj nadpriemernou hrou popri tých, ktoré podľa filmu nie sú? Odpoveď na základe prečítaného textu z recenzie nechám na každom z vás...

O ďalšom veľkolepom blockbusteri, o splnenom filmárskom sne Petera Jacksona, o príbehu najväčšej a zároveň najromantickejšej opice v dejinách ľudstva (Monserrat Caballé nepočítam), teda o King Kongovi, asi siahodlhé úvody robiť netreba. Ak človek žije normálnym životom, to znamená, že si sem tam niekam zájde alebo si sem tam niečo prečíta, je preňho ťažké sa informáciám o aktuálnom remaku slávneho filmu vyhnúť... asi ako chrípke. Zrekapitulovať si ale v úvode recenzie pozadie hry, ktorá z tohto filmu vychádza, rozhodne nie je na škodu. Možno viete, že sám pán režisér, momentálne azda najslávnejší Novozélanďan, je vášnivým fanúšikom počítačových hier. Prevedenie prvých gamesiek od EA podľa svojho filmu, teda podľa Pána prsteňov, značne kritizoval. Preto iste poteší každého hráča, že sa tentoraz rozhodol osobne dohliadnuť na to, ako ďalší „side product“ k jeho novému dielu dopadne. Čo viac, on sám si vybral firmu Ubisoft a dizajnéra Michala Ancela na základe toho, že stvoril jeho obľúbenú pařbu Beyond the Good and Evil. Vývojári teda od prvého momentu úzko spolupracovali s celým filmovým štábom, mali k dispozícii všetky návrhy, artworky, navštevovali pľac, kde sa natáčalo a P.J. im prepožičal aj hercov ako Naomi Wattsovú či Adriena Brodyového na to, aby sa do hry dostali ich podoby i autentické hlasy. Je teda zjavné, že sa Jacksonovi dá diagnostikovať silný a neliečiteľný zápal. Odložte vreckovky, režisér sa nechystá umrieť, ide totiž o zápal toho najlepšieho druhu – o zápal pre vec! A to sa dnes v takomto biznise len tak nevidí, takže to veľmi oceňujem, dávam (prekvapenému) otcovi klobúk dolu (ja svoj nemám) a vyslovujem vysoké uznanie.

Hra súvisí s filmom – ja viem, hovoríte si, že by bolo fakt sprosté, keby s názvom Peter Jackson’s King Kong Official Game of the Movie s filmom nesúvisela, no musíte ma nechať dohovoriť. To dôležité, čo chcem povedať, je, že ho nekopíruje, že nie je len jeho duplikátom v 3D grafike, ale že sa ním inšpiruje, dopĺňa ho a rozvíja tie momenty, ktoré sú pre hráča atraktívne, nota bene, že s ním súvisí. Autorom, ktorí pred 70-mi rokmi stvorili pôvodnú verziu King Konga, síce obrazotvornosť nechýbala, ale verbálna invencia asi áno. Dosť na tom, Jackson sa rozhodol nemeniť originálny, prestrašidelný, dych berúci a hrôzu naháňajúci názov strateného ostrova, a preto aj v hre dorazíte ako jeden z členov filmárskeho štábu na (až sa to bojím napísať) Skull Island! SKULL ISLAND!! SKULL... No dobre. Prosto prídete na jeden divný ostrov natáčať film v autentickom neznámom prostredí. Členovia štábu: zlý, chamtivý, egoistický, len na peniaze mysliaci a na ohrozenie štábu ohľad neberúci režisér Carl Denham. Múdry, šarmantný, inteligentný, silný, vynaliezavý, nebojácny, správne sa rozhodujúci, k ženám galantný a pozorný scenárista Jack Driscoll. Krásna, krehká, blonďavá, trošku ukričaná, k zvieratkám tolerantná, empatická, talentovaná herečka Ann Darrow. Plus zopár vedľajších postáv ideálne slúžiacich na priebežné umieranie. Obsadenie z ostrova: ozrutná, chlpatá, spotená, smradľavá (...ty brďo, to by mohlo skončiť všelijako), enormne silná, zaľúbená a romanticky založená opica Kong. Polonahý, divoký, drsný, negramotný, neustále v nebezpečenstve žijúci a preto panny milerado obetúvajúci domorodý kmeň Lebečnoostrovčanov. Plus zopár vedľajších zvierat gigantických rozmerov slúžiacich na priebežné sťažovanie prechádzaním ostrova, teda prerastený krab, prerastená húsenica, prerastený netopier, ešte prerastenejší netopier a niekoľko dinosaurov. Príbeh: Carl chce točiť film, aj keď je to zjavne nebezpečné, lebo odvšadiaľ na štáb útočí všetko možné prerastené. Následne Ann unášajú domorodci, aby ju obetovali Kongovi. Kong sa do Ann zaľúbi a odvlečie ju do džungle, aby tam s ňou... asi aby sa na ňu pozeral. Zarastený Jack sa prediera džungľou a bojuje so všetkým možným prerasteným, aby Ann zachránil. Carl Konga zajme, aby z neho v New Yorku spravil atrakciu. Kong ujde a vyšplhá sa na Empire state building, aby doňho ostreľovači z lietadiel ľahšie trafili. Happy end. Tadá! 

        

Hráč ma privilégium priebežne ovládať hneď 2 postavy. No... postavy ako postavy. Každopádne sa ocitnete v koži Jacka aj v chlpoch Konga. Obe roly pritom ponúkajú odlišný pocit z hrania a iné vnímanie drsného, nebezpečného a neľútostného okolia. Kým Jack je na ostrove tým najzraniteľnejším, najmenším a najslabším stvorením, Kong je tu kráľ. Obaja však majú niečo spoločné – obaja chcú Ann len a len pre seba, aj keď za ten svet nedokážem pochopiť, na čo by Kongovi bola. Čo treba veľmi vyzdvihnúť, je pocit, ktorý vo vás od začiatku hra cieľavedome buduje. Na ostrove sa totiž celý čas cítite v konštantnom ohrození a odkedy narazíte ne prvého prerasteného kraba, je vám jasné, že ísť tam veru nebol dobrý nápad. Čím ďalej sa vaša nesmelá noha vzďaľuje od pobrežia, tým je vám jasnejšie, že civilizovaný človek veru na SKULL ISL... ehm, Skull Island rozhodne nepatrí. Toho názoru je aj tamojšia flóra a hlavne fauna, ktorá sa vás prostredníctvom obrovských, neustále na vás útočiacich zvierat, snaží asimilovať do potravinového reťazca. Záchranná výprava teda nie je len snahou o zachovanie životných funkcií herečky Ann, ale aj tých vašich.

Každá poriadna hlavná postava v klasickej FPSke je zvyknutá riešiť drobné konflikty a rozdielne názory medzi ňou samotnou a protivníkmi úctyhodnou dávkou munície vystrieľanej z rôznych zbraní. Jack, ako poriadna hlavná postava, samozrejme nechce rušiť staré dobré tradície. Preto by rozdielne názory medzi ním a domorodým zvieracím osadenstvom o tom, či na ostrov prišiel alebo neprišiel len preto, aby jeho obyvateľom spestril jedálniček, riešil rád práve týmto spôsobom. Čo viac, rozmanitosť arzenálu môže navodzovať pocit, že sa mu to aj podarí, veď v priebehu hry má k dispozícii kolty, pušky, samopale, sniperku... Má to ale niekoľko háčikov. Aj keď príroda na ostrove popustila uzdu fantázii, strom Nábojovník tu veru nerastie a z mŕtvych dinosaurov munícia, ako sme na to zvyknutí napríklad u nemeckých vojakov, nevyskakuje. Za každú sporadickú, kapitánom Engelhornom z lietadla zhodenú zásielku, obsahujúcu náboj či dva, je preto Jack neskutočne vďačný. Ďalší problém je v tom, že aj keď už disponuje nejakým tým zásobníkom, vystrieľať ho do tyranosaura má rovnaký efekt, ako pokúšať sa uhasiť horiacu stodolu fúkaním. Jack je teda veľakrát odkázaný len na behanie, skrývanie, zakrádanie sa alebo vynaliezavosť, čo z neho ale nerobí žiadneho zbabelca. Pokiaľ sa totiž súper vtesná do jeho hmotnostnej kategórie (plus mínus štyristopäťdesiat kíl), postaví sa mu hrdina smelo na odpor. Ešte účinnejšie ako automatické zbrane sú v tomto prípade primitívne prostriedky, čiže ostré kusy dreva či rebier menej úspešných, dávno mŕtvych dinosaurov, domorodcami po ostrove štedro porozmiestňované alebo pozabúdané oštepy, a hlavne oheň. Všetky tieto zbrane navyše Jack umne kombinuje, takže súboje sú rôznorodé a treba uznať, že aj zábavné.

Dovolím si opis nejakej situácie, aby ste o tom mali lepšiu predstavu: Prestrašený človiečik – Jack – drží v ruke samopal so šiestimi nábojmi. Zrazu sa spoza skaly vyrútia dva prerastené netopiere. Toho prvého sa Jackovi podarí samopalom rozflákať na cimpr-campr, pričom žiaľ minie celý zásobník. Tomu druhému sa len tak-tak uhne. Schmatne zo zeme oštep, počká si na ďalší nálet a v poslednej chvíli ho približujúcemu sa blanokrídlovcovi z čeľade gigantis vrhne do srdca. Z dier ale začnú vyliezať obrovské húsenice. Jack pribehne k starému ohnisku, vytrháva ostré klády a po húseniciach ich bezhlavo hádže. V tom si všimne, že na skale horí fakľa. Nasleduje pohľad na suchú trávu pod skalou, pohľad na fakľu, pohľad na trávu, pohľad na fakľu.. CINK. Jack vrhá kus dreva po ohni, netriafa. Skúša to ešte raz. Úspech. Fakľa padá. Zapaľuje trávu. O desať sekúnd sa vo vzduchu nesú mnohonásobne zosilnené pachy a zvuky, ktoré si pamätá ešte z čias, kedy ako dieťa pálil mravce lupou. Zo spomienok ho ale vytrhne rodinka velociraptorov na love. Jack sa bezhlavo vrhá po mŕtvom tele netopiera. Vyťahuje z neho oštep. Trikrát ho do dinosaura zapicháva, no oštep to nevydrží a rozpadne sa. Zufalý Jack pripaľuje rozbitú rúčku o posledné tlejúce steblá trávy. Oháňajúc sa ohňom ustupuje do malej škáry, kam naňho útočníci nedosiahnu. Odísť sa ale nechystajú a systematicky do skaly búšia, aby ju zvalili. Jack sa rozhliadne. Má šťastie. Je v hniezde odporného hmyzu, no rodičia nie sú doma. Na zemi sa povaľuje stará kosť, ktorú dvíha. Napichne na ňu obrovitánsku šťavnatú larvu, ktorú ponad hlavy hladných dinosaurov hádže do diaľky. Tí sa na bezbrannú korisť okamžite vrhnú. Jack využíva príležitosť, celý šťastný vyskočí z úkrytu a nevedomky uteká v ústrety ešte väčšiemu nebezpečenstvu, ktoré naňho v podobe tyranosaura čaká za ďalším rohom... Asi takto nejako vyzerá hranie za človeka. Hra ponúka neustály pocit ohrozenia, stres, nebezpečenstvo, prekvapenie, strach i adrenalín. Skrátka poriadna survival FPS. K takýmto situáciám si pridajte ešte to, že náš scenárista veľakrát musí spolupracovať s inými ľuďmi, meniť si s nimi vo víre bojov zbrane, prekonávať s nimi spoločne prekážky a zachraňovať ich odlákavaním či usmrťovaním na nich útočiaceho nepriateľa. 

         

Práve v momente, keď si pri hraní za Jacka z pohľadu prvej osoby uvedomíte, že premôcť všetku tu nadrozmernú háveď skrátka nie je vo vašich silách, sa kamera prepne do 3rd person módu a opičí kráľ prestane byť len atraktívnym a sporadickým spestrením videosekvencií. Jeho pohyb je totiž zrazu vo vašich rukách. Tyranosaurus, pri stretnutí ktorého filmár môže len dúfať, že si ho beštia nevšimne, je pre gigantickú zaľúbenú gorilu len druhoradým súperom. Kým sa Jack v hre nezmôže ani na jeden jediný skok, pre Konga predstavuje preskakovanie medzi skalami vzdialenými od seba niekoľko metrov štandardný a každodenný spôsob pohybu. Kopijou, ktorou si scenárista bráni holý život, si kráľ džungle vyšpára hlavu menšieho dinosaura spomedzi zubov. Tam, kde malinký človek uteká pred hejnom netopierov, ozrutná opica mykne plecom, aby všetky naraz zagniavila. Útes, ktorého prechádzanie zaberie Jackovi celý level, Kong prekoná jedným krokom... Skrátka si v tejto úlohe naplno vychutnávate dominantné postavenie, čo pre ženatých hráčov môže byť celkom príjemným odreagovaním od každodennej reality. Súboje s menšími súpermi zvláda Kong ľavou zadnou. Pri tých väčších už občas musí zapojiť aj pravú prednú, poprípade pohyb končatín skoordinovať do smrtonosného zovretia. Keď už ide naozaj do tuhého, s rovnakým výsledkom dokáže využiť aj svoj chrup. O nič menej efektne opica pôsobí, keď machnutím ruky odhadzuje obrovské kusy driev alebo skál, či už preto, že jej bránili v postupe, alebo preto, aby našli svoj cieľ v zamrznutom úsmeve nepriateľa. Pohadzovanie obrovských kusov hmoty pritom Kong neobmedzuje len na neživú prírodu. Nejeden velociraptor zatúži po tom, aby sa jeho vývinová línia v minulosti uberala skôr smerom k pterodaktilovi, keď prekvapený plachtí vzduchom v ústrety strmému útesu. Je veľmi zaujímavé, že spomedzi všetkých – nepochybne na jedenie vhodnejších a výživnejších – prvkov potravinového reťazca si väčšina prerastených zvierat vyberá práve herečku Ann. Veľa času tak Kong trávi naháňaním sa za svojim miniatúrnym humanoidným objektom záujmu, ktorý mu niekto ustavične unáša. Počas týchto divokých jázd pôsobí ako prednostný člen parkourového klubu, pretože skákanie, preliezanie, húpanie sa po stromoch, odrážanie sa od skál či šmýkanie sa strmých plochách mu ide na jednotku. Po tom, čo Kong získa Ann späť, sa z neho stane nežný baránok, ktorý ju v romantickom objatí medzi palcom a ukazovákom odnáša domov, aby jej tam dvoril... napríklad tak, že jej bude robiť opičky. Ok. Hranie za ozrutnú gorilu je prosto neuveriteľne zábavne, pretože naplno cítite, že ste tu Kong. Keng. Kung... King. King! To je ono: že ste tu King!

Keď ste z predchádzajúcich odstavcov nadobudli dojem, že táto hra je dokonalá, tak vám škodoradostne oznamujem, že sa vám teraz chystám tento dojem nabúrať. Všetko originálne a nápadité, čo som opísal vyššie, je samozrejme pravdivé, ale žiaľbohu sa vyskytne aj pár prvkov, ktoré celú tú nádheru kazia. S Jackom aj s King Kongom zažijete niekoľko druhov situácií, ktoré vás na prvýkrát úplne dostanú, ale v zásade platí, že po čase zovšednejú a hranie sa stane trochu stereotypným. Aj pocit ohrozenia, ktorý je do prvej polovice takmer dokonalý, po čase ochabne, pretože sa donekonečna nedá udržovať tým, že za rohom čaká ešte väčší dinosaurus. Druhou nevýhodou je prudký skript a totálna lineárnosť. Nehovorím, že gameska mala mať štyri konce, len to, že by nezaškodilo viac možností, ako prekonať nejaký problém. Všetky divoké jazdy na plťke po rozbúrenej vode, všetky naháňačky s tyranosaurami či všetky odomykania zamknutých dverí sa musia stať na milimeter presne podľa toho, ako to autori naplánovali. Pričom to nenaplánovali zle, len, žiaľ, stereotypne. A navyše je King Kong, nech už to vyznieva všelijako absurdne, trápne krátky. A tým myslím celú hraciu dobu a rovnako aj čas, ktorý strávite prechádzaním za opicu. 

        

GRAFIKA 7 / 10
Nikto tu nechce tvrdiť, že hra k tomu, aby bola zábavná, potrebuje úchvatnú grafiku. Ale od hry podľa filmu, ktorý je manifestáciou dokonalosti trikových a vizuálnych efektov, človek čaká, že s týmto progresívnym trendom obrazu na plátne pôjde ruka v ruke aj trend obrazu na monitore. Na tomto poli ale hodnotená hra robí krok o niekoľko mesiacov späť. King Kong totiž beží na staršom engine Jade (chudera Jade...). Textúry by si zaslúžili o pekných pár pixelov naviac. Keby išlo o inú firmu, mlčím, ale Ubisoft už niekoľko rokov udáva tempo vývoju grafického spracovania, a preto tak urobiť nemôžem. King Kong svojim súrodencom, ako je Sam Fisher alebo perzský princ, nesiaha ani po pä... dobre, siaha im oveľa, oveľa vyšsie, ale je zároveň oveľa, oveľa škaredší. Videá priamo z filmu implementované do hry (ktorých našťastie nie je veľa) pripomínajú niekoľko rokov staré DivX ripy. Lepší motion capture dnes môžete vidieť napríklad v adventure Myst V a krajšia voda je už aj v „prastarom“ Morrowinde. Dizajnérov pravdepodobne oslovila reklamná kampaň na produkty od Coca Coly, len si z nej nezobrali to správne ponaučenie. Spriteov umiestnili na Skull Island viac než dosť. No v prípade hry, akou je táto, trochu imidžu predsa len nie je na škodu... Situáciu by mohla zachraňovať rozšírená verzia distribuovaná výhradne cez internetový systém Direct 2 Drive vyžadujúca nadupanú mašinu (najmenej s CPU 3 GHz, pamäťou 2 GB RAM, grafickou kartou s 256 MB s 3.0 Pixel Shaderom, pričom samotná inštalácia má okolo 5 GB) a sľubujúca grafické orgie. Nemal som možnosť vyskúšať ju a keď technickú stránku hry skutočne výrazne vylepšuje, pokojne, ba priam milerád, hodnotenie aj zdvojnásobím. Produkt, ktorý nájdete na poličke v predajni, si ale v dnešnej dobe lepšie hodnotenie prosto nezaslúži. Nehovorím, že grafika je škaredá, ale to, že by v tomto prípade mohla, a asi aj mala, byť výrazne krajšia.

INTERFACE 9 / 10
Hlavné menu je veľmi jednoduché a prehľadné. Vedel by som si síce predstaviť aj krajší font alebo pozadie, ale to len vymýšľam. Praktickosť – a konzoloidnosť – sa menu prosto uprieť nedá. Vyzdvihnúť treba aj úplne zminimalizovaný loadovací čas. Čo je však najdôležitejšie, je interface v hre samotnej. No a ten je vyriešený bravúrne. Viete prečo? Lebo tam žiaden nie je. A to je to, čo hre dáva šmrnc. Márne by ste sa obzerali po rohoch obrazovky zisťujúc, koľko máte nábojov, kde je sever alebo kedy má meniny Klotilda. Pred sebou vidíte len okolitý svet, nič viac, nič menej (keď máte slabú grafiku, tak možno občas predsa len o niečo menej). Tento prvok je práve tým, čo celej hre dáva atmosféru survival akcie. Keď chcete zistiť, koľko máte nábojov, musíte osobitným tlačidlom v pokojnej chvíľke Jacka primať k tomu, aby zbraň skontroloval a oznámil vám, že ich má napríklad ešte štyri spolu s jedným ďalším zásobníkom. Inventár by ste tiež hľadali márne. Ako každý normálny človek (a nie vytrénovaný vojak) je Jack schopný uniesť len jednu jedinú strelnú zbraň, ktorú v prípade, že chce schmatnúť nejakú vrhaciu, dokáže odložiť a vytasiť neskôr. Keď so sebou ale chcete nosiť celú výbavu muničného skladu, musíte siahnuť po inej hre. Aj tento prvok hru výrazne vylepšuje. Rozhodnúť sa medzi presnou sniperkou s troma nábojmi a samopalom, ktorý strašne zanáša, ale má nábojov desať, je v situácii, v ktorej neviete, čo vás čaká za rohom, celkom zaujímavé.

HRATEĽNOSŤ 8 / 10
Veľké percento textu opisnej časti a dokonca aj sekcie interface súviselo s hrateľnosťou. Opakovať to nemá cenu, ale iste ste z toho pochopili, za čo má hra vysoké hodnotenie. To, čo jej do vytúženej ruskej päťky chýba, sa dozviete o pár riadkov nižšie. Za Konga sem-tam sťažuje hranie kamera, ktorá si žije svojím autonómnym životom a keď sa rozhodne, že pri súboji s troma súpermi útočiacimi zo všetkých smerov naraz je najdôležitejšie snímať váš zadok, musíte sklopiť uši a uznať, že má na to právo. Nestáva sa to ale veľmi často. Druhým, väčším problémom, sú systémom predefinované dve funkcie na jeden kláves. Môžete si síce vybrať, ktorý kláves to bude, ale bude stále len jeden. V ideálnom prípade to má vyzerať tak, že ak sa na blízku nachádza nepriateľ a vy stisnete X, Kong mu dá na jednu sekundu možnosť prehliadnuť si svoju ozrutnú opičiu päsť z tesnej blízkosti. Keď tam nepriateľ nie je, poslušne sa po stisnutí toho istého klávesu vyšplhá na skalu. Ale čo keď sa chcem vyšplhať na skalu, aj keď tam nepriateľ je? Odpoveď poznáte: môžem chcieť, koľko chcem! Neprítomnosť HUDu som už vychvaľoval, ale ešte som sa nezmienil o tom, ako to potom funguje s energiou alebo životmi. Jednoducho tak, že keď máte na mále, obrazovka sčervenie a rozmaže sa, váš pohyb sa spomalí a vy máte veľmi sťažené podmienky na to, aby ste sa ďalším úderom od súperov vyhli. Ak sa vám v takomto stave predsa len podarí dostať sa do bezpečia, kde máte dosť času na to, aby ste sa zregenerovali a nabrali koncentráciu, môžete o chvíľu znovu vyraziť do boja. Ak sa vám vylízať sa z toho nepodarí, nahrá sa posledný checkpoint, ktorých je pomerne dosť. 

         

MULTIPLAYER
Čuduj sa svete, žiadny. Väčšinu hry Jack strávi v spoločnosti jeho spolupracovníkov filmárov, dokonca aj škriekajúce opice Ann a Kong sú často vo dvojici, pričom obe skupinky svoj postup vzájomne Kordiujú (grrrrrr - pozn. kordi), ehm, koordinujú, čo ponúka na hru viacerých hráčov v poriadnom cooperative móde ideálne východisko. Žiaľ, ostalo len pri tom, že ho ponúka.

ZVUKOVÉ EFEKTY 9 / 10
Veľmi dobé. Audio efekty sú naozaj realistické. Tyranosaurus reve presne ako počas jury. Zvuk horiacej kopije zabodávajúcej sa do jeho kože je taký, ako ho poznáme a ako sme ho všetci na vlastné uši počuli. Aj King Kong vydáva zvuky ako v skutočnosti. Pri pohybe aj pri vrieskaní. Ann Derrow škrieka úplne ako hocikto z nás, keď naňho zaútočí 6 metrový netopier. A šum krídel tejto beštie je tiež maximálne realistický, skrátka taký, s akým sa dennodenne stretávame. Autori jednoznačne použili autentické a nie simulované zvuky. Vysoké hodnotenie! Len hlasy hercov sú strašne syntetické a umelé... Just kiddin’. Dabing je na jednotku. Do našich obchodov sa dostala i česká lokalizácia, ktorej kvalitu som nemal možnosť posúdiť, no úroveň tej anglickej je filmového formátu.

HUDBA 6 / 10
Asi neexistuje jednoduchšia kategória na implementovanie do oficiálnej hry podľa filmu, ako je hudba. Bol som presvedčený, že sa tu nedá nič pokaziť. A čuduj sa svete, dá. Napríklad tak, že z dlhého, plnohodnotného soundtracku sa použije jeden a pol skladby. A potom sa to nechá hrať (na síce správnych, ale predsa len iba) na pár miestach. Osamotená hlavná téma vám tak podvedome obohacuje hudobný inventár hry o novú infantilnú melódiu, ktorú si pospevujete spolu so smutnými, osirelými notičkami, z ktorých je zložená: málo nás, málo nás, poďte ktosi medzi nás...

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 5 / 10
Filmoví kritici tvrdia, že film je zbytočne dlhý. Keď k dĺžke pristupujú týmto spôsobom, mám pre nich dobrú správu. Hra by sa im páčila. Je strašne krátka. Ale nám, platiacim hráčom, sa to nepáči. Môžeme viesť siahodlhé debaty o vhodnej dĺžke hry, no za túto cenu je 6 hodín bez možnosti voliť si obtiažnosť skrátka príšerne málo. Hraciu dobu sa snažia umelo nahnať bonusy, ktorých prítomnosť na DVD je však už dnes pri projektoch tohto typu tak štandardnou záležitosťou, že ju netreba nejako špeciálne vychvaľovať. Kvalita týchto konkrétnych sa navyše rozhodne nedá vynášať do nebies. Ani nižšie. Trailer, artworky... a za veľký, veľmi veľký počet bodov, ktorý nahrabete len opakovaným hraním, niekoľko rozhovorov a videí. Nutnosť niektoré (tie hodnotnejšie) bonusy aktivovať cez internetový kód mi príde tiež trochu zbytočná, dokonca až odrádzajúca. Možno si autori mysleli, že do celkovej hracej doby sa počíta aj čas, ktorý strávime výletom do kaviarne, aby sme si ich v nej odomkli.

Potvorky nie sú najhlúpejšie, dinosaury a iné zvery javia priemerné známky inteligencie na rozdiel od nejedného vášho hlúpeho spolužiaka zo strednej. A – tentoraz podobne ako títo spolužiaci – sa príšery obývajúce Skull Island radi mlátia aj medzi sebou, čo vám ako nestrannému pozorovateľovi vyhovuje a ešte vás to aj pozabáva. V zásade ale platí, že na každého nepriateľa najlepšie platí zapálená kopija zabodnutá do srdca (tu analógiu so spolužiakmi použiť nemôžem, lebo som to nevyskúšal, ale mám také tušenie, že na nich by to mohlo účinkovať tiež) a že každá hladná beštia ochotne uteká za pohodenou návnadou, akou je obrí komár alebo šťavnatá larva, ktorá síce nedosahuje ani štvrtinu Jackovej veľkosti, ale zato nekladie žiaden odpor. Pri hraní za scenáristu rozhodne nečakajte, že by pred vami niekedy nejaký nepriateľ utekal – keď raz zacíti vašu stopu, už sa ho nezbavíte. Ak však hráte za opicu a ste naozaj v ráži, dočkáte sa aj tohto víťazoslávneho pocitu. 

         

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 7 / 10
King Kong je jednoznačne nadpriemerná, ak nie najlepšia moderná hra podľa filmu (myslím priamo podľa filmu, nie len odohrávajúca sa vo svete, ktorý snímka vytvorila, lebo to by potom vyhrávali rôzne Star Wars gamesky). Robí ju to ale preto aj nadpriemernou hrou popri tých, ktoré podľa filmu nie sú? Odpoveď na základe prečítaného textu z recenzie nechám na každom z vás... Dobre! Nenechám! Nerobí! King Kong je príjemnou zábavkou, ktorá má pár originálnych prvkov. Viem si predstaviť, že z nej bude unesený každý ozajstný, ale skutočne ozajstný fanúšik tohto filmu, prípadne sviatočný postarší hráč, ktorý si pôžitku z hrania nedopriava často, a teda sa v tejto problematike ani veľmi neorientuje. Najviac podľa mňa sadne zbohatlivšiemu oteckovi, ktorému po vyjdení z multiplexu padne do oka vo výklade predajne s hrami, ktorú doteraz neregistroval, pustí ju na svojom počítači, čo si vybral za akciovú cenu v hypermarkete z poličky, dobre sa pobaví a jeho štrnásťročný syn ňou, keď už je raz kúpená, nemá prečo pohrdnúť. Pre nás ostatných vášnivých pařanov je iste príjemné, no rozhodne nie nutné, si hru King Konga na hodinku – dve skúsiť, čo vlastne pri jej dĺžke znamená prejsť ju, a vychutnávať si pri tom pocit, že produkt podľa filmu konečne náš žáner nedegraduje. Neodporúčam sa preto King Kongovi vyhýbať (ledaže by ste ho stretli na hubách), ale ani sa za ním prehnane naháňať (ledaže by vám uniesol partnerku).

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Tomanová nám viac škodí ako pomáha, hovoria niektorí rodičia

Súdneho znalca odvolávajúceho sa na komisárku pre deti Vieru Tomanovú stiahli z prípadu.

KOMENTÁRE

Zisťujeme, že dieťa je tiež človek

Tomanová nastúpila, keď sa nepredpokladalo, že bude musieť niečo urobiť.

PLUS

Miro Jaroš: Prekážajú mi rodičia niektorých detí

Spevák má niekedy pocit, že detské pesničky sú jeho jediný svet.

BRATISLAVA

Nové Mlynské Nivy počítajú viac s autami ako s chodcami

Firma HB Reavis by chcela začať s prestavbou koncom leta.

Neprehliadnite tiež

Slovák odhalil, ako mäsožravé rastliny spoznajú svoju korisť

Rastliny prenášajú signály podobne ako v nervová sústava človeka.

OBJEKTÍV

Vedci zachytili historický zákryt, ďaleké teleso zhaslo hviezdu

K telesu 2014 MU69 v Kuiperovom páse smeruje sonda New Horizons.

Jurský park klamal, Tyranosaurus rex nevedel bežať

Dinosaurus mohol robiť rýchle kroky, idúce auto by zrejme nedobehol.

Midichloriány zo Star Wars neexistujú, ale predátorské časopisy o nich vydali štúdiu

Pod štúdiou sú podpísaní Dr. Lucas McGeorge a Dr. Annette Kin.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  1. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  2. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  3. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  4. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  5. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  7. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  8. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  9. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  10. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 399
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 199
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 317
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 357
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 154
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 053
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 021
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 239
  9. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 176
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 031