SME

Handheldy - náhrada konzol na cestách

Handheldy, alebo ak chcete prenosné herné zariadenia, tvoria neoddeliteľnú súčasť videoherného priemyslu už pekných pár rokov. Mnohí z vás si iste spomenú na Game Boy, ktorý sa rôznymi cestičkami dostal i na maličké Slovensko. Dnes máme širší výber.

Handheldy, alebo ak chcete prenosné herné zariadenia, tvoria neoddeliteľnú súčasť videoherného priemyslu už pekných pár rokov. Mnohí z vás si iste spomenú na Game Boy (ďalej už len GB), ktorý sa rôznymi cestičkami dostal i na maličké Slovensko. Táto legendárna herná konzola do ruky má už svoju zlatú éru za sebou. O vašu priazeň sa v súčasnosti neuchádza nik menší, než dve mamutie spoločnosti z krajiny vychádzajúceho slnka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

ZAČIATKY
Dejiny handheldov spoločnosti Nintenda sa začali písať v roku 1980, keď bol začiatkom roka oslovený Gunpei Yokoi, aby vytvoril technicky vyspelé herné zariadenie, ktoré by oslovilo širokú verejnosť. Napokon sa zrodil nápad, ktorý bol pomenovaný ako Game & Watch. Systém podobného tvaru dnešným handheldom disponoval LCD obrazovkou a bol poháňaný dvoma batériami LR44. Súčasťou boli aj hodiny a alarm. Smerový krížik, pre prijateľnejšie ovládanie sa zaviedol až v priebehu vývoja. Klasický ovládač určený pre domáce konzoly bolo nemožné začleniť do tak malého prístroja. Približne 59 typov Game & Watch bolo vydaných v rozmedzí rokov 1980 - 1991. Za ten čas si naň našlo cestu viacero populárnych titulov, s ktorých len námatkovo spomeniem Donkey Kong, Mario Bros., Mickey Mouse a Zelda, ktorá vyšla v dvojdisplejovej edícii Game & Watch.

SkryťVypnúť reklamu

ÉRA GAME BOY
Koncom osemdesiatich rokov nastal pokles záujmu a prenosným hrám začal dochádzať dych. Čoraz viac ľudí upriamovalo pozornosť na domácu zábavu. Samoúčelnosť Game & Watch musela byť nutne zmenená. Nintendo preto prišlo s nápadom vytvoriť systém, na ktorom by bolo možné spustiť viacero hier. Ruku v ruke by stým išlo zníženie nákladov a (pre zákazníka podstatnejšie) ceny. Finálny produkt (taktiež dizajnovaný Gunpei Yokoi) na seba nenechal dlho čakať. Game Boy uzrel svetlo sveta koncom roka 1988. Predošlý úspech a moderná architektúra GB inšpirovala i viaceré konkurenčné spoločnosti. Z tvrdého súboja nakoniec odišlo víťazne Nintendo. Rozhodujúcim faktorom sa stala pestrá paleta titulov a prijateľná cena. Stratégia Nintenda, ktorej sa pridržiavajú doteraz, ich udržala nad vodou aj po príchode najväčšieho oponenta z dielne Segy. Pričom Sega Game Gear mala oproti GB výhodu v podobe farebného displeja. V neprospech však hovorila krátka výdrž batérii a vysoká cena. Časom, za účelom udržania predajnosti, vyrukovalo Nintendo s novým modelom nazvaným GB Pocket. Nový o 30% menší dizajn do bodky vystihoval názov.

SkryťVypnúť reklamu

Oveľa výraznejšou zmenou bolo vydanie na pohľad rovnakého Game Boy Color. Zjednodušene povedané, GB s farebným displejom. Niežeby Nintendo nemalo natoľko schopných ľudí, aby vyprodukovalo GB Color skôr, za všetkým stála na vtedajšiu dobu predražená technológia. Nehovoriac o stále neprítomnej 32 bitovej technológii. Predčiť dobu predraženými výrobnými nákladmi si proste nemohli dovoliť. Kľúčové tromfy “kolora“ však spočívali v takmer dvojnásobnom výkone (CPU nazývané Z80, možno niektorí z vás poznajú z osobných počítačov ZX Spectrum, alebo Didaktiku) a spätnej kompatibilite s pôvodným GB, ktorá bola navyše obohatená o schopnosť pričlenenia trinástich rôznych farieb inak čiernobielym hrám. Novinkou bol aj infraport, umožňujúci výmenu dát bez potreby akýchkoľvek káblov.

SkryťVypnúť reklamu

Game Boy si označenie nesmrteľnej legendy právom zaslúži. Rozprávková predajnosť systému, presahujúca 120 000 000 kusov a viac než miliarda predaných hier po celom svete, ho pasuje za najúspešnejší handheld aký bol kedy vyrobený.

POCKETSTATION
PocketStation nebol plnohodnotnou hernou konzolou do ruky, v skutočnosti išlo o mini PDA (Personal Digital Assistant), ktoré slúžilo ako prídavné zariadenie k Sony PlayStation (ďalej už len PS One). Jeho veľkosť, ako aj možnosť nezávislého hrania, ma nakoniec presvedčili v jeho začlenenie do tohto článku.

Ôsmeho októbra 1998 oznámila spoločnosť Sony dátum vydania pre Japonsko. Stal sa ním 23 december toho istého roka. PocketStation dokázal plne zastúpiť klasickú memory kartu (úložná kapacita činila 15 blokov). Hlavná funkcia však spočívala v možnosti sťahovania herných dát z CD-ROM. Stiahnuté dáta sa transformovali v rôzne minihry, ktorých úspešné zdolanie a následné znovu prepojenie s PS One mnohokrát predstavovalo obohatenie plnej hry o inak nedostupné veci či možnosti. Výborným príkladom prepojenia a plného využitia schopnosti bola hra Final Fantasy VIII.

SkryťVypnúť reklamu

32-bitove prídavné zariadenie (podobné Dreamcast-ovému VMU) malo čiernobielu LCD obrazovku so zabudovanými hodinkami a kalendárom. Systém poháňali lítiové batérie CR 2032. V rodnom Japonsku sa mu v rámci možností darilo dobre, no i tak jeho hranice oficiálnou cestou nikdy neprekročil.

SÚČASNOSŤ – RIVALITA MEDZI JAPONSKÝMI GIGANTMI POKRAČUJE
Z globálneho hľadiska predstavujú handheldy približne rovnako profitujúci trh ako konzoly. Nintendu preto nemožno zazlievať evidentný záujem o udržanie vedúceho postavenia. V Sony zase živia predstavu porazenia Nintenda i na tomto fronte. Raz to už dokázali, tak prečo by sa história nemohla zopakovať.

NINTENDO DS

Cena handheldu

5.000,- Sk

Cena software

1.700,- Sk

Rozmery

148 mm x 84,7 mm x 28,9 mm

Váha (dĺžka/šírka/hrúbka)

275 g (vrátane stylusu a batérie

 

 

 

Bližšie špecifiká Nintenda DS nájdete v našom teste. Teraz sa naň pozrieme trochu inak. Dvadsiateho prvého novembra uplynul presne rok po vydaní systému v Spojených štátoch. Poviete si, čo je to jeden rok? Príroda sa znovu raz zobudí a usne, novorodenec sa sotva naučí chodiť, herná novinka z krajiny vychádzajúceho slnka sa len horko ťažko dostane na starý kontinent. Rok v živote človeka ubehne ako voda, lenže rok v prípade handheldu znamená celú večnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Nintendo DS prišlo hneď s niekoľkými inováciami, mnohí k ním klamlivo priraďujú aj dva trojpalcové minidispleje. No ak sa pozrieme hlbšie do minulosti, k už spomínanému Game & Watch zistíme, že nielen obrazovkami, ale aj dizajnom a rozmiestnením tlačidiel sú takmer na vlas rovnaký. Letmým pohľadom od seba nerozpoznateľný. Tými pravými inováciami sú hlas rozpoznávajúci mikrofón a dotyková obrazovka. Ich implantovanie malo za následok naplnenie predpokladov spoločnosti o oživení niektorých žánrov a prilákaní nových užívateľov.

Precízne, pomocou vašich šikovných prstov alebo špeciálneho pera, si tak zatraktívnite inak nudné blúdenie v menu, či problematické mierenie v FPS-kach. Schopnosť rozoznávania hlasov je na druhej strane novinkou v rámci handheldov. Zabudovaný mikrofón umožňuje rozpoznať vami zadávané príkazy a intenzitu fúkania. Zároveň s príchodom on-line podpory otvára chat-ovaciu funkciu. Možnosti mikrofónu sú takmer nekonečné, je len na fantázii tvorcov, ako ich dokážu využiť. Okrem spomínaných disponuje DS wireless komunikáciou, vďaka ktorej môžu (pokiaľ to daný software umožňuje) hrať z jedného cartridge až šestnásti naraz.

SkryťVypnúť reklamu

Z technologického hľadiska Nintendo DS zaostáva oproti konkurenčnému PSP. Zariadenie bolo primárne vytvorené s ohľadom na konečnú hodnotu systému, preto je aj neprítomnosť všakovakých multimediálnych schopností s prižmúrením oka ospravedlniteľná. Systém mal podľa očakávaní predstavovať akúsi vstupnú bránu pre nováčikov a vôbec všetky vekové kategórie bez rozdielu pohlavia. Tomuto cieľu NDS skutočne poslúžilo a prilákalo davy doposiaľ nepoznačených touto formou trávenia voľného času.

Nielen batériou sú handheldy živé. Verejne známy fakt o nutnosti kvalitného software na dosiahnutie požadovaných úspechov sa znovu potvrdil. V prospech Nintenda DS hovoria vynikajúce tituly, na výslní ktorých je staronový koncept dotiahnutí k absolútnemu zreálneniu starostlivosti o domáce zvieratko. O nesporných kvalitách Nintendogs si môžete prečítať aj v našej recenzii. Siedmeho októbra dorazil do Európy a za tú dobu si už na svoje konto pripísal milión predaných kópii. Nasledujúci rok sa bude niesť v znamení ešte kvalitnejších titulov. Krátky prehľad troch vysoko očakávaných nájdete o niekoľko riadkov nižšie. Vynikajúcich hier pre nadchádzajúce mesiace je samozrejme omnoho viac, za všetky spomeniem ešte Brain Training, Metroid Prime Hunters, Burnout Legends, Battles of Prince of Persia, Tales of the Tempest, či Children of Mana.

SkryťVypnúť reklamu

Resident Evil: Deadly Silence bude v poradí druhým remake-om klasického survival hororu pre PS One. Zombíci budú tentoraz omnoho múdrejší. Dvere už pre nich nebudú predstavovať neprekonateľnú prekážku. Pribudnú nové módy, pohľad z prvej osoby a vďaka dotykovej obrazovke si budeme môcť RE vychutnať ako nikdy predtým. Chýbať nebude ani nahovorenie postáv a plné využitie možnosti NDS, medzi ktoré sa radí aj online podpora.

Final Fantasy III bude remake-om pôvodného dielu, ktorý nikdy neopustil hranice Japonska. Jedna z najlepších RPG sérii sa dočká znovu oživenia o akom sa po prvom oznámení nikomu ani vo sne nezdalo. Grafický kabát sa oproti 8 bitovému originálnu zmenil na nepoznanie. Autori pre nás pripravili kompletne prepracované prostredia (2D mestá nahradia 3D, dedinky, zámky, postavy, nepriatelia a vôbec všetko, na čo si len spomeniete), obohatenie príbehu, pribudnutie nových zbraní, brnení a mnoho ďalších, ktoré zatiaľ držia v tajnosti. Popri singleplayeru sa podľa slov Hiromichi Tanaka objaví aj podpora multiplayeru.

SkryťVypnúť reklamu

Age of Empires: The Age of Kings, klasická PC stratégia si našla cestu aj na handheld Nintenda. Príkazy budete zadávať piatim civilizáciám a viac než 45 bojovým jednotkám. DS verzia umožní hráčom vylepšovať budovy s cieľom získania nových techník a vytvorenia približne 50 technológii, určených na zdokonalenie civilizácii. Wireless umožní štyrom hráčom bojovať o ovládnutie sveta proti sebe.

GAME BOY MICRO

Cena handheldu

4.000,- Sk

Cena software

500,- Sk a viac

Rozmery (dĺžka/šírka/hrúbka)

102 mm x 51 mm x 18 mm

Váha

140 g (vrátane batérie)

 

 

 

Pri spoločnosti Nintendo ešte zotrváme. Nasledovník pôvodného GB a GB Advance sa prvýkrát objavil 24.10.2000 na Tokijskom Spaceworld. Pre lepší uchop sa tvar zmenil na podlhovastý a k tradičným tlačidlám pribudli takzvané shoulder buttons (postranné tlačidlá). Šiesteho januára 2003 ohlásilo Nintendo príchod novej značne príťažlivejšej verzie s názvom Game Boy Advance SP, ktorá okrem nového vzhľadu priniesla aj množstvo drobných zmien. Ich posledný produkt (vydaný len tento rok) sa prekvapujúco rýchlo dostal aj do Európy a nejakú tú dobu už okupuje pulty našich obchodov. Štýlové zariadenie však nie je úplnou novinkou, Micro je v poradí druhou reinkarnáciou dobre známeho Game Boy Advance.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavnou a v podstate jedinou devízou nového modelu je dizajn spojení s malým, ale o to lepším displejom. Markantná zmena vzhľadu do miniatúrnej podoby je podľa slov Satoru Iwata jedna z troch kľúčových stratégii sprostredkovania videohernej zábavy tej časti populácie, ktorá sa ňou či už prestala zaujímať, alebo nikdy nezaujímala. Micro sa vďaka svojej veľkosti zmestí do ktoréhokoľvek vrecka. Spomedzi všetkých GB má najmenší displej (2/3 z displeja NDS). No vzhľadom na ponechanom rozlíšení z GBA je to skôr výhodou. Medzi jeho ďalšie plusy sa radí aj nastaviteľný jas, ktorý umožňuje prispôsobiť sa akýmkoľvek svetelným podmienkam.

Jednou z výhod GBA SP bolo veko chrániace pred nepríjemným poškrabaním obrazovky. Novinkou v prípade Micro je možnosť dokupovania rôznych krytov (podobne ako je tomu u mobilných telefónov), ktoré nielen chránia obrazovku, ale zároveň umožňujú prispôsobiť si vzhľad podľa individuálnych potrieb. V čom však absolútne vyniká je príťažlivý dizajn, ktorý vás, podobne ako v prípade PSP alebo iPod, dostane okamžite.

SkryťVypnúť reklamu

Váha celého zariadenia je spolu s batériou neuveriteľne nízka. Napriek nej a naozaj malým rozmerom ostal výkon totožný s GBA a GBA SP. Na druhej strane nový model nedokáže prehrávať cartridge z pôvodného GB. To však s prihliadnutím na bohatý výber GBA titulov vôbec neprekáža. Z existujúcej hernej ponuky len námatkovo vyberiem niekoľko. Zvučné mená sérií ako Zelda, Metroid, Final Fantasy, Mario, Pokemon, Fire Emblem, ale aj Doom, Medal of Honor, Need for Speed, Grand Theft Auto, Mortal Kombat, Tekken, Silent Hill, či Driver a mnoho ďalších nemôže sklamať ani tých najnáročnejších. V nadchádzajúcich mesiacoch bude Micro ešte stále držať krok so svojimi súpermi a pre tých, ktorým sa zdajú nové handheldy príliš robustné, predstavuje ideálnu voľbu. Na záver opäť prehľad troch očakávaných titulov.

SkryťVypnúť reklamu

Final Fantasy IV bude v poradí už niekoľkým remake-om štvrtého dielu vydaného začiatkom deväťdesiatych rokoch na konzolu SNES. Autori sľubujú 30 až 40 hodín hracieho času s množstvom vylepšení, zahŕňajúcich napríklad encyklopédiu nepriateľov či tréningovú arénu. Okrem prítomnosti noviniek z PS One verzie sa objavia aj nové postavy a prostredia. Prisľúbená bola aj náročná obtiažnosť, predtým prítomná len v japonskej verzii. Okrem štvrtého dielu sa dočkáme aj prerobenia V a VI. Exkluzívne pre GB Micro (GBA a vďaka spätnej kompatibilite NDS aj naňho).

Kong: The 8th Wonder of the World. King Kong ako ôsmy div sveta sa nedávno objavil na plátnach kín. Peter Jackson vo svojom “remakeu“ pôvodného filmu z tridsiatich rokov znovu oživil legendárnu postavu. King Kong vyjde na viacero platforiem počnúc novým Xbox-om 360. Verzia pre GBA bude technicky optimalizovaná pre hardwarové možnosti systému. Zahrať si budete môcť za ľudí a samozrejme Konga, pričom herné prostredia budú vychádzať z filmovej predlohy.

SkryťVypnúť reklamu

Fire Emblem: The Sacred Stone tvorí spolu s Path of Radiance pre GameCube najnovšie prírastky do rodiny Fire Emblem. No na rozdiel od GameCube verzie, ktorú je už možné zakúpiť i na Slovensku, sa na verziu pre GBA stále čaká. Jadro hry tvoria ťahové súboje s prekombinovaným vývojom postáv. Milovníci RPG tohto druhu si počas 30 hodín, ktoré hra ponúka, určite prídu na svoje.

SONY PLAYSTATION PORTABLE

Cena handheldu

10.000,- Sk

Cena software

2.000,- Sk a viac

Rozmery (dĺžka/šírka/výška)

170 mm x 74 mm x 23 mm

Váha

260 g (vrátane batérie)

 

 

 

 

Revolučný handheld spoločnosti Sony bol oficiálne oznámený 11. mája 2004. S distribúciou sa začalo dvanásteho decembra toho istého roka. Žiaľ len v rodnom Japonsku. Americké vypustenie nasledovalo krátko na to, no Európania museli čakať takmer rok. Konkrétne na 1. septembra 2005. Slovensko ešte o deň neskôr, tentoraz výnimočne nie kvôli našej zaostalosti oproti západným krajinám, ale kvôli štátnemu sviatku.

SkryťVypnúť reklamu

Ako už bolo nielen na našom webe mnohokrát spomenuté, PSP disponuje najkvalitnejším displejom spomedzi všetkých, ktoré boli doposiaľ použité v handheldoch. Na špeciálnom TFT LCD s rozlíšením 480 x 272 pixelov sa dokáže zobraziť až 16.77 milióna farieb. Skvost umiestnený na čelnej strane PSP s ideálnym pomerom strán 16:9 láka nejedného vyznávača moderných technológii.

PSP však ani zďaleka nie je len o kvalitnom displeji, jeho krása a prednosti by neznamenali nič, ak by nezapadali do celkového dizajnu. Zosúladenie tvaru a neopísateľného pocitu pri jeho uchopení, z neho činia “mašinku“ hodnú 21 storočia. Srdce PSP je rovnako hodné obdivu. Momentálne najvýkonnejšia herná konzola do ruky sa môže popýšiť špičkovými technickými parametrami. PSP poháňa CPU na frekvencii 333MHz s pamäťou 32MB. Médiami sa stali 65 milimetrové UMD (Universal Media Discs) disky, na ktoré je možné uložiť hudbu, filmy a hry. Pomocou USB 2.0 portu a 802.11 (Wi-Fi) bezdrôtovej komunikácie, získate prístup k aktuálnym novinkám (zahŕňajúcich aj zatiaľ najnovší filmware 2.60) alebo multiplayeru. Podrobnejšie rozpísanie schopností nájdete v našom teste.

SkryťVypnúť reklamu

Pokračovať v rozplývaním sa nad kladmi PSP nemá zmysel, ani knihy sa neposudzujú podľa obalu. Dôležitý je obsah, v súvislosti s hernými zariadeniami ho nazývame herná ponuka. Samotný názov handheldu napovedá, že máme čo dočinenia s prenosným PlayStation. Nanešťastie doposiaľ vydané herné tituly sú toho krutým dôkazom. Zhrnuté a podčiarknuté, revolúcia PSP-čka sa netýka prístupu vývojárov k tvorbe hier, ale priamo technických a multimediálnych možností aké v handheldoch nemajú obdoby. Nájdu sa však aj svetlé výnimky, ktorých bude snáď v budúcnosti omnoho viacej. Z dostupných titulov stoja za hriech Lumines, Grand Theft Auto, Ridge Racer, Burnout Legends, Virtua Tennis a niekoľko ďalších. Z nadchádzajúcich titulov znovu vyberáme vari najočakávanejšie tri.

SkryťVypnúť reklamu

Metal Gear Acid 2, taktiež známy pod názvom Metal Gear AC!D 2, predstavuje v poradí druhé unikátne pokračovanie tejto kultovej série pre PSP. Tento krát však autori sľubujú oveľa svižnejšiu hru, ktorej má pomôcť nový engine pre ešte výraznejšie komixové ladenie a množstvo doplnkov, z ktorých asi najviac potešia nové typy kariet. Práve začlenenie karát do hry odčlenilo “Acid“ od zaužívaných tradícii série.

Daxter bude prvým projektom štúdia Ready At Dawn pozostávajúceho z bývalých členov Naughty Dog a Blizzard. Exkluzívny titul pre PlayStation Portable sa honosí grafickým kabátom porovnateľným s hrami Jak pre PS 2. Klasická plošinovka s ukecaným hlavným hrdinom má vysoké predpoklady na úspech (ehm, tie malo aj Grand Theft Auto: Liberty City Stories). Daxter bude hlavne o singleplayeri, no na tohtoročnej E3 bola autormi prisľúbená aj multiplayerová podpora.

Prince of Persia Revelations nebude novým pokračovaním, ale len vylepšenou verziou už existujúceho Warrior Within. Voľnosť v súbojoch ostane zachovaná, pribudnú nové komba na boj z blízka a z bezpečnej vzdialenosti. O udržanie vašej pozornosti sa budú starať aj redizajnované levely, pozmenené hádanky a bonusy, ktoré by ste len márne hľadali vo WW. Technické možnosti PSP naviac dokonale zachytia atmosféru konzolových/PC súkmeňovcov.

AKTUÁLNA SITUÁCIA
Rovnako ako v prípade Nintenda DS i v prípade PSP je najdôležitejšia herná ponuka, alebo žeby to bola hudba, či nebodaj filmy? V Sony to samozrejme mysleli dobre. Mutimediálnym zariadením poraziť konkurenciu. Žiaľ, zatiaľ práve to sa im stalo osudným. Filmová ponuka obohacovaná každým mesiacom o niekoľko UMD titulov, ani zďaleka nenaplnila pôvodné očakávania. Myšlienka pozerania vášho obľúbeného filmu, nech ste kdekoľvek, je na jednej strane skvelá, no na strane druhej, zaplatiť za tento krátkodobý pôžitok rovnako ako za DVD film, ktorý už máte doma (navyše bez pridanej hodnoty) neznie dvakrát lákavo. S hudbou je to obdobne, konkurovať celosvetovo úspešnému iPodu nie je žiadna sranda.

PlayStation Portable bol predurčený na podobný úspech, aký dosiahla spoločnosť Sony na poly domácej zábavy s PlayStation. Lenže ako sa zdá, ani v tomto smere to nebude mať jednoduché. PSP na svoj “killer“ titul stále čaká. Jedným takým malo byť Grand Theft Auto: Liberty City Stories, ale opak sa stal pravdou. Analytička zábavného priemyslu, Anita Frazier, na margo predajnosti nového GTA v Amerike poznamenala „prekvapilo ma, že po vydaní Grand Theft Auto: Liberty City Stories sa nepozdvihla predajnosť PSP“. V skutočnosti ani nemohla, nakoľko samotné GTA nezabodovalo. Prekvapení, ale obzvlášť sklamaní sú dozaista “chlapci z rockstaru“, ktorí niesu dvakrát zvyknutí po vydaní GTA pozerať na nižšie priečky v rebríčkoch predajnosti. Dôvodov môže byť viacero, od ceny hry až po fakt, že LCS je v podstate len modifikovanou verziou GTA 3. Na opačnej strane barikády je Nintendo, ktoré si stále drží vedúce postavenie. V krajine vychádzajúceho slnka si až na krátke obdobie nepustí nikoho k telu a nie je žiadnou výnimkou, že sa hra určená pre PSP nedostane ani do prvej desiatky najpredávanejších. Predaj hardware za posledný týždeň dokonale odzrkadľuje tunajšiu situáciu. NDS takmer prekonalo 300 000 hranicu predaných kusov, zatiaľ čo PSP bolo na polceste k dosiahnutiu 90 000. Američania sú aj napriek novým handheldom stále verný Game Boy-ovi. Len za mesiac November sa ho predalo skoro 900 000 kusov.

Úplne odlišná situácia je na Slovensku. PSP, na rozdiel od NDS, dostať na každom rohu a dopyt po ňom stále rastie. Dostupnosť hier taktiež nemôže sklamať a to sa odzrkadľuje aj na počte predaných kusov od uvedenia na trh. Od prvého septembra sa predalo 1.746 kusov PlayStation Portable a je vysoko pravdepodobné, že po vianočných sviatkoch sa toto číslo zdvojnásobí. Porovnávať s konkurenciou žiaľ nemôžme, nakoľko u nás nemá oficiálne zastúpenie. Sprostredkovať vám ale môžeme informácie, ktoré nám poskytol jeden z najväčších maloobchodných predajcov na Slovensku, Brloh. Na jedno PSP pripadá približne 3,5 predaných hier, zatiaľ čo na NDS len 2. Počet predaných handheldov je rovnaký, do úvahy však treba zobrať, že NDS je na našom trhu skoro o pol roka dlhšie.

Každý z vyššie menovaných má svoje pre a proti, každý z nich je diametrálne postavený a za svoj cieľ si kladie osloviť tú, či onú skupinu ľudí. Je len na vás, do ktorej sa zaradíte. Pokiaľ však máte hlboko do vrecka, odporúčam produkty oboch spoločností.

Za poskytnuté informácie ďakujeme: Sony SlovakiaBrloh

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 815
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 080
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 953
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 645
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 8 802
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 139
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 037
SkryťZatvoriť reklamu