SME

Yahoo skupuje komunitné služby

Portál Yahoo odkúpi populárnu webovú stránku Del.icio.us, ktorá umožňuje surfistom zdieľať odkazy na svoje obľúbené webové stránky. Informoval o tom zakladateľ Joshua Schachter, majiteľ malej neworskej firmy, ktorá Del.icio.us prevádzkuje. Cenu akvizície

Webové rozhranie del.icio.us

Portál Yahoo odkúpi populárnu webovú stránku Del.icio.us, ktorá umožňuje surfistom zdieľať odkazy na svoje obľúbené webové stránky. Informoval o tom zakladateľ Joshua Schachter, majiteľ malej neworskej firmy, ktorá Del.icio.us prevádzkuje. Cenu akvizície firmy nezverejnili. "Spájame sa, aby sme naplnili moju víziu umožniť ľuďom spoločne si pamätať veci," povedal Schachter agentúre Reuters. "Je to stránka vytvárajúca zdieľanú pamäť."

Del.icio.us ponúka jednoduchý spôsob, akým si môžu tisícky surfistov poznamenávať svoje obľúbené webové stránky, triediť ich do kategórií a zdieľať s inými ľuďmi. Služba je považovaná za jeden z najvýznamnejších príkladov fenoménu pomenovaného ako "Web 2.0". Takto je označovaná nová generácia webových služieb, ktoré sa spoliehajú najmä na obsah dodávaný samotnými používateľmi.

Del.icio.us má len deväť zamestnancov. Firmu financovali viaceré známe spoločnosti ako Union Square Capital, Amazon.com či BV Capital. Na webe del.icio.us si doteraz vytvorilo svoje záložky asi 300-tisíc ľudí, spolu sa v databáze nachádza už 10 miliónov odkazov na rôzne webové stránky, uviedol Schachter.

Majiteľ služby, ktorý ju vytvoril len popri svojom zamestnaní v investičnom sektore, už v minulosti stál pri zrode inej kultovej internetovej služby: servera memepool.com, ktorý od roku 1998 denne ponúka komentované odkazy na bizarné i užitočné webové stránky.

Akvizícia Del.icio.us je pre Yahoo už druhou veľkou kúpou "social networking" služby. Tento rok už portál získal aj populárnu službu Flickr.com, ktorá umožňuje vystavovanie fotografií na internete, ich označovanie rôznymi kľúčovými slovami a zdieľanie medzi surfistami. Yahoo sa všetky tieto služby snaží integrovať do svojho portálu tak, aby sa postupne jeho ťažisko presúvalo z informácií ponúkaných priamo portálom k modelu, keď si surfisti radia navzájom. V rámci tejto stratégie Yahoo nedávno začalo v rámci vyhľadávania správ ponúkať aj články z blogov a zmenilo aj svoju populárnu cestovateľskú sekciu, v ktorej dostanú väčší priestor zážitky a rady radových surfistov namiesto profesionálnych autorov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu