Ako Google spravuje titulnú stránku

Priemerný človek sa dokáže vyrovnať na webovej stránke len so siedmimi až desiatimi možnosťami, zistil vo vlastnom výskume Google. Preto je veľmi ťažké dostať na titulnú stránku Google odkaz na novú službu.

TITULKA POPULÁRNEHO VYHĽADÁVAČA

Priemerný človek sa dokáže vyrovnať na webovej stránke len so siedmimi až desiatimi možnosťami, zistil vo vlastnom výskume Google. Preto je veľmi ťažké dostať na titulnú stránku Google odkaz na novú službu.

Marissa Meyerová je v Google šéfkou produktov pre individuálnych zákazníkov. Súčasťou jej práce je aj rozhodovať o tom, čo ide na titulnú stranu. "Musím hovoriť nie mnohým ľuďom," povedala časopisu Fast Company.

Google má viac než 30 veľkých služieb a nástrojov. Len osem z nich môžete nájsť cez odkaz priamo na www.google.com. O tom, ktorých osem to bude, rozhoduje darwinistický proces získavania popularity.

"Na zaradenie na titulku musí byť služba taká atraktívna, že pritiahne milióny ľudí denne," píše Fast Company. "Kandidáti súťažia na stránke s rozšíreným vyhľadávaním. Ak sa osvedčia - ako sa osvedčil napríklad vyhľadávač obrázkov, ktorý narástol zo 700-tisíc zobrazení na dva milióny v priebehu dvoch týždňoch - majú šancu získať pozíciu na titulnej strane. Dokáže to však len málo z nich, a to je dobre."

Môžete nechať svoju webovú stránku nadivoko sa rozrastať. Môžete sa zbaviť zodpovednosti vyhlásením, že je to nový svet a je o kolaborácii a slobode slova a podobne. Môžete povedať, že nemáte právomoc povedať niektorému vášmu kolegovi nie. Ale potom nebudete na webe veľmi dobrí.

Ľudia túžia po jednoduchom živote a snažia sa vyhnúť zložitosti. Je oveľa zložitejšie a náročnejšie, povedzme, povedať nie, na rozdiel od toho povedať áno. Je zložitejšie a ťažšie skracovať dokument dovtedy, kým nebude stručný a jasný, než hodiť jednoducho na web tisícky slov omáčky.

Na webe majú moc v rukách zákazníci a zamestnanci. Sami si vyberajú, čo a kedy budú čítať. Mnohí komunikátori tento základný posun nechápu. Nanucovať informácie niekomu pred oči a dúfať, že si ich prečítajú len preto, že sú priamo pred nimi, je zlyhanie základnej stratégie.

Google zarába peniaze z reklamy. Jeho inzertná stratégia je postavená na rovnakej filozofii ako titulná stránka: slúž zákazníkovi, ušetri mu čas, zjednoduš mu život. Google je posadnutý relevanciou. Nevnucuje vám reklamy priamo pred oči. Ponúka vám reklamy súvisiace s tým, čo sami hľadáte.

Tí, ktorým sa na webe darí, myslia v prvom rade na to, čo chcú ich zákazníci. To robí z webu také vzrušujúce a užitočné miesto. My, zákazníci, rozhodujeme, ktoré stránky chceme navštíviť, aké informácie chceme čítať.

Novou módou v organizáciách sa stáva myšlienka kolaborácie. Niektorí si zjavne myslia, že stačí kúpiť kolaboratívny softvér a dať ho na intranet, a zamestnanci začnú spolupracovať. Nezačnú. Kým nebudete spoluprácu motivovať a odmeňovať, kým ju aktívne nepodporí vedenie, nedôjde k nej. Môžete kúpiť, aký softvér chcete a nechať obrovský odkaz na titulnej stránke po celý rok. Jednoducho sa to nestane.

Je to manažérsky mimoriadne zložitá úloha, dať ľuďom, čo chcú - a nič viac. Chce to poriadnu odvahu, hovoriť nie. Chce to výrazného vodcu, aby ste dali na prvé miesto to, čo chce zákazník. To je však to, čo je na webe nutné. A Google ukazuje, aká môže byť odmena pre tých, ktorým sa to podarí.

>

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 259
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 206
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 636
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 393
  5. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 031
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 007
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 903
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 796
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 612
  10. Inteligencia vo všetkom 1 552

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

SVET

Francúzi dovolili, podľa odhadov postupujú Macron a Le Penová (minúta po minúte)

Le Penová označila postup za historický výsledok.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Odhalili katastrofu, ktorá mohla stvoriť moderného človeka

Vďaka nákresom z najstaršieho zachovaného chrámu vedci určili, kedy Zem zasiahla obrovská kométa.

Test: Huawei P10 je skvelý fotomobil, ktorému chýbajú inovácie

Čínsky výrobca ponúka ďalší vynikajúci smartfón, no za cenu, ktorú si nezaslúži.

Čínska vesmírna loď sa spojila so stanicou na obežnej dráhe

Peking má ambíciu vyslať podobné výskumné vozidlo aj na Mars.

DETSKÁ RUBRIKA

Somáre sú na ťažkú prácu ako stvorené, našu ľútosť nepotrebujú

Osly si obľúbila aj egyptská vládkyňa Kleopatra, ktorá sa údajne kúpala v ich mlieku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop