ktorý si nechala spracovať organizácia Business Software Alliance (BSA).
Celkom 72 percent opýtaných vyjadrilo všeobecné obavy z nakupovania cez internet, povedal pre ČTK hovorca BSA Jan Hlaváč.
Výsledky prieskumu sú súčasťou novej štúdie, ktorá skúma potreby spotrebiteľov v internetovej bezpečnosti. Sleduje tiež, aké kroky podnikajú k ochrane svojich osobných informácií pri online komunikácii. Predajcovia na internete podľa štúdie neučinili dosť, aby svojich zákazníkov chránili.
Zákazníci sa najviac pri internetových nákupoch obávajú nedostatočnej ochrany osobných informácií (79 percent) a krádeže identity (74 percent). Na popredných miestach rebríčku sa umiestnili taktiež spamy, teda nevyžiadaná pošta a reklama, podvody s kreditnými kartami a počítačové vírusy.
Skoro všetci opýtaní spotrebitelia (96 percent), ktorí nakupujú na internete, sa domnievajú, že je nutné sa pri online transakciách chrániť. Viac ako 85 percent internetových kupujúcich používa na svojich počítačoch antivírusový softvér a skoro dve tretiny si nainštalovali softvér na ochranu počítača pred zneužitím uložených informácií alebo softvér pre filtrovanie e-mailov či blokovanie spamu.
BSA spotrebiteľom a podnikom ponúka desatoro rád pre ochranu pred bezpečnostnými rizikami pri nakupovaní; doporučenia siahajú od inštalácie zabezpečovacieho softvéru cez zaistenie bezpečnej platby až po znalosť obchodných podmienok.