King Kong – ťažká váha v opičom wrestlingu

Jacksonov filmový King Kong sa na nás chystá už v decembri. Spolu s ním nevyhnutne prichádza hra, ktorá by konečne mohla zmeniť skeptický pohľad hráčov na „filmové hry“. Za hrou totiž nestoja len špičkoví herní vývojári ale aj sám Peter Jacskon.

Zvláštny pocit. Môj prvý článok v nešéfredaktorskej pozícii. Ale... nikdy mi nebolo tak dobre :). Konečne aj ja prežívam krásny život herného žurnalistu. HRY, Hry a nič len hry! Kde sú tie starosti s nedochvíľnymi redaktormi, zadeľovaním nikým nechcených hier, tonou každodenných tlačových správ a vybavovaním súťaží pre našich drahých čitateľov? No kde? Predsa na Kordiho ťažko skúšaných pleciach. Pekne sme si to vymenili. On sa doteraz len „hral“ a ja ťažko pracoval. Uvidíme, ako dlho vydrží on. Teraz je rad na mne, aby som si užíval života. Kordimu prajem pevné nervy a zároveň posielam jedno úprimné poďakovanie, že to ťažké bremeno zobral na seba.  

OK, osobnú spoveď by sme mali. Ešte si počkajme na šéfovu ironickú poznámku (No tak pŕŕŕ mladej. To akože si teraz niekto myslí, že si bude môcť zo mňa robiť prdel... uvidíme kto sa bude smiať nakoniec - pozn. Kordi) a konečne sa môžeme vrhnúť na informácie o pripravovanom King Kongovi. Hra bola pred pár dňami dokončená, informácií je takisto viac než dosť a k tomu sme mali možnosť otestovať aj krátke verejné demo - ideálny materiál na zosumarizovanie si dostupných vedomostí o hre predtým, než sa dostane v novembri do obchodov. 

Mimochodom, viete ako sa povie King Kong po grécky? Ako zahraničný dopisovateľ dočasne sídliaci v kolíske demokracie to náhodou viem a musím sa o to s vami podeliť, pretože to stojí za to. Že vraj Kivyk Kovyk. Dobré, nie? (Niekto sa nám tu smeje zo slnečnej pláže a hrá sa na múdreho. Nevie niekto ako po grécky povie: nebude žiadny honorár za článok? - pozn. Kordi)

PETER JACKSON A KING KONG
Aby sme však nezdržovali, King Kong je hernou inkarnáciou pripravovaného remakeu filmovej klasiky z roku 1933. A tak ako sa na filme podieľa veľký režisér, schopný točiť skutočné eposy, oskarový Peter Jackson (trilógia Lord of the Rings, ak ste posledných 5 rokov žili v ľadovej jaskyni), tak na hernej verzii pracuje veľký herný dizajnér Michel Ancel, stvoriteľ Raymana a 5-hviezdičkovej, nezabudnuteľnej Beyond Good and Evil. Každý herný redaktor spomínajúci BG&E ešte nezabudne dodať, že hráčmi – na ich škodu - veľmi nedocenenej hry. (Ja určite nebudem výnimka. Zahrajte si, neoľutujete.) King Kong ako hra by preto nemala byť iba ďalším kúskom do zbierky marketingových nepodarkov, práve naopak.

Sám Peter Jackson si Ancela vybral, pretože si dobre pamätal atmosférický zážitok z hrania Beyond Good & Evil. Hneď vedel, kto by mal robiť hru podľa jeho filmu. Oslovil Ubisoft a ten mu s radosťou (a neprítomným leskom miliónov dolárov v očiach) Ancela prepožičal aj s celým štúdiom vo francúzskom Montpellier. Inak Peter Jacskon má s hrami očividne veľmi dobrý vzťah. Len nedávno prikývol na režírovanie filmovej adaptácie herného blockbustera Halo.

Tým sa však Jacskonova úloha na hre neskončila. Ancel s ním hru od základov konzultoval, spoločne domýšľali príbeh a rozširovali filmový svet. Filmári na Novom Zélande mali dokonca možnosť hru testovať v rôznych štádiách vývoja. Vývojári zase na oplátku navštívili miesta, kde sa King Kong natáčal.

Spolupráca medzi oboma tímami však šla ešte hlbšie. Ako povedal sám Peter Jackson v rozhovore pre americký Gamespot: „Od prvého dňa sme verili, že blízka spolupráca je skutočným základom rozšírenia filmového sveta. Dlhý čas sme strávili v pred-produkčnej fáze hry, uvažujúc nad kľúčovými udalosťami v príbehu a hrateľnosti. Počas celého procesu vývoja sme spolu neustále komunikovali.“ Štúdio v Montpellier malo prístup ku všetkým artworkom z filmov, nasnímaným pohybom hercov a vôbec ku všetkému, čo by chceli o filme vedieť. Mohli si napríklad pozrieť kľúčové scény vo filme a prerobiť ich tak čo najvernejšie do hernej podoby. Postavy v hre sa samozrejme podobajú na svoje filmové predlohy, a tí istí herci im prepožičajú aj svoje hlasy.

KONGOVA STORY
Kongov príbeh pozná spamäti každý filmový fanúšik, prečo si ho však v krátkosti nezrekapitulovať? Kde bolo tam bolo, bol raz jeden bohom zabudnutý ostrov, optimisticky pomenovaný Skull Island. Žil na ňom zlý kmeň divochov, neustále bojujúc o život s bandou mäsožravých dinosaurov. A samozrejme King Kong, 30-metrová hora svalov v gorilej koži. Len on sám sa dokáže postaviť krvilačnému Tyrranosaurovi Rex (TRex) a chrániť členov rednúceho kmeňa. Ani kura však nehrabe zadarmo a takisto Kongova “ochrana” si pýta svoju daň. Mladú pannu na obed, najlepšie modrookú blondínku. Tej sa mu dostane už čoskoro.

Na ostrov dorazí partička naivných filmárov hľadajúcich tropický raj ideálny na natáčanie. Namiesto toho sa im však dostane tropického pekla, keď ich prepadnú zúriví domorodci a odvlečú hlavnú „star“, modrookú blondínku, ako ďalšiu obeť svojmu ochrancovi. A to či je panna ani veľmi neriešili.

Ale máme tu ďalší dejový „zvrat“. King Kong náhle zmení svoju sexuálnu orientáciu na „humanosexuála“ a do mladej krásky sa zamiluje. Preživší členovia filmárskej skupiny sa hrdinsky rozhodnú ženu zachrániť. Bez toho aby sme prezrádzali priveľa, môžeme naše rozprávanie o príbehu zakončiť tým, že všetko sa končí v strhujúcom finále na newyorských mrakodrapoch.

DVE HLAVNÉ POSTAVY, 2-NÁSOBNÁ HRATEĽNOSŤ
Príbeh hry presne sleduje udalosti vo filme, ale ako sme sa už kdesi v texte zmienili, obohacuje ho o nové pohľady. Koho by bavilo hrať presne to isté, čo už videl na striebornom plátne? Hráči budú mať preto možnosť vybrať si, ako vyriešiť problémy ústredných postáv. Napríklad využívaním interaktívneho prostredia, a najmä vďaka tomu, že si zahráme za dve úplne odlišné postavy na opačných koncoch potravinového rebríčka a s unikátnou hrateľnosťou – režiséra Adriena Brodyho a samotného veľkého opa. Hra ponúkne aj vo filme nevidených nepriateľov.

King Kong v Brodyho ľudskej koži vyzerá ako klasická first-person strieľačka. Herný svet vidíme z vlastného pohľadu, v rukách máme nie veľmi účinnú flintu a snažíme sa prežiť. Prežiť je to správne slovo, pretože zúrivého TRexa nejaké guľky len tak nezastavia. Podľa toho, čo sme zakúsili v demoverzii, ho maximálne na chvíľu spomalia, kým sa zvyšku filmárov podarí dostať do bezpečia. Okrem pušky môže Brody hádzať oštepy, predtým si ich však musí nájsť. Pri hre za Brodyho máte pocit, že bojujete o holý život, čo aj bolo zámerom autorov.

Atmosféru beznádeje dobre dopĺňa originálne vyriešený interface, kde úplne chýba ukazovateľ zdravia, či počet nábojov v zásobníku. Túto informáciu vyriešili vývojári šalamúnsky – jednoducho sa doň pozriete a postava vám povie, koľko munície ešte zostáva. Čo sa týka oštepov, presne ako v skutočnom živote, v rukách môžete držať vždy len jeden a keď ho použijete, musíte rýchlo nájsť ďalší. Verte, že s TRexom za chrbtom je to kvalitný adrenalín. 

Keď sa prevtelíte do nadmerne veľkej opičej kože Konga, hrateľnosť sa obráti o 180 stupňov. Vy ste teraz ten veľký, silný a nebezpečný, pred ktorým sa všetci trasú. Svoju veľkosť cítite aj vďaka third-person pohľadu na svoju opicu (to by som niekedy potreboval:). Súboje s obrovskými Tyrranosaurami vám ihneď pripomenú wrestlingové zápasy. King Kong likviduje menších Velociraptorov obrovskými päsťami, väčších TRexov musí najprv dostať na lopatky a natrhnúť im úsmev (doslova) alebo im efektným „fatality“ zlomiť väz. Pri bojoch opäť môže využívať prostredie. Napríklad vylezie na stenu alebo sa zavesí na prečnievajúcu skalu a z výšky zaútočí na nepriateľa. Jeho úder má tak mnohonásobne väčšiu silu. Ako som vravel, dokonalý wrestling v džungli.

Momentálne je ťažko hodnotiť, ktorá časť dema bola zábavnejšia. Hra za Brodyho bola príliš krátka, aby ukázala všetky svoje klady. King Kongove wrestlingové súboje zatiaľ vyzneli o niečo zábavnejšie. Vo finálnom produkte sa ale môžu dobre dopĺňať. Chvíľu sa ako Brody budete báť o život a vymýšľať šikovnú taktiku na silnejšieho nepriateľa, aby ste hneď na to mohli ako Kong bez rozmýšľania nakopať prdel hnusnému TRexovi, ktorý vám pred chvíľou skoro odhryzol hlavu. Uvidíme a tešíme sa, čo si pre nás autori v plnej hre pripravili.

GRAFIKA A SPOL. 
Záverom si splníme povinnosť a povieme si niečo o technickom spracovaní. Hra beží na upravenom grafickom engine Jade (pôvodne vytvorenom pre BG&E) a bohužiaľ je to na ňom vidno. King Kong sa pripravuje na všetky mysliteľné herné platformy a to si vypýtalo svoju obeť. Grafika určite nie je škaredá, na dnešnú PC špičku však určite nedosahuje. Nemožno jej však uprieť fantastickú atmosféru podporenú rôznymi efektmi ako napríklad dážď či rozmazanie obrazu pri reve nepriateľov.

Na druhej strane tu máme dokonalé animácie postáv aj nepriateľov. Dinosaury a obrovská gorila vyzerajú, ako by mali autori k dispozícii motion-capturing ich reálnych náprotivkov. Samozrejme to nebolo možné, živého King Konga ani dinosaura len tak v obchode nezoženiete. Francúzski animátorskí mágovia robili všetko ručne a o to väčšie uznanie im treba priznať, že pohyby sú skutočne realistické. Rovnako všetky filmové scény v hre sú robené priamo v engine hry. 

RE-KA-PI-TU-LÁ-CIA
O King Kongovi ako oficiálnej hre pripravovaného remakeu Petera Jacskona by sme si mohli rozprávať ešte dlho. Ale čas sa naplnil a nielen písaním je človek živý. Potrebujem si dať dávku Call of Duty 2, preto rýchlo niekoľko záverečných slov. Ak sa tešíte na film, určite by ste si mali zahrať aj hru, aby ste si naplno užili Kivyk Kovykov (pre tých čo čítajú len posledný odstavec, znamená to King Kong po grécky) vynovený svet. Veríme, že táto hra bude omnoho viac ako len ďalšia bezduchá zlátanina z nespočetného množstva priemerných titulov podľa filmovej predlohy. Leví podiel má na tom Peter Jackson, ktorý hru zveril Michelovi Ancelovi a ten spolu so svojim francúzskym štúdiom prišiel s originálnym konceptom dvojsečnej hrateľnosti – za človeka a King Konga.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

Blog prezidenta SZĽH

Silné reči hokej nespasia

Spor Lintner vs. Krajči ukázal, aké zbytočné sú silné reči veľkých chlapcov.

EKONOMIKA

Do Ameriky a späť sa dá letieť za menej ako 150 eur

Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.

Neprehliadnite tiež

Je vám naponáhlo? Appka prezradí, kde je najbližší voľný záchod

Japoncom sa už nestane, že kým stoja v rade na WC, iné kabínky v dosahu chôdze sú prázdne.

Rýchle mobilné 5G siete sú na dosah, testuje ich viacero operátorov

Nové technológie pomôžu rozvoju internetovej infraštruktúry. Odbremenia sa káble, viac dát pôjde vzduchom.

Lieči sklerózu multiplex: Pacienti sa niekedy uchyľujú až k nebezpečným alternatívam

Liečba na mieru sa postupne stáva medicínskym trendom, tvrdí pre SME slovenský lekár a neurovedec Tomáš Kalinčík.

Google pomôže moderovať diskusie a upozorňovať na toxické komentáre

Moderátori nebudú musieť čítať tisíce príspevkov. Na problémové texty ich upozorní počítačový automat.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 918
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 800
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 805
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 463
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 368
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 598
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 3 993
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 732
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 074
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 837

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop