King Kong – ťažká váha v opičom wrestlingu

Jacksonov filmový King Kong sa na nás chystá už v decembri. Spolu s ním nevyhnutne prichádza hra, ktorá by konečne mohla zmeniť skeptický pohľad hráčov na „filmové hry“. Za hrou totiž nestoja len špičkoví herní vývojári ale aj sám Peter Jacskon.

Zvláštny pocit. Môj prvý článok v nešéfredaktorskej pozícii. Ale... nikdy mi nebolo tak dobre :). Konečne aj ja prežívam krásny život herného žurnalistu. HRY, Hry a nič len hry! Kde sú tie starosti s nedochvíľnymi redaktormi, zadeľovaním nikým nechcených hier, tonou každodenných tlačových správ a vybavovaním súťaží pre našich drahých čitateľov? No kde? Predsa na Kordiho ťažko skúšaných pleciach. Pekne sme si to vymenili. On sa doteraz len „hral“ a ja ťažko pracoval. Uvidíme, ako dlho vydrží on. Teraz je rad na mne, aby som si užíval života. Kordimu prajem pevné nervy a zároveň posielam jedno úprimné poďakovanie, že to ťažké bremeno zobral na seba.  

OK, osobnú spoveď by sme mali. Ešte si počkajme na šéfovu ironickú poznámku (No tak pŕŕŕ mladej. To akože si teraz niekto myslí, že si bude môcť zo mňa robiť prdel... uvidíme kto sa bude smiať nakoniec - pozn. Kordi) a konečne sa môžeme vrhnúť na informácie o pripravovanom King Kongovi. Hra bola pred pár dňami dokončená, informácií je takisto viac než dosť a k tomu sme mali možnosť otestovať aj krátke verejné demo - ideálny materiál na zosumarizovanie si dostupných vedomostí o hre predtým, než sa dostane v novembri do obchodov. 

Mimochodom, viete ako sa povie King Kong po grécky? Ako zahraničný dopisovateľ dočasne sídliaci v kolíske demokracie to náhodou viem a musím sa o to s vami podeliť, pretože to stojí za to. Že vraj Kivyk Kovyk. Dobré, nie? (Niekto sa nám tu smeje zo slnečnej pláže a hrá sa na múdreho. Nevie niekto ako po grécky povie: nebude žiadny honorár za článok? - pozn. Kordi)

PETER JACKSON A KING KONG
Aby sme však nezdržovali, King Kong je hernou inkarnáciou pripravovaného remakeu filmovej klasiky z roku 1933. A tak ako sa na filme podieľa veľký režisér, schopný točiť skutočné eposy, oskarový Peter Jackson (trilógia Lord of the Rings, ak ste posledných 5 rokov žili v ľadovej jaskyni), tak na hernej verzii pracuje veľký herný dizajnér Michel Ancel, stvoriteľ Raymana a 5-hviezdičkovej, nezabudnuteľnej Beyond Good and Evil. Každý herný redaktor spomínajúci BG&E ešte nezabudne dodať, že hráčmi – na ich škodu - veľmi nedocenenej hry. (Ja určite nebudem výnimka. Zahrajte si, neoľutujete.) King Kong ako hra by preto nemala byť iba ďalším kúskom do zbierky marketingových nepodarkov, práve naopak.

Sám Peter Jackson si Ancela vybral, pretože si dobre pamätal atmosférický zážitok z hrania Beyond Good & Evil. Hneď vedel, kto by mal robiť hru podľa jeho filmu. Oslovil Ubisoft a ten mu s radosťou (a neprítomným leskom miliónov dolárov v očiach) Ancela prepožičal aj s celým štúdiom vo francúzskom Montpellier. Inak Peter Jacskon má s hrami očividne veľmi dobrý vzťah. Len nedávno prikývol na režírovanie filmovej adaptácie herného blockbustera Halo.

Tým sa však Jacskonova úloha na hre neskončila. Ancel s ním hru od základov konzultoval, spoločne domýšľali príbeh a rozširovali filmový svet. Filmári na Novom Zélande mali dokonca možnosť hru testovať v rôznych štádiách vývoja. Vývojári zase na oplátku navštívili miesta, kde sa King Kong natáčal.

Spolupráca medzi oboma tímami však šla ešte hlbšie. Ako povedal sám Peter Jackson v rozhovore pre americký Gamespot: „Od prvého dňa sme verili, že blízka spolupráca je skutočným základom rozšírenia filmového sveta. Dlhý čas sme strávili v pred-produkčnej fáze hry, uvažujúc nad kľúčovými udalosťami v príbehu a hrateľnosti. Počas celého procesu vývoja sme spolu neustále komunikovali.“ Štúdio v Montpellier malo prístup ku všetkým artworkom z filmov, nasnímaným pohybom hercov a vôbec ku všetkému, čo by chceli o filme vedieť. Mohli si napríklad pozrieť kľúčové scény vo filme a prerobiť ich tak čo najvernejšie do hernej podoby. Postavy v hre sa samozrejme podobajú na svoje filmové predlohy, a tí istí herci im prepožičajú aj svoje hlasy.

KONGOVA STORY
Kongov príbeh pozná spamäti každý filmový fanúšik, prečo si ho však v krátkosti nezrekapitulovať? Kde bolo tam bolo, bol raz jeden bohom zabudnutý ostrov, optimisticky pomenovaný Skull Island. Žil na ňom zlý kmeň divochov, neustále bojujúc o život s bandou mäsožravých dinosaurov. A samozrejme King Kong, 30-metrová hora svalov v gorilej koži. Len on sám sa dokáže postaviť krvilačnému Tyrranosaurovi Rex (TRex) a chrániť členov rednúceho kmeňa. Ani kura však nehrabe zadarmo a takisto Kongova “ochrana” si pýta svoju daň. Mladú pannu na obed, najlepšie modrookú blondínku. Tej sa mu dostane už čoskoro.

Na ostrov dorazí partička naivných filmárov hľadajúcich tropický raj ideálny na natáčanie. Namiesto toho sa im však dostane tropického pekla, keď ich prepadnú zúriví domorodci a odvlečú hlavnú „star“, modrookú blondínku, ako ďalšiu obeť svojmu ochrancovi. A to či je panna ani veľmi neriešili.

Ale máme tu ďalší dejový „zvrat“. King Kong náhle zmení svoju sexuálnu orientáciu na „humanosexuála“ a do mladej krásky sa zamiluje. Preživší členovia filmárskej skupiny sa hrdinsky rozhodnú ženu zachrániť. Bez toho aby sme prezrádzali priveľa, môžeme naše rozprávanie o príbehu zakončiť tým, že všetko sa končí v strhujúcom finále na newyorských mrakodrapoch.

DVE HLAVNÉ POSTAVY, 2-NÁSOBNÁ HRATEĽNOSŤ
Príbeh hry presne sleduje udalosti vo filme, ale ako sme sa už kdesi v texte zmienili, obohacuje ho o nové pohľady. Koho by bavilo hrať presne to isté, čo už videl na striebornom plátne? Hráči budú mať preto možnosť vybrať si, ako vyriešiť problémy ústredných postáv. Napríklad využívaním interaktívneho prostredia, a najmä vďaka tomu, že si zahráme za dve úplne odlišné postavy na opačných koncoch potravinového rebríčka a s unikátnou hrateľnosťou – režiséra Adriena Brodyho a samotného veľkého opa. Hra ponúkne aj vo filme nevidených nepriateľov.

King Kong v Brodyho ľudskej koži vyzerá ako klasická first-person strieľačka. Herný svet vidíme z vlastného pohľadu, v rukách máme nie veľmi účinnú flintu a snažíme sa prežiť. Prežiť je to správne slovo, pretože zúrivého TRexa nejaké guľky len tak nezastavia. Podľa toho, čo sme zakúsili v demoverzii, ho maximálne na chvíľu spomalia, kým sa zvyšku filmárov podarí dostať do bezpečia. Okrem pušky môže Brody hádzať oštepy, predtým si ich však musí nájsť. Pri hre za Brodyho máte pocit, že bojujete o holý život, čo aj bolo zámerom autorov.

Atmosféru beznádeje dobre dopĺňa originálne vyriešený interface, kde úplne chýba ukazovateľ zdravia, či počet nábojov v zásobníku. Túto informáciu vyriešili vývojári šalamúnsky – jednoducho sa doň pozriete a postava vám povie, koľko munície ešte zostáva. Čo sa týka oštepov, presne ako v skutočnom živote, v rukách môžete držať vždy len jeden a keď ho použijete, musíte rýchlo nájsť ďalší. Verte, že s TRexom za chrbtom je to kvalitný adrenalín. 

Keď sa prevtelíte do nadmerne veľkej opičej kože Konga, hrateľnosť sa obráti o 180 stupňov. Vy ste teraz ten veľký, silný a nebezpečný, pred ktorým sa všetci trasú. Svoju veľkosť cítite aj vďaka third-person pohľadu na svoju opicu (to by som niekedy potreboval:). Súboje s obrovskými Tyrranosaurami vám ihneď pripomenú wrestlingové zápasy. King Kong likviduje menších Velociraptorov obrovskými päsťami, väčších TRexov musí najprv dostať na lopatky a natrhnúť im úsmev (doslova) alebo im efektným „fatality“ zlomiť väz. Pri bojoch opäť môže využívať prostredie. Napríklad vylezie na stenu alebo sa zavesí na prečnievajúcu skalu a z výšky zaútočí na nepriateľa. Jeho úder má tak mnohonásobne väčšiu silu. Ako som vravel, dokonalý wrestling v džungli.

Momentálne je ťažko hodnotiť, ktorá časť dema bola zábavnejšia. Hra za Brodyho bola príliš krátka, aby ukázala všetky svoje klady. King Kongove wrestlingové súboje zatiaľ vyzneli o niečo zábavnejšie. Vo finálnom produkte sa ale môžu dobre dopĺňať. Chvíľu sa ako Brody budete báť o život a vymýšľať šikovnú taktiku na silnejšieho nepriateľa, aby ste hneď na to mohli ako Kong bez rozmýšľania nakopať prdel hnusnému TRexovi, ktorý vám pred chvíľou skoro odhryzol hlavu. Uvidíme a tešíme sa, čo si pre nás autori v plnej hre pripravili.

GRAFIKA A SPOL. 
Záverom si splníme povinnosť a povieme si niečo o technickom spracovaní. Hra beží na upravenom grafickom engine Jade (pôvodne vytvorenom pre BG&E) a bohužiaľ je to na ňom vidno. King Kong sa pripravuje na všetky mysliteľné herné platformy a to si vypýtalo svoju obeť. Grafika určite nie je škaredá, na dnešnú PC špičku však určite nedosahuje. Nemožno jej však uprieť fantastickú atmosféru podporenú rôznymi efektmi ako napríklad dážď či rozmazanie obrazu pri reve nepriateľov.

Na druhej strane tu máme dokonalé animácie postáv aj nepriateľov. Dinosaury a obrovská gorila vyzerajú, ako by mali autori k dispozícii motion-capturing ich reálnych náprotivkov. Samozrejme to nebolo možné, živého King Konga ani dinosaura len tak v obchode nezoženiete. Francúzski animátorskí mágovia robili všetko ručne a o to väčšie uznanie im treba priznať, že pohyby sú skutočne realistické. Rovnako všetky filmové scény v hre sú robené priamo v engine hry. 

RE-KA-PI-TU-LÁ-CIA
O King Kongovi ako oficiálnej hre pripravovaného remakeu Petera Jacskona by sme si mohli rozprávať ešte dlho. Ale čas sa naplnil a nielen písaním je človek živý. Potrebujem si dať dávku Call of Duty 2, preto rýchlo niekoľko záverečných slov. Ak sa tešíte na film, určite by ste si mali zahrať aj hru, aby ste si naplno užili Kivyk Kovykov (pre tých čo čítajú len posledný odstavec, znamená to King Kong po grécky) vynovený svet. Veríme, že táto hra bude omnoho viac ako len ďalšia bezduchá zlátanina z nespočetného množstva priemerných titulov podľa filmovej predlohy. Leví podiel má na tom Peter Jackson, ktorý hru zveril Michelovi Ancelovi a ten spolu so svojim francúzskym štúdiom prišiel s originálnym konceptom dvojsečnej hrateľnosti – za človeka a King Konga.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Slovensko.sk bude vyzerať ako gmail. Toto sú nové e-schránky

Eseročky budú mať povinne aktivované schránky od júla. Za služby evidencie vozidiel sa bude dať zaplatiť kartou.

KOMENTÁRE

Prečo je nevyhnutná vojna Facebooku a Bruselu

Padol prvý výstrel v regulačnej vojne.

EKONOMIKA

Brusel vyšetruje dotácie pre Jaguar v Nitre. Môžu Briti odísť?

Druhá Ficova vláda odklepla stimuly 125 miliónov.

Neprehliadnite tiež

Zdá sa, že vesmírny lúč sa pohybuje päťkrát rýchlejšie ako svetlo

Kozmická ilúzia môže odhaliť tajomstvo štartu či zastavenia vzniku nových hviezd.

Najväčšia plávajúca elektráreň? Spustili ju v Číne

Ak solárne panely plávajú na vode, možno ich efektívne chladiť pre zachovanie životnosti a výkonu.

Umelá inteligencia porazila svetového šampióna v hre Go

AlphaGo je zručnejšia a šikovnejšia. V prvej hre porazila aktuálnu svetovú jednotku.

V obežných dráhach planét vzdialenej sústavy objavili vzorec

Obežné dráhy planét v sústave TRAPPIST-1 spája dráhová rezonancia.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 196
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 922
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 629
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 739
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 366
  6. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 337
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 212
  8. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 888
  9. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 439
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 414