Darkwatch - westernoví zombíci

Presadiť sa na hernom trhu presýtenom strielačkami z pohľadu vlastných očí, chce poriadnu dávku kreativity a znalosti daného žánru. Spoločnosť High Moon Studios sa svojej úlohy zhostila skutočne svojsky a s cieľom vytvoriť výnimočný produkt skĺbila viacer

Presadiť sa na hernom trhu presýtenom strielačkami z pohľadu vlastných očí, chce poriadnu dávku kreativity a znalosti daného žánru. Novozniknutá spoločnosť High Moon Studios sa svojej úlohy zhostila skutočne svojsky a s cieľom vytvoriť výnimočný produkt skĺbila viacero dobre zaužívaných elementov, nielen zo známych FPSiek. Či sa im to napokon podarilo, sa dočítate v našej recenzii.

V jeden pochmúrny večer sa rozhodne Jericho Cross, atypický hlavný hrdina tohto príbehu, vylepšiť si finančnú situáciu vylúpením trezoru vo vlaku. Krátko po dramatickom vpáde do jeho útrob nachádza malé skupinky zombíkov, zakrvavené steny, polomŕtve a do značnej miery ohlodané kone. Jericho je však natoľko zaslepený vidinou peňazí, že mu posledné udalosti vôbec nepripadajú abnormálne. Vytúžený trezor nakoniec nachádza, no skôr než ho pôvabná Cassidy stihne zastaviť, nálož vybuchne. Vzrušenie vystrieda obrovské sklamanie. Pomalé rozplynutie prachu postupne odhalí riadne nahnevaného upíra a nie zlato alebo peniaze, akoby si niekto mohol predstavovať.

Vlak bol totižto preplnený lovcami monštier, patriacich do organizácie, ktorá si necháva hovoriť Darkwatch. Jej členovia práve prepravovali dlho prenasledovaného kráľa upírov, Lazarusa. Ten si za svoju novú obeť vyberie Jericha. Pohryzením však nezomrie, práve naopak, je obdarený upírskymi schopnosťami a zatiaľ čo sa on spamätáva, Lazarus privolá na zemský povrch chaos v podobe armády nemŕtvych. 

GRAFIKA 7 / 10
Technické spracovanie Darkwatch môže v niektorých pasážach príjemne prekvapiť, no vo väčšine prípadov na vás bude pôsobiť zastaralým dojmom. Hra strieda herné a FMW animácie, čo mi pripadalo ako absolútne nezmyselné riešenie, nakoľko sú takmer na nerozoznanie. Škoda len, že to nie je poklona, ale krutá realita slabých FMW animácii. Pochmúrne zákutia vás nikdy nevyľakajú, aj keď kostlivci a všakovaké temné prostredia, cintorín nevynímajúc (veď čo by to už bol za horor bez cintorína :) vyzerajú slušne.

Najslabšou stránkou inak obstojného technického spracovania je autormi prehnané využitie šedej farby, nehovoriac o jej rôznych odtieňoch. Táto skutočnosť znateľne ovplyvňuje samotný priebeh hrania. Vaši spolubojovníci, nepriatelia a prostredia splývajú do jedného celku. Rozpoznať blížiace sa nebezpečenstvo v niektorých momentoch nie je vôbec jednoduché, ešteže sa tvorcovia rozhodli implantovať do hry takzvané “blood vision“ (predstava tvorcov o zraku upírov). Bez neho by ste sa pristihli pri rýchlom vypnutí konzoly v dôsledku nepríjemnej frustrácie.

INTERFACE 6 / 10
Jericho dokáže súčasne niesť len dve zbrane a dynamit. Vzhľadom nato, že priamo v hre sa nenachádza žiadne menu, ich výmena je rýchla a jednoduchá. Všetky potrebné informácie sú vždy po ruke. Na obrazovke si svoje miesto popri zbraniach našiel i ukazovateľ stavu energie, štítu a získaných schopností. K slovu sa dostanú aj loadingy, ktoré našťastie nepresahujú pár sekúnd.

HRATEĽNOSŤ 7 / 10
Ovládanie patrí medzi silnejšie stránky hry. Je natoľko intuitívne a príťažlivé, aby vás z pohodlného kresla nepustilo po niekoľkých minútach. Priradené funkcie jednotlivým tlačidlám vychádzajú z konkurenčných FPS pre PlayStation 2. Teda klasicky ľavou páčkou uvádzate postavu do pohybu, zatiaľ čo pravou sa rozhliadate a pomocou R1 strieľate. Skáče sa trojuholníkom a v súvislosti so skokmi bude namieste spomenúť ich čiastočne nevyladenie. Problém spočíva v ďalekom a vysokom doskakovaní a samotným spôsobom akým to Jericho prevádza. Predstavte si Crash Bandicoota (prvé diely na PSone) z pohľadu vlastných očí. Poklonu skladám pred excelentným využitím fyzikálneho enginu Havok, známeho najmä z PC hier.

Ovládanie spestrujú rôzne vampírske schopnosti. Blood vision, o ktorom som už písal, nielenže farebne odlišuje nepriateľov a zbrane, ale zároveň plní funkciu akéhosi ďalekohľadu. Ďalej je to vysávanie krvi z porazených protivníkov a štít chrániaci Jericha pred priamym odoberaním energie po zásahu. Za tmy a v tieňoch sa doplňuje automaticky. Na túto užitočnú schopnosť si veľmi rýchlo zvyknete. Nakoniec nám ostali magické sily, ktorých obdržanie závisí od vášho zachovania sa v určitých momentoch. Obvykle ste postavený pred rozhodnutie, či vysať zúboženého človeka alebo ho nechať žiť. Celkovo tvorcovia pripravili osem magických schopností, z čoho sú štyri za dobré a štyri za zlé zachovanie sa. Dobráci od kosti sa môžu dopracovať k silnejšiemu štítu či k vyvolaniu strachu v radách nepriateľov (namiesto útočenia budú zbabelo utekať). Byť ohavným sťa Lazarus otvorí cestu k temným silám. Za všetky spomeniem možnosť získania nepriateľov na svoju stranu.

Darkwatch je z časti western a tak asi nikoho neprekvapí prítomnosť prestreliek na chrbtoch žrebcov. Jazda na obrnenej štvorkolke s mohutným rotačným guľometom v oblastiach, ktoré akoby z oka vypadli hre Red Dead Revolver, prináša príjemné herné spestrenie. Nezmyselný problém nastáva akonáhle začnete túto mašinu ovládať. Nemôžete ísť dopredu a zároveň strieľať do strán (podobný systém síce fungoval napríklad v Jak 3, avšak za iných podmienok).

MULTIPLAYER 7 / 10
Jednoznačným plusom Darkwatch je multiplayer. Vo verzii pre PlayStation 2 má zastúpenie v podobe cooperativného módu a VS (verzus). Enormným lákadlom nie je ani tak verzus ako prvý menovaný. Prechádzať hru s kamarátom je predsa len iný zážitok. Majitelia Xboxu, ktorí sú zároveň klientmi služby Xbox Live, nepohrdnú nad kvalitným online multiplayerom, zahŕňajúcim klasický Deathmatch, tímový Deathmatch, Capture the Flag a Soul Hunter.

ZVUKOVÉ EFEKTY 7 / 10

Nadpriemerne zvládnutý dabing ma príjemné prekvapil. Zamrzí nanajvýš neprítomnosť možnosti aktivovania titulkov, čím vlastne autori stavajú hráča do role pozorného poslucháča. Samozrejme iba v prípade, že z príbehu chcete niečo mať, no pri tomto dielku neprídete oveľa, ak si jednu či dve konverzačné animácie nevypočujete, poprípade ich preskočíte. Streľba z rôznych zbraní, stonanie, usekávanie končatín a kvílivé zvuky nepriateľov znejú na porovnateľnej úrovni s konkurenciou.

HUDBA 6 / 10
Hudobná kulisa v Darkwatch nehrá veľkú rolu. Výraznejšiu melódiu si budete môcť vypočuť hneď v úvode pri výbere možností. Mierne poopravenú skladbu z filmu Dobrý, Zlý a Škaredý určite zaregistrujete a to i v prípade, že ste film nevideli.

NAROČNOSŤ & INTELIGENCIA 7 / 10
Na výber je niekoľko druhou obtiažnosti. Prepracovanú AI si všimnete už v prvých misiách, v momente keď vrhnete granát medzi skupinku nemŕtvych a prekvapene uvidíte ich rýchle rozpŕchnutie sa. Síce nie je až natoľko dokonalá ako v Resident Evil 4, zato však lepšia než je tomu v ostatných priemerných strielačkách. 

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 7 / 10
Tvorcovia sa snažili zo seba vydať maximum, s cieľom vytvoriť unikátnu hru, prekonávajúcu aj Halo na Xbox a sériu Metroid na GameCube. Zázraky sa však nedejú. Darkwatch je i napriek tomu kvalitnou FPS, kombinujúcou žánre hororu a westernu. Multiplayer, zachraňujúci stereotypný singleplayer, na čele s co-op módom vás po dohraní prinúti prejsť si týmto peklom znovu.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Mopslík zmenšoval iné psy. Ukázali najrozsiahlejší strom psích plemien

Do spoločných skupín patria aj psy, ktoré sa na seba vôbec nepodobajú.

Ako sa zo starých fliaš stanú lepšie batérie

Drvené sklo namiesto uhlíka môže byť novým krokom vo vývoji lítiových batérií.

Hacker premenil 2 milióny hardvérov na nefunkčné tehly

Škodlivý kód môže napadnúť aj set-top boxy.

Veľké finále sa začalo. Sonda Cassini sa prvýkrát vnorila medzi prstence a Saturn

Sonda začína finále nabité vedou, nakoniec zhorí ako meteoroid.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  2. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  5. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  6. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  7. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  8. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  9. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  10. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 18 726
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 666
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 660
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 359
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 016
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 580
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 540
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 843
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 868
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 518

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop