Darkwatch - westernoví zombíci

Presadiť sa na hernom trhu presýtenom strielačkami z pohľadu vlastných očí, chce poriadnu dávku kreativity a znalosti daného žánru. Spoločnosť High Moon Studios sa svojej úlohy zhostila skutočne svojsky a s cieľom vytvoriť výnimočný produkt skĺbila viacer

Presadiť sa na hernom trhu presýtenom strielačkami z pohľadu vlastných očí, chce poriadnu dávku kreativity a znalosti daného žánru. Novozniknutá spoločnosť High Moon Studios sa svojej úlohy zhostila skutočne svojsky a s cieľom vytvoriť výnimočný produkt skĺbila viacero dobre zaužívaných elementov, nielen zo známych FPSiek. Či sa im to napokon podarilo, sa dočítate v našej recenzii.

V jeden pochmúrny večer sa rozhodne Jericho Cross, atypický hlavný hrdina tohto príbehu, vylepšiť si finančnú situáciu vylúpením trezoru vo vlaku. Krátko po dramatickom vpáde do jeho útrob nachádza malé skupinky zombíkov, zakrvavené steny, polomŕtve a do značnej miery ohlodané kone. Jericho je však natoľko zaslepený vidinou peňazí, že mu posledné udalosti vôbec nepripadajú abnormálne. Vytúžený trezor nakoniec nachádza, no skôr než ho pôvabná Cassidy stihne zastaviť, nálož vybuchne. Vzrušenie vystrieda obrovské sklamanie. Pomalé rozplynutie prachu postupne odhalí riadne nahnevaného upíra a nie zlato alebo peniaze, akoby si niekto mohol predstavovať.

Vlak bol totižto preplnený lovcami monštier, patriacich do organizácie, ktorá si necháva hovoriť Darkwatch. Jej členovia práve prepravovali dlho prenasledovaného kráľa upírov, Lazarusa. Ten si za svoju novú obeť vyberie Jericha. Pohryzením však nezomrie, práve naopak, je obdarený upírskymi schopnosťami a zatiaľ čo sa on spamätáva, Lazarus privolá na zemský povrch chaos v podobe armády nemŕtvych. 

GRAFIKA 7 / 10
Technické spracovanie Darkwatch môže v niektorých pasážach príjemne prekvapiť, no vo väčšine prípadov na vás bude pôsobiť zastaralým dojmom. Hra strieda herné a FMW animácie, čo mi pripadalo ako absolútne nezmyselné riešenie, nakoľko sú takmer na nerozoznanie. Škoda len, že to nie je poklona, ale krutá realita slabých FMW animácii. Pochmúrne zákutia vás nikdy nevyľakajú, aj keď kostlivci a všakovaké temné prostredia, cintorín nevynímajúc (veď čo by to už bol za horor bez cintorína :) vyzerajú slušne.

Najslabšou stránkou inak obstojného technického spracovania je autormi prehnané využitie šedej farby, nehovoriac o jej rôznych odtieňoch. Táto skutočnosť znateľne ovplyvňuje samotný priebeh hrania. Vaši spolubojovníci, nepriatelia a prostredia splývajú do jedného celku. Rozpoznať blížiace sa nebezpečenstvo v niektorých momentoch nie je vôbec jednoduché, ešteže sa tvorcovia rozhodli implantovať do hry takzvané “blood vision“ (predstava tvorcov o zraku upírov). Bez neho by ste sa pristihli pri rýchlom vypnutí konzoly v dôsledku nepríjemnej frustrácie.

INTERFACE 6 / 10
Jericho dokáže súčasne niesť len dve zbrane a dynamit. Vzhľadom nato, že priamo v hre sa nenachádza žiadne menu, ich výmena je rýchla a jednoduchá. Všetky potrebné informácie sú vždy po ruke. Na obrazovke si svoje miesto popri zbraniach našiel i ukazovateľ stavu energie, štítu a získaných schopností. K slovu sa dostanú aj loadingy, ktoré našťastie nepresahujú pár sekúnd.

HRATEĽNOSŤ 7 / 10
Ovládanie patrí medzi silnejšie stránky hry. Je natoľko intuitívne a príťažlivé, aby vás z pohodlného kresla nepustilo po niekoľkých minútach. Priradené funkcie jednotlivým tlačidlám vychádzajú z konkurenčných FPS pre PlayStation 2. Teda klasicky ľavou páčkou uvádzate postavu do pohybu, zatiaľ čo pravou sa rozhliadate a pomocou R1 strieľate. Skáče sa trojuholníkom a v súvislosti so skokmi bude namieste spomenúť ich čiastočne nevyladenie. Problém spočíva v ďalekom a vysokom doskakovaní a samotným spôsobom akým to Jericho prevádza. Predstavte si Crash Bandicoota (prvé diely na PSone) z pohľadu vlastných očí. Poklonu skladám pred excelentným využitím fyzikálneho enginu Havok, známeho najmä z PC hier.

Ovládanie spestrujú rôzne vampírske schopnosti. Blood vision, o ktorom som už písal, nielenže farebne odlišuje nepriateľov a zbrane, ale zároveň plní funkciu akéhosi ďalekohľadu. Ďalej je to vysávanie krvi z porazených protivníkov a štít chrániaci Jericha pred priamym odoberaním energie po zásahu. Za tmy a v tieňoch sa doplňuje automaticky. Na túto užitočnú schopnosť si veľmi rýchlo zvyknete. Nakoniec nám ostali magické sily, ktorých obdržanie závisí od vášho zachovania sa v určitých momentoch. Obvykle ste postavený pred rozhodnutie, či vysať zúboženého človeka alebo ho nechať žiť. Celkovo tvorcovia pripravili osem magických schopností, z čoho sú štyri za dobré a štyri za zlé zachovanie sa. Dobráci od kosti sa môžu dopracovať k silnejšiemu štítu či k vyvolaniu strachu v radách nepriateľov (namiesto útočenia budú zbabelo utekať). Byť ohavným sťa Lazarus otvorí cestu k temným silám. Za všetky spomeniem možnosť získania nepriateľov na svoju stranu.

Darkwatch je z časti western a tak asi nikoho neprekvapí prítomnosť prestreliek na chrbtoch žrebcov. Jazda na obrnenej štvorkolke s mohutným rotačným guľometom v oblastiach, ktoré akoby z oka vypadli hre Red Dead Revolver, prináša príjemné herné spestrenie. Nezmyselný problém nastáva akonáhle začnete túto mašinu ovládať. Nemôžete ísť dopredu a zároveň strieľať do strán (podobný systém síce fungoval napríklad v Jak 3, avšak za iných podmienok).

MULTIPLAYER 7 / 10
Jednoznačným plusom Darkwatch je multiplayer. Vo verzii pre PlayStation 2 má zastúpenie v podobe cooperativného módu a VS (verzus). Enormným lákadlom nie je ani tak verzus ako prvý menovaný. Prechádzať hru s kamarátom je predsa len iný zážitok. Majitelia Xboxu, ktorí sú zároveň klientmi služby Xbox Live, nepohrdnú nad kvalitným online multiplayerom, zahŕňajúcim klasický Deathmatch, tímový Deathmatch, Capture the Flag a Soul Hunter.

ZVUKOVÉ EFEKTY 7 / 10

Nadpriemerne zvládnutý dabing ma príjemné prekvapil. Zamrzí nanajvýš neprítomnosť možnosti aktivovania titulkov, čím vlastne autori stavajú hráča do role pozorného poslucháča. Samozrejme iba v prípade, že z príbehu chcete niečo mať, no pri tomto dielku neprídete oveľa, ak si jednu či dve konverzačné animácie nevypočujete, poprípade ich preskočíte. Streľba z rôznych zbraní, stonanie, usekávanie končatín a kvílivé zvuky nepriateľov znejú na porovnateľnej úrovni s konkurenciou.

HUDBA 6 / 10
Hudobná kulisa v Darkwatch nehrá veľkú rolu. Výraznejšiu melódiu si budete môcť vypočuť hneď v úvode pri výbere možností. Mierne poopravenú skladbu z filmu Dobrý, Zlý a Škaredý určite zaregistrujete a to i v prípade, že ste film nevideli.

NAROČNOSŤ & INTELIGENCIA 7 / 10
Na výber je niekoľko druhou obtiažnosti. Prepracovanú AI si všimnete už v prvých misiách, v momente keď vrhnete granát medzi skupinku nemŕtvych a prekvapene uvidíte ich rýchle rozpŕchnutie sa. Síce nie je až natoľko dokonalá ako v Resident Evil 4, zato však lepšia než je tomu v ostatných priemerných strielačkách. 

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 7 / 10
Tvorcovia sa snažili zo seba vydať maximum, s cieľom vytvoriť unikátnu hru, prekonávajúcu aj Halo na Xbox a sériu Metroid na GameCube. Zázraky sa však nedejú. Darkwatch je i napriek tomu kvalitnou FPS, kombinujúcou žánre hororu a westernu. Multiplayer, zachraňujúci stereotypný singleplayer, na čele s co-op módom vás po dohraní prinúti prejsť si týmto peklom znovu.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zdanenie bitcoinu, menej výhodné sporenie. Čo chystá Kažimír

Zdania obchody, keď spotrebiteľ platí za tovar kryptomenami a stavebné sporenie bude ešte menej výhodné.

SVET

Vražda v Kosove ako rozbuška, Srbsko môže stratiť viac

Zabitie politika zo srbskej menšiny môže oddialiť zbližovanie Srbska s Úniou.

SVET

Babiš nedostal dôveru, vládnuť môže roky. Čo čaká Česko?

Český premiér vedel, že hlasovanie o dôvere prehrá.

ŠPORT

Mal smolu i spor s Vůjtkom. Pôjde Nagy na olympiádu?

V mužstve majú byť hráči, ktorí vedia ubrániť oslabenia.

Neprehliadnite tiež

Ryba si vie vďaka génom zahojiť chrbticu. Aj ľudia ich majú

Ľudia a ryby z radu mihuľotvarých mali pred miliónmi rokov spoločného predka.

Čierna diera si dvakrát grgla. Potvrdili, že čierne diery oddychujú

Vzdialená galaxia pomaly požiera svojho vesmírneho suseda.

Vypočujte si pieseň z Hviezdnych vojen zahranú ceruzkou

Matematická rovnica znie ako chytľavá pieseň zo Star Wars.

Tajomstvo kreativity: Čo hovorí veda

Poučenie, ktoré so sebou prináša veda napovedá aj to, ako dosiahnuť vytúženú budúcnosť.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 126
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 8 822
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 475
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 950
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 407
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 323
  7. Kam do tepla v januári? 2 318
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 063
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 214
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 203