Za neetické označila arbitrážna komisia rady napríklad reklamné slogany Slovanetu, ktorý konkuruje Slovak Telecomu. Kampaň "Nepodporujte mafiu", "Zrušte pomalý dial-up a Rodinný internet" podľa komisia priamo útočila na konkurenčné produkty, a tým prekročila etický kódex.
Ani Slovak Telecom nepropagoval svoje služby úplne čisto. V jeho rozhlasovej reklame na DSL internet so sprievodným sloganom "kompletný DSL internet za 399 Sk mesačne, neplaťte nič navyše" chýbal podľa komisie údaj, že cena je bez DPH a k produktu si treba doplatiť 249 korún za hlasovú službu.
Spoločnosti Orange prikázala Rada pre reklamu zmeniť text reklamy na "neobmedzený internet" už v marci. Minulý piatok ho musela upozorniť, že "ako člen rady sa zaviazal bezodkladne uskutočniť všetky úkony na to, aby bolo zamedzené šírenie reklamy, ktoré bolo v rozpore s kódexom". Podľa rady sa postup Orangeu nedá nazvať "bezodkladným vykonaním úkonov", ak reklamu neodstránil ani štyri mesiace po jej prvom upozornení. Komisia však zobrala na vedomie, že pri veľkom počte plagátov dochádza k obmene len postupne.
(sita, tasr)