py.
Acer na rozdiel od ostatných tchajwanských výrobcov počítačov predáva PC pod svojim menom. Podnik predpokladá, že mu tržby v priebehu troch rokov narastú medziročne o 40 až 50 percent.
Rast firme zaistia predovšetkým notebooky. Výrobcovia osobných počítačov teraz ťažia z toho, že spotrebitelia využívajú nízke ceny a svoje stolné počítače nahradzujú prenosnými, ktoré sú vybavené najmodernejšími bezdrôtovými technológiami.
Acer predpokladal, že sa na tretiu pozíciu na svetovom trhu dostane v budúcom roku. Svoj cieľ ale musel prehodnotiť po tom, čo čínsky rival Lenovo Group odkúpil výrobu osobných počítačov od americkej International Business Machines Corp.
V druhom štvrťroku bol Acer vo svete štvrtý, jeho podiel na trhu predstavoval 4,4 percenta, uviedla agentúra International Data Corp. Prvý bol americký Dell s 19 percentami trhu, druhý Hewlett-Packard s 15,4 percentami a tretí Lenovo/IBM so 7,5 percentami. Vedenie podniku odhaduje tohtoročné tržby na deväť miliárd dolárov, čo oproti vlaňajším siedmim miliardám predstavuje nárast o 29 percent.
V Európe získava Acer zhruba 60 percent tržieb. Osem percent tržieb tchajwanskej firmy vzniká v USA, 11 percent v Číne a 13 percent v ostatných krajinách regiónu Ázie Tichomoria. Akcie Aceru posilnili o 1,1 percenta a viedli si tak lepšie ako ostatné emisie, keď trh ako celok stagnoval. Jeden z analytikov označil plány Aceru za ambiciózne. Pripomenul ale, že je veľkým otazníkom rentabilita firmy.