Internetový mýtus: Publikovanie na webe je lacné

Vždy, keď niekoho obsluhujete, nechávate niekoho iného čakať. Vždy, keď uverejníte kúsok informácie, robíte všetky ostatné kúsky ťažšie nájditeľnými.

Publikovať na webe je ľahké, ťažké je nájsť pre texty čitateľov.

Vždy, keď niekoho obsluhujete, nechávate niekoho iného čakať. Vždy, keď uverejníte kúsok informácie, robíte všetky ostatné kúsky ťažšie nájditeľnými.

Okolo webu sa vytvoril zvláštny mýtus, že ide o extrémne lacný priestor na publikovanie. To nie je pravda. Vydávanie informácií pozostáva z oveľa viac činností, než jednoduchého umiestnenia textu na webovú stránku, do novín alebo do časopisu. Máme tu aj propagáciu a distribúciu. A je tu čas vášho čitateľa. Myslite na to, že vždy, keď niekto navštívi vašu stránku, platí za to svojím časom a pozornosťou. Čas je pritom dnes drahší ako ropa. Aj dlho po tom, ako nájdeme za ropu náhradu, totiž deň bude mať stále len 24 hodín.

Povedať, že distribúcia informácií je na webe lacná, je nepochopením základného princípu distribúcie. Keď zastavím v aute na červenú, pri okienku sa občas objaví predavač novín. Prečo tam je, keď by vydavateľ už dávno mohol umiestňovať noviny na web a ušetriť toľko peňazí za distribúciu? Mohol by, ale jeho tržby by sa zrútili.

Vo svete preplnenom informáciami je distribúcia formou reklamy a propagácie. A propagácia sa bude stávať stále drahšou a drahšou. Hollywood už dnes míňa takmer toľko peňazí na propagáciu svojich filmov, ako na celú ich výrobu. Na webe síce ľahko môžete dosiahnuť publikačné náklady blízke nule, ale aj vaša viditeľnosť sa bude blížiť k nule.

Mnohé firmy preto začínajú míňať čoraz viac peňazí na propagáciu svojich webových stránok. Avšak to, že niekto prišiel na stránku, ešte neznamená, že ste si ho získali. Stránka môže byť príliš preplnená informáciami alebo sa snažiť odovzdať príliš veľa posolstiev príliš mnohým ľuďom.

Vždy, keď sa zameriate na určité publikum, stávajú sa tí ostatní menej dôležitými. Ak sa budete snažiť prostredníctvom svojho webu hovoriť s desiatimi rôznymi cieľovými skupinami, môže sa stať, že sa vám nepodarí osloviť žiadnu. Čitatelia totiž len rýchlo vašu stránku preletia a uvidia množstvo informácií, ktoré nie sú pre nich. Netrpezliví surfisti sa chcú cítiť výnimoční. Inak hneď klikajú na Späť.

Vždy, keď pridáte na web nový kúsok informácií, sťažujete ľuďom vyhľadanie toho, čo už na stránke bolo. Sťažujete to len o trošku, ale ak neustále pridávate nový a nový obsah, navigácia sa rýchlo stáva menej intuitívnou a vyhľadávanie menej efektívne. (Väčšina ľudí sa nikdy nepozrie na druhú stránku výsledkov vyhľadávania - ak nič neulovia na prvej, odídu.)

Je úctyhodné snažiť sa na vašej stránke odpovedať na otázky všetkým. Bohužiaľ, nie je to ani praktické, ani možné. Niektorí používajú obchod Amazon.com ako príklad webu, ktorý úspešne ponúka obrovské spektrum rôznych produktov. Áno, to je pravda. Amazon minul na stavbu svojej stránky viac než miliardu dolárov. Amazon nemusel vymýšľať klasifikáciu pre knihy a hudbu, keďže dobrý a odskúšaný systém už dávno existoval. Amazon navyše nemusí sám vyrábať takmer nič z obsahu, ktorý ponúka - robia to za neho vydavatelia kníh a hudby, samotní autori a čitatelia.

Ak máte tiež k dispozícii podobné výhody, nech sa páči, vybudujte si obrovskú webovú stránku. Ak nie, mali by ste sa uskromniť: sústreďte sa len na svojich najdôležitejších zákazníkov a urobte všetko preto, aby ste bezchybne splnili všetky ich potreby.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 959
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 887
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 770
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 395
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 273
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 151
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 735
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 651
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 494
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 236

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Morský koník ako zberač odpadu a smutný osud tigra. Pozrite si finalistov o najlepšieho fotky prírody

Wildlife Photographer of the Year organizuje Prírodopisné múzeum v Londýne.

Cesty na zmenu klímy nie sú pripravené, asfalty nevyhovujú

Na plánované fungovanie ciest je dnes už príliš teplo.

YouTube končí s platenými kanálmi, ľudí nezaujali

Výpadky príjmov majú tvorcom obsahu nahradiť nové projekty.