Internetový mýtus: Publikovanie na webe je lacné

Vždy, keď niekoho obsluhujete, nechávate niekoho iného čakať. Vždy, keď uverejníte kúsok informácie, robíte všetky ostatné kúsky ťažšie nájditeľnými.

Publikovať na webe je ľahké, ťažké je nájsť pre texty čitateľov.

Vždy, keď niekoho obsluhujete, nechávate niekoho iného čakať. Vždy, keď uverejníte kúsok informácie, robíte všetky ostatné kúsky ťažšie nájditeľnými.

Okolo webu sa vytvoril zvláštny mýtus, že ide o extrémne lacný priestor na publikovanie. To nie je pravda. Vydávanie informácií pozostáva z oveľa viac činností, než jednoduchého umiestnenia textu na webovú stránku, do novín alebo do časopisu. Máme tu aj propagáciu a distribúciu. A je tu čas vášho čitateľa. Myslite na to, že vždy, keď niekto navštívi vašu stránku, platí za to svojím časom a pozornosťou. Čas je pritom dnes drahší ako ropa. Aj dlho po tom, ako nájdeme za ropu náhradu, totiž deň bude mať stále len 24 hodín.

Povedať, že distribúcia informácií je na webe lacná, je nepochopením základného princípu distribúcie. Keď zastavím v aute na červenú, pri okienku sa občas objaví predavač novín. Prečo tam je, keď by vydavateľ už dávno mohol umiestňovať noviny na web a ušetriť toľko peňazí za distribúciu? Mohol by, ale jeho tržby by sa zrútili.

Vo svete preplnenom informáciami je distribúcia formou reklamy a propagácie. A propagácia sa bude stávať stále drahšou a drahšou. Hollywood už dnes míňa takmer toľko peňazí na propagáciu svojich filmov, ako na celú ich výrobu. Na webe síce ľahko môžete dosiahnuť publikačné náklady blízke nule, ale aj vaša viditeľnosť sa bude blížiť k nule.

Mnohé firmy preto začínajú míňať čoraz viac peňazí na propagáciu svojich webových stránok. Avšak to, že niekto prišiel na stránku, ešte neznamená, že ste si ho získali. Stránka môže byť príliš preplnená informáciami alebo sa snažiť odovzdať príliš veľa posolstiev príliš mnohým ľuďom.

Vždy, keď sa zameriate na určité publikum, stávajú sa tí ostatní menej dôležitými. Ak sa budete snažiť prostredníctvom svojho webu hovoriť s desiatimi rôznymi cieľovými skupinami, môže sa stať, že sa vám nepodarí osloviť žiadnu. Čitatelia totiž len rýchlo vašu stránku preletia a uvidia množstvo informácií, ktoré nie sú pre nich. Netrpezliví surfisti sa chcú cítiť výnimoční. Inak hneď klikajú na Späť.

Vždy, keď pridáte na web nový kúsok informácií, sťažujete ľuďom vyhľadanie toho, čo už na stránke bolo. Sťažujete to len o trošku, ale ak neustále pridávate nový a nový obsah, navigácia sa rýchlo stáva menej intuitívnou a vyhľadávanie menej efektívne. (Väčšina ľudí sa nikdy nepozrie na druhú stránku výsledkov vyhľadávania - ak nič neulovia na prvej, odídu.)

Je úctyhodné snažiť sa na vašej stránke odpovedať na otázky všetkým. Bohužiaľ, nie je to ani praktické, ani možné. Niektorí používajú obchod Amazon.com ako príklad webu, ktorý úspešne ponúka obrovské spektrum rôznych produktov. Áno, to je pravda. Amazon minul na stavbu svojej stránky viac než miliardu dolárov. Amazon nemusel vymýšľať klasifikáciu pre knihy a hudbu, keďže dobrý a odskúšaný systém už dávno existoval. Amazon navyše nemusí sám vyrábať takmer nič z obsahu, ktorý ponúka - robia to za neho vydavatelia kníh a hudby, samotní autori a čitatelia.

Ak máte tiež k dispozícii podobné výhody, nech sa páči, vybudujte si obrovskú webovú stránku. Ak nie, mali by ste sa uskromniť: sústreďte sa len na svojich najdôležitejších zákazníkov a urobte všetko preto, aby ste bezchybne splnili všetky ich potreby.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 432
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 945
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 14 828
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 249
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 963
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 999
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 416
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 076
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 377
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 226

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Žili v slávnej vile, no nikdy sa do nej nevrátili

Filmár David Cysař pátra po histórii svojich blízkych, ktorých za vojny obrali o unikátnu vilu. Stavbu od Adolfa Loosa otvoril verejnosti.

PRIMÁR

Od štyridsatky po sedemdesiatku. Ako sa mení sexualita?

Kvalita závisí od psychiky milencov.

Neprehliadnite tiež

Pozerať, ale nedotýkať sa. Pľuzgiernik lekársky je náš najjedovatejší chrobák

O prvé miesto v nelichotivom rebríčku sa delí so svojimi príbuznými – májkami, ktorých telo tiež obsahuje jedovatý kantaridín.

Kolíska ľudstva nie je v Afrike ale na Balkáne, naznačuje starodávny zub

Ak by sa potvrdili výsledky nemeckých vedcov, znamenalo by to, že ľudia sa od opíc vývojovo oddelili v Európe.

Zástera z ľudských kostí či Everest zo vzduchu. Briti ukázali prvé zábery tibetskej kultúry

Niektoré zábery boli sto rokov ukryté pred verejnosťou. Najväčšia zbierka sa teraz dostáva na internet.

Drobné prepeličky môžu pomáhať v boji proti rakovine

Vedecký výskum na zvieratách vždy bol a aj bude otázkou rôznych názorov. Výskum na vtáčích vajciach a embryách však prináša nové rozmery.