Dungeon Siege 2 - Diablove temné kobky

Svet sa nikdy nedočká pokojného obdobie bez zbytočného krviprelievania, mŕtvych a nebezpečných maniakov, ochotných podmaniť si krajiny za každú cenu. Rovnako je na tom i fantasy svet Aranna, v ktorom začína vystrkovať rožky Valdis. Riešenie? Vymlátime tis

ícky jeho pomocníkov a napokon pokoríme i jeho.

Na Dungeon Siege 2 od Gas Powered Studios som sa síce tešil ako malý chlapček, čakajúci na prvého angličáka, avšak nadšenie nedosahovalo úrovne Sacred. Ono prvý diel vôbec nebol zlým akčným RPG, kde ste likvidovali haldy priblbých potvoriek. Dokonca to bolo plne 3D, čo jednoducho dnešná doba vyžaduje. Vyzeralo to fajn, hralo sa to ako tradičné akčné RPG, ale atmosféra sa po čase trochu vytratila a napokon to bola pre mňa len mierne nadpriemerná gameska. Druhý diel dokázal svojho predchodcu bez väčších problémov pokoriť, ale na trón, kde sa pokojne vyškiera Diablo 2, to rozhodne nestačilo. Po ľavici mu sedí kráľovná Sacred a niekde úplne, ale úplne v pozadí sa usmieva šašo Blade & Sword – to len, aby ste nezabudli na príšernosti. Dungeon Siege 2 je až tretím v poradí. Uznávam, nepatrí sa hneď na začiatku recenzie vyklebetiť takúto dôležitú informáciu, ktorú som si mohol nechať do záverečného verdiktu.

Hlavné body príbehu sme si načrtli v úvodnom odstavci a ak to niekoho zaujíma, celú story má na svedomí skúsená "writerka" Susan O´Connor. Nie, že by to bolo na klasickej fantasy schéme badať. Nevadí, boj dobra proti zlu za prítomnosti elfov, trpaslíkov a podobnej hávede z rodu nemŕtvych nás stále berie. Priznám sa však, že človek sa po čase podobných radovánok preje a radšej siahne po Bard´s Tale alebo sa bude tešiť na Zaklínača (The Witcher). Musím sa však úprimne priznať, nie je lepšej radovánky ako zasadnúť za počítač a úplne vytuhnúť pri likvidovaní tupých príšer. A do toho nám niekto nabalil tony textu. Zrejme príbeh. Ak budete niekedy nekonečné súvetia odklikávať, o nič neprídete. Ak ste nevypli mozog úplne, môžete plytkú zápletku pozorne sledovať, no princíp sto plus jeden spôsob ako sa musím prebojovať do sídla hlavného ancikrista Valdisa, funguje rovnako ako poodhalené prednosti dámy na 96 percent mužského pokolenia. Celý príbeh je rozdelený na tri obrovské akty, pričom v každom z nich na vás čaká hŕba primárnych (hlavných, musíte ich splniť k posunu ďalej v príbehu) aj sekundárnych (slúžia len ako spríjemnenie a hlavne nabratie ďalších skúseností) úloh. Lenže ako som už spomenul, je to dosť na jedno brdo – choď tam, zmasakruj toho, dobehni si pre odmenu. Možno sa zdá, že na tento systém nadávam! To nie, v akčných RPG je to najlepší spôsob ako spojiť likvidovanie mora potvoriek do jedného celku – len upozorňujem tých, čo očakávajú zdrvujúce zvraty a dych berúce gradovanie.

          

Systém akčného RPG istotne dobre poznáme a ak krčíte nosom nad degradáciou klasickej hry na hrdinov, potom Dungeon Siege 2 nebude určite vaša šálka kávy. Na úvod si vyberieme svojho bohatiera, či vo mojom prípade obligátnu Kordinku, príťažlivú sťa banda nadržaných modeliek. Keď už mám pri hre stráviť desiatky hodín, tak nech sa aspoň mám na čo pozerať, nie? Máme postavičku a tu by mal nasledovať tradičný výber rasy – tupý, ale silný obor, sexi elfka, neutrálny človek alebo mrštná dryáda. Hneď na úvod by však bolo fajn, ak by ste mali aktívnych aspoň zopár mozgových buniek. Vami zvolená kombinácia rasy a spôsobu boja by mali aspoň trochu korešpondovať so známymi pravidlami. Snáď nemusím zdôrazňovať, že obor si vykúzli maximálne tak poriadne vetry – dobre, aj tie by stačili na likvidáciu okolitého osadenstva, ale princíp je nám jasný.

Zbieranie skúseností a samotný profil hrdinu/hrdinov určuje samotný hráč zbraňou/kúzlom. Jednoducho bachnete do rúk rytierovi meč a on švihá, pižle, až mu poskočia štatistiky v mlátení nablízko. Ak mu strčíte pod nos luk, strieľa z diaľky na nepriateľstvo a po chvíli zaznie fanfára – tramtadadá, útok so strelnými zbraňami nám poskočil o jednu úroveň vyššie. Podobne funguje aj prírodná a bojová mágia. Ako už názvy skúsenému hráčovi napovedajú, prírodná mágia sa bude týkať hlavne liečivých a podporných kúziel + vyvolávanie rôznych druhov pomocníkov, bojujúcich po vašom boku. Mágovia si však môžu svoju agresivitu vybiť vďaka bojovej mágii, ktorá vsádza na všetky živly a nepriateľa pošteklíte bleskami, ohnivými guľami, ľadovými spŕškami – tradičný fantasy bordel. Samozrejme by som vám tu mohol spraviť nádherný výpis dostupných zbraní a kúziel, avšak nebudem zastávať úlohu manuálu. Každá zbraň alebo kúzlo má svoje štatistiky, ktoré sa líšia kus od kusu. Na začiatku budete spokojný s normálnymi, neskôr začnú pribúdať kúzelné (majú nejaký bonus, prípadne zlepšenú účinnosť), unikátne (ešte čačanejšie), raritné (nie je ich veľa a ide o nádherné kúsky, ktoré nesmú chýbať vo vašej výbave) a setové, či sadové – ide o viac predmetov, ktoré ak máte všetky, teda celú sadu, je toto kombo na vašej postavičke extra účinné. K tomu si pripočítajme možnosť socketovania (vkladanie predmetov do zbraní a zvyšovanie tak ich účinnosti) a vieme všetko potrebné.

Obligátne obmedzenia všetkých zbraní, brnení, štítov a vlastne úplne všetkého na level postavy a úroveň zamerania ma núti napísať pár slov o zbieraní charakteristík a zlepšované gerojov. Ide o odlišný systém – skúsenosti vám automaticky nabiehajú v povolaní, ktoré aktívne používate. To som spomínal už vyššie. Okrem toho má každý člen vašej skupiny tri základné vlastnosti – silu, obratnosť a inteligenciu. Zjednodušenie na túto trojicu vás síce necháva v úlohe štatistov a jedinou možnosťou je sledovať ako sa postavičkám tieto vlastnosti zlepšujú, čim sa stávajú zbrane účinnejšie, štít odolnejší a podobne. Keby však bolo všetko automatické, hra by stratila mnoho zo svojho kúzla a preto po získaní daného počtu skúseností, poskočí hrdina o jeden level (teda doposiaľ uvedené vlastnosti sa zlepšujú nezávisle od získavania skúseností) a vy môžete zvoliť zlepšenie sekundárnej schopnosti v tradičnom vývojovom strome. Výber máte obmedzený na získanú úroveň v danej oblasti. Ak teda neustále bojujete nablízko, zvyšovať môžete len v meelee vývojovom strome, ostatné sú pre vás neaktívne. Aby to nebolo všetko, po určitom čase a investovaných bodov sa vám sprístupnia extra sily. Ide o vysoko účinné útoky, ktoré sa po aktivovaní musia dosť dlhú dobíjať, avšak kto by odolal extra kopancu medzi nohy, ktorý vezme ťažkému protivníkovi polovicu hitpointov? Málokto a preto ich budete radi používať. Možno znie vysvetlenie vývoju postavy v mojom podaní trochu ťažkopádne, jedná sa o jednoduchú a na prvý pohľad jasnú záležitosť.

Pomaličky sa začína odďaľovať od tradičnej hack&slash schémy a rozdiely badať i v kúzlení. Už som spomenul rozdelenie mágie do dvoch okruhov, teraz si povieme niečo o samotnom čarovaní. Na začiatku je nutné vlastniť magickú knihu, kde si uložíte magické zvitky, charakterizujúce jednotlivé kúzla. Na výber máte štyri pozície pre vami volené kúzla, nasledujú automatické (výborná voľba napríklad pre liečenie, či vyvolanie pomocníka) a zásobné. Aspoň sa vám nepovaľujú ikonky kúziel po inventári a prehľadný systém umožňuje naklikanie niekoľkých rýchlych volieb + možnosť archivovania v tej chvíli nepotrebných (teleport a podobne), prípadne neaktívnych (máte nízky level) kúziel.

V Diablovi sme mali pomocníka, v Sacred koňa a tu môžeme do party pribrať až päticu kamarátov. Okrem tradičných bojovníkov, stojacich po vašom boku a mlátiacich do skonania svojho, či nepriateľovho, si môžeme kúpiť aj domáce zvieratko. A ono to dokonca prijímaním potravy rastie! Už v Bard´s Tale sme mohli mať kamarátskeho hafana, avšak ten nám pri bojoch príliš nepomáhal. Na rozdiel od iných akčných RPGčok si môžeme vybrať oslíka, dráčika alebo inú potvorku. Nečakajte teda dnešnú klasiku v podobe hajzlovej štetky (neviem vám povedať rasu, ale ide o niečo na štyroch nohách, pritom to niečo je „vysoké“ cca 15 cm a „šteká“ to na každú blbosť – áno, preto by ste to najradšej nakopali do zadku, lenže neviete, kde ho má, tak len vezmete nejakú tú paličku, nastoknete a šupky-dupky spraviť hygienu na wc), čičinky alebo akváriovej rybičky. Keď domáce zvieratko, tak poriadny masív. A bojuje po vašom boku. Podotýkam že statne, môjmu somárikovi (dokonca mu môžete zvoliť meno, ale pomenovanie svojho somárika si nechám pre seba, lebo by sa mohol niekto uraziť... napríklad náš pán šéfredaktor :) pribúdali štatistiky a bol plnohodnotným bojovníkom.

Svojimi kopýtkami nežne láskal súperove zadnice a skôr, než si stihli pozbierať chrup (nie, ešte to nie je meno môjho štvornohého kamaráta, ale už tu začína byť teplo), zvalili sa v agónii na zem. Navyše mu na chrbát môžete naložiť náklad, ktorý by zbytočne ťažil vaše „ľudské postavičky“. To som si však v zálohe nechal ešte jednu srandičku. Na otázku: „Čo to žerie?“, je jednoduchá odpoveď. Na začiatku som pod zámienkou slušného živiteľa dával zvieratku len šutre a magické rastlinky. Všetko až do momentu, kedy som zistil, že to vlastne nie je zviera, ale šrotivník. Hádzal som mu všetky brnenia, meče i luky... jednoducho úplne všetko, čo sa nehodilo na mojich dvoch hrdinov a somárik chru... uff, skoro som sa prekecol... a môj somárik veselo rástol a podľa väčšinové podielu v potrave sa profilovali jeho vlastnosti! Neskôr mal prudší kopanec, dokonca získal aj extra silu a postupom v hierarchii (od mladučkého ézla až po dospelého jedinca) sa mu rozširoval aj priestor pre predmety. Whoaaa, už len kvôli tomuto nedám Dungeon Siege 2 menej ako 80 %. Ehm... a žiaľbohu ani viac.

Fajn, už mám za sebou peknú dávku textu, moje i vaše unavené oči mi rázne napovedajú, že by som mohol pokojne prejsť aj k hodnotiacej časti. Omáčku okolo necháme pekne omáčkou a zoči-voči si povieme, prečo Dungeon Siege 2 patrí „len“ do kolónky kvalitných hier, ktorú nesmiete minúť.

         

GRAFIKA 8 / 10
V rámci žánru 3D akčných RPG ide o kvalitné spracovanie, grafická karta sa nám pekne zahrieva pri svetelných efektoch, trojrozmerné modely postáv plynule bežia po detailnom povrchu. Niekto na tom riadne zapracoval a výsledok je výrazne nadpriemerný. Veď na okolitých obrázkoch sami vidíte výsledok – vyslovene sťažovať sa určite nebude nik. Nahráva tomu i rôznorodosť prostredia, veď svet v Dungeon Siege 2 je rozsiahly až–až, pričom zahŕňa všetky klimatické pásma. Animovaných sekvencií uvidíte v priebehu hrania niekoľko. Síce sa o animačkách nedá ani príliš hovoriť, ide len o statické obrázky, po ktorých kamera prechádza a zanietený hlas rozprávača posúva príbeh ďalej. Ale je tu jedno veľké ale – maľby na pergamenoch sú detailné, majú v sebe akúsi auru, ktorá vás núti užívať si obyčajnú kresbu, akoby šlo priam o umelecké dielo. Fakt správna voľba a veľké plus pre grafiku.

Lenže štyri hviezdičky majú do dokonalosti príliš ďaleko. Tým nechcem vôbec povedať, že sa jedná o patos, len tomu niečo chýba. Málokedy sa stane, že by ste v chrámoch našli niečo extra, na čom by ste sa kochali a nechali sa unášať pôsobivou architektúrou. Všetko je na svojom mieste, nič vás neprekvapí a možno to je práve tá chyba – málo wow momentov. Som zvedavý, čo budem vravieť po Oblivione. Možno ide len o môj osobný pocit a dojmy. Možno grafike nič nechýba. Veď sa pozrite na obrázky a posúďte sami. Ešte si rypnem na príliš malý font pri dialógoch, malilinkaté predmety a...a... na grafiku sa príliš sťažovať skutočne nedá. Avšak prechodom do 3D sa akoby vytratila rozprávkovosť Sacred. Temné chrámy a púšť nevyzerá až tak precízne ako v druhom Diablovi. Je to však všetko len o mojich pocitoch, ktorými musím zohľadniť o niečo nižšie hodnotenie.

INTERFACE 8 / 10
Tri rozmery si vždy vyžiadajú okrem ovládania skupinky hrdinov i zvládnutie kamery. Rotovanie, približovanie, odďaľovanie, zmena uhlu. Stredné koliesko na myške, prípadne klávesové skratky všetko vyriešia. Ovládaniu neposednej kamery je potrebné venovať každú sekundu a hoci vaši kamaráti bojujú aj pri vašej absencii, kedy nevidíte za roh, vždy je lepšie pohľad pootočiť. Niekoľko minút praxe a istotne vám to bude pripadať úplne prirodzené. Určite ste si všimli portréty postavičiek plus nejaké tie tabuľky v ľavom hornom rohu obrazovky. Nájdete tam úplne všetko (zdravie, mana, skúsenosti, rýchla voľba kúziel), ostatné sa nachádza v spodnej časti obrazovky (inventár, automatické zdravie – červená ploskačka, automatická mana – modrá ploskačka, plus niekoľko ďalších. Toto únavné vypisovanie by nemalo konca kraja, preto to radšej okamžite ukončím – všetko, čo potrebujete, tu nájdete. Skvele spracovaný sa mi zdal denník, kde okrem zadaných úloh nájdete beštiár, nájdené špeciálne predmety a more ďalších informácií len pre potechu vášho oka. Ak vám nevyhovuje klikanie na ikony, môžete používať more klávesových skratiek, ktoré sú hádam aj na tú najposlednejšiu akciu.

V jeden moment môžete ovládať len jedného hrdinu, zostatok grupy automaticky cupitá po vašom boku. Tradičné využitie hlodavca nikoho neprekvapí. Viac však využitie jednotlivých tlapiek. Ľavou chodíme, pravou mlátime. Na prvý pohľad nič prekvapujúce, ale po hodinke hrania vám príde absencia sekundárneho magického útoku, namapovaného na pravé tlačidlo myšky bolestná. Extra sily v dolnej časti obrazovky sa síce vyvolávajú rýchlo, ale v tom humbuku pri bojoch sa často sami zamotáte, lebo ťažko rozoznať, kam skôr kliknúť a je oveľa lepšie nechať boj na počítač! Veď ono sa v tom chaose postavičky nejako o seba postarajú. Niekedy robí kamera v stiesnených priestoroch vyložene napriek a nastaviť ju do vhodného uhlu je záležitosť na maturitu. Možno zúrite nad mojim vrtochom, ale ak budete natáčať kameru v neustále točiacich sa dungeonoch, spomeňte si na moje slová. To je však daň za tretí rozmer. Ďalej mi vadila absencia klávesovej skratky (áno, v tom množstve niekto zabudol na tak podstatnú vec) na rýchlu zmenu jedného z aktívnych kúziel, prípadne prepnutie sa na klasickú zbraň. Takto je nutné prejsť kurzorom až do hornej časti obrazovky a manuálne všetko zmeniť. Nemusím nijako siahodlho opisovať ako to pôsobí počas boja na psychiku hráča. Posledným klinčekom do rakvičky je nutnosť vždy kliknúť na miesto, kam sa má postavička vybrať. Už nestačí len raz stlačiť ľavú tlapku a postavička automaticky sleduje kurzor. Takto nám to funguje počas boja, kedy nemusíme klikať ako o dušu. Pri pohybe by som to však prijal s oveľa väčším nadšením, hlavne ak je okolie zúfalo obmedzené a takmer každý druh klik pri presune išiel na nemožné miesto, čiže musel nasledovať klik na voľné miesto. Neviditeľných hraníc však je habadej a sú vyslovene iritujúce. Máme tu teda takmer dokonalý interface s pár chybičkami. Závažnými, ale dá sa to zvládnuť.

HRATEĽNOSŤ 8 / 10
Ja jednoducho podobné hry volám klikfesty, hoci furt neklikám ako blázon. To len aby ma zas niekto nekameňoval v diskusii. Pre niekoho je zúfalé klikanie po postavičkách, likvidovanie milióna potvoriek zúfalo monotónnou a nezáživnou činnosťou, avšak sledovanie rastu nemohúcej Kordinky v statnú slečnu, ktorá jedným švihom ostrého mečíka amputuje dotierajúcemu fešimu všetky končatiny (všetky, úúúplne všetky, aj hasiča) za pár drobných. Tento pocit jednoducho milujem a dokážem stráviť hodiny neutíchajúcim pobehovaním po mapke, zháňaním lepšieho luku. Funguje to úspešne od prvého Diabla a Dungeon Siege 2 neprišiel vlastne s ničím novým až na odlišný systém naberania skúseností.

Hrá sa to výborne, hoci ma občas ovládanie dokázalo vytočiť. Závislosť na titule si určite veľmi rýchlo vybudujete, hoci sa to zo začiatku vôbec nezdá. Niekoľko hodín denne drogy vám vydrží dosť dlho a ak náhodou budete chcieť aj niečo viac, môžete sledovať príbeh, zabávať sa postrannými úlohami. Kopec potvoriek čaká len na bezbolestné seknutie, kedy silnejúci hrdina zbaví nepriateľa všetkých problémov. Ak začne zábava upadať, ozve sa cink, Kordinka si vylepšila obratnosť alebo dokonca poskočila na ďalší level. Jednoducho sa vždy nájde niečo, čo vás presvedčí prejsť si ešte nejakú časť mapky, dokončiť ten jeden prekliaty dungeon a dostať sa konečne k novému teleportu.

         

MULTIPLAYER
Hru viacerých hráčov som netestoval, ale podľa dostupných informácií nejde o žiadnu pecku, no nechýba tu. Okrem tradičnej LANky si zadrvíte i po nete, či cez GameSpy. Trochu zarážajúce je obmedzenie serverov na osem postáv, čiže štyroch hráčov. Pekné svinstvo a dokonca by som použil aj hrubšie slovo, ale už mi cez plece pozerá slečna cenzúra. Ako som už spomenul, neskúšal som ho, ale na parádičku diabolského typu to rozhodne nebude.

ZVUKOVÉ EFEKTY 7 / 10
Tradičná vrava bojiska je zachovaná i tu, nepriatelia škriekajú, hrdinovia pri zásahoch híkajú, peniaze pri dopade cinknú. Snáď nechcete, aby som vám tu popísal každý zvuk. Hlasy postáv pri dialógoch sú takmer všetky nahovorené. Dokonca sú nahoverené nad mieru kvalitne. Len nie sú nakecané všetky. Teda sú všetky až na jednu. Na hlavnú postavu! Dobre, dve pohlavia na výber by si vyžiadali dialógy na dvakrát. A? To určite nie je môj problém, na štyri cédečka sa toho zmestilo mrte a niekoľko stoviek viet by po skomprimovaní výrazne zdvihlo hodnotenie zvukových efektov. Vyzerá to totiž dosť blbo, k zapadnuté NPCčko kecá a potom si len odkliknete svoju vetu a môžete si ju odkecať maximálne tak sami.

HUDBA 8 / 10
Jeremy Soul je známa persóna, stojaca za mnohými soundtrackmi. Tentoraz svojimi orchestrálnymi melódiami výborne doplňuje už i tak pôsobivú fantasy atmosféru. Počas súbojov sa hudobná vložka prirodzene zmení do rezkejších a agresívnejších tónov. Lahôdka, ktorá pri hraní nijako výrazne neruší, no v dôležitých momentoch túto položku registrujete ako výrazný prvok zvyšujúci atmosféru. No nepokakali by ste sa z podobných reklamných blábolov? Nie, nemusíte ihneď odpovedať a bežať na veľkú. Stačí, ak to tentoraz klaplo a hudobná vložka je vskutku pôsobivá.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 9 / 10
Umelá inteligencia protivníkov je na tej najnižšej možnej úrovni. Tupé hoviadka, nabiehajúce pod vaše ostrie nám však vyhovujú. Rádoby sofistikované teľce by len poškodili prijateľnú atmosféru. Preto protivník vsádza skôr na kvantitu a podľa vychlemtaných flašiek môžem prehlásiť, že moja skupinka sa skladá so samých alkoholikov. Dokonca aj oslík pil viac, než by bolo vhodné. Niekto by mohol nadobudnúť dojem, že všetko ide hravo a bez výrazného zdržania postupujete vpred. Ono to tak s prižmúrenými očami aj je, ale musíte zo seba dostať všetko. Po exnutí sa objavíte v meste – na výber si môžete za peniaze kúpiť mŕtvu postavu s jej inventárom alebo putovať priamo k nej. Po uložení hry sa automaticky obnovia všetky potvorky. Tento systém využívalo už druhé Diablo a funguje stále. Aspoň nik nezneužíva ukladanie pozície.

Dôležitým prvkom v podobných hrách je riadna dávka replayability alebo ak chcete znovu hrateľnosti. Jednoducho po úspešnom dohraní sa do gamesky zase zahryznete a prejdete ju s pôvodným (a teda riadne nadupaným) charakterom znovu. A znovu. Preto je na začiatku aktívna len prvá, najľahšia náročnosť pre charaktery maximálnej 39. úrovne. Ak Dungeon Siege 2 úspešne dohráte, môžete si vyskúšať medium náročnosť, v ktorej natrafíte na oveľa silnejšie potvorky s obmedzením na 70. level. Nakoniec tu máme hard pre skutočných tvrďasov. Jedno dohranie vám zaberie okolo tridsať hodín a to ja osobne považujem za minimum. Niekedy je totiž lepšie hru uložiť a prejsť si niektoré lokácie znovu. Jednak získate skúsenosti, ktoré sú na nezaplatenie a jednak môžete nájsť nové predmety. A to sa už oplatí. Čo sa týka náročnosti, je všetko nádherné vybalansované a ku hre sa budete radi vracať.

         

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 8 / 10
Bez zbytočných slov – Dungeon Siege 2 je kvalitné akčné RPG v troch rozmeroch, ktoré síce na druhé Diablo nemá, je o fúz horšie než Sacred, ale ide o výbornú hru, ktorú by ste nemali minúť. Teraz ma ospravedlňte, čaká ma záchrana sveta Aranna. A mala by i vás.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská chce, aby polícia vysvetľovala, prečo nekoná. Poslanci váhajú

Ak vyšetrovatelia či prokuratúra podrobnosti nepovedia, musia to zdôvodniť. Mimovládne organizácie možnosť odmietnutia znepokojila.

KOMENTÁRE

Zlomí sa charakter Mosta aj pri infozákone?

Žitňanská môže mať s presadením návrhu pri partii, ktorá desať rokov klondajkuje štát, problém.

DOMOV

Má tu veľkú základňu, hovoria o Uhríkovi v Nitre

Súperi kandidatúru extrémistu zľahčujú.

DOMOV

Slovensku hrozí, že príde o desiatky miliónov eur

Peniaze z Únie Slovensko zrejme nestihne odčerpať do konca roka.

Neprehliadnite tiež

Strašia vás baktérie na mobile? Vymysleli "umývačku"

Nová nabíjačka dezinfikuje mobily, používa na to ultrafialové žiarenie.

Gates: Ctrl-Alt-Del bola chyba, malo to byť špeciálne tlačidlo

Dnes už túto kombináciu používajú viac v podnikoch ako domácnostiach, kedysi krotila počítače.

DETSKÁ RUBRIKA

Kone nám tisícky rokov uľahčujú život. Svoju silu si neuvedomujú

Splašený kôň môže človeku ublížiť, ak urobí nečakaný skok alebo vyhodí kopytami, nerobí to však schválne. Kone totiž nie sú agresívne.

Biometriu chcú už aj supermarkety

Ukážete prst a odchádzate s nákupom. Bez toho, aby sa ktokoľvek zaujímal o vaše odtlačky.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 677
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 5 812
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 244
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 4 897
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 106
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 075
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 950
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 940
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 697
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 300