BRATISLAVA 22. augusta (SITA) - Nemecké hudobné stanice MTV a VIVA budú možno už čoskoro bez reklám na zvonenia na mobilné telefóny. Podľa nemeckého magazínu Spiegel zmiznú zvonenia z obrazovky MTV v októbri, VIVA údajne zavedie zákaz v marci. Majiteľ oboch staníc, americká spoločnosť Viacom, si myslí, že zväčša lacné šoty nielen poškodzujú imidž staníc, ale zároveň odpudzujú finančne silných "klasických" reklamných zákazníkov. A presne tých MTV a VIVA potrebujú, aby naplnili očakávania finančného rastu zo strany amerického materského koncernu. Stanice očakávajú protesty zo strany hudobného priemyslu: hudobné kanály sú najdôležitejšou reklamnou platformou zvonení, ktoré predstavujú značnú časť zisku hudobných vydavateľstiev. Veľké riziko však podstupujú aj samotné stanice: až 40 percent príjmov z reklamy pochádza údajne práve zo šotov na tóny mobilov.
Protesty proti reklamám na zvonenia prichádzajú aj z inej strany: podľa nemeckého portálu N24 zistila nemecká komisia pre mediálnu ochranu mládeže pri 53 šotoch na zvonenia porušenie zákona o mediálnej ochrane mládeže. Podľa neho je zakázané vysielať reklamy obsahujúce priame nákupné apely na deti a mladistvých.