BloodRayne 2 – krvavý kúpeľ so sexi červenovláskou

Polovičná upírka BloodRayne prahne po pomste, ktorú sa rozhodla zavŕšiť práve v tejto chvíli. Potoky krvi sa lejú všade naokolo, useknuté hlavy čakajú na rozšliapnutie a naša červenovlasá hrdinka sa len nenápadne usmeje a oblíže si jazýčkom kvapku krvi z

kútika úst.

V momente, kedy do redakcie dorazila plná verzia hry Bloodrayne 2, vedel som, že jedine v mojom náručí nájde po krvi lačná mačička plnú striekačku ešte čerstvej červenej tekutiny. Uznávam, na podobnú farbu vlasov mám tak trochu slabosť a akčné krvavé jatky v pohode zvládnem. Dokonca som svojho času okúsil aj prvý diel a hoci nešlo o hrateľné orgie, zábavka to bola vcelku nadpriemerná. Druhý diel príbehovo nadväzuje na predchodcu, ale ak zápletku jednotky nepoznáte, o nič neprídete. Ostatne, story hrá v tejto akčnej hopsajde tie najposlednejšie husle, ukryté kdesi v kúte, kam by ste sa nevybrali ani s baterkou v ruke. Ale aby som nevyčnieval mimo stádo herných „žurnalistov“, pár viet zo mňa vylezie i o príbehu.

V prvom diely sme v roku 1935 museli zničiť svojho fotríka Kagana, obchodujúceho s nacistami, bažiacimi po ultimátnej zbrani akou upírske praktiky rozhodne sú. Dvojka nás prenáša o sedemdesiat rokov vpred kapitalistickej budúcnosti a my znovu čelíme Kaganovi, respektíve jeho kultu. Svorka uctievačov sa snaží vynájsť spôsob, akým by členov upírskeho klubu ochránila pred tradičným problémov špicatých zúbkov – denným svetlom. Áno, to by bol riadny priekak, keby sa po uliciach rozliali húfy po krvi bažiacich upírov. Ovládnutie našej planéty by tak bolo vecou niekoľkých dní a z nás by sa stali len akési krvavé konzervy na neskoršiu konzumáciu. Tak dramaticky a siahodlho som to rozpovedal, až som takmer aj ja nadobudol dojem, že zápletka má plnohodnotné zastúpenie v monotónnom postupe vpred. 

          

Fajn, veď arkáda nemusí byť vycibrená po stránke poctivej a komplikovanej story, lenže keď sa pozriem očkom po iných rúbaniciach, väčšinou fantasy štýlu, mal som pri hraní aspoň akúsi zámienku, prečo likvidujem stovky nabiehajúcich nepriateľov. Tupý scenár však ponechajme bokom, Majesco vsádza na úplne inú kartu. Hlavná hrdinka a krv.

BloodRayne je kočka, ktorú by si väčšina z nás vedela predstaviť po svojom boku. Teda až na párik ostrých zúbkov. Holt, doba je taká, že ženské zástupkyne až tak neoceňujú naše kruhy pod očami. Ale je to fakt kus, ktorý v kombinácií s latex šatôčkami priam volá po nenásytnom pohľade mužského jedinca. Ono, ak mala hlavná predstaviteľka svoje predstavenie aj v magazíne pre pánov Playboy, ťažko hovoriť o neatraktívnom vzhľade. Cez to všetko by sa dalo preniesť, keby erotický symbol nebol jediným, nad ktorým budete spokojne chrochtať blahom. Po čase odhalené sexi telo omrzí a človek sa pohupujúcich bradaviek nabaží. Ladné krivky nie sú všetko. Ak by k baleniu hry bola ako bonus jedna živá BloodRayne, hodnotenie by som možno upravil.

Druhá možnosť ako zaujať publikum je všadeprítomná krv. Zo všetkých strán striekajúca červená pripomína spojenie Tarantinovského Kill Billa v spojení s Bladom, avšak zdanie klame. Okrem podoby v useknutých končatinách a mláčkach krvi, ťažko nájdete na súbojoch niečo vzrušujúce. Stádo nabiehajúce pod ostré čepele našej postavičky padá podťaté sťa neskúsené dietky chlemtajúce pivo po prvýkrát. BloodRayne ich môže rozsekať svojimi mačetami prirastenými k rukám, môže im vyskočiť na krk, chytiť nohami okolo drieku a – zozadu to vyzerá na romantický bozk na krk – vysať ich do morku kostí. A zároveň si tak doplniť zdravie. Latex baby rozdáva i kopance, dokonca má akési reťaze a môže k sebe pritiahnuť protivníka, či hodiť ho na požadované miesto. Mizerný stereotyp oživujú tri druhy aury – v prvej máte ohnivé, účinnejšie čepele; druhý vás prepne do modravého nádychu, v ktorom sú červenou vyznačení nepriatelia, plus miesto ďalšieho pochodu. V poslednom móde spomalíte čas a v kvázi bullet-time vytrhávate sporo oblečeným šľapkám vaginu. Dobre, preháňam, ale krvi je pri tom dosť.

Na arkádu tradičná ponuka, čo by mohlo vcelku fungovať. Veď tu máme nádherne prevedené kombá, ktoré v spojením so spomalením času názorne predvedú gymnastické a chirurgicky presné oddelenie hlavy od tela. Satanisti mľasknú, no po stom prevedení tej istej fatality som do seba lial druhý energetický nápoj. Taurin – netaurin, kofein – nekofein, hlava mi po hodine odkväcla tak či tak. Oh, mohol by som sa rozplývať ešte nad novou pomôckou BloodRayne, akýmsi krvavými pištoľkami alebo skákacich vložkách, kedy hrdinka pripomínala skôr mačku. Lenže prvá hodina posledného augustového týždňa odbila a ja sa stále morím s popisom samotnej hry.

Prostredie a nepriatelia tvoria na dnešnú domu moderný štýl, spájajúci gotické sídla, nové technológie a čudné indivíduá. Od pankáčov a sociálnych pracovníčok cez fanúšikov Hima až po nadpozemské stvorenia. Nič prekvapujúce, nové prvky v architektúre nečakajte vôbec, ťažko hľadať niečo iné ako postup vpred v postupne sa otvárajúcich sa dverách. Proste arkáda. Avšak nudná arkáda.

           

GRAFIKA 6 / 10
Na grafickom spracovaní je najlepšia práve BloodRayne. Do detailov vymodelované nádherné telo s príťažlivými krivkami je radosť sledovať. No konzolový prevod môže za až nechutne priemerné prostredie s tuctovými textúrami a slabým level dizajnom. Lesknúca sa podlaha v panstve je fajn, ale zopár predmetov s príliš málo detailmi a matné textúry pri chudobnej palete farieb – to je zlé, to je priemerné. Niektoré momenty ako napríklad spomalenie času, kedy sa okolo postavy vytvorí akýsi kruh, vôkol ktorého je všetko rozmazané až do epicentra, teda spomínaného kruhu. Fyzikálny model patrí medzi tie jednoduchšie, na druhú stranu však môžete rozmlátiť mnoho predmetov od klavíru až po stoličky.

Pohyby protivníkov sa skladajú väčšinou z behu k vám a odlietaniu bezvládnych tiel od vás. Aj na tomto mieste však môžem byť spokojný, výčitky svedomia však môžu mať tvorcovia animácie pohybu samotnej sexi upírky. Dlho som lovil v pamäti, kde som podobný štýl behu videl. Po desiatkach minút mi to prišlo – pamätáte sa na časť seriálu Priatelia, kde Phoebe behala s Rachel v parku? Áno, máte to? Takmer totožný štýl, kopírujúci nezávislý beh hipíckej hlavnej hrdinky úspešného seriálu, uprednostňuje aj dievčina v latexe. Nohy príliš vzadu, ruky odlietavajúce od tela akoby BloodRayne trápili kŕče a všetko je to akési zrýchlené. Smiech prejde, ak to uvidíte na vlastné oči. Príťažlivosť hlavnej postavy tak rapídne klesá.

INTERFACE 7 / 10
Na moje obrovské počudovanie je ovládanie vcelku príjemné a na konzolový prevod aj intuitívne. Kombinácia myška plus klávesnica vám pokojne vystačí na vytvorenie rôznych fatalít, chce to len cvik a rýchle prsty. Stále hovorím o hre, aby sme si rozumeli. Vytvárať kombá stláčaním príslušných klávesov je hračka, nájdete ich dokonca aj v helpe a nové si odomykáte za postup vpred. Väčšinou však v podobne zameraných hrách vyčíňa kamera, ktorá je v BloodRayne 2 plne v rukách hráča. Po prvom spustení hry som neveril, že môj žalúdok vydrží dlhšie než pár minút. Preto ma prekvapila možnosť zmeny citlivosti kamery a zmena ako v horizontálnej, tak aj vertikálnej osi. Za toto obrovská vďaka, inak by záverečné hodnotenie vyzeralo úplne inak. Takto nám ovládanie kamery príliš nekomplikuje život skákal som po pletivách ako za mladi, bez menšieho zaváhania. Trochu horšie to je, ak sa ocitnete v blízkosti steny, kedy namiesto toho, aby sa pohľad vyhupol nad hlavu hrdinky a zaberal jej výstrih (a teda aspoň nejaké okolie), nevystúpi nad plecia. Hráč má tak možnosť prezrieť si dokonalý chrbát BloodRayne, bez jediného akné. Úžasné. Lenže ja by som chcel vidieť aj toho grázla, čo ma mláti lopatou.

Občas sa niekde postavička zaseknem, no ovládanie nemá žiadnu viditeľnú chybu. K nadpriemernej spokojnosti by som však vyžadoval trochu prehľadnejšie zvládnutie pri skokoch, kedy je to občas buď nelogické, prípadne neprirodzené. Zamrzí aj absencia pohybu s myškou v menu.

HRATEĽNOSŤ  5 / 10
Príliš krvavé hodovanie nabieha priamo do náruče mravokárcom. Jasne, najdôležitejšia tekutina (dobre, až za zlatým mokom) sa nachádza na každom mieste, ale pôsobí umelo. Okrem hlavnej hrdinky nájdete v hre ťažko niečo príťažlivé. Prvý diel mal aspoň atmosféru vďaka nacistom a niektoré úrovne boli príjemne mrazivé. Tentoraz to je sterilný level vedľa nudného skákania. Nabiehajúca tlupa tupých kumpánov nič nevylepšuje, slečna nuda cerí zúbky s oveľa väčšou frekvenciou než postavička BloodRayne. Bežať neustále vpred, občas využiť nejakú tú špecialitku, po zdĺhavom boji zlikvidovať až nechutne tuhého bossa a takto stále dokola. Respektíve až do momentu úspešného pokorenia hry alebo odinštalovania. Skôr však vsádzam na druhú možnosť.

         

Ani špeciálne útoky a usmrtenia neprinášajú až také potešenie do príbytku nadšeného hráča. Po zhliadnutí famózneho Sin City si človek musí dopriať denne aspoň nejakú tú dávku krvavosti, ale je lepšie pozrieť si obrázky z hry a do titulu samotného neinvestovať ani halier. Arkády mávajú málokedy nejakú duchaplnú myšlienku, no v tomto prípade ide o nesmierne nezáživnú činnosť a likvidovanie zástupu ľudských protivníkov nespôsobuje v mojom tele ten správny adrenalínový pocit, kedy prežívate dianie na obrazovke každým pórom pokožky a známe „Ešte jeden level a idem spať“ sa mení na „Kde je koniec levelu, lebo tu zaspím“! Chce to lepšiu zápletku, atmosféra je totiž na podpriemernej úrovni.

Posledným klinčekom do rakvičky je, aspoň pre mňa osobne, príliš veľká rýchlosť hry, kedy ani netušíte, čo vlastne stláčate. Hlavné je, že sa postavička rýchlo pohybuje, seká, skáče sťa srnka a porcuje nepriateľské telíčka ako do perkeltu. Trochu lepšie to je s krvavým bullet-timom, avšak ten treba občas doplniť. Ako inak, než vraždením a rochnením sa v kalužiach krvi. Príliš veľká rýchlosť tým pádom vôbec, ale vôbec nenahráva pohodovému hraniu. Nevyvážené a neprehľadné súboje v reálnom čase môžu rovnakou mierou za nezáživnosť.

MULTIPLAYER
Aj keď by bolo určite úplne super sledovať lesbickú show viacerých červenovlasých krások, žiadnu takú možnosť nám BloodRayne 2 neponúka. Vďakabohu? Zrejme áno.

ZVUKOVÉ EFEKTY 6 / 10
Väčšinou budete počuť svišťanie čepelí, chrochtanie podrezaných hrdiel alebo nárek smrteľne ranených obetí. Pri spomalení času všetko nádherne duní, ale inak sa ťažko dočkáte niečoho špeciálneho. Dabing je rozporuplný. Hlas BloodRayne sa snaží byť tichým, chladnokrvným, priam nezúčastneným, čím by sme mali nadobudnúť dojem drsnej hrdinky. Niekedy to však pôsobí trochu smiešne a odrapkané texty síce neobsahujú vo svojom vnútri ani štipku citu... ale ani duchaplnosti. Akční hrdinovia s nejednou hrubou hláškou na perách ma dojímajú. Veď ani Blade už nie je to, čo býval a BloodRayne by sa hodila aj trochu ľudskejšia stránka, keďže je už dhampírka, teda polovičný upír. Ostatným postavám, väčšinou bossovia, nemožno odoprieť snahu o autentický zážitok, avšak často badať amatérizmus.

HUDBA 7 / 10
Ak už nejaká tá melódia počas hrania zaznie, ide väčšinou o lahôdku, o čom sa presvedčíte hneď v prvých úrovniach. Orchester dodáva chladnej budove ten správny feeling. Hudobných motívov je samozrejme viac, ale nie dostatok na častejšie predvedenie talentu hudobníka, stojaceho za vcelku príjemným ozvučením. Keby sa pridalo na kvantite, bolo by to možno celé o niečom inom. Vždy sa oveľa lepšie likvidujú protivníci pri hučaní chorálov, nútiacich vás rozdávať údery s ešte väčšou frekvenciou. No nie je to tak a hudbu tak môžem označiť „iba“ za nadpriemernú.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 4 / 10
Totálne nevyvážená obtiažnosť dáva hráčovi často pocit nezadržateľnej božskosti, veď ak sa hranica energie, reprezentovaná krvou, dostane k nízkym hodnotám, stačí sa zahryznúť do najbližšieho hrdla a život ide ďalej. Súboje sa dajú príjemne zvládať až do momentu prvého bossa. Tuhí závereční extra nepriatelia sú až príliš rýchli, nepríjemní a často sa vám bude zdať, že i nesmrteľní. Neskôr v hraní prídu na scénu momenty, kedy sa nepriateľskej presile bráni oveľa ťažšie, hlavne ak je vašou úlohou pomocou reťazí nahádzať telá protivníkov na určité miesta. Alebo čoraz častejšie natrafíte na ozbrojených ľudí (či už strelnými alebo zbraňami nablízko – tí sú nepríjemnejší, lebo im musíte najprv zbraň z rúk vyraziť). Aby sa to dajakým spôsobom vykompenzovalo, všetci sú také tupučké "hovádka", s ktorými by ste ani na pivo nešli.

Potom tu máme skákacie miesta, kde som niekedy strácal nervy nad nepríjemnými pádmi, nevhodným načasovaním skoku a podobne. Po chvíli zúfania sa však danú sekvenciu príkazov naučíte. BloodRayne 2 si užijete maximálne tak 8 hodín, veľká dĺžka to rozhodne nie je, no strávený čas sa vám bude i tak zdať príliš nekonečný. Ukladanie pozície má konzolový pôvod a sťažovať sa naň nemôžem. Okrem klasických checkpointov, teda miest, kde sa hra uloží po prechode do danej miestnosti, tu existuje ešte klasický save. Ak opustíte hru, všetky checkpointy sa mažú a jediné miesto nahrania pozície je cez save pri uložení na konci úrovne. Prehľadný postup aspoň drží hráča v šachu a núti ho snažiť sa niečo predviesť. Keby sme mali možnosť ukladania v ktoromkoľvek momente, bola by hrateľnosť ešte viac degradovaná.

           

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 5 / 10
Pre niekoho možno príliš nízke hodnotenie, ale ja si nemôžem pomôcť. Okrem príťažlivej sexi hrdinky a všadeprítomnej krvi toho BloodRayne 2 prekvapujúco veľa neponúka. Ak túžite po upírskej akcii, radšej vám odporučím prvý diel. Ten má oveľa hustejšiu atmosféru a ponúka plnohodnotnejšiu zábavu. Majesco zaslepené značkou a hlavnou postavou zabudlo na to najdôležitejšie. Na hrateľnosť, zábavnosť. Na to, čo hru robí príťažlivú v očiach hráča, prečo ju rád spúšťa a vracia sa k nej po namáhavom dni. A práve toto považujem za zásadnú chybu. Navnivoč vyšli extra pohyby a krv striekajúca z miest amputovaných končatín. Nikoho to nezaujme na viac, než hodinku a na to vám radšej odporučím demoverziu. Niekedy nabudúce BloodRayne, po druhýkrát si už nebola tak dobrá a opakovaný vtip začne po chvíli nudiť. Mohlo to byť tak výborné a mne sa na pery derie dnes už kultová hláška: „Proč Irenko, proč?“

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prokurátor: Pri Weissovi nezvládli policajti ani základné úkony

Futbalista by sa mal podľa prokurátora správať uvedomelejšie. Jedno z dievčat vypovedalo, že si policajnú kontrolu ani nevšimlo.

EKONOMIKA

Chorí ľudia sa dostali do pasce. Štát žiada nedostupné papiere

Sociálne zariadenia sa nevedia dostať k príspevkom.

Neprehliadnite tiež

Slováci pomáhajú hľadať pôvod záhadných častíc, ktoré môžu popierať Einsteina

Balón NASA vyniesol do stratosféry Zeme testovací experiment EUSO.

Chémia ukrýva tajomstvo. Posledný prvok je v nedohľadne

Mendelejev predstavil prevratné usporiadanie známych chemických prvkov v periodickom systéme. Predpovedal aj existenciu neobjavených prvkov.

Ako uvariť najlepší a najzdravší čaj podľa vedy

Má mlieko vplyv na zdravotné benefity čaju? Je zdravší zelený alebo čierny čaj?

Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  7. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  8. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  9. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  10. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 372
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 345
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 863
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 053
  5. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 5 874
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 591
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 535
  8. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 425
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 203
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 676

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop