SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Microsoft rozšíril rad výrobcov svojej konzoly Xbox

Americká počítačová spoločnosť Microsoft rozšírila rad výrobcov novej generácie svojej videohernej konzoly Xbox o firmu Celestica. Súčasne Microsoft oznámil, že nová konzola Xbox 360 bude v USA k dostaniu ešte pred Vianocami za 299 USD. V rovnakej dobe má

byť uvedená na trh i v Európe a Japonsku.

Kanadská Celestica je jedným zo svetových lídrov na poli výroby telekomunikačných a počítačových komponentov. Doposiaľ konzolu Microsoftu vyrábali firmy Flextronics International a Wistron.

Microsoft tiež oznámil, že nová konzola sa objaví na trhu v Severnej Amerike, Európe a Japonsku ihneď po svojej prezentácií. Tá je naplánovaná na november. V Európe bude konzola stáť 299 eur (skoro 8800 korún) a 209 liber. Vrátane všetkého príslušenstva bude o 100 dolárov či eur drahšia, v Británii o 70 liber. Cena pre Japonský trh má byť oznámená až budúci mesiac.

Skryť Vypnúť reklamu

Microsoft chce zahájiť predaj svojej konzoly skôr, ako jeho hlavní konkurenti. Sony i Nintendo počítajú so zahájením predaja svojích nových konzol v budúcom roku. Sony chce vstúpiť na trh s PlayStation 3 a Nintendo s konzolou Revolution.

Sony má na trhu videoherných konzol podiel dve tretiny. Microsoft pripisuje túto skutočnosť tomu, že uviedol svoj Xbox na trhu až rok po zahájení predaja PlayStation 2. Túto chybu už teraz nemieni opakovať.

Nová konzola má mať nový design a lepšie rozlíšenie obrázkov. Bude tiež prehrávať hudbu a uchovávať fotografie. Nebude však mať nezávislé internetové pripojenie.

Microsoft predal okolo 22 miliónov konzol Xbox. Podiel firmy na trhu tak činí skoro jednu šestinu. Microsoft sa odmietol vyjadriť k očakávanému predaju novej konzoly, napísali agentúry Reuters a ANSA.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

14 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

4 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik.

Komentovaný prehľad technologických správ.

23. jan

O biobezpečnosti a spôsoboch, akými bioinžinieri geneticky upravené bunky robia bezpečnými.

22. jan

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 771
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 279
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 010
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 441
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 994
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 937
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 374
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 252
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 112
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 987