Najviac sťažností pochádzalo od majiteľov prístrojov značky Motorola a Sony Ericsson - do dvanástich mesiacov od kúpy sa pokazila približne pätina týchto prístrojov. Ako najspoľahlivejšie sa naopak ukázali Nokie a Samsungy, do roka sa pokazil len každý desiaty prístroj.
"Šanca jeden ku siedmim, že sa mobil pokazí, je naozaj naozaj príliš vysoká," konštatoval redaktor časopisu Which Malcolm Coles. Sedemdesiat percent problémov zaznamenaných v priebehu prvého roka sa vyskytlo už počas prvých šiestich mesiacov používania mobilného telefónu.
Najviac problémov bolo s telefónmi operátora "3", ktorý v Británii prevádzkuje sieť tretej generácie 3G. Podľa autorov štúdie je to logické, keďže moderné 3G telefóny sa používajú ešte veľmi krátko a ponúkajú oveľa viac funkcií, ako tradičné mobily.
Najmenej problémov zaznamenali zákazníci operátorov Tesco a Virgin Mobile - obaja pritom využívajú siete tradičných mobilných telekomunikačných firiem ako O2, T-Mobile, Vodafone a Orange. Práve zákazníci tejto tradičnej štvorice zaznamenali najviac problémov.
Štúdia uvádza aj chybovosť operátorov, pretože autorov zaujímali nielen chyby prístrojov, ale aj problémy v sieti. Zákazník sa totiž podľa nich nemá starať o to, kde nastala chyba, zaujíma ho len to, že jeho telefón zrazu nefunguje správne. Najčastejšími problémami, na ktoré sa ľudia sťažovali, boli poruchy klávesnice, neschopnosť mobilu pripojiť sa k sieti či problémy s ukladaním telefónnych čísiel do pamäte mobilu.